Wat in de owners manual staat is niet relevant;alleen wat op je kentekenbewijs staat doet er toe.Stigter schreef:Dat is niet waar zelf een Renault Megan station gereden waar het mtm auto + max. trekgewicht boven het max. treingewicht kwam.eurotrotter schreef: Dat van die Franse auto is n fabel;
Op je kentekens staat precies wat je auto en caravan mogen wegen(MTM).
In de owners manual stond dat het max. mtm van de aanhanger alleen was toegestaan wanneer de auto niet vol beladen was. Er stond ook bij dat de overige zitplaatsen niet allemaal bezet mochten zijn bij max mtm aanhanger.
Het is zeker geen fabel betrof bouwjaar 2004 kan nu wel anders zijn dat weet ik niet.
In Frankrijk geeft de producent van de auto een bepaald trekgewicht,dit word be oordeeld door een instelling van de( FRanse) staat.de DREAL(Direction Régionale de l'Environnement, de l'Aménagement et du Logement).
Die beslisssen uitendelijk wat een auto als trekgewicht krijgt: in Frankrijk.
laat de Franse procucent zijn goedkering in een ander land plaats vinden word t verhaal heel anders.
Bij een Nederlands gekentekende auto( van welk fabrikaat dan ook) is alleen van toepassing wat het gewicht is op het Nederladse kentekenbewijs ,de oorsprong van de auto maakt dan niks uit.