Qlima of Zibro
Re: Qlima of Zibro
Zoals in het andere draadje al vermeld heb ik vanavond de Zibro LC DX 320 besteld.
als extra een elektrisch pompje die afslaat bij vol, ik weet nog van het standaard pompje 25 jaar geleden (ja die zijn nog hetzelfde) dat je als je hem uitzet, hij nog even doorloopt, dus vaak overstroomt het tankje dan, dit pompje slaat vanzelf af
de 2 types LC 320 en LC DX320 zijn technisch gezien gelijk, ik wilde het verschil weten en na eerst de importeur gebeld te hebben en daarna de webshop waar ik hem uiteindelijk gekocht heb bleek dat het verschil puur optisch is, waarbij je het display van de DX beter kunt zien als de kachel op de grond staat.
Toffe gozer en ondanks na besteltijd zei hij, als je nu in de shop besteld zorg ik dat hij nog weggaat, toch leuk en volgens post NL is hij onderweg.
dit is hem dus geworden:
en het pompje dat vanzelf afslaat als het vaatje vol is:
als extra een elektrisch pompje die afslaat bij vol, ik weet nog van het standaard pompje 25 jaar geleden (ja die zijn nog hetzelfde) dat je als je hem uitzet, hij nog even doorloopt, dus vaak overstroomt het tankje dan, dit pompje slaat vanzelf af
de 2 types LC 320 en LC DX320 zijn technisch gezien gelijk, ik wilde het verschil weten en na eerst de importeur gebeld te hebben en daarna de webshop waar ik hem uiteindelijk gekocht heb bleek dat het verschil puur optisch is, waarbij je het display van de DX beter kunt zien als de kachel op de grond staat.
Toffe gozer en ondanks na besteltijd zei hij, als je nu in de shop besteld zorg ik dat hij nog weggaat, toch leuk en volgens post NL is hij onderweg.
dit is hem dus geworden:
en het pompje dat vanzelf afslaat als het vaatje vol is:
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Qlima of Zibro
Mooie kachel, hoor graag hoe deze bevalt. Wij hebben dit jaar voor het eerst een voorseizoensplek dus ook op zoek naar een goede kachel. Hoe groot is jullie tent?
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Duitse degelijkheid getrokken door Zweedse hybrid dieselpower.
- Michel1975
- Berichten: 2784
- Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
- Locatie: Hensbroek
Re: Qlima of Zibro
RE.gif RE.gif
Ik had niet anders verwacht
RE.gif
Gewoon doen. Wij hebben hem al jaren en onmisbaar tijdens het voor en naseizoen.
Ik had niet anders verwacht
RE.gif
Gewoon doen. Wij hebben hem al jaren en onmisbaar tijdens het voor en naseizoen.
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.
-
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: do 19 sep 2013 09:47
Re: Qlima of Zibro
@Micky
Top ding ga je veel plezier mee hebben
Waarom trouwens niet de 4kW versie?
Top ding ga je veel plezier mee hebben
Waarom trouwens niet de 4kW versie?
V60, Fendt Saphir 510 TFK
Qlima of Zibro
RE.gif
Omdat die in de laagste stand waarschijnlijk te veel warmte geeft, waardoor hij regelmatig uit zal gaan, dan heb je steeds de geur even tijdens het uitgaan en starten, de gok is dat deze in de laagste stand gewoon aan kan blijven
Ik heb hem binnen, op dit moment draait hij proef in de garage, daar was het om 16:50 11 graden toen ik hem aanzette
de elektrische pomp is geweldig, slaat vanzelf af als de tank vol is en zojuist geprobeerd, werkt perfect, ik heb de beste vloeistog gekocht en je rook nauwelijks wat tijdens het starten, veel minder dan dat onze kouskachel deed, ging ineens 25 jaar terug in de tijd toen ik die lucht weer rook
Omdat die in de laagste stand waarschijnlijk te veel warmte geeft, waardoor hij regelmatig uit zal gaan, dan heb je steeds de geur even tijdens het uitgaan en starten, de gok is dat deze in de laagste stand gewoon aan kan blijven
6 meter bij 3,5 meter en dan nog de uitbouw.
Ik heb hem binnen, op dit moment draait hij proef in de garage, daar was het om 16:50 11 graden toen ik hem aanzette
de elektrische pomp is geweldig, slaat vanzelf af als de tank vol is en zojuist geprobeerd, werkt perfect, ik heb de beste vloeistog gekocht en je rook nauwelijks wat tijdens het starten, veel minder dan dat onze kouskachel deed, ging ineens 25 jaar terug in de tijd toen ik die lucht weer rook
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Qlima of Zibro
Vlammetje:
Verzonden vanaf mijn iPhone X met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone X met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
- Hobby Linka
- Beheerder
- Berichten: 18989
- Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
- Locatie: Het kan in ......
Re: Qlima of Zibro
RE.gif
Even uit belangstelling. Ik zie een snoer rechts. Is deze voor de kachel?
Zo ja, betekend het dat de kachel niet zonder elektra kan werken?
Even uit belangstelling. Ik zie een snoer rechts. Is deze voor de kachel?
Zo ja, betekend het dat de kachel niet zonder elektra kan werken?
Hobby Linka
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI
Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI
Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.
Re: Qlima of Zibro
Ziet er goed uit! Gefeliciteerd en veel plezier met je aankoop!
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Duitse degelijkheid getrokken door Zweedse hybrid dieselpower.
Re: Qlima of Zibro
Ja dat klopt, dat is voor de ventilator en de elektronica zoals de timer enz.Hobby Linka schreef: ↑za 26 jan 2019 17:17RE.gif
Even uit belangstelling. Ik zie een snoer rechts. Is deze voor de kachel?
Zo ja, betekend het dat de kachel niet zonder elektra kan werken?
Wil je er 1 zonder snoer, dan moet je een Kouskachel nemen, echter zijn die er ook met ventilator en dan heb je dus ook weer een snoer nodig, de kachels zonder snoer starten handmatig met een gloeispiraal op baterijen
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
-
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: do 19 sep 2013 09:47
Re: Qlima of Zibro
RE.gif RE.gif
wij hebben de 4kW versie en deze gaat niet uit wanneer de temp bereikt is en dan (ik neem aan) op de laagste stand werkt.
Op aangeven van @pvaken de zwaardere versie gekocht. Zij hebben ook de 3 kW versie.
Maar goed los hiervan. Plezier zullen jullie er zeker aan hebben! Lekker in je korte box in de voortent rondrennen
wij hebben de 4kW versie en deze gaat niet uit wanneer de temp bereikt is en dan (ik neem aan) op de laagste stand werkt.
Op aangeven van @pvaken de zwaardere versie gekocht. Zij hebben ook de 3 kW versie.
Maar goed los hiervan. Plezier zullen jullie er zeker aan hebben! Lekker in je korte box in de voortent rondrennen
V60, Fendt Saphir 510 TFK
Re: Qlima of Zibro
RE.gif
ik bedoel als het te warm wordt, onze gaskachel geeft te veel hitte in de laagste stand, dus die moet ik dan uitzetten en 20 minuten later weer aanzetten.
de 4kW versie verbruikt in de laagste stand meer petroleum (dus geeft meer warmte) den de 3kW versie, volgens Zibro kan dat dus betekenen dat de laagste stand te warm is en dus de kachel helemaal uitgaat, dat wil ik liever voorkomen.
ik bedoel als het te warm wordt, onze gaskachel geeft te veel hitte in de laagste stand, dus die moet ik dan uitzetten en 20 minuten later weer aanzetten.
de 4kW versie verbruikt in de laagste stand meer petroleum (dus geeft meer warmte) den de 3kW versie, volgens Zibro kan dat dus betekenen dat de laagste stand te warm is en dus de kachel helemaal uitgaat, dat wil ik liever voorkomen.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
-
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: do 19 sep 2013 09:47
Re: Qlima of Zibro
RE.gif
Als dat gebeurt dan zal dat in de ochtenduren zijn wanneer de voortent ook opgewarmd wordt door de zon.Daarna blijft de kachel uit is onze ervaring. Het is dan aangenaam in de voortent. Aan het eind vd dag zal het aan-uitgaan vd kachel niet gebeuren aangezien het toch kouder wordt. De kachel gebruik je immers in het voor- en -naseizoen en dan zijn de dagelijkse temp. schommelingen het grootst.
We hebben die ervaring niet dat de kachel uit gaat omdat de temp is bereikt. 800 W is ook niet zoveel voor een grote voortent met een isolatie waarde van nulkommanul
Als dat gebeurt dan zal dat in de ochtenduren zijn wanneer de voortent ook opgewarmd wordt door de zon.Daarna blijft de kachel uit is onze ervaring. Het is dan aangenaam in de voortent. Aan het eind vd dag zal het aan-uitgaan vd kachel niet gebeuren aangezien het toch kouder wordt. De kachel gebruik je immers in het voor- en -naseizoen en dan zijn de dagelijkse temp. schommelingen het grootst.
We hebben die ervaring niet dat de kachel uit gaat omdat de temp is bereikt. 800 W is ook niet zoveel voor een grote voortent met een isolatie waarde van nulkommanul
V60, Fendt Saphir 510 TFK
Re: Qlima of Zibro
RE.gif
wij "wonen" in de tent, dus de kachel staat de hele dag aan in het voorseizoen vanaf ontbijt tot een uur of 01:00-02:00.
Ik denk dat ieder zijn gebruik en situatie anders is, ik heb er veel energie in gestoken en eea goed uitgezocht met behulp van oa de importeur.
ik heb ook contact gehad met Paul (Pvaken) als het buiten 2 graden is ongeveer krijgen zij de voortent nog op zo'n 18 graden, dat is voor mij voldoende, mocht er ooi een avond zijn dat dit niet voldoende is, zet ik de gasbrander er even bij aan.
Zoals ik schreef, de huidige gasbrander is in de laagste stand vaak gewoon te heet en dan is hij 2,7kW
hij is klein en is zo gepakt
wij "wonen" in de tent, dus de kachel staat de hele dag aan in het voorseizoen vanaf ontbijt tot een uur of 01:00-02:00.
Ik denk dat ieder zijn gebruik en situatie anders is, ik heb er veel energie in gestoken en eea goed uitgezocht met behulp van oa de importeur.
ik heb ook contact gehad met Paul (Pvaken) als het buiten 2 graden is ongeveer krijgen zij de voortent nog op zo'n 18 graden, dat is voor mij voldoende, mocht er ooi een avond zijn dat dit niet voldoende is, zet ik de gasbrander er even bij aan.
Zoals ik schreef, de huidige gasbrander is in de laagste stand vaak gewoon te heet en dan is hij 2,7kW
hij is klein en is zo gepakt
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Qlima of Zibro
Mooi kacheltje Mickey, ik overweeg nu ook de laserkachel ivm de kleine vlam en meer functies als de termostaat. Qlima verkopen ze bij bv praxis, met een bonnetje uit het foldertje stukken goedkoper...
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
2002 Knaus 450TU Sudwind met daarvoor 2011 Ford Focus 1.6EcoBoost
"het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat"
"het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat"
Re: Qlima of Zibro
RE.gif
Klopt, maar ik wilde geen Qlima, ik wilde echt een Zibro
Klopt, maar ik wilde geen Qlima, ik wilde echt een Zibro
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Qlima of Zibro
hij staat nu zo'n 30 uur aan in de garage, op verschillende temperaturen, afgelopen nacht stond hij op 14 graden, toen ik vanochtend binnen kwam was het nog steeds 17 graden, dus lager gaat hij niet in deze setting, omdat hij blijft branden en dus dan ook al een behoorlijke opbrengst geeft.Re di Coppi schreef: ↑za 26 jan 2019 18:13RE.gif RE.gif
wij hebben de 4kW versie en deze gaat niet uit wanneer de temp bereikt is en dan (ik neem aan) op de laagste stand werkt.
Op aangeven van @pvaken de zwaardere versie gekocht. Zij hebben ook de 3 kW versie.
Maar goed los hiervan. Plezier zullen jullie er zeker aan hebben! Lekker in je korte box in de voortent rondrennen
er is een stand waarbij hij echt uitgaat als de temperatuur bereikt is, dan start hij dus steeds opnieuw op. echter ik heb hem meerdere keren afgezet een uur of zo uitgelaten en dan weer opgestart, het ruikt even, maar is echt te verwaarlozen vind ik.
deze stand staat in de handleiding als te gebruiken wanneer je niet vaak in de ruimte bent, of vorst wilt voorkomen, dat is dus wat ook mogelijk is alhoewel ik liever dus niet heb dat hij echt helemaal uitgaat vanwege de geur.
ik ben tot nu toe enorm tevreden, nu hopen dat deze capaciteit (dus ipv de 4kw) voldoet aan wat ik hoop en dat hij dus in de laagste stand de tent niet te warm houdt
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Qlima of Zibro
Dat hangt voor een heel groot deel ook af van de buitentemperatuur.
Is het buiten 2 graden dan zal hij volop blijven branden in de voortent.
Bij mij wordt het met die temperaturen 18 graden, in principe warm zat (het blijft een beetje kamperen natuurlijk) en als ik het warmer wil hebben dan zet ik er even een elektrisch kacheltje bij.
Is het buiten 16 -17 graden en wil je het naar de 20 graden hebben dan zal hij aangaan en snel terugschakelen naar de laagste stand.
Ook in onze voortent kan de temperatuur dan doorschieten omdat hij maar heel beperkt warmte hoeft te leveren.
Kwestie van of in de spaarstand zetten dat hij echt uitgaat (ik vind de lucht ook echt niet hinderlijk) of accepteren dat het 22 graden wordt of de deur van de voortent iets openzetten.
Voor ons voldoet de 3.1 KW in basis prima, alleen helemaal aan het begin van het voorseizoen kan hij het soms niet op 20 graden krijgen en als de buitentemperatuur net onder de 20 graden is dan schiet hij wat door, verder regelt hij de temperatuur prima en zeker beter als een gaskachel.
Mocht ik nu een nieuwe kopen zou ik denk ik ook voor een zwaardere variant gaan maar ik zou mijn huidige er zeker niet voor inruilen.
Prima aankoop in ieder geval en veel plezier ermee !
Is het buiten 2 graden dan zal hij volop blijven branden in de voortent.
Bij mij wordt het met die temperaturen 18 graden, in principe warm zat (het blijft een beetje kamperen natuurlijk) en als ik het warmer wil hebben dan zet ik er even een elektrisch kacheltje bij.
Is het buiten 16 -17 graden en wil je het naar de 20 graden hebben dan zal hij aangaan en snel terugschakelen naar de laagste stand.
Ook in onze voortent kan de temperatuur dan doorschieten omdat hij maar heel beperkt warmte hoeft te leveren.
Kwestie van of in de spaarstand zetten dat hij echt uitgaat (ik vind de lucht ook echt niet hinderlijk) of accepteren dat het 22 graden wordt of de deur van de voortent iets openzetten.
Voor ons voldoet de 3.1 KW in basis prima, alleen helemaal aan het begin van het voorseizoen kan hij het soms niet op 20 graden krijgen en als de buitentemperatuur net onder de 20 graden is dan schiet hij wat door, verder regelt hij de temperatuur prima en zeker beter als een gaskachel.
Mocht ik nu een nieuwe kopen zou ik denk ik ook voor een zwaardere variant gaan maar ik zou mijn huidige er zeker niet voor inruilen.
Prima aankoop in ieder geval en veel plezier ermee !
BMW 540i X-Drive M-Sport touring (2018) -> Fendt Diamant 560SF (2022)
- dieseltijger
- Berichten: 11217
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Qlima of Zibro
Binnen drie minuten: stralingswarmte. Dat effect had ik onderschat: door deze straling wordt het onmiddelijk behaaglijk. En met 3 kW vermogen wordt de zolder eveneens snel warm - want de isolatie van een woning uit 1994 is niet verkeerd. Petroleum is relatief duur, maar omdat je lokaal verwarmt (lees: de CV ketel hoeft niet speciaal aan om ook de zolder warm te krijgen als we er toevallig verblijven) is het bijverwarmen waarschijnlijk per saldo goedkoper dan het inzetten van de CV.
We kunnen de vraag ook anders beantwoorden: Met een Zibro snij je jezelf in ieder geval niet in de vingers:
- Na 4 jaar nog steeds een probleemloze ontsteking met dezelfde set batterijen
- De bovenplaat blijft koel
- Er zit een omvalbeveiliging op
- De kous slijt nauwelijks
- Bijvullen is dankzij de uitneembare tank een eitje
(oeps...ik moet de tank even bijvullen - ik zie de rode indicator op de foto)
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: Qlima of Zibro
RE.gif
heb je de elektrische pomp, voor die 3 tientjes is dat echt een aanrader, geen gesmeer dankzij automatische afslag van de pomp
de Kouskachel die jullie hebben is qua sfeer onovertroffen, heerlijke herinneringen aan!
heb je de elektrische pomp, voor die 3 tientjes is dat echt een aanrader, geen gesmeer dankzij automatische afslag van de pomp
de Kouskachel die jullie hebben is qua sfeer onovertroffen, heerlijke herinneringen aan!
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
- Michel1975
- Berichten: 2784
- Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
- Locatie: Hensbroek
Re: Qlima of Zibro
RE.gif
Handmatig werkt hier prima. Knoei eigenlijk nooit. Maar ja wat je niet hebt kun je ook niet missen
Handmatig werkt hier prima. Knoei eigenlijk nooit. Maar ja wat je niet hebt kun je ook niet missen
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.
- dieseltijger
- Berichten: 11217
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Qlima of Zibro
Nee, ik heb de handpomp: je zal zien - als je het ècht nodig hebt dan is de batterij leeg.
Naar aanleiding van de discussie kwam ik op het idee om de kachel weer op zolder in te zetten - en het is verrukkelijk: warmte is warmte, maar ik had het effect van warmtestraling onderschat.
Ik heb ook voor de lol (iedereen heeft recht op zijn eigen manie of afwijking) deze uitvoering ooit tweedehands gekocht:
Met 5 kW vermogen is deze geschikt om de hele eerste verdieping heet te krijgen in koude winters. Sterker: de woonkamerdeur moet open omdat het anders te warm wordt. Dat brengt mij op het volgende: de regelbaarheid van kouskachels is beperkt. Een laserkachel heeft een bekervormige kamer waar lucht in geblazen wordt en de petroleum druppelsgewijs wordt vermengd. Hierdoor ontstaat een redelijk goede menging, en door de aanwezige thermostaat in combinatie met een ventilator is de warmte in een ruimte goed regelbaar.
Een kouskachel werkt anders: de vlam is opgesloten tussen een glazen buitencilinder en een een geperforeerde metalen binnencilinder. Dit geeft veel wervelingen, waardoor de petroleum die aan de bovenkant van de kous door de hitte gasvormig is geworden goed gemengd wordt met lucht. Bovenin wordt een overmaat aan lucht gemengd waardoor warme gassen nog heter worden (de naverbranding). Dit beperkt de regelbaarheid: wordt de kous te hoog geplaatst met de regelhendel dan wordt de vlam in de naverbrander te hoog en treedt roeting op. blijft de kous te laag, dan is er geen naverbranding - lees: geen gele vlam aan de bovenkant - en dan is de petroleumstank sterker. Dus een kouskachel is prima als je onafhankelijk van nutsvoorzieningen wil zijn en de sfeer weet te waarderen - maar is slecht regelbaar.
O ja: tip: veel mensen gebruiken de noodstop om een kouskachel uit te zetten: De kous wordt met een klap naar beneden getrokken, waardoor petroleum naar boven spat en lekker staat te stinken. Wat je beter kan doen: in stapjes lager zetten. De petroleum verbrand dan vollediger met minder geuroverlast als resultaat.
Naar aanleiding van de discussie kwam ik op het idee om de kachel weer op zolder in te zetten - en het is verrukkelijk: warmte is warmte, maar ik had het effect van warmtestraling onderschat.
Ik heb ook voor de lol (iedereen heeft recht op zijn eigen manie of afwijking) deze uitvoering ooit tweedehands gekocht:
Met 5 kW vermogen is deze geschikt om de hele eerste verdieping heet te krijgen in koude winters. Sterker: de woonkamerdeur moet open omdat het anders te warm wordt. Dat brengt mij op het volgende: de regelbaarheid van kouskachels is beperkt. Een laserkachel heeft een bekervormige kamer waar lucht in geblazen wordt en de petroleum druppelsgewijs wordt vermengd. Hierdoor ontstaat een redelijk goede menging, en door de aanwezige thermostaat in combinatie met een ventilator is de warmte in een ruimte goed regelbaar.
Een kouskachel werkt anders: de vlam is opgesloten tussen een glazen buitencilinder en een een geperforeerde metalen binnencilinder. Dit geeft veel wervelingen, waardoor de petroleum die aan de bovenkant van de kous door de hitte gasvormig is geworden goed gemengd wordt met lucht. Bovenin wordt een overmaat aan lucht gemengd waardoor warme gassen nog heter worden (de naverbranding). Dit beperkt de regelbaarheid: wordt de kous te hoog geplaatst met de regelhendel dan wordt de vlam in de naverbrander te hoog en treedt roeting op. blijft de kous te laag, dan is er geen naverbranding - lees: geen gele vlam aan de bovenkant - en dan is de petroleumstank sterker. Dus een kouskachel is prima als je onafhankelijk van nutsvoorzieningen wil zijn en de sfeer weet te waarderen - maar is slecht regelbaar.
O ja: tip: veel mensen gebruiken de noodstop om een kouskachel uit te zetten: De kous wordt met een klap naar beneden getrokken, waardoor petroleum naar boven spat en lekker staat te stinken. Wat je beter kan doen: in stapjes lager zetten. De petroleum verbrand dan vollediger met minder geuroverlast als resultaat.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: Qlima of Zibro
RE.gif
Ben jij die ene van het prepperforum, waar ik toevallig op kwam?
maar euh, als de batterijen leeg zijn heb je altijd je huidige pomp nog toch?
@Michel, idd wat je niet hebt mis je niet , er is een reden waarom de doppen van de nieuwe kachels een kunststof ring hebben met afvoerkanaaltjes zodat je geen petroleum aan je handen krijgt serieus! de manuele pompjes zijn in 30 jaar niet veranderd, maar het grote nadeel was altijd het gedruppel van de petroleum, net als veel mannen die alles onder laten druppelen en het niet doorhebben...brrrrr
maar goed, de elektrische is geweldig en je hoeft het vat uiteraard ook nergens op te zetten
Ben jij die ene van het prepperforum, waar ik toevallig op kwam?
maar euh, als de batterijen leeg zijn heb je altijd je huidige pomp nog toch?
@Michel, idd wat je niet hebt mis je niet , er is een reden waarom de doppen van de nieuwe kachels een kunststof ring hebben met afvoerkanaaltjes zodat je geen petroleum aan je handen krijgt serieus! de manuele pompjes zijn in 30 jaar niet veranderd, maar het grote nadeel was altijd het gedruppel van de petroleum, net als veel mannen die alles onder laten druppelen en het niet doorhebben...brrrrr
maar goed, de elektrische is geweldig en je hoeft het vat uiteraard ook nergens op te zetten
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Qlima of Zibro
Mijn vader kluste vroeger in onze garage bij als automonteur. Jarenlang ging dan in de winter de Zibro aan. Werkte perfect.
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk
- dieseltijger
- Berichten: 11217
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Qlima of Zibro
@mickey: Nee hoor, ben allesbehalve een prepper. Ik vind alleen dat we soms te veel doorschieten met gadgets in de zin van dat de toegevoegde waarde soms omslaat in ...omslachtig. De pomp in de electrische uitvoering lijkt mij wel handig (automatisch afslaan) - prima. Maar ik ken mensen die bedienen hun sfeervolle philips hue verlichting met hun smartphone bedienen. Resultaat: als de kinderen de roze-paarse verlichting willen transformeren naar wit leeslicht moeten ze papa lastigvallen die een appje opstart en.... hier heb ik dus niets mee.
Keep it simple.
Keep it simple.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: Qlima of Zibro
Niet alleen dat, de verwarming gaat bij ons ook via de telefoon
Verzonden vanaf mijn iPhone X met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone X met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB