Emuk

Over alle soorten spiegels én
achteruitrijcamera's
Vino
Berichten: 588
Lid geworden op: zo 12 sep 2010 11:01

Re: Emuk

Bericht door Vino » zo 8 okt 2017 15:41

Willem,
Mijn vrouw zegt: Alles went, behalve een vent.Emuk is een Duits product.Mijn Tiguan is ook Duits product, en heeft met het inklappen van de spiegels geen last van de Emuk's.Zou dit toeval zijn?

Met vriendelijke groet.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Emuk

Bericht door PD » zo 8 okt 2017 15:45

RE.gif
Lijkt me toeval; het ligt er maar net aan hoe en hoe ver je spiegels inklappen. Bij ons kunnen de spiegels gewoon inklappen met de Oppi's erop maar de spiegels gaan dan ook niet zo heel ver dicht en het draaipunt ligt relatief ver vanaf de auto.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Emuk

Bericht door Micky » zo 8 okt 2017 16:51

willem schreef:Bij mij is dat ook zo....auto-inklap spiegels uitzetten....het went thumbup.gif blij.gif
Toch vind ik dat wel een dingetje, zeker als je onderweg stopt en weggaat bij de auto, bijv. om te eten, de kans is heel groot dat iemand de spiegel over het hoofd ziet.
Verder vergat ik bij mijn vorige repusels regelmatig het auto inklappen uit te zetten, het gaat niet direct stuk, maar het klinkt echt niet lekker [aschrik.gif]
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7894
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Emuk

Bericht door VIP » zo 8 okt 2017 16:59

RE.gif

Maar je Emuks kunnen nu wel blijven zitten thumbup.gif
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Emuk

Bericht door Micky » zo 8 okt 2017 17:18

RE.gif mrgreen.gif

gelukkig wel thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7894
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Emuk

Bericht door VIP » zo 8 okt 2017 17:58

RE.gif

Had het gezien in HVS knipoog.gif
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3237
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: Emuk

Bericht door Leentje » zo 8 okt 2017 19:21

PremiumDiscovery schreef:RE.gif
Lijkt me toeval; het ligt er maar net aan hoe en hoe ver je spiegels inklappen. Bij ons kunnen de spiegels gewoon inklappen met de Oppi's erop maar de spiegels gaan dan ook niet zo heel ver dicht en het draaipunt ligt relatief ver vanaf de auto.
Onze spiegels met Emuk erop kun je niet inklappen (kan wel, maar dan moet je ze naderhand weer stellen), met de Oppis wel, de Oppis zitten meer achter de spiegel(stand blijft behouden na inklappen). Emuk in het verlengde van de spiegels.
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Emuk

Bericht door Chris » zo 8 okt 2017 22:30

Als ik "Auto-inklappen" uit zet kan ik de spiegels nog steeds met de hand gewoon wel inklappen.
Gaan ze niet zover als automatisch, maar wel flink uit de "loop".
Zwart stukje glasband ertussen tegen beschadigen en klaar is Klara... toch ingeklapt.
Dat is zeker niet het zwaarste van kamperen... toch??

Is dat nou Duitse degelijkheid of Zweedse precisie??
Een ding is zeker, ik ben blij met m'n Emuks, blij dat ze passen en dat ik nu van die "bouwwerken" op/onder mijn spiegels af ben.
Al die schroefies aan de Milenco's... brr...

Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
willem
Berichten: 524
Lid geworden op: ma 4 apr 2011 14:39
Locatie: Veluwe

Re: Emuk

Bericht door willem » ma 9 okt 2017 08:29

@Vino
Toeval of niet! Auto fabrikanten houden nou eenmaal geen rekening met ontwerp voor opzetspiegels. De dikte van de bugels bij EMUK is anders dan b.v. OPPI en zit dan in de weg bij inklappen spiegel. Gelukkig is bij mijn Volvo het inklappen uit te zetten en maak ik daar dankbaar gebruik van. Als ik de auto/caravan achterlaat om in een restaurant, wat ik eigenlijk nooit doe, te gaan eten zou ik zelfs besluiten om de spiegels er even af te halen whistle.gif . Ze zijn namelijk erg "diefstal gevoellig". [aschrik.gif] [aschrik.gif]
Volvo XC60 T5 Inscription MY2018, Fendt Bianco 515 SG selection (bj.2017)+Mover Enduro EM305+Reich PeakPowerPack.
You can't always get, what you want!

Afbeelding

Vino
Berichten: 588
Lid geworden op: zo 12 sep 2010 11:01

Re: Emuk

Bericht door Vino » ma 9 okt 2017 09:29

Dat van "toeval"was maar een grapje.Dacht dat er commentaar op het Duitse degelijkheid zou komen.Het is niet alleen de degelijkheid, maar ook het doordachte!Bij de Tiguan kan je de spiegels namelijk handmatig d.m van een knop laten inklappen.Wel gaat het elektronisch hoor,dus geen zuinigheid.En inderdaad als je even iets gaat eten of kopen onderweg,even aan het knopje draaien,mijn vrouw doet dan het raam naar beneden en heeft genoeg "zicht" om de lippen te verven.

Met vriendelijke groet.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Emuk

Bericht door Micky » ma 9 okt 2017 10:23

willem schreef:@Vino
Toeval of niet! Auto fabrikanten houden nou eenmaal geen rekening met ontwerp voor opzetspiegels. De dikte van de bugels bij EMUK is anders dan b.v. OPPI en zit dan in de weg bij inklappen spiegel. Gelukkig is bij mijn Volvo het inklappen uit te zetten en maak ik daar dankbaar gebruik van. Als ik de auto/caravan achterlaat om in een restaurant, wat ik eigenlijk nooit doe, te gaan eten zou ik zelfs besluiten om de spiegels er even af te halen whistle.gif . Ze zijn namelijk erg "diefstal gevoellig". [aschrik.gif] [aschrik.gif]
Diefstal gevoelig? ik heb echt nog nooit gehoord dat er van iemand opzetspiegels gestolen zijn scratch.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
willem
Berichten: 524
Lid geworden op: ma 4 apr 2011 14:39
Locatie: Veluwe

Re: Emuk

Bericht door willem » ma 9 okt 2017 13:09

RE.gif
Kan je misschien een "draadje" aan wagen, maar alles wat los en vast zit wordt tegenwoordig ongewild van eigenaar gewisseld boos.gif . Een vleugelmoertje los draaien is secondewerk. Ik doe aan preventie thumbup.gif blij.gif .
Volvo XC60 T5 Inscription MY2018, Fendt Bianco 515 SG selection (bj.2017)+Mover Enduro EM305+Reich PeakPowerPack.
You can't always get, what you want!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Emuk

Bericht door Micky » ma 9 okt 2017 13:34

RE.gif

goed, dat is natuurlijk aan ieder op zich, je maakt een overweging, maar én iemand tegen komen met dezelfde auto op dezelfde parkeerplaats die ook nog eens bereid is op klaarlichte dag de spiegels te stelen? die kans schat ik zelf klein in, dus inklappen maar mrgreen.gif blij.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3237
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: Emuk

Bericht door Leentje » ma 9 okt 2017 15:41

RE.gif Spiegels zijn eenvoudig door te verkopen.
Wij bekijken per situatie of we ze laten zitten of niet.
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Gebruikersavatar
JosD
Berichten: 616
Lid geworden op: wo 13 sep 2017 15:57

Re: Emuk

Bericht door JosD » ma 9 okt 2017 17:53

Ook bij de golf komen de emuks klem te zitten als de spiegels inklappen.
Jammer, maar het is niet anders. Grootste punt is dat je het niet vergeet scratch.gif
Volkswagen Tiguan R-line 1.5 150PK 2022 - Knaus Südwind 450FU 2023

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Emuk

Bericht door Chris » di 10 okt 2017 14:20

Micky schreef:
willem schreef:@Vino
Toeval of niet! Auto fabrikanten houden nou eenmaal geen rekening met ontwerp voor opzetspiegels. De dikte van de bugels bij EMUK is anders dan b.v. OPPI en zit dan in de weg bij inklappen spiegel. Gelukkig is bij mijn Volvo het inklappen uit te zetten en maak ik daar dankbaar gebruik van. Als ik de auto/caravan achterlaat om in een restaurant, wat ik eigenlijk nooit doe, te gaan eten zou ik zelfs besluiten om de spiegels er even af te halen whistle.gif . Ze zijn namelijk erg "diefstal gevoellig". [aschrik.gif] [aschrik.gif]
Diefstal gevoelig? ik heb echt nog nooit gehoord dat er van iemand opzetspiegels gestolen zijn scratch.gif
Helaas Micky, ik moet je teleurstellen.
Bij vrienden is een Milenco gejat vorig jaar op een Franse parkeerplaats.
De reden voor mij om een goedkoop opzetspiegeltje te kopen als reserve, de event. prent is niet misselijk.
En.. rijden zonder extra spiegel is geen goed idee..

Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
willem
Berichten: 524
Lid geworden op: ma 4 apr 2011 14:39
Locatie: Veluwe

Re: Emuk

Bericht door willem » di 10 okt 2017 14:42

RE.gif
En....bedankt whistle.gif . Zelfs op de camping waar ik maar 1 nacht sta, haal ik de EMUK's eraf blij.gif
Volvo XC60 T5 Inscription MY2018, Fendt Bianco 515 SG selection (bj.2017)+Mover Enduro EM305+Reich PeakPowerPack.
You can't always get, what you want!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Emuk

Bericht door Micky » di 10 okt 2017 15:42

Chris schreef:
Micky schreef:
willem schreef:@Vino
Toeval of niet! Auto fabrikanten houden nou eenmaal geen rekening met ontwerp voor opzetspiegels. De dikte van de bugels bij EMUK is anders dan b.v. OPPI en zit dan in de weg bij inklappen spiegel. Gelukkig is bij mijn Volvo het inklappen uit te zetten en maak ik daar dankbaar gebruik van. Als ik de auto/caravan achterlaat om in een restaurant, wat ik eigenlijk nooit doe, te gaan eten zou ik zelfs besluiten om de spiegels er even af te halen whistle.gif . Ze zijn namelijk erg "diefstal gevoellig". [aschrik.gif] [aschrik.gif]
Diefstal gevoelig? ik heb echt nog nooit gehoord dat er van iemand opzetspiegels gestolen zijn scratch.gif
Helaas Micky, ik moet je teleurstellen.
Bij vrienden is een Milenco gejat vorig jaar op een Franse parkeerplaats.
De reden voor mij om een goedkoop opzetspiegeltje te kopen als reserve, de event. prent is niet misselijk.
En.. rijden zonder extra spiegel is geen goed idee..

Chris
Milenco's zijn universeel toch?...
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Cara-Fan
Berichten: 1320
Lid geworden op: wo 13 jan 2016 13:42
Locatie: Nederland

Re: Emuk

Bericht door Cara-Fan » wo 11 okt 2017 15:24

Ik heb ze net toch maar besteld via de kampeerdump. De Milenco's zitten mij te strak tegen het glas aan van de Passat. Bij de Golf zat daar toch echt meer ruimte. Over de Milenco's verder ook zeker tevreden hoor. Iemand die ze over wil nemen?

Plaats reactie

Terug naar “Spiegels”