Fietsen mee naar Cornwall ?

Plaats reactie
Leo33
Berichten: 165
Lid geworden op: do 26 mei 2016 12:46

Fietsen mee naar Cornwall ?

Bericht door Leo33 » wo 26 sep 2018 12:40

Volgend jaar zomer willen wij naar Cornwall met de caravan. De vraag is nu moeten we wel of geen fietsen meenemen. We hebben gewone fietsen dus geen e-bikes.
Weet iemand of er daar mooie fietsroutes zijn met evtentueel fietspaden of is het te heuvelachtig en/of gevaarlijk.
Mazda CX-5 4WD uit 2019 Benzine 2.L automaat trekgewicht 2000 kg. met Hobby 455 UF uit 2016 incl laden 1500 kg.

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: Fietsen mee naar Cornwall ?

Bericht door Henny » wo 26 sep 2018 17:04

https://www.routeyou.com/nl/location/bi ... ietsroutes

Cornwall is prachtig ! Maar om te fietsen......wij hebben er veel mooie wandeltochten gemaakt en weinig tot geen fietsers gezien.
Zoals je kunt lezen op de link hierboven is het niet zo geschikt voor gewone fietsen.

Maar geniet toch absoluut van het mooie GB . thumbup.gif
Avento 420 / XC70....

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Fietsen mee naar Cornwall ?

Bericht door Micky » wo 26 sep 2018 17:25

ik zou ze thuis laten
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

driver
Berichten: 568
Lid geworden op: wo 24 aug 2011 21:37
Locatie: Antwerpen

Re: Fietsen mee naar Cornwall ?

Bericht door driver » wo 26 sep 2018 22:16

Wij zijn twee jaar geleden in Cornwall geweest. Ik had mijn fiets (MTB) bij (ga nergens naartoe zonder mrgreen.gif). Ik heb er gefietst, vooral MTB routes. Op de wegen was het niet ideaal. Inderdaad heuvelachtig, heb ik geen probleem mee, maar geen fietspaden en soms gevaarlijk omdat je weinig ziet door de hagen langs beide kanten van de heel smalle wegen. Zeker ook af te raden met een caravan van 2.5m breed. Inderdaad wel heel mooi om te wandelen, mooie tuinen en schitterende kusten, charmante stadjes ook.

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Fietsen mee naar Cornwall ?

Bericht door Nimma » wo 26 sep 2018 23:26

Ik was er in 2006, zag er weinig mensen fietsen. Zou het zelf nooit doen ivm de hierboven al genoemde vaak smalle wegen waar ik best veel afgereden Autospiegels zag op straat. Daar wil je als fietser niet zijn omdat er weinig plek voor jou overblijft.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Jaap van Duijn
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 12 mei 2012 14:24
Locatie: Katwijk ZH

Re: Fietsen mee naar Cornwall ?

Bericht door Jaap van Duijn » do 27 sep 2018 06:27

@Leo33,

Reeds verschillende malen naar VK geweest met caravan en fietsen.
Eenmalig met gewone fietsen, maar nooit weer.
Alle andere keren met de electrische fiets en daarbij een extra accu.
Doen we in Nederland 80-100km met de 2 accu's, in het VK maar net 70km met bergje op en bergje af.
De Fietsen (TREK) " laden weer op" bij remmen, maar nooit zoveel als je gebruikt hebt, fietsen en accu's ondertussen 5 jaar oud.
Natuurlijk zijn er vlakkere stukken ook in Cornwal, maar meest klimmetjes en genoeg zoals de Cauberg hebben we bemerkt.

Heb je electrische fietsen, dan toch meenemen, gaan ze achterop de caravan, denk dan ook aan extra lengte = meer kosten.Wij leggen ze op het dak van de auto, jawel leggen, met een RAMEDE fietsen rek.
En wat we meerdere malen gedaan hebben, bleek de rit te lang en de accu's reeds ver naar leeg gebruikt, naar eerste de beste trein station, kaartje kopen naar dichts bij zijnde van de camping en we leefden nog lang en gelukkig.

Veel - fiets - plezier Jaap van Duijn.

Gebruikersavatar
yarrah
Berichten: 511
Lid geworden op: za 25 feb 2012 21:39

Re: Fietsen mee naar Cornwall ?

Bericht door yarrah » do 27 sep 2018 07:59

Fietsen in Engeland (Cornwall) scratch.gif . Als je geen fietsers ziet is dat al een teken aan de wand. In de nationale parken zijn wel ATB routes te vinden. Maar dan rij je voornamelijk op oude niet onderhouden landbouwweggetjes. Die zijn niet echt veilig.
You only live once! Nope,… you only die once….live every day!!

Gebruikersavatar
Ad
Berichten: 1915
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 20:26
Locatie: 't Gooi

Re: Fietsen mee naar Cornwall ?

Bericht door Ad » za 29 sep 2018 09:40

Wij zijn afgelopen zomer naar Cornwall geweest. Zonder E-bikes hadden wij er echt niet gefietst, hellingen tot 23%. Je moet tijdens het fietsen wel je blik op oneindig zetten, de auto's razen langs je heen, je merkt gewoon dat ze geen fietsers gewend zijn. Er zijn geen fietspaden. We zijn er enkele oude spoorbanen, zoals de Camel Trail die tot fietspad omgebouwd zijn. Je moet daar in het hoogseizoen en in weekenden niet komen, vanwege voor mijn gevoel duizenden (onervaren) fietsers. Kortom als je geen E-bikes hebt zou ik de fietsen thuis laten.
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk

Plaats reactie

Terug naar “Groot-Brittannië”