Welke kortingskaart?

Nog geen vaste bestemming gevonden of je zoekt een camping voor een groep of specifiek doel.
Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Welke kortingskaart?

Bericht door Niels83 » zo 28 okt 2018 08:46

Hallo
acsi en Anwb hebben beide een vergelijkbaar concept. Je koopt een boek en krijgt korting op geselecteerde campings in jet voor en najaar.

Komend seizoen willen we vaker een weekend of weekje in het voorjaar op pad. Dus dan is zo'n kaart erg handig voor de portemonnee.

Maar zijn er noemens waardige verschillen? Welke hebben jullie en waarom. Hoe is het aanbod van campings? Ed?

De gids van de ANWB bevalt ons beter alleen weet je dan wel zeker dat je in frankrijk meer Nederlanders tegen komt dan Fransen. Dus kochten wij altijd om de paar jaar een andere gids, maar dat was dan zonder de kaart te gebruiken.

Gebruikersavatar
Hans 555
Berichten: 1994
Lid geworden op: di 13 sep 2016 09:42

Re: Welke kortingskaart?

Bericht door Hans 555 » zo 28 okt 2018 09:03

Wij gebruiken al jaren de ACSI card maar ook de gratis aan te vragen Best Deal card. Afgelopen seizoen ook op een paar kleine campings bij de boer gestaan, ook leuk en rustig.
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18814
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Welke kortingskaart?

Bericht door Hobby Linka » zo 28 okt 2018 09:06

RE.gif

Je hebt ook nog Best deal Campingcard en Mini campin card


Op de ANWB na heb ik ze alle maal. ik zoek gewoon naar een camping en kijk daarna welke card de meeste korting geeft, maar meestal maakt dat niet veel uit.


En de ene heeft meer gemak als je via internet gaat zoeken.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Hermanus
Berichten: 803
Lid geworden op: zo 21 jan 2018 20:49

Re: Welke kortingskaart?

Bericht door Hermanus » zo 28 okt 2018 09:40

Wij gebruiken al jaren de ACSI kaart met veel plezier. Voldoende campings, van glamping tot boerencamping, alles is daar te vinden. Wel bemerken wij dat we de laatste 3 jaren ook op campings hebben gestaan zonder kaart. Veel campings geven in het voor- en naseizoen korting, waardoor de prijzen vaak op hetzelfde niveau komen als met kaart.

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: Welke kortingskaart?

Bericht door Henny » zo 28 okt 2018 09:50

Ook wij gebruiken al jaren de ACSI Card in voor en najaar ( gaan nooit in hoogseizoen)

ANWB dit jaar gekocht omdat we in juni naar Noorwegen gingen,zodoende dan toch wat meer aanbod hadden omdat daar weinig campings zijn met voordeel.
Wij vinden het geen prettig boek, er staan ook veel campings in die géén korting geven, ook de site vinden wij minder uitgebreid.

Onze voorkeur gaat dus naar de ACSI, ook in GB hebben wij er gebruik van kunnen maken.

In Leardal ( Noorwegen) stonden wij 7 nachten, het aanbod van Acsi is daar : 7 nachten staan en 6 betalen. De 7e nacht viel net niet meer in het voordeelseizoen...toch kregen wij hem gratis bij het afrekenen. thumbup.gif thumbup.gif
Avento 420 / XC70....

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Welke kortingskaart?

Bericht door janoniem » zo 28 okt 2018 12:14

We gebruiken al jaren de Acsi card en hadden daarnaast een jaar geleden ook die van de ANWB.
Acsi heeft onze voorkeur, vooral omdat de app zo handig is en aanzienlijk meer beoordelingen bevat dan bij de ANWB is te vinden.
En zoals Hermanus al aangaf, ik heb ook het idee dat de prijzen mét en zonder korting, wat naar elkaar toegroeien.
Wanneer iedereen meedoet aan de actie is het natuurlijk een keer afgelopen.
Wij hebben in Nederland zelfs vorig jaar gebruik gemaakt van een arrangement dat door de camping werd aangeboden, die prijs lag nog onder het Acsi tarief.

En terwijl ik dit schrijf komt een mail van Acsi binnen met de melding dat het combi-abonnement is verlengd.
Prijs inclusief verzendkosten nu € 18,90.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Welke kortingskaart?

Bericht door Ab » zo 28 okt 2018 12:42

Ik gebruik helemaal geen kaarten meer..
In voor en naseizoen krijg je evengoed de laagseizoen prijzen wel uiteraard.
In het hoogseizoen heb je er niet veel aan.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

DanielW
Berichten: 1049
Lid geworden op: do 14 sep 2017 06:43

Re: Welke kortingskaart?

Bericht door DanielW » zo 28 okt 2018 13:19

RE.gif Ja dat verbaasde mij ook dit jaar; kaarttarief afgerekend vanaf de datum dat het geldig was, nooit geen kaart laten zien.
2002 Knaus 450TU Sudwind met daarvoor 2011 Ford Focus 1.6EcoBoost

"het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat"

Gebruikersavatar
Ad
Berichten: 1915
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 20:26
Locatie: 't Gooi

Re: Welke kortingskaart?

Bericht door Ad » zo 28 okt 2018 16:23

In 2016 gaf de ANWB voor houders CKE een boek uit met "kortingscampings" Vorig jaar kwam er een ander boek voor in de plaats met de zgn. "betere" campings (geen korting campings). De kortingcampings stonden summier in een bijlage, vervolgens moest je dan op internet de gegevens van de campings zoeken. Waardeloos systeem. Heb mijn CKE kaart dan ook opgezegd en gebruik gewoon de oude vertrouwde ACSI kaart en SVR kaart.
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Welke kortingskaart?

Bericht door PD » zo 28 okt 2018 16:26

Wij hebben de ACSI card, voornamelijk omdat we de app met campings zo handig vinden. In de praktijk gebruiken we deze card maar erg weinig ondanks dat we veelal in het voor- en naseizoen kamperen... de meeste campings die we bezoeken hebben ofwel al standaard een acceptabel tarief of hanteren zelf al gereduceerde tarieven buiten het hoogseizoen.

Na een (lang) weekend rond ik het te betalen bedrag altijd af, en dan is de korting ook verdwenen knipoog.gif
Laatst gewijzigd door PD op zo 28 okt 2018 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Welke kortingskaart?

Bericht door Diny » zo 28 okt 2018 16:27

Geen ANWB kaart.
Verder alle hier genoemde en kaarten plus SVR (€ 10) en Natuurkampeerterreinen (afhankelijk van de manier van afschrijven, €15) met het groene boekje.
Beland je op een van hun campings dan kun je ter plekke lid worden om korting te krijgen.

Bij ACSI kun je, wat korting betreft, ietwat misleid worden.
Sommige campings hebben alleen de sticker ACSI Inspected op de deur, wat niet hoeft te betekenen dat ze ook ACSI camping zijn.
In Nederland heb ik het nog niet meegemaakt dat er toch nog aparte tarieven voor bijv. douchen worden berekend, in het buitenland wel.

Wim Verso
Berichten: 6505
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Welke kortingskaart?

Bericht door Wim Verso » zo 28 okt 2018 18:55

Ook hier geen ANWB kaart.

De Acsi, Camping Card boekje per abonnement, De Best Deal, SVR, en de minicampingcard van Interdijk, laatst genoemde nog nooit gebruikt.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Welke kortingskaart?

Bericht door Micky » zo 28 okt 2018 19:43

Wij hebben ANWB en ACSI, worden elk jaar weer opgestuurd. Gebruik ze als identificatie.


Verzonden vanaf mijn iPhone X met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Welke kortingskaart?

Bericht door Daphne » zo 28 okt 2018 19:49

Diny schreef:
Bij ACSI kun je, wat korting betreft, ietwat misleid worden.
Sommige campings hebben alleen de sticker ACSI Inspected op de deur, wat niet hoeft te betekenen dat ze ook ACSI camping zijn.
In Nederland heb ik het nog niet meegemaakt dat er toch nog aparte tarieven voor bijv. douchen worden berekend, in het buitenland wel.
Niet misleid maar misverstand. ACSI en ACSI CampingCard worden vaak in één adem genoemd maar zijn 2 verschillende dingen. Een ACSI camping kan meedoen aan ACSI CampingCard, maar zo niet blijft het toch een camping die bij ACSI is aangesloten.



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

eurotrotter
Berichten: 6186
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Welke kortingskaart?

Bericht door eurotrotter » zo 28 okt 2018 21:58

Diny schreef:
zo 28 okt 2018 16:27

In Nederland heb ik het nog niet meegemaakt dat er toch nog aparte tarieven voor bijv. douchen worden berekend, in het buitenland wel.
Het tarief van de ACSI kortingskaart dient inclusief douches te zijn,in Italie ( In Dormeletto) kregen wij,per dag 2 douchemuntjes,wilde je meer kon je die bij de receptie,tegen een redelijke prijs bijkopen.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

eurotrotter
Berichten: 6186
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Welke kortingskaart?

Bericht door eurotrotter » zo 28 okt 2018 21:59

Micky schreef:
zo 28 okt 2018 19:43
Wij hebben ANWB en ACSI, worden elk jaar weer opgestuurd. Gebruik ze als identificatie.


Verzonden vanaf mijn iPhone X met Tapatalk
Wij ook,en daarbuiten ook nog de ACSI kortingskaart (omdat wij toch meestal in voor en naseizoen onderweg zijn.)
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Welke kortingskaart?

Bericht door Diny » zo 28 okt 2018 23:39

@ eurotrotter,
Het is niet zo, dat ik beweerde dat álle campings in het buitenland aparte tarieven voor bijv douchen rekenen bovenop het ACSI tarief.
Maar het komt voor, of dat is toegestaan of niet.

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: Welke kortingskaart?

Bericht door Henny » ma 29 okt 2018 10:46

RE.gif In Noorwegen moet men dikwijls apart betalen voor douchen ( terwijl wifi dan weer gratis is én goed) .

Echter...met de ACSI Card hebben wij nérgens extra hoeven te betalen. Konden elke dag een muntje halen. Tijd van douchen is dikwijls 4 min. Met (lange) haren wassen soms wat krap maar thuis even oefenen knipoog.gif en dan gaat het best.
In Denemarken stonden wij op een AcsiCard camping waar het douchen maar...anderhalve minuut ...was !!! Toen ik daar vreemd van opkeek bij de melding kreeg ik er 1 muntje bij.
Hebben er ( op heenreis) maar 1 nacht gestaan dus verder geen probleem. Ze waren zo vriendelijk dat wij tot 15 u mochten blijven staan ipv vóór 12 u weg, dit omdat de boot naar Noorwegen pas om 21 u s'avonds vertrok .
Avento 420 / XC70....

wolf
Berichten: 1638
Lid geworden op: vr 11 nov 2011 22:35
Locatie: bij Father Damien

Re: Welke kortingskaart?

Bericht door wolf » ma 29 okt 2018 12:15

wij gebruiken ook de asci kart. Enig nadeel: 't zit daar zo vol Nederlanders! knipoog.gif
Rapido Golf 380 1993 met deur links;
Eberspacher verwarming.

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: Welke kortingskaart?

Bericht door Henny » ma 29 okt 2018 16:33

knipoog.gif naar Denemarken en Noorwegen gaan ( in voorseizoen) ...zeker in Noorwegen vrijwel geen NL..... thumbup.gif
Avento 420 / XC70....

Ed62
Berichten: 204
Lid geworden op: di 25 apr 2017 17:06

Re: Welke kortingskaart?

Bericht door Ed62 » ma 29 okt 2018 17:54

In 2016 gaf de ANWB voor houders CKE een boek uit met "kortingscampings" Vorig jaar kwam er een ander boek voor in de plaats met de zgn. "betere" campings (geen korting campings). De kortingcampings stonden summier in een bijlage, vervolgens moest je dan op internet de gegevens van de campings zoeken. Waardeloos systeem. Heb mijn CKE kaart dan ook opgezegd en gebruik gewoon de oude vertrouwde ACSI kaart en SVR

Hoe kan ik laten zien dat dit een reaktie is op een bericht?


Ik weet niet over welke bijlage je het hier hebt.
Campingboekje incl CKE kaart bij de caravan kampioen.
Alle campings staan hierin en op het prijsgedeekte staat dan vermeld CKE geldig.
Dus wel duidelijk aangegeven.
Maar ik vind het boek veel te dik en erg onhandig.
De acsi heeft het gesplitst in 2 delen. Dus handzamer.

Zoek je een camping en je geeft aan dat je met de acsi of CKE komt is onze ervaring dat de camping een eigen voordeeltarief aangeven als ze die hebben.
Om die reden ook geen abonnement op de acsi (betaal je ook nog verzendkosten) maal bestellen het gewoon in de boekhandel als we er gebruik van gaan maken.
De CKE komt met de kampioen mee.
Ook best deal onhandig daar dit vanaf 2018 via internet geleverd wordt volgens mij

Wim Verso
Berichten: 6505
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Welke kortingskaart?

Bericht door Wim Verso » ma 29 okt 2018 18:12

RE.gif

Klopt, maar ik heb nog steeds de Best deal Card, die blijft net zo lang geldig tot dat ik de card opzeg, er staat n.l. geen jaartal op en is dus eindeloos geldig. thumbup.gif
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Abve

Re: Welke kortingskaart?

Bericht door Abve » ma 29 okt 2018 18:20

wolf schreef:
ma 29 okt 2018 12:15
wij gebruiken ook de asci kart. Enig nadeel: 't zit daar zo vol Nederlanders! knipoog.gif
Niet alleen Nederlanders maar ook Duitsers (caravans en campers) zijn hier gek op.
Dit jaar in september weer ervaren in Kroatië.

Ik kies nu een (ACSI) camping zonder korting.
Daar is het veel rustiger.
Ik lever daarvoor graag de korting in.

Wim Verso
Berichten: 6505
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Welke kortingskaart?

Bericht door Wim Verso » ma 29 okt 2018 18:54

RE.gif

Zou het eind Mei/tot half Juni ook zo vol zitten op de Acsi campings van Kroatië, dan gaan wij er volgend jaar heen, maar gebruiken wel de Acsi Card hoor, boekingen doen we ook met de Acsi Card. thumbup.gif
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Abve

Re: Welke kortingskaart?

Bericht door Abve » ma 29 okt 2018 21:02

RE.gif

Dat weet ik niet, Wim.
Er is wel een verschil tussen de campings aan de kust en die in het binnenland van Kroatië.
Maar dat is overal zo.

2 jaar geleden waren we in de periode mei/juni in de Noorse Fjorden.
Toen was het ook daar veelal erg druk op de campings.
Henny schrijft hier dat in het voorseizoen in Noorwegen weinig Nederlanders zijn, ik heb dat dus anders ervaren.
In bijv. Loen stonden we bijv. in een weekend op niet afgebakende plekken, hutjemutje: Nederlanders, Duitsers en Noren. In heb weekend is nl. ook de Noorse bevolking massaal met caravan of camper onderweg.

Plaats reactie

Terug naar “Bestemming nog onbekend”