CERS laten repareren

Over klussen, reparatie en onderhoud van elektra en alles wat daar bij hoort.
franstiethof

CERS laten repareren

Bericht door franstiethof » ma 6 mei 2019 16:58

(E-mail adres verwijderd, ivm privacy is het beter dit per PB te regelen.)

Beste Remco,

Ben in het bezit v.e Kip Hyline. Afgelopen vakantie heeft de Cers16.5 het begeven. Wil deze laten repareren.
Op caravanforum. N.l. las ik dat jij daarvoor een adres hebt. Zou je me daar verder kunnen helpen?


Mailadres: xxxxxxxxxxx

M.vr gr. Frans

Gebruikersavatar
thmeyer
Berichten: 1672
Lid geworden op: vr 6 apr 2012 13:14
Locatie: Nat. park Utrechtse Heuvelrug

CERS laten repareren

Bericht door thmeyer » di 7 mei 2019 12:21


Hoi Frans,

Remco en andere leden van het Caravan-Forum reageren nu even niet.
Ik heb 3 adressen waar jij misschien je CERS 16,5 zou kunnen laten repareren.

Adres 1: Camperservice
Adres 2: Elektrosalland
Adres 3: BBAtechniek

Gr. Theo
Groeten Theo (Seat Altea 1.8 TSI DSG-7 155 Kw 210 pk, Avento 445 TF, Truma Ultraheat en Hawker SBS60 Accu, incl. privat WiFi-netwerk (Alfa R36 Special+)

albert kolthof

Re: CERS laten repareren

Bericht door albert kolthof » wo 2 okt 2019 12:19

Remko Gooijert schreef:
wo 26 jul 2017 14:02
Hallo,

Toen wij 3 jaar geleden onze Kip GreyLine 45 TLB kochten was de CERS 12 C (deels) defect.
Het 12 volt systeem in 2 zones werkte op de accu en de accu werd bijgeladen door het zonnepanneel.
Het 230 in de caravan werkte ook.
Echter het opladen van de accu door de 230 lukte niet. Nu is dit niet onoverkomelijk maar wel een optie van de CERS die het gewoon zou moeten doen in mijn optiek.

Op zoek naar een vervangende unit werd mij een gereviseerde CERS 12 C te koop aangeboden voor € 650.
Een nieuwe collega op het werk attendeerde mij op een vriend van hem, iemand die alleen maar acculaders/omvormers etc. controleert, test en repareert.

Voor € 70 was de unit weer klaar en voor €30 meer heeft hij ook alle "leeftijd gevoelige" componenten (condensators) vervangen.

PM mij voor de contact gegevens van deze persoon dan zal ik deze, in overleg met hem, aan u door geven.
Ik zou graag in kontakt komen met Remko Gooijert. Albert Kolthof mobiel. Telefoonnummer verwijderd om misbruik hiervan te voorkomen. Remko kan ook via PM contact opnemen als hij dat wil.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38569
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: CERS laten repareren

Bericht door Micky » wo 2 okt 2019 12:38

RE.gif

ik zou je nummer hier weghalen ivm privacy, je kunt hem gewoon een mail sturen thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18948
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: CERS laten repareren

Bericht door Hobby Linka » wo 2 okt 2019 17:00

RE.gif

thumbup.gif en aangepast.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 11148
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: CERS laten repareren

Bericht door dieseltijger » wo 2 okt 2019 18:19

Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

JGE
Berichten: 2
Lid geworden op: di 31 aug 2021 00:09

Re: CERS laten repareren

Bericht door JGE » zo 31 okt 2021 11:30

Remko Gooijert schreef:
wo 26 jul 2017 14:02
Hallo,

Toen wij 3 jaar geleden onze Kip GreyLine 45 TLB kochten was de CERS 12 C (deels) defect.
Het 12 volt systeem in 2 zones werkte op de accu en de accu werd bijgeladen door het zonnepanneel.
Het 230 in de caravan werkte ook.
Echter het opladen van de accu door de 230 lukte niet. Nu is dit niet onoverkomelijk maar wel een optie van de CERS die het gewoon zou moeten doen in mijn optiek.

Op zoek naar een vervangende unit werd mij een gereviseerde CERS 12 C te koop aangeboden voor € 650.
Een nieuwe collega op het werk attendeerde mij op een vriend van hem, iemand die alleen maar acculaders/omvormers etc. controleert, test en repareert.

Voor € 70 was de unit weer klaar en voor €30 meer heeft hij ook alle "leeftijd gevoelige" componenten (condensators) vervangen.

PM mij voor de contact gegevens van deze persoon dan zal ik deze, in overleg met hem, aan u door geven.
Buiten dat ik een 20-D Cers heb is de configuratie gelijk. Ik vermoed dat de accu niet opgeladen wordt door de Cers maar door het zonnepaneel. Hoe kan ik dit testen. Zou je ook contactgegevens van de reparateur kunnen doorgeven. Met vriendelijke groet John

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38569
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: CERS laten repareren

Bericht door Micky » zo 31 okt 2021 11:42

[re.gif]

Door een kussen of deken op het paneel te leggen en dan te kijken of het laadlampje/ meter aangeeft dat er nog steeds geladen wordt, zo test ik mijn systeem ook elk voorjaar, geen stroom op de caravan en accu wordt geladen, panelen werken, wel stroom op de caravan panelen afdekken en de accu wordt geladen, de lader werkt thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Plaats reactie

Terug naar “Elektra”