Juli in Asturië en Cantabrië

Plaats reactie
Gebruikersavatar
RogerB
Berichten: 572
Lid geworden op: zo 13 jun 2010 20:32

Juli in Asturië en Cantabrië

Bericht door RogerB » di 20 nov 2018 11:47

Wij overwegen de laatste drie weken van juli naar Asturië en Cantabrië te gaan. Zijn er op het forum ervaringsdeskundigen die ook in deze weken naar deze streken zijn geweest?

Ik ben vooral benieuwd naar:
* hoe druk het in die periode is
* is het massatoerisme of (hopelijk) juist lekker rustig
* veel of weinig kinderen op de campings zijn
* hoe warm het normaalgesproken is rond die periode
* algehele "staat" van de campings en regio
* weinig of veel Nederlanders in deze periode
* of de Spanjaarden dan al vakantie hebben
* natuurlijk ook de bezienswaardigheden die ik echt moet gaan bezoeken

Onze perfecte vakantie bestaat uit een rustige kleinere camping (max 80 plaatsen) waar minder kinderen zijn dan normaal op een camping. Wij maken graag uitstapjes naar mooie dorpjes en zo. Animatie op de camping liever niet, daar doen onze kinderen toch nooit aan mee.

Alvast bedankt voor de tips!

Groeten Roger

Gebruikersavatar
RogerB
Berichten: 572
Lid geworden op: zo 13 jun 2010 20:32

Re: Juli in Asturië en Cantabrië

Bericht door RogerB » di 27 nov 2018 19:10

Niemand in deze periode aan de Noord-kust van Spanje geweest?

Gebruikersavatar
Carnavalswiertz
Berichten: 1733
Lid geworden op: zo 22 nov 2015 12:19

Re: Juli in Asturië en Cantabrië

Bericht door Carnavalswiertz » di 27 nov 2018 20:47

Businesswise ben ik vaak in Noord Spanje, Pamplona ((Navarra), maar niet “campingwise” in de aangegeven regio’s. Ik volg echter de commentaren “en detail”.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Volvo V60 PHEV diesel met 283 pk/640 Nm / LMC 522K met ATC / Thule 6200 Omnistar / Truma XT mover

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Juli in Asturië en Cantabrië

Bericht door deusjevo » di 27 nov 2018 23:47

Jaaaa, ben er 2 keer geweest,1 keer met de auto en caravan en 1 x met de Eend + aanhanger + tent [sintblij.gif]

Prachtige kusten echter niet te vergelijken met Costa Brava.
Heel veel Spanjaarden op de drukke echt Spaanse campings.

Prachtig en echt doen:
Los Picos de Europa. love.gif
Fuente Dé en daarvandaan de kabelbaan.

Aan de kust heb je onder andere Comillas en Santiliana del Mar wat prachtige plaatsjes zijn.
Daaromheen liggen ook wat campings, ik moet even in het archief gaan graven voor namen.

Santander, San Sebastián en Bilbao, allemaal mooie steden.
Hou er ook rekening mee dat het klimaat heel anders is dan de Costa Brava, veel meer regen, wind en een ruwere zee.

Ik zou er eigenlijk zo weer naar toe willen maar de Spaanse nationale parken zijn verboden voor honden en dat beesie gaat voorlopig nog wel mee.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Asterix
Berichten: 283
Lid geworden op: zo 16 jan 2005 15:15
Locatie: Vlaams Brabant

Re: Juli in Asturië en Cantabrië

Bericht door Asterix » wo 28 nov 2018 14:05

Eind jaren'90 vele malen in de streek daar gekampeerd. 3 weken alleen maar Spanjaarden gezien. Er werd toen volop gebouwd aan de autosnelweg. Maar is zeer mooie streek. San vicente de la barquera , gezellig stadje, llianes enz. Zeker de moeite. Ook de picos de l'europa.
http://www.arenaldemoris.com
Op deze camping meerdere seizoenen gestaan. Nooit vooraf gereserveerd.
Ondertussen zijn we wel 20 jaar verder.
De Spanjaarden die op de campings verbleven kwamen dikwijls uit het binnenland en verhuurden hun woning aan toeristen.
Je kon er lekker en goedkoop eten. Maar sinds de invoering van de euro zijn ook daar de prijzen beginnen stijgen en vonden we het niet meer rendabel om zover te reizen met 2 families en kids.
Adria adiva 553 ph

cadance
Berichten: 604
Lid geworden op: di 5 mei 2015 16:24
Locatie: Vlissingen

Re: Juli in Asturië en Cantabrië

Bericht door cadance » wo 28 nov 2018 16:51

In 2018 hebben we de maanden mei / juni met de caravan getrokken van af Aveiro (Portugal) langs de kust naar Porto en Vigo, en via de schiterende ria’s naar Muros en dan naar A Couruna en verder op ons dooie akkertje langs de noord kust naar Frankrijk. We blijven meestal een nacht of 3 / 4 staan. En hebben op deze manier 17 campings bezocht. Ik kan onmogelijk zeggen welke camping je moet bezoeken want dan doe ik anderen te kort. We bemerkten wel toen het eind juni werd de drukte behoorlijk toe nam. Maar dat komt denk ik ook omdat we dan in de buurt van de ferry havens kwamen waar veel Engelsen neer streken om op of van de boot te stappen en het CC card seizoen loopt dan ook op zijn einde. Aan wat Deusjevo hier boven al geschreven heeft heb ik niets toe te voegen. In 2005 zijn we in Malpica (ten westen van A Couruna) terecht gekomen en dit havenstadje hebben we dit jaar ook weer bezocht wij vonden het schitterend. Het is een geweldig mooie kust en het vergeleken bij de Costa’s allemaal veel kleinschaliger. Prachtige kleine stadjes met gezellige haventjes werkelijk super. De kust is groen en dat hebben we geweten want we hebben veel guur weer met de nodige regen (meestal s’nachts) gehad.
Toen we terug in Frankrijk kwamen werd het zomer!!
Groetjes, Cadance
Ford C Max 1.6 Ecoboost 150 pk./ Burnster Premio 490 TL.

Gebruikersavatar
RogerB
Berichten: 572
Lid geworden op: zo 13 jun 2010 20:32

Re: Juli in Asturië en Cantabrië

Bericht door RogerB » wo 28 nov 2018 21:24

Bedankt voor de reacties!

Ik had eigenlijk niet gedacht (gehoopt) dat het daar in juli toch zo druk zou zijn. Jammer.

De Picos de l'Europa staan op mijn lijstje. Die willen we bezoeken vanaf Camping La Viorna in Potes.

En daarna nog 1 etappe westelijker naar de camping in Cudillero

Is het weer daar een beetje vergelijkbaar met Bretagne in Frankrijk?

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Juli in Asturië en Cantabrië

Bericht door deusjevo » do 29 nov 2018 01:30

Ik denk dat je het qua onbestendigheid goed kan vergelijken met Bretagne, wellicht iets warmer gezien het wat zuidelijker ligt.
Campings waar wij gestaan hebben waren druk, Spaans druk en dat houdt in veel gekakel en leven op de camping, TV de hele dag aan.
Heel andere sfeer dan je zou verwachten als je “het andere Spanje” ook meegemaakt hebt.

Potjes is een prima uitvalsplaats voor de Picos.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
RogerB
Berichten: 572
Lid geworden op: zo 13 jun 2010 20:32

Re: Juli in Asturië en Cantabrië

Bericht door RogerB » do 29 nov 2018 07:24

Over de weersonbestendigheid maak ik mij geen zorgen. We hoeven niet perse stralend weer te hebben om te kunnen genieten van vakanties.
Over de drukte en luidruchtigheid maak ik me wel zorgen. Weet niet of ik daar op aan het wachten ben. Dan kan ik misschien toch beter voor een andere bestemming kiezen .......

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Juli in Asturië en Cantabrië

Bericht door deusjevo » do 29 nov 2018 07:34

Ach, het is “Spaanse drukte” aan de kust, ik hou er wel van.
Denk dat er ook wel rustigere campings aan de kust zijn.
In het Picos park zitten zat rust- en natuurzoekers.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Plaats reactie

Terug naar “Spanje”