Camping Kozarica in Kroatie/Dalmatie

Plaats reactie
Wim Verso
Berichten: 6505
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Camping Kozarica in Kroatie/Dalmatie

Bericht door Wim Verso » zo 3 feb 2019 14:25

Hebben plannen om naar Camping Kozarica in Pakostane te gaan in Juni 2019.
Zo op te maken uit de beschrijving en de reacties van Zoover, lijkt het voor onze groep een geschikte camping, wie heeft daar ervaring mee?
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Gebruikersavatar
Hans 555
Berichten: 1994
Lid geworden op: di 13 sep 2016 09:42

Re: Camping Kozarica in Kroatie/Dalmatie

Bericht door Hans 555 » zo 3 feb 2019 15:19

Ik kan je helaas niet van advies voorzien over deze camping maar ik lees toch even mee in dit draadje. Wij willen namelijk ook nog wat ideeën opdoen voor diezelfde omgeving en zijn dus op zoek naar een camping op een mooie locatie. C strandstoel.gif
Camping Korzarica oogt leuk en is voor ons een kandidaat. De ligging lijkt mij prima, dichtbij (lees: aan) zee en dichtbij het dorp. Alvast een fijne vakantie gewenst en misschien tot ziens op camping Kozarica. zwaaien.gif
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.

Wim Verso
Berichten: 6505
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Camping Kozarica in Kroatie/Dalmatie

Bericht door Wim Verso » zo 3 feb 2019 15:39

RE.gif

Dat is jammer Hans, maar wellicht krijg ik hier nog enige reactie binnen over deze camping, ik laat het je nog wel weten of we er heen gaan, de camping ligt op 35 km van Zadar en 41 km van Sibenik. zwaaien.gif
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Camping Kozarica in Kroatie/Dalmatie

Bericht door Ab » zo 3 feb 2019 16:11

Ik ben daar verschillende keren geweest.
De camping ligt volledig in een pijnbomen bos, veel schaduw dus.
Het is er altijd best vol. De camping heeft goede sanitaire voorzieningen, echter inmiddels al weer ca 20 jaar oud.
Tijdens de oorlog was de camping een legerkamp..De eerste keer dat wij er waren was net na de oorlog. Veel dingen waren als schietschijf gebruikt. Vrij kort daarna is de camping gekocht door een Zwitser. Die heeft alles opgeknapt en gemoderniseerd. Vanaf de camping loop je over een strandboulevard zo het dorpje in. Waar veel leuke, goede (en minder goede) restaurantjes te vinden zijn. Ook een authentiek Kroatische met lam en speenvarken aan het spit.
Aan de ene kant heb je de zee, aan de andere kant het Vrana meer, waar je omheen kan fietsen, en wat populair is voor sportvissers.
Afgelopen 30 jaar zijn wij er vlgs mij een keer of 5 voor langere of kortere periodes geweest.
Met een grotere groep zal je niet direkt aan zee kunnen staan. Waar je regelmatig dolfijnen voor de kust kunt zien.
De paden op de camping lopen ongeveer evenwijdig aan de zee. Verder omhoog worden de plaatsen steeds wat goedkoper.
Ernaast liggen nog een paar campings .Er liggen er wel 3 of vier bij elkaar. Deze zijn goedkoper, maar moeilijk of niet te boeken, grotendeels zitten die vol met Kroatische en Sloveense kampeerders, met ook veel vaste plaatsen.
Op de bonnefooi lukt het wel buiten het hoogseizoen denk ik.
In Juni zal het nog goed kunnen om met een groep op 1 pad, evt aan beide kanten van het pad, bij elkaar te kunnen staan als je niet te lang wacht met reserveren denk ik.
Maar dan moet je denkelijk wel niet te lang meer wachten. De camping loopt snel vol, is erg populair.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Wim Verso
Berichten: 6505
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Camping Kozarica in Kroatie/Dalmatie

Bericht door Wim Verso » zo 3 feb 2019 16:24

RE.gif

Bedankt Ab, voor je uitgebreide verslag thumbup.gif , weet je misschien ook nog of daar in die buurt wat te doen is, buiten KRka watervallen om?
Leuk dat je schrijft over die Dolfijnen.
De Mail naar de camping is sinds gisteren onderweg en wij vragen niet om per se aan het strand te staan, bovendien staan we voor de Acsi Card en dan zal je denk ik niet aan de zee staan, het zal zo wie zo wel moeilijk worden, om met 24 caravans bij elkaar te kunnen staan.
We wachten het af.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Camping Kozarica in Kroatie/Dalmatie

Bericht door Ab » zo 3 feb 2019 16:47

Als het goed weer is, kan je vanaf Pakostane of vanaf Biograd na Maru ( vlakbij, en mooi stadje) een dagtrip op een boot boeken naar de Kornati eilanden, die voor de kust liggen.
Incl maaltijd, wijn en muziek ca € 50 p.p.
De moeite waard. Veel boten gaan naar het eiland Dugi Otok. Waar een meer op ligt waar veel Winnetou films zijn opgenomen, en wat vol zout en mineralen zit.
Het is wel een beetje een klim over een pad omhoog naar dat meer. Het pad begint bij het restaurant waar alle boten aanleggen.
Je blijft daar net als in de Dode Zee gewoon drijven door het hoge gehalte aan zout en mineralen.
Best bijzonder in Europa.
Verder is Sibenik (kort bij de Krka watervallen) een heel mooi stadje uit de Romeinse tijd.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Wim Verso
Berichten: 6505
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Camping Kozarica in Kroatie/Dalmatie

Bericht door Wim Verso » zo 3 feb 2019 17:26

RE.gif

Naar Sibenik zullen we zeker heen gaan Ab, we houden wel van de Romijnse tijd, het bootreisje klinkt ook goed, maar we zijn nu nog bezig met een bootreisje vanaf Porec, ook met eten en drinken naar o.m de Limfjord/Baai.
Lukt dat niet, dan gaan we de boot die jij adviseer regelen.
Weer Bedankt voor je nuttige informatie. thumbup.gif
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

workel

Re: Camping Kozarica in Kroatie/Dalmatie

Bericht door workel » zo 3 feb 2019 17:40

@Wim verso,

Begrijp dat je met een groep reist richting Kroatië?

Ik zou er eerder voor kiezen om met een groep een boottocht naar Dugi Otok te maken zoals Ab schrijft dan een boottocht vanuit Porec naar het Limfjord kanaal.

Wij hebben van 2003 t/m 2015 jaren de kust van Kroatië bevaren met een grote rib en de omgeving van de Kornati eilanden zijn vele malen mooier dan een boottochtje vanuit Porec nar Limfjord kanaal.

Doe er je voordeel mee.

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Camping Kozarica in Kroatie/Dalmatie

Bericht door Ab » zo 3 feb 2019 18:16

Volledig mee eens. thumbup.gif
Ook wij hebben overal rondgevaren met eigen boot of een gehuurde rib.
De kust van Dalmatie en de eilanden voor de kust maken het een veel mooier vaargebied dan wat je vindt in Istrie.
De Limfjord ben ik een paar keer ingevaren in de tijd dat het nog mocht met een snelle boot. Nog in de Joegoslavië tijd. Gewoon omdat ik er in de buurt zat, en het water op zee te ruw was voor de kinders om te waterskiën.
Heel speciaal is het niet.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

workel

Re: Camping Kozarica in Kroatie/Dalmatie

Bericht door workel » zo 3 feb 2019 20:31

RE.gif
@Ab helemaal mee eens, thumbup.gif

Gebruikersavatar
Hans 555
Berichten: 1994
Lid geworden op: di 13 sep 2016 09:42

Re: Camping Kozarica in Kroatie/Dalmatie

Bericht door Hans 555 » ma 4 feb 2019 08:34

Een bootreisje naar Venetië. Is best wel een eind varen met een snelle boot maar was het zeker waard. Het Limfjord kanaal was inderdaad niet spectaculair.
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.

eurotrotter
Berichten: 6186
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Camping Kozarica in Kroatie/Dalmatie

Bericht door eurotrotter » ma 4 feb 2019 12:15

Wim Verso schreef:
zo 3 feb 2019 14:25
Hebben plannen om naar Camping Kozarica in Pakostane te gaan in Juni 2019.
Zo op te maken uit de beschrijving en de reacties van Zoover, lijkt het voor onze groep een geschikte camping, wie heeft daar ervaring mee?
IN juni Wim? hou je er rekening mee dat de twee grootste Duitse deelstaten ,Baden Würtemberg en Bayern vanaf 8 juni t/m 16 juni pinkstervakantie hebben,en dat deze deelstaten"om de hoek"liggen.
Hopelijk ben je op tijd met boeken,zeker als je met n grote groep van 24 caravans komt.

https://www.schulferien.org/Schulferien ... _2019.html
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Wim Verso
Berichten: 6505
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Camping Kozarica in Kroatie/Dalmatie

Bericht door Wim Verso » ma 4 feb 2019 12:48

RE.gif

Maak je geen zorgen eurotrotter, de camping is een half uur geleden gereserveerd en ook bevestigd.
Inderdaad, 24 caravans.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

eurotrotter
Berichten: 6186
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Camping Kozarica in Kroatie/Dalmatie

Bericht door eurotrotter » ma 4 feb 2019 16:37

RE.gif

Geweldig Wim,geregeld dus.
Prettige vakantie.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

fendtjeplatin
Berichten: 590
Lid geworden op: do 4 jul 2013 18:23

Re: Camping Kozarica in Kroatie/Dalmatie

Bericht door fendtjeplatin » di 5 feb 2019 17:59

Ab schreef:
zo 3 feb 2019 18:16
Volledig mee eens. thumbup.gif
Ook wij hebben overal rondgevaren met eigen boot of een gehuurde rib.
De kust van Dalmatie en de eilanden voor de kust maken het een veel mooier vaargebied dan wat je vindt in Istrie.
De Limfjord ben ik een paar keer ingevaren in de tijd dat het nog mocht met een snelle boot. Nog in de Joegoslavië tijd. Gewoon omdat ik er in de buurt zat, en het water op zee te ruw was voor de kinders om te waterskiën.
Heel speciaal is het niet.
Is wel speciaal , wat Eurotjes lichter voor ........
Hyundai Santa Fe ( vigo) + old timer chateau 380 uit 1991.
Swift Burgundy mobilhome.

Gebruikersavatar
Mstuniek
Berichten: 691
Lid geworden op: zo 14 jan 2007 20:42
Locatie: In het westen des lands

Re: Camping Kozarica in Kroatie/Dalmatie

Bericht door Mstuniek » di 5 feb 2019 22:18

Over de camping niet zoveel, nieuw gebouw neergezet met het Adria logo erop geplaatst, denk de receptie.
Zeker een bezoek waard:
Nin, zoutwinning en zandstrand (richting camping Zaton).
Zadar, universiteitsstad met veel oudheid, markt en het zee/licht orgel.
Parkeren aan de zuidkant een groot parkeerterrein, betaald.
Dagtrip naar Split.
Tegenover de camping een prima restaurant, zeker ook geschikt voor een grote groep.
En helaas voor de oplettende reiziger nog steeds wat oorlogs overblijfselen/monumenten bijv Maslenicki most.
Indien je komt via Sveti Rock, let op de wind, wel een mooi uitzicht nabij een restaurant die nooit geopend is geweest.
Adria Altea 492 PU, mover EGO400 - Titanium, Enduro autosteady, Al-ko ATC Trailer Control + ATC-display
Ford Kuga Titanium X PHEV

Wim Verso
Berichten: 6505
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Camping Kozarica in Kroatie/Dalmatie

Bericht door Wim Verso » di 5 feb 2019 22:38

RE.gif

thumbup.gif thumbup.gif
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

eribanova1
Berichten: 32
Lid geworden op: do 2 jan 2014 17:11

Re: Camping Kozarica in Kroatie/Dalmatie

Bericht door eribanova1 » zo 3 mar 2019 14:20

Camping heeft door hoge pijnbomen veel schaduwplaatsen.lopend of fietsen door het dorp Pakostane richting drage 150mtr uit de zeekant een mooi wandel/fietspad (mountainbike) met talloze nieuw aangelegde campings op 25mtr boven het rotsige strand.ook een svr camping.vervolgens een mooi pad vanaf camping nordsee direkt langs de zee tot aan het dorp drage.Juni is echt het begin van de levendigheid in deze omgeving.Ook vanuit drage gaat er regelmatig een groepsvervoer boot naar de Kornati incl eten en drinken.Goeie keuze om hier vakantie te vieren.

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Camping Kozarica in Kroatie/Dalmatie

Bericht door Ab » zo 3 mar 2019 18:09

Nordsee vind ik dan weer minder..1 dag geweest..direkt weer vertrokken.
Lange smalle camping en een hoge steile kust.
Ietsje verder, voorbij Drage heb je 4 campings naast elkaar om een mooi baaitje.
O.a. Romantica.
Heel mooi..en grotendeels stroomloos.
Wel eens 5 dagen gestaan, met alleen wat stroomgebruik van de mover-accu. Schitterend uitzicht, we stonden bijna bovenop de (min of meer terrasvormige) camping.
Direkt om de hoek is een heel mooie baai, met zandbodem, en grotendeels vrij ondiep 1,5 -2 mtr.
Net effe iets richting Murter.
Die baai is echter alleen met een bootje of kano bereikbaar.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

eribanova1
Berichten: 32
Lid geworden op: do 2 jan 2014 17:11

Re: Camping Kozarica in Kroatie/Dalmatie

Bericht door eribanova1 » zo 3 mar 2019 20:53

Het was mijn bedoeling om een wandel/fiets paadje met direct mooi uitzicht langs dit traject aan te bevelen.Dit is een veel gebruikt paadje dat bij veel toeristen nog niet echt bekend is.zo ook het uitzichtpunt hoog op een bergje in Drage,met zicht op het zoetwatermeer van vrana en de zee met allerlei eilandjes,prachtig!

Plaats reactie

Terug naar “Kroatië”