Handleiding import Duitsland in 10 stappen
Re: Handleiding import Duitsland in 10 stappen
Volgens mij is bovenstaande site een algemene (commerciele) info site, en niet die van de overheidsinstantie zelf?
Re: Handleiding import Duitsland in 10 stappen
Nee is overheid, namelijk de Strassenverkehrsamt
Re: Handleiding import Duitsland in 10 stappen
Bij “wir über uns” begrijp ik wat anders. Wil niet zeggen dat er foute info staat hoor.
Re: Handleiding import Duitsland in 10 stappen
Je hebt helemaal gelijk! Zo ver had ik nog niet gekeken. Maar de Strassenverkehrsamt zelf is een overheidsinstantie, soort van Rdw maar dan anders
Re: Handleiding import Duitsland in 10 stappen
Yep, dat is bekend. Ik bedoel dus dat deze site niet van het Strassenverkehrsamt is, maar van een commerciële partij. Via de site van het Kreis en dan KFZ zulassungen kom je bij de desbetreffende site met de officiële info.
Dat wil niet zeggen dat de aangehaalde site onjuist is, sterker nog zeker handig en overzichtelijk. Maar het is dus geen “officiële” site.
Dat wil niet zeggen dat de aangehaalde site onjuist is, sterker nog zeker handig en overzichtelijk. Maar het is dus geen “officiële” site.
Re: Handleiding import Duitsland in 10 stappen
Hallo allen!
Wij gaan ook een caravan uit Duitsland importeren. Normaal gesproken zou ik netjes naar het Strassenverkehrsambt gaan en export platen regelen om vervolgens de 500km naar NL te rijden. Met een 9,4m lange, 2100kg zware tandemasser ga ik het lot maar niet tarten en met de witte plaat er op dat hele eind kachelen.
Maar nu de (hoogstwaarschijnlijk) complicerende factor: het Fahrzeugschein ligt bij de kredietverstrekker van de huidige eigenaar en ik vermoed dat hij mijn centjes nodig heeft om die in bezit te krijgen. Ik zie het niet zitten om geld over te maken en vervolgens afhankelijk te zijn van een financiele instelling voor ik mijn caravan kan ophalen... Hoe zouden jullie dit oplossen?
Mijn idee is om op chassisnummer mijn eigen verzekering af te sluiten, op de platen van de huidige eigenaar (en met Fahrzeugbrief) naar NL te rijden en na ontvangst van de Fahrzeugbrief de kentekenplaat naar hem op te sturen. Kan hij met alleen deel 1 en het kenteken de caravan afmelden? Of lijkt het handiger dat hij deel 1 nastuurt en er op vertrouwt dat ik de caravan afmeld?
Groet, Geert
Wij gaan ook een caravan uit Duitsland importeren. Normaal gesproken zou ik netjes naar het Strassenverkehrsambt gaan en export platen regelen om vervolgens de 500km naar NL te rijden. Met een 9,4m lange, 2100kg zware tandemasser ga ik het lot maar niet tarten en met de witte plaat er op dat hele eind kachelen.
Maar nu de (hoogstwaarschijnlijk) complicerende factor: het Fahrzeugschein ligt bij de kredietverstrekker van de huidige eigenaar en ik vermoed dat hij mijn centjes nodig heeft om die in bezit te krijgen. Ik zie het niet zitten om geld over te maken en vervolgens afhankelijk te zijn van een financiele instelling voor ik mijn caravan kan ophalen... Hoe zouden jullie dit oplossen?
Mijn idee is om op chassisnummer mijn eigen verzekering af te sluiten, op de platen van de huidige eigenaar (en met Fahrzeugbrief) naar NL te rijden en na ontvangst van de Fahrzeugbrief de kentekenplaat naar hem op te sturen. Kan hij met alleen deel 1 en het kenteken de caravan afmelden? Of lijkt het handiger dat hij deel 1 nastuurt en er op vertrouwt dat ik de caravan afmeld?
Groet, Geert
Mercedes-Benz V300d 4Matic + Dethleffs 740 RFK ; geht nicht, gibt's nicht!
Re: Handleiding import Duitsland in 10 stappen
Zo das wel ff een dingetje.
Geen idee of de verzekering dat pruimt, chassisnummer verzekeren met duits kenteken er nog op. Geen idee hoe dat gaat als je wel schade rijdt.
Duitse caravan achter een NL auto zie ik ook nog wel als een risico.
Of export kenteken op de duitse caravan en na de grens eendagskenteken erop.
Als hij deel 1 na stuurt ben je nog afhankelijk van hem, caravan wel betaald maar niet met papieren erbij.
Re: Handleiding import Duitsland in 10 stappen
Hoe zou ik dit oplossen? Laten staan. Je weet niet eens of de persoon de caravan mag verkopen als hij/zij niet eens de eigenaar is. En geen geld overmaken!Xecto schreef: ↑ma 22 aug 2022 15:49
Maar nu de (hoogstwaarschijnlijk) complicerende factor: het Fahrzeugschein ligt bij de kredietverstrekker van de huidige eigenaar en ik vermoed dat hij mijn centjes nodig heeft om die in bezit te krijgen. Ik zie het niet zitten om geld over te maken en vervolgens afhankelijk te zijn van een financiele instelling voor ik mijn caravan kan ophalen... Hoe zouden jullie dit oplossen?
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Re: Handleiding import Duitsland in 10 stappen
Precies zoals ik in zijn andere Xecto topic ook al schreef:
PD schreef: ↑ma 22 aug 2022 20:30
Ik wil de pret niet verstoren maar....
Wanneer de caravan daadwerkelijk is geleased (ik wist niet eens dat dit kan), is de leasemaatschappij toch de eigenaar en niet de gebruiker van de caravan ?
Lijkt me nuttig om eerst uit te zoeken wie nu echt de eigenaar is, anders koop je straks een caravan van degene van wie deze niet eens is...
Bovendien zou ik géén euro overmaken voordat ik alle benodigde documenten in handen had....... de enige garantie is alles in handen
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Handleiding import Duitsland in 10 stappen
Je hebt helemaal gelijk dat zelfs koopcontract, caravan en kenteken deel 2 geen enkele garantie biedt. Eens kijken wat hun eigen plan is als ik ze telefonisch spreek aankomend weekend.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mercedes-Benz V300d 4Matic + Dethleffs 740 RFK ; geht nicht, gibt's nicht!
Handleiding import Duitsland in 10 stappen
Voor mij zouden nu alle alarmbellen afgaan eerlijk gezegd. Als degene de papieren niet heeft dan vraag ik me af of hij feitelijk wel eigenaar is en dan zou hij de caravan helemaal niet mogen verkopen.
Caravan meenemen en later laten overschrijven zou ik ook niet aan beginnen. Voor t zelfde geld geeft hij de caravan op als gestolen nadat je wegrijdt en dan ben je evengoed de pineut.
Ik vind het vreemd verhaal….
Caravan meenemen en later laten overschrijven zou ik ook niet aan beginnen. Voor t zelfde geld geeft hij de caravan op als gestolen nadat je wegrijdt en dan ben je evengoed de pineut.
Ik vind het vreemd verhaal….
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF
Re: Handleiding import Duitsland in 10 stappen
Als het de juiste caravan voor de juiste prijs is, zou ik proberen om eerst eens te achterhalen hoe de vork precies in de steel steekt (verhalen verifiëren!!!) en daar een oplossing in zoeken.
Uiteraard geen geld overboeken, dat zou ik oplossen door gewoon cash geld mee te nemen.
Re: Handleiding import Duitsland in 10 stappen
Helemaal een vreemd verhaal is het niet perse: ik heb ook al eens een ‘financial lease’ auto verkocht, maar deze pas afbetaald nadat de koop rond was. De ‘lease’ maatschappij zat om de hoek dus ik kon na betaling direct de papieren even aan de balie afhalen.
Als deze caravan op afbetaling is, moet het restant dus worden afbetaald en is er niet zoveel aan de hand. Meest belangrijke blijft dan dus wel: eerst Kenteken deel 1 in t handje voor er een euro wordt betaald
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Als deze caravan op afbetaling is, moet het restant dus worden afbetaald en is er niet zoveel aan de hand. Meest belangrijke blijft dan dus wel: eerst Kenteken deel 1 in t handje voor er een euro wordt betaald
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mercedes-Benz V300d 4Matic + Dethleffs 740 RFK ; geht nicht, gibt's nicht!
Re: Handleiding import Duitsland in 10 stappen
Bedankt voor het meedenken en de gezonde achterdocht!
De caravan is niet ontzettend goedkoop, maar het is een eerlijke marktconforme prijs. We hebben deze mensen ook al ontmoet en de caravan gezien, tot nu toe dus geen schimmig verhaal.
Maar eens zien wat hun eigen plan is, ik zal in ieder geval niet meer de door mij bedachte oplossing voorstellen ;)
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
De caravan is niet ontzettend goedkoop, maar het is een eerlijke marktconforme prijs. We hebben deze mensen ook al ontmoet en de caravan gezien, tot nu toe dus geen schimmig verhaal.
Maar eens zien wat hun eigen plan is, ik zal in ieder geval niet meer de door mij bedachte oplossing voorstellen ;)
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mercedes-Benz V300d 4Matic + Dethleffs 740 RFK ; geht nicht, gibt's nicht!
Re: Handleiding import Duitsland in 10 stappen
Precies, de verkoper hoeft helemaal niet te kwader trouw te zijn, die is zelf ook "gegijzeld" door deze situatie.
Succes met het vinden van een oplossing.
Succes met het vinden van een oplossing.
Re: Handleiding import Duitsland in 10 stappen
Dat contante geld vind ik opzich niet een probleem, maar het gaat niet over €5000,- Welke coupures kun je überhaupt nog pinnen?!TFJ schreef:Als het de juiste caravan voor de juiste prijs is, zou ik proberen om eerst eens te achterhalen hoe de vork precies in de steel steekt (verhalen verifiëren!!!) en daar een oplossing in zoeken.
Uiteraard geen geld overboeken, dat zou ik oplossen door gewoon cash geld mee te nemen.
Gelukkig staat ie binnen de EU, anders moest ik eerst aangifte doen
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mercedes-Benz V300d 4Matic + Dethleffs 740 RFK ; geht nicht, gibt's nicht!
Re: Handleiding import Duitsland in 10 stappen
Maximaal 500 euro. Toen wij hier een huis bouwden nam ik regelmatig dat soort grote bedragen op, maar das wel een gedoe hoor. Betaal limiet verhogen, en dan opnemen. Ik had meerdere rekeningen dus dat is al twee keer zoveel opnemen. Maar dat is nog steeds niet genoeg denk ik
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF
Re: Handleiding import Duitsland in 10 stappen
Ik ben met 2 bankpassen 3 dagen bezig geweest om het benodigde geld te pinnen vorig jaar, dat was bij de ING waar je per dag per bankpas €5000 uit de flappentap (automaat bij een ING kantoor) kunt trekken (na verhogen limiet).....sommige banken is de limiet een stuk lager.
En alles in briefjes van €50......
En alles in briefjes van €50......
Re: Handleiding import Duitsland in 10 stappen
Ja precies, dat soort geouwehoer.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF
Re: Handleiding import Duitsland in 10 stappen
Moet ik maar vast beginnen met elke dag naar de automaat fietsen, een koffer kopen om t in te doen en de dag van afhalen een paar uur uittrekken om daarginds alles uit te tellen
Ik zal eens bij de bank informeren, maar €200 en €500 wordt meen ik al niet meer uitgegeven
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik zal eens bij de bank informeren, maar €200 en €500 wordt meen ik al niet meer uitgegeven
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mercedes-Benz V300d 4Matic + Dethleffs 740 RFK ; geht nicht, gibt's nicht!
Re: Handleiding import Duitsland in 10 stappen
Ik hoop dat je niet bij de verkeerde bank zit, want dan ben je nog wel even bezig met geld pinnen
Re: Handleiding import Duitsland in 10 stappen
Max €5000 per dag, maar ik vraag me af of dat wel in de Geldmaat apparaatjes zit. Ik mag dan hopen dat ze t bij t bankfiliaal (dat zit gelukkig op een kilometer of 5) wel gewoon hebben en elke dag bijvullen Ik voel me binnen ook wat prettiger met zo’n stapel uit de flappentap dan buiten met een handvol mogelijk geïnteresseerden
Zitten we eigenlijk nog wel een beetje Ontopic?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zitten we eigenlijk nog wel een beetje Ontopic?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mercedes-Benz V300d 4Matic + Dethleffs 740 RFK ; geht nicht, gibt's nicht!
Re: Handleiding import Duitsland in 10 stappen
Je kan idd niet bij elke geldmaat tot €5000,- opnemen.
Bij ons in het dorp is er slechts eentje. De andere 2 kunnen slechts tot € 2500,-
Re: Handleiding import Duitsland in 10 stappen
Duitsland heeft geen deel 1 en deel 2 maar een Fahrzeugschein en een Fahrzeugbrief. Die laatste is je eigendomsbewijs, de eerste is het kentekenbewijs die je bij je moet hebben. Om een auto af te melden heb je beide delen en de kentekenplaat nodig. Zolang het kenteken actief (aangemeld) is, MOET hij ook verzekerd zijn. Neem je de caravan dus mee op het kenteken van de verkoper, dan is hij ALTIJD in ieder geval WA verzekerd.
Hobby 420 De Luxe uit 1988