Campings op de ingeplande route.

Systemen en aanverwante zaken.
Plaats reactie
Jacques Bakker
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 16 jul 2017 16:46

Campings op de ingeplande route.

Bericht door Jacques Bakker » wo 1 aug 2018 15:01

Ben in het bezit van een TT 6200 wifi. Graag zou ik de campings op mijn ingeplande route op het beeldscherm willen zien. Als ik dus genoeg heb van het rijden kan ik dan zien of er een camping langs mijn route ligt. De TT heeft wel de mogelijkheid om benzinestations en parkeerplaatsen weer te geven. Dus waarschijnlijk zullen campings ook wel tot de mogelijkheden behoren of ik overschat het product.
Misschien kan iemand mij de weg wijzen.
Alvast reuze bedankt.
Knaus Vansation TI

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Campings op de ingeplande route.

Bericht door janoniem » wo 1 aug 2018 15:29

Mijn Mazda heeft een ingebouwde TT en die kent campings als één van de "nuttige plaatsen".
Vooraf voer je opties in als bij de eindbestemming, langs de route of dichtbij.
Ik gebruik de optie alleen om de juiste route naar een bepaalde camping in te voeren.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Hermanus
Berichten: 803
Lid geworden op: zo 21 jan 2018 20:49

Re: Campings op de ingeplande route.

Bericht door Hermanus » wo 1 aug 2018 15:42

Je kunt hier ( www.archiescampings.eu ) POI's van campings downloaden, die op je systeem zetten en je hebt campings op je systeem staan.

Er zijn verschillende POI's. b.v. alle campings, of ACSI campings, etc. etc.

Jacques Bakker
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 16 jul 2017 16:46

Re: Campings op de ingeplande route.

Bericht door Jacques Bakker » wo 1 aug 2018 15:51

Dank voor jullie info. De downloads van Archiecampings was mij al bekend, maar dit lukt tot nog toe nog niet. Even gekeken en dan krijg je een hele lijst van campings te zien. Waar het mij om gaat dat ik alleen de campings op mijn geplande routes kan zien zonder deze eerst te moeten selecteren. Voor bv de benzinestations is een icoontje aanwezig waar dit wel werkt. Waarschijnlijk vraag ik nu iets wat niet mogelijk is.
Knaus Vansation TI

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Campings op de ingeplande route.

Bericht door Jan van Vijven » wo 1 aug 2018 16:05

Wij doen het een beetje anders, als we het zat zijn kijken we even via ACSI, ANWB, of welke side die ons dan ook te binnen schiet waar een camping naar onze zin is.

Je kan ook bv ACSI open laten staan terwijl je rijd dan zie je ook waar de campings op je route liggen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Jacques Bakker
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 16 jul 2017 16:46

Re: Campings op de ingeplande route.

Bericht door Jacques Bakker » wo 1 aug 2018 16:12

Dag Jan,

Een bruikbare tip. Reuze bedankt.
Knaus Vansation TI

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Campings op de ingeplande route.

Bericht door PMT » wo 1 aug 2018 17:18

Als je via Archies campings voor het juiste apparaat hebt binnengehaald, zal je zowel het .OV2 bestandje èn het bijbehorende .BMP bestandje met dezelfde naam in de Europa map van TT moeten zetten. Vervolgens moet je bij de instellingen van de Pois in TT wel aanvinken dat je die ook wil zien, net zoals de benzinestations staan aangevinkt. Zo krijg je tijdens het rijden op het scherm ook de campings te zien.
Ik gebruik die van Archies al jaren om naar desbetreffende camping te rijden, maar ook de manier zoals Jan aangeeft, of Googlemaps en dan "camping" intypen. Die laat dan heel veel campings zien op het schermgedeelte die je op dat moment ziet.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Hermanus
Berichten: 803
Lid geworden op: zo 21 jan 2018 20:49

Re: Campings op de ingeplande route.

Bericht door Hermanus » wo 1 aug 2018 17:26

Ik doe het ook op de manier van Jan. Ik zou helemaal gestoord worden van de hele dag alle campingsymbooltjes op mijn systeem.

Abve

Re: Campings op de ingeplande route.

Bericht door Abve » wo 1 aug 2018 19:39

Ik pas ook de methode van Jan toe.
Voordeel van bijv. de ACSI-app is dat je ook nog even kunt bekijken of de camping geschikt voor je is en wat eventueel te reviews zijn
Voor 1 nachtje niet zo van belang maar voor meedere dagen kan dit anders zijn.

Overigens kun je TomTom bestanden (Ov2) ook in je navigatiesysteem brengen via MyDrive.
Dit lukt niet via de app, dus je zult dit programma via je browser moeten benaderen.
Je logt in en gaan naar 'mijn plaatsen'
Dan klikken op 'POI-bestanden' en naar beneden scrollen.
Hierop klikken op 'POI-bestand importeren' en klaar is Kees.

Voorwaarde is een goede wifi-verbinding met de TT-toestel.
Vervolgens ga je naar 'mijn plaatsen' in het menu en je scrolt weer naar beneden.
En voilá! Daar staat het bestand in het navigatiesysteem.
Rechtsboven heb je nog een keuzemenu waarbij je kunt kiezen of je campings in een plaats wilt zien, op de route, dichtbij of op de hele kaart.

Je krijgt dus niet een 'tegeltje' in het menu maar je hebt wel zicht op de campings op het scherm.
Klik je op het symbooltje op de kaart. dan krijg je naam en adres en resterende afstand te zien.
Klik je daar weer op dan maakt hij de route voor je.
Eigenlijk heel simpel.

Wees uiterst attent op de door de navigatie voorgestelde route en eventuele routeaanwijsborden van de camping zelf!!
VOLG DIE ALTIJD.
Menigeen (waaronder ikzelf) is de mist ingegaan door eigenwijs het navigatiesysteem te volgen..... boos.gif


O ja: Voordat je begint natuurlijk eerst wel het ZIP-bestand uitpakken en het bestand opslaan.
Maar dat is logisch, lijkt mij.

Suc6

Knaus440
Berichten: 3710
Lid geworden op: di 29 apr 2008 21:15

Re: Campings op de ingeplande route.

Bericht door Knaus440 » wo 1 aug 2018 21:29

Ik wil zo weinig mogelijk extra informatie en icoontjes op onze garmin navigatie.
Heb archies op mijn smartphone zitten en kan ze zo naar de Garmin over wippen.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.

Abve

Re: Campings op de ingeplande route.

Bericht door Abve » wo 1 aug 2018 22:25

RE.gif
Verstandig thumbup.gif

Jacques Bakker
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 16 jul 2017 16:46

Re: Campings op de ingeplande route.

Bericht door Jacques Bakker » wo 1 aug 2018 22:34

Abve,

Dank voor je duidelijke uitleg en Knaus, mooi dat je een andere optie kiest maar dat was mijn vraag niet, maar gezien de reactie daarop van Abve die dit verstandig vindt is dit ook een goed optie.
Ben in elk geval vandaag weer wijzer geworden. Dank jullie wel.
Knaus Vansation TI

Plaats reactie

Terug naar “Navigatie”