Banden van het merk Security en andere maat

Over banden, velgen, reservewiel, neuswiel, levellers, waterpas zetten, krik, enz.
workel

Re: Banden van het merk Security en andere maat

Bericht door workel » za 21 okt 2017 11:37

In 2014 onze nieuwe Hobby 440 opgehaald en daar zaten ook Security banden onder. Vond de caravan niet lekker achter de auto hangen, metname spoorvorming en wind last van slinger beweging van de caravan. Moet eerlijk zeggen dat ik jaren met een tandemaster boot heb gereden en aardig door rij, dus het verwijt dat het aan de snelheid lag was aannemelijk.

In 2017 een nieuwe Hobby 495 gekocht en veel gelezen op het forum over banden, uiteindelijk gekozen voor Hankook Vantra, caravan ligt als een blok achter de auto, realiseer mij wel dat het gewicht van de caravan 200 kg zwaarder is dan.

Ik ben dik te vreden.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Banden van het merk Security en andere maat

Bericht door dieseltijger » ma 23 okt 2017 00:06

@TS: gebruik de ervaringen van de anderen - daar is dit forum uiteraard voor. Er waren (of er zijn nog steeds) banden die notoir slecht zijn. "Matador" banden waren berucht, omdat het aantal klapbanden behoorlijk hoog was.

Zelf filter ik altijd de berichten op een forum: Zijn ze gebaseerd op feiten, specifiek of goed onderbouwd: Prima. Is het gebaseerd op emotie of gevoel: dubbelchecken loont.

Qua banden neem ik jaren de goedkoopste banden die er zijn, maar let wel op maat, draagvermogen en of ze reinforced zijn (extra lagen in karkas, dus stugger). Ik merk totaal geen verschil in weggedrag tussen deze banden en de vredesteins die er origineel op zaten.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
mrbullmastiff
Berichten: 1941
Lid geworden op: zo 18 aug 2019 23:33
Locatie: Sluiskil

Re: Banden van het merk Security en andere maat

Bericht door mrbullmastiff » vr 1 okt 2021 00:15

Ik kom net dit topic over de Security banden tegen. Ik heb deze nog steeds onder de Knaus liggen, de afgelopen twee jaar heb ik er ongeveer 9000 km mee gereden.
Tot nu toe heb ik nog geen enkele reden gehad om deze banden te vervangen. Het weggedrag van de caravan is nog steeds prima geweest achter de auto.
Knaus Sudwind Silver Selection 500EU achter een BMW GT 320D BMW 528i

Puma 1
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 6 apr 2022 13:58

Re: Banden van het merk Security en andere maat

Bericht door Puma 1 » wo 6 apr 2022 14:44

Ben nieuw op dit forum en ook nieuwe caravan rijder.
Nieuwe kip achter de puma. Security banden onder de kip.
Bevallen prima. thumbup.gif

Plaats reactie

Terug naar “Banden, Velgen, Levellers, Uitdraaisteunen”