Kabe caravans staat dat op eenzame hoogte

Gebruikersavatar
Cdebruin
Berichten: 412
Lid geworden op: do 7 aug 2014 22:26
Locatie: Delftgauw

Kabe caravans staat dat op eenzame hoogte

Bericht door Cdebruin » do 12 okt 2017 21:07

Ben afgelopen week naar de caravan beurs geweest heb daar de kabe goed bekeken wat mensen gesproken die een kabe caravan hebben ,
Moet zeggen dat iedereen erg positief was over de kwaliteit en winter prestaties van deze caravan
We zijn actieve wintersporters en kamperen , altijd met de caravan ,gaat perfect
Wat mij opvalt is dat kabe wel heel compleet is en standaard alde heeft .
En er steeds moderner uit ziet dan als een paar jaar geleden
Zijn er mensen die overgestapt Zijn naar Kabe en vinden zijn de meerprijs waard ten aanzien van de andere merken caravans
Kabe Imperial 560 xl ks 2024…. Mercedes GLC coupe AMG 400 e 2024 …met luchtvering , thule 6300 , en EP levelsysteem , .en ATC.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38405
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Kabe caravans staat dat op eenzame hoogte

Bericht door Micky » do 12 okt 2017 21:20

RE.gif

Kabe vind ik geweldig, ik kan je vraag niet beantwoorden, ik heb geen persoonlijke ervaring, maar bij de aanschaf van de volgende caravan staat het merk hoog op mijn lijst, gebruikt weliswaar, ben met je eens dat ze de laatste jaren nog veel mooier zijn geworden van binnen thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Volvodriver

Re: Kabe caravans staat dat op eenzame hoogte

Bericht door Volvodriver » do 12 okt 2017 21:25

Nee ik ben niet overgestapt naar Kabe en zal daar ook niet naar overstappen. Wij hebben dit jaar in Zweden de Kabes weer bekeken. Wij voelen ons beter bij Polar. Ook standaard voorzien van Alde en een "echte" wintercaravan. Het is een gevoel en dat hebben we bij Kabe niet en ook niet gehad. Neemt niet weg dat het een top caravan is.

BTW de door Adriadirk genoemde merken zijn ook goed maar ondanks de Alde toch net minder. Hoewel zeker Adria in Zweden heel goed verkocht wordt.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38405
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Kabe caravans staat dat op eenzame hoogte

Bericht door Micky » do 12 okt 2017 21:26

RE.gif RE.gif mrgreen.gif

Toch zijn deze caravans nog beter op de kou gebouwd (kleinere ramen en extra luiken in de wand voor ventilatie zijn dingen die me zo te binnen schieten).
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Abve

Re: Kabe caravans staat dat op eenzame hoogte

Bericht door Abve » do 12 okt 2017 21:32

Ik zie in je onderschrift ( ik durf dit woord het bijna niet te schrijven, gezien alle commotie die het geeft in bep. draadjes) mrgreen.gif dat je een Eriba SL mét winterpakket bezit....
Dan benader je toch aardig de kwaliteiten van de Scandinaviërs, volgens mij.

Gebruikersavatar
evr66
Berichten: 1263
Lid geworden op: do 8 jan 2009 10:12

Re: Kabe caravans staat dat op eenzame hoogte

Bericht door evr66 » do 12 okt 2017 21:33

afgelopen winter zowel kabe, solifer als polar bekeken (gebruikt, alles een jaar of 5 oud). De Polar is het geworden. kwestie van smaak ook vooral. kwalitatief vergelijkbaar volgens mij, masr wisten meteen dat dit hem was voor ons.
Polar 590LB (2012) - Simpark - Alde - iTBS - MB E320 S211

Volvodriver

Re: Kabe caravans staat dat op eenzame hoogte

Bericht door Volvodriver » do 12 okt 2017 21:40

Eriba SL wordt in Zweden en Noorwegen als Solifer verkocht.
Was Solifer vroeger Fins, werd later Solifer om en om gebouwd met Polar, is het nu een merk dat bij de Hymergroep gebouwd wordt en alleen nog in Zweden en Noorwegen wordt verkocht.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Kabe caravans staat dat op eenzame hoogte

Bericht door PD » do 12 okt 2017 21:45

Wij zijn dit jaar serieus bezig geweest met een nieuwe Kabe Imperial, voor ons de enige serie die een beetje smoelt... uiteindelijk hebben we elkaar niet kunnen vinden, mede omdat we geen echte wintercaravan nodig hebben.

Mijn vrouw vindt ook de Imperial qua exterieur nog steeds niks maar ik had er wel aan kunnen wennen.

Een belangrijk pluspunt vonden we dat we de indeling deels aan onze eigen wensen konden aanpassen thumbup.gif

Eenzame hoogte...... Uhh, Nee, niet voor ons whistle.gif
Laatst gewijzigd door PD op do 12 okt 2017 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Barreman
Berichten: 433
Lid geworden op: do 12 mei 2016 01:02

Re: Kabe caravans staat dat op eenzame hoogte

Bericht door Barreman » do 12 okt 2017 21:49

Ik vind de Kabe's tegenwoordig prachtig, maar ik vind ze aan de dure kant ( en terecht waarschijnlijk ). Dit is echt iets voor ons als we 60+ zijn, het huis verkocht hebben, en lekker met de caravan op pad gaan. Maarja. Met wat voor een auto tegen die tijd ?!
Audi A8 4.2 V8 uit 2002 met een Hobby 495 UL DeLuxe Edition 2016

peperenco
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 24 aug 2014 10:10
Locatie: Julianadorp, Noord Holland

Re: Kabe caravans staat dat op eenzame hoogte

Bericht door peperenco » do 12 okt 2017 21:51

Ja, wij zijn wel overgestapt naar een Kabe, maar dan vanuit een De Waard tent. We wilde 3 jaar geleden een goede Zweedse winter caravan en die uiteindelijk ook gevonden voor een prima prijs (niet niet bij de doorsnee handelaar en ruim 12 maanden gezocht). We hebben echter weinig vergelijkings materiaal, behalve twee korte vakantie's in een geleende Kip caravan, maar we hebben tot op de dag van vandaag geen moment spijt van deze caravan gehad (behalve dan dat er een behoorlijke auto voor moet). We kamperen altijd buiten het seizoen en veelal ook in de winter. Het binnen klimaat is excellent te noemen. Een Zweedse caravan wordt specifiek anders gebouwd dan andere merken en in mijn optiek is dat het geld waard. De volgende wordt waarschijnlijk weer een Kabe, alhoewel ik ook gecharmeerd ben van de Polar, zeker na een bezoekje aan Dorotea deze zomer.

Gr. Robbert
zweeds setje.png
Mercedes Benz E -Klasse Combi (S210) 1998 + Kabe Ametist XL - KS (2004) Truma SER, Truma Aventa Comfort Airco

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Kabe caravans staat dat op eenzame hoogte

Bericht door Conradi » do 12 okt 2017 22:04

Ik heb Kabe weer eens bekijken in Düsseldorf. Wat ik niet begrijp is dat ze zo'n mooie en grote caravans op van die iele standaard Al-ko pootjes zetten. Het viel ook direct op bij de foto van Robbert. Is daar misschien een bepaalde reden voor?

Hebben jullie overigens deze test al gezien KABE BRILJANT 470 XL im Test?
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Volvodriver

Re: Kabe caravans staat dat op eenzame hoogte

Bericht door Volvodriver » do 12 okt 2017 22:05

Barreman schreef:Ik vind de Kabe's tegenwoordig prachtig, maar ik vind ze aan de dure kant ( en terecht waarschijnlijk ). Dit is echt iets voor ons als we 60+ zijn, het huis verkocht hebben, en lekker met de caravan op pad gaan. Maarja. Met wat voor een auto tegen die tijd ?!
Mag ik vinden dat een Kabe of Polar voor alle leeftijden is Ondanks de ietwat hoge prijs.

En die "iele" pootjes vallen wel mee hoor. Ze mogen per stuk gewoon 1000 kg dragen.

aukemuis
Berichten: 254
Lid geworden op: za 16 nov 2013 22:28

Re: Kabe caravans staat dat op eenzame hoogte

Bericht door aukemuis » do 12 okt 2017 22:53

Zie op mijn werk heel regelmatig caravans voorbij komen en collega en ik hebben vorige week aan een zo goed als nieuwe kabe mogen werken en zijn het er absoluut over eens dat het super waanzinnig mooie caravans zijn, echter die rode kleur blijf ik lelijk vinden.

Een bordenwarmer daar en tegen had ik nog niet eerder in een caravan gezien.
Eriba Moving 540B of Adria Adora 563PK getrokken door een link en co 01

Stef
Berichten: 1139
Lid geworden op: di 17 feb 2015 22:13
Contacteer:

Re: Kabe caravans staat dat op eenzame hoogte

Bericht door Stef » do 12 okt 2017 23:18

Bij dit rijtje van : Kabe, Polar en Solifer mag je ook de Cabby noteren.
Helaas nieuw niet meer te verkrijgen , maar als ( jong ) gebruikt nog wel.
Deze caravan zijn gebouwd tot 2016.

Mvg
Stef
Bijlagen
IMG_1067.JPG
Eens een " Scandinavier" , altijd een " Scandinavier"

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38405
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Kabe caravans staat dat op eenzame hoogte

Bericht door Micky » do 12 okt 2017 23:19

En prachtig!!!


Verzonden vanaf mijn iPhone 7 met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18181
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Kabe caravans staat dat op eenzame hoogte

Bericht door deusjevo » do 12 okt 2017 23:35

Kabe, Polar en Solifer (en tot 2016 Cabby) 4 luxe caravan merken uit één land?
Vreemd eigenlijk, wat doen wij als land met naar ik begrepen heb veruit de grootste caravandichtheid verkeerd?
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Kabe caravans staat dat op eenzame hoogte

Bericht door PD » do 12 okt 2017 23:37

RE.gif
Helemaal niets, gewoon importeren wat je bevalt thumbup.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Stef
Berichten: 1139
Lid geworden op: di 17 feb 2015 22:13
Contacteer:

Re: Kabe caravans staat dat op eenzame hoogte

Bericht door Stef » vr 13 okt 2017 00:02

RE.gif RE.gif

Wij doen niks verkeerd, maar zij wonen eenmaal in een land(je) waar het een stuk kouwer is als bij ons en vele andere landen.
Dat is hun voordeel. En voor vele van ons ookwel een nadeel !
Alhoewel het er ook soms warmer is dan bij ons knipoog.gif

Mvg
Stef
Eens een " Scandinavier" , altijd een " Scandinavier"

Gebruikersavatar
evr66
Berichten: 1263
Lid geworden op: do 8 jan 2009 10:12

Re: Kabe caravans staat dat op eenzame hoogte

Bericht door evr66 » vr 13 okt 2017 08:16

Inderdaad, andere eisen in het hoge noorden. Gebruikten wij hem niet in de winter, zouden er meer merken in aanmerking komen.
Polar 590LB (2012) - Simpark - Alde - iTBS - MB E320 S211

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2759
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Kabe caravans staat dat op eenzame hoogte

Bericht door Hans1954 » vr 13 okt 2017 09:00

IK vind de Zweedse caravans prachtig. Helaas te duur voor mij en ik vind ze in vergelijking met de goede Duitse merken ook te duur. Die Alde is prachtig maar naar mijn mening en ervaring wel storingsgevoelig. Een onderdeel dat zeer zeker bijdraagt aan de goede wintervastheid van de Zweedse caravans hoor je nooit genoemd worden. Namelijk het Seitz cassetteraam. Heb ik ook op mijn caravan zitten en daar ben ik heel blij mee.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

Gebruikersavatar
evr66
Berichten: 1263
Lid geworden op: do 8 jan 2009 10:12

Re: Kabe caravans staat dat op eenzame hoogte

Bericht door evr66 » vr 13 okt 2017 09:03

@Hans1954: kun je uitleggen hoe dat zit met die ramen? Zie wel dat ze anders zijn, maar weet daar eigenlijk weinig van :)
Polar 590LB (2012) - Simpark - Alde - iTBS - MB E320 S211

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2759
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Kabe caravans staat dat op eenzame hoogte

Bericht door Hans1954 » vr 13 okt 2017 09:16

RE.gif Lees de info hier maar eens. https://www.dewitschijndel.nl/seitz-s4-klapraam/ Ik geloof wel dat de Seitz ramen ook (of voortaan) door het leven gaan als Dometic.
De ramen zijn ook gepeperd en zitten bij Tabbert ook alleen gemonteerd op de bovenseries.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

Aad1
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 4 sep 2017 18:30

Re: Kabe caravans staat dat op eenzame hoogte

Bericht door Aad1 » vr 13 okt 2017 10:07

Vroege had je nog een scandinavisch merk nl matkaja. Wat is hiermee gebeurd???


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18181
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Kabe caravans staat dat op eenzame hoogte

Bericht door deusjevo » vr 13 okt 2017 10:14

Stef schreef:
Wij doen niks verkeerd, maar zij wonen eenmaal in een land(je) waar het een stuk kouwer is als bij ons en vele andere landen.
Dat is hun voordeel. En voor vele van ons ookwel een nadeel !
Alhoewel het er ook soms warmer is dan bij ons knipoog.gif

Mvg
Stef
Ik doelde eigenlijk meer op de hoeveelheid aan Zweeds caravanmerken, in NL, land met de grootste caravandichtheid, hebben we eigenlijk alleen Kip nog over en dan alleen nog omdat het is overgenomen door de Boedelbak.nl heb ik begrepen.

Qua kwaliteit geloof ik best wel dat het allemaal topmerken zijn, misschien dat de inrichting wat oubollig is (vind ik persoonlijk dan) om een zo groot mogelijk publiek aan te spreken?
Laatst gewijzigd door deusjevo op vr 13 okt 2017 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: Kabe caravans staat dat op eenzame hoogte

Bericht door Michel1975 » vr 13 okt 2017 10:14

Ik heb ook wel een zwak voor die Scandinavische caravans. Nu hebben we een Kip Scandic. Alleen de isolatie van die Scandinaviërs in combinatie met de kleinere ramen is denk onovertroffen. Aan de andere kant er gaan er ook genoeg op wintersport met luchtverwarming.
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Plaats reactie

Terug naar “Kabe”