Belang van disselslot en vooral "rode bal"

KIJK NAAR ZE UIT!!!
ArnoM
Berichten: 2011
Lid geworden op: zo 24 mei 2020 08:13

Re: Belang van disselslot en vooral "rode bal"

Bericht door ArnoM » za 29 mei 2021 10:02

Ik zet 'm bij de stalling neer en ze rijden 'm tot nu toe altijd nog direct naar binnen, daar gaat 't slot (met bal) erop.
Ze hebben een sleutel van het slot en zetten de caravan weer buiten als ik bel, met slot (en bal).
Werkt prima.
Locatie gaat op slot, met een groot hek aan de straat en is beveiligd met camera' s en alarmsysteem.
................... achter een Volvo XC60 B5 Inscription.

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7821
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Belang van disselslot en vooral "rode bal"

Bericht door Ron » za 29 mei 2021 10:32

Ik rij naar binnen bij de stalling.
Koppel af en slot met bal erop.
Zij zetten hem met de hand op de plek.
Alles vlak daar dus je duwt ze met de pink zo op de plek.
Deuren dicht camera's aan , poort dicht.
O ja de eigenaar woont naast de poort.
En tussen loods en poort lopen 6 mastino's vrij in de rondte.
Je moet dus altijd afspreken wanneer je komt , aanbellen.
Dan gaan de mastino's de kennel in.
Loodsdeur open , en dan kan je naar binnen rijden.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7068
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Belang van disselslot en vooral "rode bal"

Bericht door karelV » za 29 mei 2021 10:46

ronk schreef:
za 29 mei 2021 10:32
Ik rij naar binnen bij de stalling.
Koppel af en slot met bal erop.
Zij zetten hem met de hand op de plek.
Alles vlak daar dus je duwt ze met de pink zo op de plek.
Is bij onze stalling met 497 caravans geen doen denk met het handje binnen & buiten te rijden whistle.gif scratch.gif . Stalling staat dan ook hutje mutje vol als iedereen binnen staat, dus zijn ze van plan om uit te breiden.
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 7821
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Belang van disselslot en vooral "rode bal"

Bericht door Ron » za 29 mei 2021 10:49

Bij ons staan er een stuk of 50 a 75 waarvan de helft het hele seizoen wegblijven.
En ik er 3 a 4 keer per jaar het spul kom ophalen.

Vanaf nu wat vaker hoop ik ( deze is meer geschikt voor de koude voor en najaar als de oude caravan)
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Belang van disselslot en vooral "rode bal"

Bericht door Nimma » za 29 mei 2021 11:21

In mijn stalling staan er links 7 en rechts 7. Rood balletje heb ik niet.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Shelter+
Berichten: 16
Lid geworden op: za 17 apr 2021 21:12

Re: Belang van disselslot en vooral "rode bal"

Bericht door Shelter+ » ma 31 mei 2021 21:50

Swift boy schreef:
za 5 mei 2018 17:17
Als ik de caravan voor de deur zet en dan draai ik alle vier de steunen uit dan zet ik aan de deur kant een pootje onder de as en daar na haal ik de wieldop er af en ,
ik verwijder alle wiel moeren en plaats daar na de wieldop weer terug .
De wiel moren doe ik bij elkaar met een bindbandje en dat doek weer aan de sleutel van het distelslot zo dat ik nooit vergeet om de moeren terug te plaatsen.

Swift boy.
Zou het dievengilde dit forum ook volgen? En weten waar jouw caravan staat?

workel

Re: Belang van disselslot en vooral "rode bal"

Bericht door workel » ma 31 mei 2021 22:17

Shelter+ schreef:
ma 31 mei 2021 21:50
Swift boy schreef:
za 5 mei 2018 17:17
Als ik de caravan voor de deur zet en dan draai ik alle vier de steunen uit dan zet ik aan de deur kant een pootje onder de as en daar na haal ik de wieldop er af en ,
ik verwijder alle wiel moeren en plaats daar na de wieldop weer terug .
De wiel moren doe ik bij elkaar met een bindbandje en dat doek weer aan de sleutel van het distelslot zo dat ik nooit vergeet om de moeren terug te plaatsen.

Swift boy.
Zou het dievengilde dit forum ook volgen? En weten waar jouw caravan staat?
Niet druk om maken, de afgelopen 5 jaar werden er tussen de 75/85 caravans gestolen (per jaar), >750kg dus dat valt allemaal wel mee als je kijkt naar de hoeveelheid geregistreerde caravans in NL.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Belang van disselslot en vooral "rode bal"

Bericht door Micky » wo 2 jun 2021 14:01

Shelter+ schreef:
ma 31 mei 2021 21:50
Swift boy schreef:
za 5 mei 2018 17:17
Als ik de caravan voor de deur zet en dan draai ik alle vier de steunen uit dan zet ik aan de deur kant een pootje onder de as en daar na haal ik de wieldop er af en ,
ik verwijder alle wiel moeren en plaats daar na de wieldop weer terug .
De wiel moren doe ik bij elkaar met een bindbandje en dat doek weer aan de sleutel van het distelslot zo dat ik nooit vergeet om de moeren terug te plaatsen.

Swift boy.
Zou het dievengilde dit forum ook volgen? En weten waar jouw caravan staat?
Ik lees nu deze oude post ook, hahaha wat omslachtig zeg awhoea.gif awhoea.gif awhoea.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7895
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Belang van disselslot en vooral "rode bal"

Bericht door VIP » wo 2 jun 2021 17:04

[re.gif]

Alle wielmoeren eruit (steuntje onder de as) en dan blijft de caravan en het wiel gewoon staan......

Strak jatten ze nog het losse wiel, kun je zelf niet op stap knipoog.gif
Porsche + Tabbert

PASMIT
Berichten: 45
Lid geworden op: vr 25 okt 2019 21:32
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Re: Belang van disselslot en vooral "rode bal"

Bericht door PASMIT » vr 30 jul 2021 00:25

Hi allen,

voor wat betreft sloten, kijk a.u.b. even hoe dat in zijn werk gaat bij iemand met verstand van sloten.

Ik denk en hoop dat een goede verzekering met aanhangende voorwaarden (2 sloten, wielklem e.d. is niet relevant) voldoende is, sloten zijn absoluut een lacher.

https://www.youtube.com/c/lockpickinglawyer/featured

Niet allemaal op het toetsenbord gaan rammen maar even rustig een paar filmpjes van de goede man bekijken en vervolgens gaan nadenken: "wat nu te doen"...?

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Belang van disselslot en vooral "rode bal"

Bericht door dieseltijger » vr 30 jul 2021 00:42

Niets. Alles is te kraken (zo zie je maar weer). Als de caravan "vreemd gaat" kopen we gewoon een andere, en heb ik vooral de pest erin vanwege het gedoe er omheen.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

RDDR
Berichten: 2773
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Belang van disselslot en vooral "rode bal"

Bericht door RDDR » vr 30 jul 2021 08:51

Ik kende de filmpjes van die man al vrij lang.

Je zal zien dat sommige producten gewoonweg designfouten bevatten, waardoor ook ik een dergelijk slot of kluis binnen 3 minuten open heb. Er zijn echter ook sloten (zoals ABUS) waarbij het hem lukt, maar hij ook aangeeft dat de gemiddelde inbreker er een zware dobber aan heeft. Zoals het schijfremslot die ik op mijn motor gebruik. Hij heeft hem in 2 minuten open, met een door hem zelf, handgemaakte precisie tool speciaal voor deze cilinders. De kans dat de gelegheidsinbreker over die tools en kennis beschikt is heel klein. Blijft dat mijn motor slechts 240kg weegt en dus te verplaatsen is.

Zelfde met een caravan: als men echt die van jou wil, zit er maar 1 ding op: zorg dat die goed verzekerd is en dan je sloten aan de voorwaarden van de verzekering voldoen. Desnoods sleur je een hut met een lier op een auto transporter..... disselslot zit niet in weg. Als iemand echt jouw hut wil, dan lukt dat.

Blijft dat ik het de gelegenheidsdief zo moeilijk mogelijk maak. Voor al mijn spullen. Zo zal hij voor binnen te komen hier langs 2 camera's moeten, een goed alarmsysteem en 3 sterren sloten.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5738
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Belang van disselslot en vooral "rode bal"

Bericht door Morgoth » vr 30 jul 2021 09:44

[re.gif]
Met een lier sleep je hem ook met een wielklem op een transporter. Als ze echt willen ben je hem gewoon kwijt inderdaad. Maar als het voor de doorsnee dief te veel werk is, dan laten ze hem staan. Zoveel mogelijk sloten erop is denk ik doeltreffender dan één enkel heel goed slot.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

PASMIT
Berichten: 45
Lid geworden op: vr 25 okt 2019 21:32
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Re: Belang van disselslot en vooral "rode bal"

Bericht door PASMIT » vr 30 jul 2021 22:02

Gelukkig worden er, gezien het aantal caravans in Nederland, procentueel gezien, niet heel veel gestolen maar dat sloten iemand tegen gaan houden is redelijk achterhaalt.

Overigens vreemd dat de tools om het z.g. lockpicking aan te leren voor een grijpstuiver te koop zijn, instructie-video's zijn gratis, alleen de vaardigheden moet je aanleren.
Instructies hoe om te gaan met een thermische lans komen ook frequent langs op Youtube...

Da's toch eigenlijk best vreemd, je mag iemand dus leren hoe je sloten kraakt (lees: hoe je inbraak kunt plegen of poging tot stelen doet) vervolgens zet je in
je comment: "don't try this at home because it is illegal" en je bent vrij om iemand het foute pad op te sturen met alle mogelijke gevolgen van dien.

Toch mijn polis nog maar eens opdiepen en goed doorlezen..... :?

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Belang van disselslot en vooral "rode bal"

Bericht door Conradi » vr 30 jul 2021 22:48

De video's van de LockPickingLawyer zijn amusant en laten vooral zien dat er een groot verschil in kwaliteit van sloten bestaat. Mijn persoonlijke favoriet is het high-tech elektronische slot, dat je simpelweg met een zware magneet in één seconde kunt openen omdat je daarmee het ingebouwde relais activeert.

Echter, als je hier een slot voor de verzekering wilt gebruiken, moet deze een Keurmerk CCV Voertuigbeveiliging (vroeger SCM) hebben. Daarbij moeten sloten minimaal 3 of 5 minuten allerlei tests weerstaan.
Kennelijk is dat voor verzekeraars voldoende kwaliteitsborging :roll:
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Belang van disselslot en vooral "rode bal"

Bericht door Niels83 » za 31 jul 2021 00:39

Als dieven ergens een hekel aan hebben is het werken voor hun geld. Dus het is zaak het ze zo moeilijk te maken dat ze bij de buren gaan kijken. Dit is wat de agent zei die bij mijn vader tig jaar geleden een inbraak melde.

Dus een paar goed gekeurde kan ze al flink vertragen.

Zelf ben ik ws laks, ik doe eigenlijk alleen de poten uitdraaien.

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Belang van disselslot en vooral "rode bal"

Bericht door Jan van Vijven » za 31 jul 2021 12:49

@PASMIT,
Een thermische lans is normaal gereedschap, een filmpje daarover is dus niets vreemds.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Reizigers

Re: Belang van disselslot en vooral "rode bal"

Bericht door Reizigers » za 31 jul 2021 18:05

Conradi schreef:
vr 30 jul 2021 22:48
De video's van de LockPickingLawyer zijn amusant en laten vooral zien dat er een groot verschil in kwaliteit van sloten bestaat. Mijn persoonlijke favoriet is het high-tech elektronische slot, dat je simpelweg met een zware magneet in één seconde kunt openen omdat je daarmee het ingebouwde relais activeert.

Echter, als je hier een slot voor de verzekering wilt gebruiken, moet deze een Keurmerk CCV Voertuigbeveiliging (vroeger SCM) hebben. Daarbij moeten sloten minimaal 3 of 5 minuten allerlei tests weerstaan.
Kennelijk is dat voor verzekeraars voldoende kwaliteitsborging :roll:

Alleen jammer dat er op de sterkte van het slot gekeurd wordt en niet ook op het cilindertje.
Sommige goedgekeurde sloten hebben zo’n simpel cilindertje dat het eigenlijk belachelijk is dat zo’n slot door de keuring komt.

Gebruikersavatar
meeder
Berichten: 3033
Lid geworden op: ma 4 apr 2016 20:42

Re: Belang van disselslot en vooral "rode bal"

Bericht door meeder » za 31 jul 2021 19:03

Ik heb dat voor de gein eens doorgegeven aan de keuringsinstantie. Die gaan dan helemaal op tilt en willen dan video's zien waar uit blijkt dat de cilinders bagger zijn.
Ze moeten het toch donders goed weten dat het zooi is.
Het hoeft niet de allerbeste cilinder op de markt te zijn maar in veel disselsloten en wielklemmen wordt echt weinig spannends gebruikt. Gezien de prijzen van die sloten zouden ze echt wel wat meer hun best mogen doen.

Reizigers

Re: Belang van disselslot en vooral "rode bal"

Bericht door Reizigers » ma 2 aug 2021 20:18

[re.gif]
Neem als voorbeeld deze opvolger van Alko.
Oersterk. Komt echt wel door de keuring.
Maar dan zit er een lullig cilindertje in van CES.
Zit bijvoorbeeld ook in een rollerboy op kantoor.
De eerste exemplaren hadden zelfs het sleutelnummer op het cilindertje staan.
Maar dat was gelukkig van korte duur.
En zo zijn er nog wel meer op te noemen die een keurmerk hebben gekregen.
Of een disselslot sowieso zin heeft is een andere discussie.
Bijlagen
AE07B1A1-252F-4BD1-A1C1-4F20C9CD82F2.jpeg

Gebruikersavatar
Gumm
Berichten: 489
Lid geworden op: zo 17 aug 2008 22:31

Re: Belang van disselslot en vooral "rode bal"

Bericht door Gumm » ma 2 aug 2021 20:40

Een keer de sleutels van een origineel (certificaat) Alko disselslot kwijtgeraakt.
Door even de slijptol te hanteren en flinke koevoet onder het slot te schuiven, barste het ding al snel in stukken uit elkaar..5 minuten werk..
Gelijk weer een nieuwe gekocht maar wel met wat bedenkingen over de kwaliteit van dit soort van diefstalbeveiliging.
Ik heb sindsdien meer vertrouwen in het zwaar Abus motor/kettingslot door wiel en chassis.
Knaus Sudwind 450QU(1050-1500) ...Skoda Superb 1.6TDI/ 120Pk /250Nm

Gebruikersavatar
meeder
Berichten: 3033
Lid geworden op: ma 4 apr 2016 20:42

Re: Belang van disselslot en vooral "rode bal"

Bericht door meeder » ma 2 aug 2021 21:28

De sloten zitten er voor de verzekering op, simpelweg een eis.
Bizarre is dat ze moeilijk kunnen gaan doen als je een degelijke ketting en een degelijk slot gebruikt omdat er geen sticker op zit.
Dus voor de vorm de gekeurde sloten en voor daadwerkelijke beveiliging een goede ketting met een goed slot.
Maar ja zoals al zo vaak gezegd, je kan ze toch niet tegenhouden als ze de caravan echt willen stelen...

Reizigers

Re: Belang van disselslot en vooral "rode bal"

Bericht door Reizigers » ma 2 aug 2021 21:29

[re.gif]
[re.gif]
Je hebt het over een slijptol.
Daar krijg je ook jouw ketting mee stuk.

[re.gif]
Inderdaad. Het enige is dat je het zo lastig mogelijk moet maken.
Dat het meer tijd kost, want dat hebben ze niet.
En als je dan maar voor de verzekering aan hun eisen voldaan hebt.

daniel1975
Berichten: 530
Lid geworden op: za 11 jan 2020 14:08

Re: Belang van disselslot en vooral "rode bal"

Bericht door daniel1975 » ma 2 aug 2021 22:33

Dat slot uit de post van @Reizigers hebben wij ook.
Ik heb ook met verbazing naar de eenvoud van de cylinder staan kijken tov hoe solide de rest is.
Gelukkig staat onze kar op een afgesloten woonerf, dus dan wordt de drempel wel heel hoog voor de gelegenheidsdief.

Reizigers

Re: Belang van disselslot en vooral "rode bal"

Bericht door Reizigers » di 3 aug 2021 11:17

Ach, zo is er over de meeste “goedgekeurde” sloten voor caravan of camper wat te zeggen.
Wat te denken van bijvoorbeeld dat oranje wielslot van Nemesis.
Je snapt gewoon niet hoe bij SCM de keuring in zijn werk gaat.
In ieder geval niet hoe SKG de sloten en beslag voor woningen keurt.

Gewoon aan je verzekeringseisen houden.
Maar het klopt niet.

Plaats reactie

Terug naar “Gestolen caravans”