Goedkoopste overtocht naar Engeland

Plaats reactie
Eribaatje
Berichten: 68
Lid geworden op: ma 5 jun 2017 21:05
Locatie: Noorden Nederland

Goedkoopste overtocht naar Engeland

Bericht door Eribaatje » di 1 jan 2019 17:49

Wij overwegen om deze zomer( augustus) voor 2 weken naar zuidwest Engeland te gaan.
Jaren geleden hier geweest met de tent. Toen overtocht gemaakt via Duinkerken en n x via calais.

Heb hier al het eea gelezen over de overtochten maar niks recents hierover kunnen vinden.

Wie heeft n goede tip waar we t beste kunnen boeken ?We reizen vanuit Noord Nederland met onze eriba touring. De heen en terugreis staat vast.

Alvast bedankt voor tips en reacties.
Eriba....de cultcaravan voor reislustige individualisten.

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Goedkoopste overtocht naar Engeland

Bericht door Nimma » di 1 jan 2019 17:54

Ik zou het niet weten, maar moooi daar [kerstduim.gif] beter om er met een Eribaatje heen te gaan, nogal smal daar.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Eribaatje
Berichten: 68
Lid geworden op: ma 5 jun 2017 21:05
Locatie: Noorden Nederland

Re: Goedkoopste overtocht naar Engeland

Bericht door Eribaatje » di 1 jan 2019 18:01

Precies, ik herinner me de smalle weggetjes daar nog heel goed, en dan ook nog links rijden bruin.gif . Ik zou er niet met een brede grote caravan willen reizen, omdat je dan de smalle wegen moet mijden, en die zijn daar t mooist!
Eriba....de cultcaravan voor reislustige individualisten.

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Goedkoopste overtocht naar Engeland

Bericht door Knaus440 » di 1 jan 2019 18:17

Wij zijn inmiddels enkele keren met camper en later met auto en caravan naar Engeland en Schotland geweest. Korting heb je in elk geval bij vroeg boeken. Ik ben een tijdje achter de pc gaan zitten en verschillende reisdagen en tijden ingevuld op de site van elke ferry. Ontdekte dat tijdstip van vertrek, maar ook op welke dag, korting geeft.
Kost even tijd, maar scheelde ons de helft tov een week voor overtocht reserveren.
Wij reisden op maandag en donderdag.
Met vroegboek bedoel ik in februari/maart al boeken voor de overtocht.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Abve

Re: Goedkoopste overtocht naar Engeland

Bericht door Abve » di 1 jan 2019 21:17

Eribaatje schreef:
di 1 jan 2019 18:01
Precies, ik herinner me de smalle weggetjes daar nog heel goed, en dan ook nog links rijden bruin.gif . Ik zou er niet met een brede grote caravan willen reizen, omdat je dan de smalle wegen moet mijden, en die zijn daar t mooist!
En toch zie ik ook vrachtauto’s over smallere wegen rijden, o.a. In Kent en Cornwall.
Hoe zit dit dan precies?
Hoe smal is smal?
Ik zelf ben hier nog niet met de caravan (2.50 m) geweest.
Wel een aantal keren op de motor.

Eribaatje
Berichten: 68
Lid geworden op: ma 5 jun 2017 21:05
Locatie: Noorden Nederland

Re: Goedkoopste overtocht naar Engeland

Bericht door Eribaatje » di 1 jan 2019 22:31

Het is alweer n tijdje geleden maar we hebben in Devon en Cornwal regelmatig op smalle weggetjes gereden met hagen waar je een passant alleen voorbij kon als je in n daarvoor speciaal bestemde strook reed. Hier konden beslist geen vrachtauto,s rijden. Ook de kleinere dorpjes hier hebben zeer smalle doorgangswegen.

Maar ik denk dat we dat soort wegen maar " bewaren" voor als de caravan op de camping staat.

Wel n aanrader om zo te echte Engeland te ontdekken.
Eriba....de cultcaravan voor reislustige individualisten.

sicky
Berichten: 55
Lid geworden op: ma 8 feb 2016 19:46

Re: Goedkoopste overtocht naar Engeland

Bericht door sicky » di 1 jan 2019 22:33

Bij stenaline mag op bepaalde afvaarten de caravan gratis mee . (Vaak de overdag vaarten)

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Goedkoopste overtocht naar Engeland

Bericht door Knaus440 » wo 2 jan 2019 11:31

Precies, gewoon bellen of een offerte, of meerdere, aanvragen. Kan vaak gewoon op de site zonder dat je ergens aan vast zit!
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Eribaatje
Berichten: 68
Lid geworden op: ma 5 jun 2017 21:05
Locatie: Noorden Nederland

Re: Goedkoopste overtocht naar Engeland

Bericht door Eribaatje » wo 2 jan 2019 21:23

Ja dat had ik inmiddels ook gezien, die komt tot nu toe t goedkoopst uit idd.Ik snap natuurlijk wel dat ik eea allemaal kan vergelijken. Waar t me hier om ging is recente ervaringen.
Bedankt voor de reacties.
Eriba....de cultcaravan voor reislustige individualisten.

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Goedkoopste overtocht naar Engeland

Bericht door Knaus440 » wo 2 jan 2019 21:38

Graag gedaan, ook al was het blijkbaar vragen naar de bekende weg, eh overtocht.
Gratis de caravan mee was toch een recente tip. Die van ons van vorig jaar.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Gebruikersavatar
yarrah
Berichten: 511
Lid geworden op: za 25 feb 2012 21:39

Re: Goedkoopste overtocht naar Engeland

Bericht door yarrah » do 3 jan 2019 10:25

De goedkoopste was Duinkerken-Calais, maar door de brexit weet nog niemand waar die aan toe is. Wachten tot 1 april denk ik.
Wij willen ook weer dolgraag naar engeland we wachten nog even met boeken. (dat deden we altijd al op het laatste moment boeken en krijgen altijd een overtocht). Daarnaast komt ook nog dat veel engelsen dit jaar in eigen zullen land blijven (ook weer met dank aan de brexit). Het zou weleens druk kunnen worden op de campings.
You only live once! Nope,… you only die once….live every day!!

Mees

Re: Goedkoopste overtocht naar Engeland

Bericht door Mees » do 3 jan 2019 11:12

Uiteraard afhankelijk van je bestemming
maar wij nemen bijna altijd Hoek van Holland <> Harwich.
Laatst geboekt voor zomer 2019 voor €372 dagafvaarten retour.
Inclusief hut en de caravan uiteraard.

Bedenk dat het naar Calais een eind rijden is en zeker als je weer naar het noorden wil.
En Rtd <> Hull en IJmuiden <> Newcastle zijn (voor onze combi/wensen) vele male duurder.

@Yarrah: waarom wacht je Brexit ontwikkelingen af?

Gebruikersavatar
Ad
Berichten: 1915
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 20:26
Locatie: 't Gooi

Re: Goedkoopste overtocht naar Engeland

Bericht door Ad » do 3 jan 2019 12:05

Duinkerken-Dover, rechtstreeks bij DFDS boeken. Wij deden dit afgelopen jaar, was het voordeligst en je kunt tot vlak er voor gratis annuleren.
Cornwall heeft zeer smalle wegen, men rijdt er niet meer zo "vriendelijk" als in de 70s. iemand heeft er onze rechterspiegel van de camper afgereden en is doorgereden. Ben je met de caravan: zoek een camping aan of dichtbij een hoofdroute uit en doe de smalle wegen met de auto. Overigens vonden wij Zuid Engeland en Cornwall zeer druk, ook in het laagseizoen. In de weekenden zijn de campings overvol van weekendgasten.
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk

Eribaatje
Berichten: 68
Lid geworden op: ma 5 jun 2017 21:05
Locatie: Noorden Nederland

Re: Goedkoopste overtocht naar Engeland

Bericht door Eribaatje » wo 9 jan 2019 19:43

Dank voor alle reacties! Ik kwam tot nu toe ook uit op de goedkoopste overtocht Duinkerken Dover!
Yara; Duinkerken- Calais schiet niet echt op ;) thumbup.gif

Maar idd, het blijft afwachten wat voor gevolgen de brexit heeft ook voor het toerisme!
Eriba....de cultcaravan voor reislustige individualisten.

Andre Welten
Berichten: 194
Lid geworden op: zo 1 mei 2011 11:09

Re: Goedkoopste overtocht naar Engeland

Bericht door Andre Welten » zo 19 mei 2019 14:53

einddatum Brexit is verplaatst naar 30-10, dus voor de komende zomervakantie blijft alles zeer waarschijnlijk nog bij het oude.....

Plaats reactie

Terug naar “Groot-Brittannië”