Route naar Norcenni in Florence

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
Bennoh
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 30 jun 2014 09:12

Route naar Norcenni in Florence

Bericht door Bennoh » wo 17 mei 2017 19:56

Hallo, ik ga over 3 weken voor het eerst naar Toscane. Het liefst ga ik via Oostenrijk.
Ondanks alle berichten over de diverse routes, twijfel ik nog steeds om over de Fernpass te gaan.
Is dit vergelijkbaar met de A75 in Frankrijk thv Millau. daar heb ik zeer vaak via de brug maar ook via het dal naar/van Spanje gereden.
Groetjes
Ben
Hobby 450 ub, citroen C4, enuro mover en mijn vrouw

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Route naar Norcenni in Florence

Bericht door janoniem » wo 17 mei 2017 20:30

Wanneer je geen haast hebt en wilt genieten van het landschap is de route via de Fernnpass en Reschenpass aan te bevelen. Deze route is zelfs te doen zonder vignet maar dat zou ik niet adviseren. Pak gewoon in Oostenrijk een stukje A12 en de tunnel bij Landeck.
Uiteindelijk kom je via Merano weer op de bekende route naar het zuiden.
Je trekker hoeft voor dit tracé echt geen grote inspanningen te leveren.
Of heb ik je twijfel verkeerd begrepen?
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Bennoh
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 30 jun 2014 09:12

Re: Route naar Norcenni in Florence

Bericht door Bennoh » wo 17 mei 2017 20:36

Nee hoor. Goed begrepen. Ik heb geen haast en vindt en stukje landelijk ipv alleen maar snelweg soms wel fijn.
Het stukje A12 en de tunnel bij Landeck, is dat op de route via de Fernpass?
Ik ga dat zeker dan rijden. De twijfel zat meer in.... niet te stijl? Vandaar het vergelijk met Millau.
alvast bedankt voor de reactie.
Hobby 450 ub, citroen C4, enuro mover en mijn vrouw

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Route naar Norcenni in Florence

Bericht door janoniem » wo 17 mei 2017 20:51

RE.gif
Ná de Fernpass kom je richting Reschenpass over de Oostenrijkse A12 en door de Landeckertunnel (met vignet), zie het bijgaande kaartje.
Het Italiaanse deel van deze route kun je rijden via Streetview.
Fernpass_Reschenpass.png
Fernpass_Reschenpass.png (546.49 KiB) 2800 keer bekeken
Edit: Route op kaart vernieuwd
Laatst gewijzigd door janoniem op wo 17 mei 2017 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Gebruikersavatar
Gumm
Berichten: 489
Lid geworden op: zo 17 aug 2008 22:31

Re: Route naar Norcenni in Florence

Bericht door Gumm » wo 17 mei 2017 21:08

Meermaals deze camping bezocht.
Fernpass is echt in niets vergelijken met een "echte" bergpas.
Ik weet me te herinneren dat het een heel mooie route is zeker met de Reschenpass er achter aan....
Als u even zoekt op dit forum en ook op sommige Youtube filmpjes vindt u waarschijnlijk genoeg informatie om een goed beeld te krijgen.

Jaren geleden moest je eerst een heel stel dorpen door en dat gaf best veel oponthoud terwijl er nu een nieuwe rondweg ligt.
Ik kan u niet zeggen hoeveel tijdwinst de nieuwe rondweg oplevert want deze was toen wij daar waren nog in aanbouw.
De Brennerautobahn , langs de oude Brennerpas, met haar "eeuwigdurende" inhaalverboden beviel ons toen destijds eigenlijk ook niet.
De andere reizen van en naar Italië maakten we ons er dus wat gemakkelijk van af door voor de St.Gotthardtunnel te kiezen.
Knaus Sudwind 450QU(1050-1500) ...Skoda Superb 1.6TDI/ 120Pk /250Nm

Bennoh
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 30 jun 2014 09:12

Re: Route naar Norcenni in Florence

Bericht door Bennoh » wo 17 mei 2017 21:09

Dank. Hier heb ik iets aan. Had zelf via Innsbruck gereden, maar dit lijkt me idd goed te rijden.
En..hoef ik niet via de Brenner, wat zeker drukker zal zijn.
Hobby 450 ub, citroen C4, enuro mover en mijn vrouw

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Route naar Norcenni in Florence

Bericht door janoniem » wo 17 mei 2017 21:14

En misschien zoek je nog een overnachting, Imst-West ligt op de route.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

eurotrotter
Berichten: 6225
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Route naar Norcenni in Florence

Bericht door eurotrotter » wo 17 mei 2017 21:45

Bennoh schreef:Hallo, ik ga over 3 weken voor het eerst naar Toscane. Het liefst ga ik via Oostenrijk.
Ondanks alle berichten over de diverse routes, twijfel ik nog steeds om over de Fernpass te gaan.
Is dit vergelijkbaar met de A75 in Frankrijk thv Millau. daar heb ik zeer vaak via de brug maar ook via het dal naar/van Spanje gereden.
Groetjes
Ben

DE Fernpass en Resiapass zijn in geen enkel opzicht te vergelijken met de route via Millau.
DE route via de Brenner zou vergelijkbaar zijn met de route via Millau,hoewel de route via Millau zwaarder is.
Hoewel beide passen probleemloos te rijden zijn voor een auto /caravan combinatie blijven t bergpassen;met een maximale stijging van 10 % over sommige delen ,ook is de route 2 baans waarbij je soms door of langs dorpen komt,pas bij Merano begint een 4 baans superstrada die in Bolzano aansluit op het autostrada netwerk in Italie.
Je hoeft je echter geen zorgen te maken,metde juiste combi is deze route probleemloos te rijden
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Route naar Norcenni in Florence

Bericht door Conradi » wo 17 mei 2017 22:56

@Bennoh,

Maak je geen zorgen, de Ardennen zijn 'spannender' :wink:
We hebben 't in de meivakantie gereden. De Duitsers waren toen op de terugweg van de paasvakantie en het was een 'diaree' van caravans op de Fernpass richting het Noorden. Dik, groot, dun, klein, geen enkel probleem.

De Reschenpass:
Afbeelding
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Route naar Norcenni in Florence

Bericht door janoniem » wo 17 mei 2017 23:09

TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8041
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Route naar Norcenni in Florence

Bericht door Ron » vr 19 mei 2017 14:41

Ik ga over 3,5 week naar dezelfde camping.
En ook ik twijfel of ik deze route zal nemen. scratch.gif
Wat mij aan twijfel brengt is dat de campings voor onderweg in Italie behoorlijk prijzig zijn voor 1 nacht.
Want dan heb ik aan een heel eenvoudige camping voldoende
En de afstand van af een camping in Oostenrijk naar Norcenni ruim 530km is.
Dan kom je zo laat in de middag daar aan.
Als we over Zwitserland gaan , overnachten we altijd in Como.
Dan is het naar Norcenni nog maar 385 km.

Maar een keer een andere route is ook wel weer eens leuk.
scratch.gif scratch.gif scratch.gif scratch.gif
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Kasper

Re: Route naar Norcenni in Florence

Bericht door Kasper » vr 19 mei 2017 14:58

RE.gif Daar heb je groot gelijk in, ik probeer ook altijd een iets andere route te kiezen, dan zie je nog eens wat van Europa. thumbup.gif

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Route naar Norcenni in Florence

Bericht door Conradi » vr 19 mei 2017 15:41

ronk schreef: Wat mij aan twijfel brengt is dat de campings voor onderweg in Italie behoorlijk prijzig zijn voor 1 nacht.
.....
Als we over Zwitserland gaan , overnachten we altijd in Como.
Met het uitsparen van twee Zwitserse tolvignetten, kun je op een aardige camping staan ;-)
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Route naar Norcenni in Florence

Bericht door janoniem » vr 19 mei 2017 17:05

RE.gif
Bijvoorbeeld op deze in Lana
Ligt aan de route Reschenpass die je dan bijna hebt beëindigd en nog dik 400 km te gaan naar de eindbestemming.
We hebben ooit deze genoteerd maar kan geen eigen oordeel geven.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

eurotrotter
Berichten: 6225
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Route naar Norcenni in Florence

Bericht door eurotrotter » vr 19 mei 2017 17:19

ronk schreef:Ik ga over 3,5 week naar dezelfde camping.
En ook ik twijfel of ik deze route zal nemen. scratch.gif
Wat mij aan twijfel brengt is dat de campings voor onderweg in Italie behoorlijk prijzig zijn voor 1 nacht.
Want dan heb ik aan een heel eenvoudige camping voldoende
En de afstand van af een camping in Oostenrijk naar Norcenni ruim 530km is.
Dan kom je zo laat in de middag daar aan.
Als we over Zwitserland gaan , overnachten we altijd in Como.
Dan is het naar Norcenni nog maar 385 km.

Maar een keer een andere route is ook wel weer eens leuk.
scratch.gif scratch.gif scratch.gif scratch.gif
Als je eenmaal in italië bent kun je eens stoppen in de directe omgeving van Trento,aan het Lago di Caldenazzo,tig campings daar ,en in het voorseizoen normale prijzen.

https://www.google.nl/maps/dir/Reschenp ... 333333!1m0

180 km over de reschenpass,en nog 350 km naar Norcenni.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Bennoh
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 30 jun 2014 09:12

Re: Route naar Norcenni in Florence

Bericht door Bennoh » za 20 mei 2017 10:17

Mooi hoor, al deze adviezen. Ga nu zeker de route rijden.
Allen prettige vakantie....en bedankt
Hobby 450 ub, citroen C4, enuro mover en mijn vrouw

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8041
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Route naar Norcenni in Florence

Bericht door Ron » za 20 mei 2017 10:20

Conradi schreef:
ronk schreef: Wat mij aan twijfel brengt is dat de campings voor onderweg in Italie behoorlijk prijzig zijn voor 1 nacht.
.....
Als we over Zwitserland gaan , overnachten we altijd in Como.
Met het uitsparen van twee Zwitserse tolvignetten, kun je op een aardige camping staan ;-)
Dat valt best nog tegen.
Tenminste als je over de brenner gaat.
Die kost nl ook €10,60
Dus het verschil is niet zo heel groot.

Wat ik wel nog moet melden dat wij 2 honden bij ons hebben, en er campings in italie zijn die €5 tot €10 per hond rekenen.
En dat drijft de prijs erg op.

Maar ik ga de voorgestelde campings bekijken.
Als er nog meer voorbeelden zijn , heeft TS er ook wat aan.
Die verwacht ik uiteraard op de borrel op Norcenni zwaaien.gif
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Route naar Norcenni in Florence

Bericht door janoniem » za 20 mei 2017 11:17

eurotrotter schreef:......kun je eens stoppen in de directe omgeving van Trento,aan het Lago di Caldenazzo,tig campings daar.....
Inderdaad, dat is een hele mooie optie. Wij stonden een paar jaar geleden op Al Pescatore
Je staat er met Acsi card voor 17 euro en max 2 aangelijnde honden (wel bijbetalen). Heeft een uitstekend restaurant.
Maar ook de overige langs het meer zijn van gelijkwaardig niveau. Eigenlijk zonde om er maar één nacht te gaan staan.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8041
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Route naar Norcenni in Florence

Bericht door Ron » zo 21 mei 2017 12:41

Eigenlijk geven jullie aan dat het via de rechenpass beter rijden is als via de Brenner ?
De aangegeven campings zien er wel veel belovend uit.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

eurotrotter
Berichten: 6225
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Route naar Norcenni in Florence

Bericht door eurotrotter » zo 21 mei 2017 13:27

ronk schreef:Eigenlijk geven jullie aan dat het via de rechenpass beter rijden is als via de Brenner ?
De aangegeven campings zien er wel veel belovend uit.
"het gemakkelijkste "is over de Brenner,daar heb je overal autoroute.
"de Brenner"stelt als bergpas weinig voor,t is vanaf Innsbruck een kleine 35 km klimmen ,meteen maximaal stijgingspercentage van 4,5 %
DE afdaling aan de Italiaanse kant heeft t zelfde percentage,maar dan over slechts 12 km.

DE Reschen(of Resia) pass is iets steiler,maar de omgeving waar je doorheen gaat is een heel andere beleving als de vangrails naar de Brenner waar je tegenaan kijkt.
Maar "beter rijden "is t zeer zeker niet.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Kasper

Re: Route naar Norcenni in Florence

Bericht door Kasper » zo 21 mei 2017 14:31

Het is een prachtige route! Dit jaar heb ik de Passo del San Bernadino in mijn route opgenomen, nog niet eerder gereden.
Bijlagen
vakantie 2015 dag 2 aangepast.jpg
bij Neuer Zoll even na Landeck

Gebruikersavatar
AadB
Berichten: 2827
Lid geworden op: za 19 sep 2015 11:16
Locatie: Westland

Re: Route naar Norcenni in Florence

Bericht door AadB » zo 21 mei 2017 21:46

De Resia pas is inderdaad prima te rijden. Prachtige route enaks wilt overnachten heb je in Lana een paar prima campings. Vlak bij de snelweg met prima restaurant.
VW Tiguan E-hybrid 2023
Knaus Sudwind 450 FU Silver Selection 2016

eurotrotter
Berichten: 6225
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Route naar Norcenni in Florence

Bericht door eurotrotter » zo 21 mei 2017 22:32

AadB schreef:De Resia pas is inderdaad prima te rijden. Prachtige route enaks wilt overnachten heb je in Lana een paar prima campings. Vlak bij de snelweg met prima restaurant.
Toch moet je je wel goed voorbereiden met overnachtings campings;tot Trento gaat t goed,maar daar voorbij is de spoeling dun ,als je naar t zuiden gaat.
Eventueel t Gardameer,maar dan heb je weinig meer tot Firenze
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
Ron
Berichten: 8041
Lid geworden op: zo 28 feb 2016 18:13
Locatie: Gorinchem

Re: Route naar Norcenni in Florence

Bericht door Ron » zo 21 mei 2017 23:58

Ik ben al druk aan het zoeken naar een camping.
Ik gebruik ook de lijst van Archies.
Niet op alle campings zijn honden toegelaten.
Maar het komt goed.
Peugeot 2008 bluelease executive 1.2 110 pk 205nm Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam ,en een motorfiets Aprilia Shiver 750

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19811
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Route naar Norcenni in Florence

Bericht door Daphne » ma 22 mei 2017 08:16

Wij hebben bij Moosbauer in Bolzano overnacht. Honden zijn welkom. Vanaf daar kun je de volgende dag prima tot Florence rijden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Plaats reactie

Terug naar “Routes”