Kabe caravans staat dat op eenzame hoogte

Gebruikersavatar
evr66
Berichten: 1263
Lid geworden op: do 8 jan 2009 10:12

Re: Kabe caravans staat dat op eenzame hoogte

Bericht door evr66 » vr 13 okt 2017 10:28

RE.gif 15 jaar gedaan, gewoon met de truma, later met ultraheat er in. allemaal prima te doen. dit jaar omgeschakeld, eigenlijk in een opwelling na midden in de nacht naast een skilift met wat kunst- en vliegwerk de Truma gerepareerd te hebben. Toen ook in dezelfde week de scharnieren van de deur de geest gaven, was het pleit beslecht, tijd voor wat anders. Wel bewust bij de Scandinaviers gaan zoeken omdat we de caravan eigenlijk meer in de winter dan in de zomer gebruiken. In de zomer leven we minimaal 90% van de tijd buiten, cvan is dan een stuk minder ban belang. Maar ja, iedere winter staat er op de camping ook een local, gewoon in een klein tentje. Kan ook, maar moet er niet aan denken.
Polar 590LB (2012) - Simpark - Alde - iTBS - MB E320 S211

Volvodriver

Re: Kabe caravans staat dat op eenzame hoogte

Bericht door Volvodriver » vr 13 okt 2017 12:21

Aad1 schreef:Vroege had je nog een scandinavisch merk nl matkaja. Wat is hiermee gebeurd???
Eigenlijk off topic. Maar je had ook sjavsjö, fjallvagn en nog wat echt zweedse merken (waaronder SMV) die in de loop der jaren allemaal gestopt zijn. SMV heeft nog wel een website maar ik hoorde onlangs dat de eigenaar vorig jaar is overleden. De "erfenis" is nog onder de notaris. De toekomst is ongewis.
Over Matkaaja. Dat is volgens mij opgegaan in Solifer toentertijd. En Solifer is ook aan het uitsterven.
Laatst gewijzigd door Volvodriver op vr 13 okt 2017 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Kabe caravans staat dat op eenzame hoogte

Bericht door Micky » vr 13 okt 2017 12:27

Michel1975 schreef:Ik heb ook wel een zwak voor die Scandinavische caravans. Nu hebben we een Kip Scandic. Alleen de isolatie van die Scandinaviërs in combinatie met de kleinere ramen is denk onovertroffen. Aan de andere kant er gaan er ook genoeg op wintersport met luchtverwarming.
betekent dat dat ik ook een Kip scandic heb?

Vraag me altijd af hoe het nu precies zat toen met die Scandinavische uitvoeringen en er is helaas niets over te vinden op internet


Verzonden vanaf mijn iPhone 7 met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
witjesm
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma 2 sep 2013 14:50
Locatie: Zwitserland

Re: Kabe caravans staat dat op eenzame hoogte

Bericht door witjesm » vr 13 okt 2017 12:35

Wij hebben al een paar keer naar een Polar 560 gekeken en wij vinden die mooier dan een Kabe (kwestie van smaak). Helaas alleen in 2.50 breed dus dat wordt het voorlopig nog niet. Overigens als je zuiver naar de isolatie, bouwwijze en constructie kijkt staat een Eriba Nova met zijn PUAL constructie echt bovenaan.
BMW M440xi Cabrio of VW California 4x4 met Eriba Nova S485

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: Kabe caravans staat dat op eenzame hoogte

Bericht door Michel1975 » vr 13 okt 2017 13:03

Micky schreef:
Michel1975 schreef:Ik heb ook wel een zwak voor die Scandinavische caravans. Nu hebben we een Kip Scandic. Alleen de isolatie van die Scandinaviërs in combinatie met de kleinere ramen is denk onovertroffen. Aan de andere kant er gaan er ook genoeg op wintersport met luchtverwarming.
betekent dat dat ik ook een Kip scandic heb?

Vraag me altijd af hoe het nu precies zat toen met die Scandinavische uitvoeringen en er is helaas niets over te vinden op internet


Verzonden vanaf mijn iPhone 7 met Tapatalk
Wat ik heb begrepen is dat de Scandic versies eigenlijk voor de Scandinavische markt bedoeld waren. Deze waren allen uitgerust met de alom bekende Primus. Uiteindelijk zijn ze ook mondjesmaat op de Nederlandse markt terecht gekomen. Het enige verschil is volgens mij de Primus in combinatie met de verwarmde disselbak.
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Kabe caravans staat dat op eenzame hoogte

Bericht door Micky » vr 13 okt 2017 14:30

RE.gif

Scandic dus, er zitten wel meer andere zaken, zoals het dubbele rubber om de deur, dat is ook niet standaard volgens mij, het type afvoer, deze is helemaal van Aluminium en verwarmd door de Primus, dissel isolatie en verlichting ook meen ik.
En niet te vergeten het Highline interieur in de Greyline, dus gewoon houten deutjes
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

blazoen
Berichten: 385
Lid geworden op: vr 6 mar 2015 14:40

Re: Kabe caravans staat dat op eenzame hoogte

Bericht door blazoen » vr 13 okt 2017 15:11

Wellicht kun je ook eens op deze site kijken. https://www.kabeclub.nl

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Kabe caravans staat dat op eenzame hoogte

Bericht door Ab » vr 13 okt 2017 19:13

Toen wij onze huidige caravan kochten stond Kabe ook op de nominatie.
In Dordrecht stond naast Fendt en Hobby iets verderop ook Kabe en Adria op een beurs.
Mijn voorkeur ( van horen zeggen) ging eigenlijk uit naar Kabe.
Mijn vrouw knapte bij binnenkomst direct af op de naar haar smaak veel te kleine raampjes. Voelde zich teveel opgesloten.
Mij boeide dat niet zoveel eigenlijk, maar ik knapte technisch gezien af op de beroerde afwerking op diverse plaatsen.
Dat afgezet tegen het meer dan forse prijskaartje waren we beiden zeer snel weer weg.
Misschien hadden we de pech om in een maandagmorgen exemplaar terecht te komen..maar zo eentje zet je toch niet op een grote show neer?
Neem me niet kwalijk hoor..maar gewoon mijn (vrij korte) ervaring.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Kabe caravans staat dat op eenzame hoogte

Bericht door Ab » vr 13 okt 2017 19:59

Dat klopt.
De laatste beurs in Dordrecht zag ik daar ook een voorbeeld van.
Nota bene in de duurste caravan van de hele beurs.
Maar zou ik een potentiële koper zijn geweest, dan moet de verkoper toch wel verschrikkelijk zijn best doen om dat recht te praten.
Nu waren we sowieso niet van plan om in te ruilen, maar een afknapper helpt dan ook zeker niet om van gedachten te veranderen.
Er zullen vast meer mensen zijn die er op dezelfde manier in staan.
Als fabrikant zet je toch het beste en mooiste wat je hebt op een beurs neer..
En dan zeker het topmodel moet dan het paradepaardje zijn van je technisch kunnen.
Als daar al fouten gemaakt worden wat dan te denken van de goedkope instapmodellen. scratch.gif
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Plaats reactie

Terug naar “Kabe”