geld opnemen in het buitenland

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Gebruikersavatar
Hans 555
Berichten: 1994
Lid geworden op: di 13 sep 2016 09:42

Re: geld opnemen in het buitenland

Bericht door Hans 555 » za 29 apr 2023 09:06

Mss off topic:
Ideal rekent ook extra kosten voor een betaling. Laatst wat besteld dat ik direct betaalde via Ideal, € 0,25 extra omdat ik via Ideal betaalde. scratch.gif
Volgens mij was dat eerder niet zo.
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2759
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: geld opnemen in het buitenland

Bericht door Hans1954 » za 29 apr 2023 09:13

[re.gif] Van de site van Ideal: Voor u als consument zijn er geen bankkosten verbonden aan het betalen met iDEAL. Echter, een bedrijf is vrij om, ongeacht de betaalmethode, een toeslag te vragen voor het gebruik. Dit is juridisch toegestaan, mits aangekondigd vóórdat de definitieve betaling plaatsvindt. De meeste bedrijven kiezen ervoor om geen kosten te rekenen voor iDEAL, om zo het gebruik ervan te stimuleren.
Je hebt dus te maken gehad met een bedrijf dat elke kruimel opraapt. Klagen, slechte review schrijven, kapot maken die uitzuigers.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: geld opnemen in het buitenland

Bericht door PD » za 29 apr 2023 09:17

Hans1954 schreef:
za 29 apr 2023 09:13
Je hebt dus te maken gehad met een bedrijf dat elke kruimel opraapt. Klagen, slechte review schrijven, kapot maken die uitzuigers.
Heb je héél slecht geslapen knipoog.gif awhoea.gif awhoea.gif awhoea.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2759
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: geld opnemen in het buitenland

Bericht door Hans1954 » za 29 apr 2023 09:22

Helemaal niet slecht geslapen. Maar betalen om te mogen betalen ben ik principieel op tegen. UPC begon er zo'n beetje mee. Nooit die gulden betaald die ze wilde hebben bij het gebruik van een acceptgiro in plaats van automatische incasso.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

NN

Re: geld opnemen in het buitenland

Bericht door NN » za 29 apr 2023 10:00

Tja betalen zal je toch. Vergelijk vergoedingsstaat 2021 en 2022 geeft een verschil van 24 euro extra waarvan twee keer een kost van 0.75,- voor opname buitenland.
Sinds midden vorig jaar rekent Rabo ons een extra toeslag aan van 2,-/mnd omdat we in het buitenland wonen.
Gaan we geen drama van maken, het gemak van een rekening in NL is ons wel een kleine kostprijs waard zolang ze maar niet met spek schieten. mrgreen.gif

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4190
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: geld opnemen in het buitenland

Bericht door WillyL » za 29 apr 2023 10:15

Tja bankkosten stijgen soms sneller dan de inflatie. Een (gemakkelijk) verdienmodel?
Dit is een beetje zoals de manier van handelen bij AH en Delhaize. Ze laten de eigen Delhaizes overnemen door zelfstandigen . Dan valt het personeel in een goedkopere CAO (slecht voor de werknemers dus met meer flexibiliteit en minder inkomen) maar wedden dat de verkoopswaar NIET gaat dalen in prijs. Ook dit is een verdienmodel, goed voor de topmanager zijn bonus maar sociaal minder aanvaardbaar - al liggen de CEO en aandeelhouders daar allerminst wakker van.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: geld opnemen in het buitenland

Bericht door deusjevo » za 29 apr 2023 10:37

Hans1954 schreef:
za 29 apr 2023 09:22
Helemaal niet slecht geslapen. Maar betalen om te mogen betalen ben ik principieel op tegen. UPC begon er zo'n beetje mee. Nooit die gulden betaald die ze wilde hebben bij het gebruik van een acceptgiro in plaats van automatische incasso.
Betaal je ook geen maandelijkse kostenvergoeding voor je betaalpakket aan je bank?
Ik betaal ondertussen €6,90 per maand aan m’n huisbank maar voor dat geld hoef ik eigenlijk verder meer naar om te kijken.
M’n spaargeld krijgen ze trouwens geen beschikking over, 0,5% is natuurlijk belachelijk weinig dus dat plezier doe ik ze niet.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2759
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: geld opnemen in het buitenland

Bericht door Hans1954 » za 29 apr 2023 10:53

[re.gif] Natuurlijk betaal ik die wel. Maar het voorbeeld van UPC is toch iets anders. Toen ik hier ruim 40 jaar geleden kwam wonen, hadden we kabeltelevisie van de gemeente. Gewoon abonnement afgesloten. Werd de hele boel verkocht aan UPC. Andere signaalleveranciers had je toen nog niet. Ik ga er vanuit dat de voorwaarden zoals ik die met de gemeente afgesloten had ook overgenomen werden door UPC. Betalen om te mogen betalen hoorde daar niet bij. Bij banken kan ik nu wel kiezen wie ik neem dus dat is anders. Omdat destijds automatische incasso net ingevoerd was waren er veel mensen die daar wantrouwen tegen hadden en UPC had zeker geen goede naam. UPC rechtvaardigde die gulden met te vertellen dat ze de bank voor die acceptgiro ook een gulden moesten betalen. Ik zei OK stuur me dan een nota zonder acceptgiro. Ik blij jullie blij. Gingen ze niet op in. Dus ik denk dat het van die gulden misschien wel een beetje gelogen was. En het is natuurlijk lekker als je een paar miljoen klanten hebt in de agglomeratie Amsterdam om op die manier maandelijks een paar miljoen extra binnen te harken.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4190
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: geld opnemen in het buitenland

Bericht door WillyL » za 29 apr 2023 14:29

[re.gif]Per abonnement een kost. Zoveel kost het programma om de betalingen te vragen of uit te voeren per transactie ook weer niet he. Het is en blijft een verdienmodel...
En betaal je niet op tijd dan zijn er al gauw exorbitante administratiekosten en daarna een meute deurwaarders. OK die moeten ook hun werk doen, maar dan zonder zelf op het randje van de legaliteit te lopen wat betreft onkostenvergoedingen. Weerom een volgend verdienmodel...
En ondertussen wordt er één slapend rijk, Vadertje Staat (via BTW).

Ik voel/ben een oude zeurkous.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

theotrucker
Berichten: 413
Lid geworden op: wo 24 dec 2014 19:35
Locatie: Zuid Limburg

Re: geld opnemen in het buitenland

Bericht door theotrucker » zo 30 apr 2023 19:26

Nog een maand, dan is de acceptgiro ook al weer geschiedenis.
Dus automatische incasso of zelf overmaken.
Eigenlijk ook offtopic....
Dacia sandero stepway 0.9 turbo 2018
met een Caravelair corail 1995

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”