Camping La Viorna in Potes (Cantabrië)

Plaats reactie
Gebruikersavatar
RogerB
Berichten: 572
Lid geworden op: zo 13 jun 2010 20:32

Camping La Viorna in Potes (Cantabrië)

Bericht door RogerB » do 13 dec 2018 21:43

Is iemand als eens op camping La Viorna in Potes (Cantabrië) geweest? Is dit een rustige camping in juli? Zijn de plaatsen groot genoeg voor een caravan van 7,3m en auto?

Ik zag op google maps dat de route er naar toe via een een smalle bochtige weg door een kloof gaat. Is dit te doen met mijn combi van 12,3m?

Groeten Roger

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18184
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Camping La Viorna in Potes (Cantabrië)

Bericht door deusjevo » do 13 dec 2018 23:56

Potjes zijn wij wel geweest maar de camping La Viorna ken ik niet.
Wel prachtig gelegen zeg [kerstduim.gif]
Bereikbaarheid zal gezien de foto’s op de site geen probleem denk ik.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

graaf
Berichten: 1634
Lid geworden op: vr 17 apr 2009 22:31

Re: Camping La Viorna in Potes (Cantabrië)

Bericht door graaf » vr 14 dec 2018 03:01

Ja, daar ben ik geweest. Is een terrassen-camping. Plaatsen zijn wel OK. Sanitair is wat gedateerd, maar goed schoon gehouden. Kleine houten deurtjes en kozijnen herinner ik mij. Het restaurant is maar so-so; snelle hap, maar niks bijzonders. Wifi doet het alleen bij het restaurant bij de ingang. Wordt veel gebruikt door wandelaars. Dagje naar Picos de Europa is aan te raden. Let op....beetje vaart maken als je camping op of af rijdt met de caravan, steile bult bij de slagboom. Potes is geweldig. De kerken hebben altaren van volledig bladgoud!
IMG_8101.JPG
aangepast terras-meubilair

Tot slot; als je van de kust naar Potes rijdt moet je 39 km door een ravijn rijden vlak langs een riviertje.Was knap smal en de rotsen hangen tot dik over de rijbaan. We hebben een relatieve kleine Troll, en ik vond het desondanks toch wel trikkie met hier en daar een paar decimeter speling.
Eriba Touring Troll 550 FEY met Peugeot 3008 1.6 THP Executive

kok36935
Berichten: 206
Lid geworden op: wo 17 jan 2018 20:23

Re: Camping La Viorna in Potes (Cantabrië)

Bericht door kok36935 » vr 14 dec 2018 11:54

Mooie camping, mooie omgeving, mooi stadje! En de weg er naar toe is ook hartstikke mooi en goed te doen met caravan
Mazda CX5, Fendt 515 SG Bianco en heel veel zin in vakantie caravan.gif

ahoonhout
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 24 mar 2017 22:26
Locatie: Noord Holland

Re: Camping La Viorna in Potes (Cantabrië)

Bericht door ahoonhout » za 15 dec 2018 11:42

Wij zijn er in eind juni ook geweest. Prima camping met prachtig uitzicht. De plekken zijn niet heel groot. Onze caravan was 7m. Totale combi 12m .Geen enkel probleem op de weg er naar toe. Potes is gezellig, wel heel veel "toeristen" winkels. Een wandeling vanuit Fuente Dé mag je niet missen. Met de kabelbaan kom je in een prachtig gebied. Vanuit Potes kun je met de auto ook schitterende tochten maken.

Gebruikersavatar
RogerB
Berichten: 572
Lid geworden op: zo 13 jun 2010 20:32

Re: Camping La Viorna in Potes (Cantabrië)

Bericht door RogerB » za 15 dec 2018 21:42

Ow, toch wel tegenstrijdige berichten over de weg door de kloof van kust richting Potes ..... Ik denk dat ik toch maar nog eens de route in google maps ga bekijken.

Franswa
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 14 dec 2016 19:36

Re: Camping La Viorna in Potes (Cantabrië)

Bericht door Franswa » di 1 jan 2019 12:36

De weg naar Potes is goed te doen iedereen rijdt er rustig en daar waar het smal is kreeg ik rustig de ruimte van iedere tegenligger die ik tegen kwam.
Camping La Viorna is een leuke camping met voldoende ruime plaatsen gewoon een aanrader. Het is geen sterrenrestaurant maar daar is de prijs dan ook naar, gewoon smakelijk en wat ook belangrijk is gezellig gegeten en vriendelijke bediening. Ik ga zeker nog een keer terug naar deze camping.
Zweedse auto, Duitse caravan.

cees2
Berichten: 94
Lid geworden op: za 15 okt 2016 17:25

Re: Camping La Viorna in Potes (Cantabrië)

Bericht door cees2 » di 1 jan 2019 15:14

Ben in 2016 naar Potos geweest en op de camping la viorno gestaan. Is wel een terrassencamping maar de plaatsen zijn groot genoeg, heb er met caravan van dik 7 meter gestaan (incl dissel). Op de hogere gelegen plaatsen schitterend uitzicht op de bergen rond om. Sanitair is gewoon goed en schoon. Restaurant is geen sterren restaurant
maar voor redelijke prijs is het eten niet verkeerd. De weg er naar toe gaat door een diep kloof, maar geweldig mooi, hier en daar wat smal, maar goed te doen met een caravan 2.30 m. Voor ons was de camping een aanrader, zeker om nog een keer terug te komen ! Er was toen nog een acsi camping in Potos, deze is vrij donker en somber door de hoge bomen en struiken en minder uitzicht.

graaf
Berichten: 1634
Lid geworden op: vr 17 apr 2009 22:31

Re: Camping La Viorna in Potes (Cantabrië)

Bericht door graaf » wo 2 jan 2019 03:07

Viorna in Potes.JPG
Terrassen camping Viorna in Potes
Hier een indruk van de terrassen tussen de veldjes onderling, maar ook ieder "straatje" ligt weer hoger. Prachtig uitzicht.
Deze foto is 29-6-2017. De camping was afgeladen, maar op deze datum ging het hoogseizoen in en verviel de acsi korting. Iedereen weg [kerstwhoehoehahaha.gif
Eriba Touring Troll 550 FEY met Peugeot 3008 1.6 THP Executive

Faas Voorthuizen
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 29 mei 2022 09:50

Re: Camping La Viorna in Potes (Cantabrië)

Bericht door Faas Voorthuizen » zo 29 mei 2022 14:01

Camping en omgeving ziet er leuk uit. Heeft men in juli meestal nog wel een plekje voor een klein t@bcaravannetje? We trekken en reserveren daardoor liever niet.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18184
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Camping La Viorna in Potes (Cantabrië)

Bericht door deusjevo » zo 29 mei 2022 14:30

Gewoon even bellen als je in de buurt bent, dit is trouwens best wel een druk stuk van Spanje, vooral met “Spaanen” zoals m’n dochter altijd zegt
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Faas Voorthuizen
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 29 mei 2022 09:50

Re: Camping La Viorna in Potes (Cantabrië)

Bericht door Faas Voorthuizen » zo 29 mei 2022 14:38

Ja, dat is wel handig.
We willen eerst ri Santiago de C., omdat ik twee jaar geleden vanuit thuis heen en terug naar SdC zou fietsen, want door Corona niet doorging. Vandaar willen we Portugal in en dan via het midden van Spanje weerterug. Heb je daar ook suggesties voor?

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18184
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Camping La Viorna in Potes (Cantabrië)

Bericht door deusjevo » zo 29 mei 2022 14:47

Wij zijn wel eens vanaf de Picos d’Europa via Valladolid —> Aranda de Duero —> Soria —> Calatayud naar Zaragoza teruggereden
Prachtige route, mooie parken en soms waan je je in een spaghetti western.
Kost wel heel veel tijd
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Faas Voorthuizen
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 29 mei 2022 09:50

Re: Camping La Viorna in Potes (Cantabrië)

Bericht door Faas Voorthuizen » zo 29 mei 2022 15:25

Dank, die optie nemen we mee!

ahoonhout
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 24 mar 2017 22:26
Locatie: Noord Holland

Re: Camping La Viorna in Potes (Cantabrië)

Bericht door ahoonhout » zo 29 mei 2022 18:49

Wij staan nu op deze camping. Fijne camping met een prachtig uitzicht op de bergen. De plaatsen zijn niet groot. Zeer vriendelijk personeel. Alle toegangswegen zijn goed te doen en prachtige vergezichten.
Even een mailtje om te reserveren als je in de buurt komt.
Zeker de Fuente De bezoeken met de kabelbaan. Spectaculair uitzicht.
Bijlagen
20220526_143624.jpg
20220526_143645.jpg

Faas Voorthuizen
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 29 mei 2022 09:50

Re: Camping La Viorna in Potes (Cantabrië)

Bericht door Faas Voorthuizen » zo 29 mei 2022 19:14

Dank je!

Onze caravan is maar 3,2 m lang en smaller dan de auto, dus het past altijd wel. De camping staat genoteerd op onze trekkerslijst!!

ahoonhout
Berichten: 130
Lid geworden op: vr 24 mar 2017 22:26
Locatie: Noord Holland

Re: Camping La Viorna in Potes (Cantabrië)

Bericht door ahoonhout » zo 29 mei 2022 20:30

Nog een tip voor een pareltje in Noord Portugal.
https://www.quinta-dos-moinhos.com/nl/
Vanuit daar ook goed met losse auto naar Porto en de Douro. Iets van 10 kampeerplekken. Dus ook even een mailtje of bellen voor je heen gaat.

Faas Voorthuizen
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 29 mei 2022 09:50

Re: Camping La Viorna in Potes (Cantabrië)

Bericht door Faas Voorthuizen » zo 29 mei 2022 22:51

Leuk zeg, dank! Komt zeker ook op ons lijstje.

Plaats reactie

Terug naar “Spanje”