Gastvrijheid

Re di Coppi
Berichten: 1439
Lid geworden op: do 19 sep 2013 09:47

Re: Gastvrijheid

Bericht door Re di Coppi » wo 17 jan 2018 19:23

Petertje houdt het wel levendig in ieder geval awhoea.gif awhoea.gif
V60, Fendt Saphir 510 TFK

Gebruikersavatar
fortissimo
Berichten: 1199
Lid geworden op: vr 3 aug 2012 22:21

Re: Gastvrijheid

Bericht door fortissimo » wo 17 jan 2018 19:56

Ik kijk in eerste instantie altijd wat er aan komt rijden.
Vaak biedt ik snel aan om te helpen met aanwijzingen geven, op de plek zetten en als het niet lukt met het opzetten van de tent.
Afgelopen zomer stonden we met drie man te helpen om de caravan recht te krijgen.
Precies met een wiel in het zand en de mover werkte niet meer.

Bij twee tenten geholpen met opzetten.
Kreeg bij 1 tent een biertje aangeboden, maar ik drink geen alcohol.
Netjes bedankt en ook gezegd dat ik geen alcohol dronk.
Vreemd genoeg werd er niet gevraagd of ik iets anders wilde.
De rest van hun periode werden de andere mannen wel uitgenodigd om een biertje te komen drinken, maar ik niet.
Niet dat ik daar rouwig om ben, maar ik vond het wel opvallend (en de buurvrouwen ook trouwens).
Caravelair Ambiance Style 470 (2010) + Honda Accord Tourer (2008)
AfbeeldingAfbeelding

eurotrotter
Berichten: 6186
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Gastvrijheid

Bericht door eurotrotter » wo 17 jan 2018 20:08

Hoewel ik het wel in de gaten hou of de buurman t redt ga ik niet zo snel hulp bieden ,als t (in mijn ogen) nog niet nodig is.
Een klein teken van de buurman dat ie hulp nodig heeft is dan genoeg om mij uit mn stoelen achter mn Ricardje weg te krijgen.
IK hou er n.l. niet van me " op te dringen "

Ander zijds stel ik ook wel op prijs als ,indien gewenst,hulp krijg.

Sommige mensen bieden,hoe goed dan ook bedoeld,hun diensten direct ongevraagd aan,terwijl ik het misschien effe lekker zelf uit zoek.

Iedereen in zn eigen waarde laten is mijn motto.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

arnovariante

Re: Gastvrijheid

Bericht door arnovariante » wo 17 jan 2018 20:18

Re di Coppi schreef:Petertje houdt het wel levendig in ieder geval awhoea.gif awhoea.gif
Ging P(i)etertje maar eens efkes wisselen.....
Soms is het net of hij het er om doet.

Gebruikersavatar
Scout15
Berichten: 988
Lid geworden op: ma 16 jan 2017 21:19

Re: Gastvrijheid

Bericht door Scout15 » wo 17 jan 2018 20:29

Van Jeroen en Eurotrotter denk ik goed opgemerkt. Hulp aanbieden en initiatief bij de ander laten. Heb ook al meegemaakt dat we gewoon alles rustig uit wilden proberen en er een stel met goede bedoelingen van alles begonnen te doen. Viel nog niet mee om ze te overtuigen niet te helpen. mrgreen.gif
Volvo V90 cross country D5 / ADRIA Alpina 663 PT

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: Gastvrijheid

Bericht door Michel1975 » wo 17 jan 2018 23:08

eurotrotter schreef:Hoewel ik het wel in de gaten hou of de buurman t redt ga ik niet zo snel hulp bieden ,als t (in mijn ogen) nog niet nodig is.
Een klein teken van de buurman dat ie hulp nodig heeft is dan genoeg om mij uit mn stoelen achter mn Ricardje weg te krijgen.
IK hou er n.l. niet van me " op te dringen "

Ander zijds stel ik ook wel op prijs als ,indien gewenst,hulp krijg.

Sommige mensen bieden,hoe goed dan ook bedoeld,hun diensten direct ongevraagd aan,terwijl ik het misschien effe lekker zelf uit zoek.

Iedereen in zn eigen waarde laten is mijn motto.
Hier hetzelfde. Ik wacht altijd even rustig af. Wij hebben een vaste plek en weten hoe het kan spoken aan het IJsselmeer. Toch vaak genoeg mensen gewaarschuwd voor naderend onheil. Meestal worden de aanwijzingen en tips aangenomen en na afloop altijd dankbaarheid maar afgelopen zomer een stel naast ons gehad en hij kampeerde zijn hele leven al en ik moest me er niet mee bemoeien. Prima, heb ik dus ook niet gedaan. De volgende dag konden ze opbreken, dat wil zeggen inpakken, want alles was al afgebroken. Heel lelijk maar een glimlach kon ik niet onderdrukken.
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Gebruikersavatar
troapel
Berichten: 3466
Lid geworden op: di 25 aug 2015 14:16
Locatie: Gem. Hoogeveen

Re: Gastvrijheid

Bericht door troapel » wo 17 jan 2018 23:46

RE.gif

Dat zijn altijd de ergste mensen. Die denken dat ze alles al weten en goed bedoelde tips naast zich neerleggen omdat ze alles al weten.

Een collega van mij werd ook gewaarschuwd voor het weer laatst. Toen sneeuwde het zo. Ze hoefde hem niks te vertellen, want hij had ze jarenlang In Scandinavië gereden. Nog geen half uur later lag hij met het hele zootje op de kop in de sloot.


Verzonden vanaf mijn iPhone 7 met Tapatalk
Lynk & Co 01 (2022) + Caravelair Artica 542 (2023)

Plaats reactie

Terug naar “Kampeerverhalen”