Welk type en indeling is het meest favoriet?

Gebruikersavatar
Frup
Berichten: 372
Lid geworden op: vr 5 jun 2020 13:04
Locatie: Friesland

Re: Welk type en indeling is het meest favoriet?

Bericht door Frup » ma 17 jul 2023 10:41

Leuk onderwerp!
We zijn met z'n tweeën en geen zin om 's nachts over elkaar heen te kruipen.
Daarom twee aparte lengte bedden gekozen. Met een 3/4 tussen stuk, dat we hebben laten maken, kunnen we bij elkaar liggen.
Nadeel van onze caravan (Adria Altea 472 LU) is dat het zitgedeelte, dat tot bed kan worden omgebouwd (onnodig voor ons), niet heel comfortabel zit.
Grijze auto met 4 wielen en een caravan. 4 poten, 2 kranen, toilet, bedden en nog zo wat dingetjes. scratch.gif

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16331
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Welk type en indeling is het meest favoriet?

Bericht door Jan van Vijven » ma 17 jul 2023 11:21

Mijn eerdere reactie is nog van mei 2018, toen wilde we altijd een redelijk grote luxe caravan.
Sinds we ik is geworden ben ik zeer gelukkig met mijn kleintje die ik te pas en te onpas overal neer kan gooien, het luxe is wel gebleven.

M.a.w. eigenlijk is de indeling vaak afhankelijk van het moment, als de familie samenstelling veranderd kan soms ook de wensenlijst veranderen.
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
Trina
Beheerder
Berichten: 12841
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 11:31
Locatie: Drenthelaand.

Re: Welk type en indeling is het meest favoriet?

Bericht door Trina » ma 17 jul 2023 12:49

Wensen veranderen met de jaren en gezinssamenstelling.
Toen we jong waren en onze zoon nog meeging hadden we een bungalowtent.
In de linkerhelft wonen en in de rechterhelft met z'n drieën naast elkaar slapen.
Aan de caravan gingen we pas toen we met z'n tweeën waren.
Eriba met langslaper en kopkeuken.
Onderweg misten we, op den duur, een extra zitje en een toilet.
Dat werd een Homecar met dwars bed en klein extra zitje.
Na een paar jaren begonnen we aan een seizoensplek en de behoefte aan een grotere caravan diende zich aan.
De Chateau la Car werd de volgende.
Van een zitje maakten we een vast bed en in de grote rondzit was het goed chillen.
Toen we stopten met de vaste plek wisten we al dat deze caravan te zwaar was voor onze auto.
We probeerden een jaar een goedkope tweedehands vouwwagen (Camplet Apollo) en dat beviel erg goed.
Goed mee te rijden, ook voor mij en snel opzetbaar.
Daarna kochten we een Camplet Concorde bij een dealer. Ook een paar jaren mee weg geweest.
Dit jaar, mede door leeftijd en de daaraan verbonden mankementen, besloten om weer een vaste plek te nemen.
Een vouwwagen is daarvoor niet geschikt en dus kochten we de Sprite met weer een groot lengte bed.
De midden rolbodem gebruiken we niet.
We hebben elk een bed en door de lange lengte van de banken rollen we het beddengoed smorgens naar het hoofdeinde en hebben dan nog ruimte genoeg om te zitten.
Op dit moment voor ons ideaal.
Voordeel van de Sprite is dat er een uitklapbaar tafeltje op het nachtkastje zit. Voor ons genoeg.
Maar de caravan is ook uitgerust met een normale grote tafel die we, als we met meer mensen zijn, er simpel bij kunnen plaatsen.
Verder veel ruimte in en om de eindkeuken en dat vinden we ook erg prettig.

Plaats reactie

Terug naar “Fendt”