Campingburen

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Campingburen

Bericht door Chris » zo 16 apr 2017 18:55

Goh Conradi...

Ik dacht dat je over mijn achterburen aan het schrijven was....tot aan de drank .... mrgreen.gif mrgreen.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Campingburen

Bericht door dieseltijger » zo 16 apr 2017 20:08

Een andere ervaring:Ik heb als hobby sterren kijken en met name het fotograferen van hemelobjecten. Je hebt dan in de kofferbak een hele hoop koffers met spullen, en het opstellen en uitlijnen van alles is een hele klus. Ik reserveer dan in overleg met de camping een nauwkeurig uitgezocht plekje waar ik -niet gehinderd door bomen- mijn telescoop met uitzicht op de zuidelijke hemel kan opstellen, en met een lang verlengsnoer vanuit de caravan het geheel van stroom kan voorzien. De sociale controle is groot, de dure spullen staan ook veilig als je een dagje weg bent, en je laat mensen eens door een kijker kijken naar de zon of een planeet. De camping waar ik het nu over heb is een soort groen dal, je staat onder de bomen en tussen de struiken, en de plaatsen liggen wijd uit elkaar. De mensen komen voor hun rust, en in het voor- en naseizoen is het merendeel van de gasten 50-plus. Twee keer per week een gezamenlijke maaltijd waar de ervaringen worden uitgewisseld, veelal wandelervaringen. Ik vraag aan de eigenaar van deze vertrouwde camping in de Provence -die autovrij is- aan de eigenaar toestemming of mijn auto na aankomst tot de volgende dag op de kampeerplek mocht staan. "Geen enkel probleem" zo was de reactie.

Dus nadat ik zo rond 18:30 arriveerde had ik mij gemeld, caravan opgesteld, gekookt (voortent komt de volgende dag aan de beurt) en zo rond 21:00 hadden we afgewassen, en gingen -na de toch wel lange rit- even aan de wijn en rond tienen lekker naar bed.

De volgende dag begon ik na het ontbijt rond 10 uur mijn driepoot op te stellen en alles in elkaar te sleutelen. De eigenaar kwam langs, en zei -enigszins ongemakkelijk- dat ze vragen had gehad van mede kampeerders, in de trant van "Waarom mogen zij wel de auto laten staan en wij niet". "Van mij mag je de auto gewoon de hele dag op z'n plek laten staan totdat je alles hebt neergezet- maar die vragen hè". Mja. Geen probleem natuurlijk, je past je aan en zet de eigenaar niet voor het blok.

Veel mensen met teveel tijd die op elkaar gaan letten: het heeft ook een keerzijde.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2759
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Campingburen

Bericht door Hans1954 » zo 16 apr 2017 20:47

Ooit op een doorreiscamping in Duitsland. Passanten werden op een apart stuk van de camping neergezet. Meteen afrekenen zodat je de volgende dag naar believen kon vertrekken. Het stuk was bedekt met een soort kiezel. Toen we aankwamen stond er alleen een Nederlandse combinatie. Ik zette de caravan neer en toen alles in orde was ging ik de benen even strekken en liep naar de man die voor zijn caravan zat. Ik bekeek de auto en de caravan. De caravan was van een onbestemd merk. Althans ik had geen idee wat het was. Een grote tandemasser die een jaar of 20 daarvoor zijn beste tijd had afgesloten. Door het keukenraam liep de stroomkabel naar binnen. De contactdoos waar de stekker normaliter in gaat was gesmolten en geblakerd. Ik vroeg de man of hij soms brand gehad had. "Jaren geleden" zei hij. "ik kook altijd op stroom en plotseling stond het in de fik" "Ik laat het maar zo omdat het nu ook werkt". De auto was een grote Amerikaan. Zo één die in het programma "Car SOS" bij iemand wordt opgehaald. Helaas voor de man bestond dat programma nog niet. Ik wisselde beleefd nog wat woorden en liep weer terug naar mijn eigen caravan. Niet veel later arriveerde er meer gasten. Een ouder Duits echtpaar had moeite met de caravan. Zoals het hoort liep ik naar hun caravan toe en ging helpen. Na het bedankje in ontvangst genomen te hebben liep ik weer terug. Langs de oude Amerikaan. De man wilde de conversatie weer op gang brengen en zei "Dat jij die Moffen helpt" Ik had het idee dat hij daar waar anderen hielpen, hij voornamelijk bezig was om excuses te bedenken om geen poot uit te steken. Hoofdschuddend liep ik nogmaals terug. Verbaast over zoveel botheid.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

Swift boy
Berichten: 638
Lid geworden op: vr 30 okt 2009 17:22
Locatie: Vlaardingen

Re: Campingburen

Bericht door Swift boy » ma 17 apr 2017 17:55

Pas mee gemaakt caravan op jaarplaats neer gezet naast ons staat een caravan die volgens mij veel te hoog op zijn pootjes staat er lig een dikke stoeptegel van 8cm met daar onder een 2 cm dikke plank onder de wielen van de caravan.
De volgende dag komt de bezitter van de caravan aan in een grote dikke suf met een knaap van een aanhanger de man en ega waren belgen hij zij dat hij bij de politie werkte .
Ze begonnen met het op zetten van de voortent na het in schuiven van de voortent zag ik dat ze een beetje raar keken want de tentflappen raakte maat net de grond .
Ik had al laten blijken aan hen dat de caravan te hoog stond uiteindelijk kwamen er meer kampeerders bij met advies wat er moest gebeuren en iedereen gaaf als antwoord dat de ,
tegels onder de wielen weg moesten daar had hij geen zin in en hij had een beter idee hij liep naar het wel van de caravan en liet de banden leeg lopen en hij zij zo doen belgen dat.
Jammer dat niemand op het idee kwam om er een foto van te maken .
Het zag er niet uit met een potkrik onder de as de caravan om hoog gekrikt en als nog de tegels verwijderd en de caravan op steunen gezet .
Later op de avond onder het genot van een drankje hebben we met zijn allen er nog heel veel lol om gehad rond een vuurkorf . blij.gif blij.gif

Swift Boy
Nova 470/2 2002

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1886
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: Campingburen

Bericht door RichTrip » di 18 apr 2017 18:19

Jaren terug stonden wij op een camping en daar stond een koppel wat zo ongeveer precies voldeed aan wat de TS beschreef, alleen waren ze niet zo chique gekleed. Maar elke dag ging precies hetzelfde. En schoonmaken dat ze konden. Elke dag werd de hut vakkundig schoongemaakt (alsof die na een dag al smerig was). De raampjes werden gelapt, het kleed onder de luifel netjes geveegd. Het nam elke dag wel zeker meer dan een uur in beslag.
De achterlichten van de caravan lagen verdiept in het front. Met een doekje werd zeer precies rond de lampjes alle vuil verwijderd wat zich in de verdiepte openingen had opgehoopt (al betwijfel ik of het veel/vuil was mrgreen.gif )
We hadden ons al vele meningen over het stel aangemeten. Maar pas nadat we met ze hadden kennis gemaakt, bleken het toch gewoon "normale" mensen te zijn, die ook nog eens precies wisten dat iedereen om hun heen wel een mening over ze had, vooral door hun fanatieke schoonmaakwoede.
Maar ze maalden er niet om. Ze waren nu eenmaal gelukkig met deze manier van leven thumbup.gif
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

SkyhawkQ
Berichten: 35
Lid geworden op: wo 20 jan 2016 20:58

Re: Campingburen

Bericht door SkyhawkQ » di 18 apr 2017 18:54

Zo kan ik er ook eentje toevoegen.

Afgelopen jaar in kroatie. Wij waren met de tent op vakantie en stonden vlakbij zee, we hebben ongeveer het laatste plekje van een straatje met ruime kampeerplekken. Uiteraard waren de plekken pal aan zee bestemd voor onze oosterburen met prachtige (grote) caravans en dito trekkers.
De eerste toen we daar stonden al aan de praat geraakt met onze buurman, een Fries die er al jaren kwam. Die vertelde ons dat de week erop een reeks brabanders zouden komen die er ook al jaren komen. Wij als brabanders zijnde waren daar best blij mee. Gezellig dachten wij!
Toen brak de tweede week aan en ja hoor, daar waren de brabanders...... Er kwam één keurig Tiguan met een zeer oude en klein Knaus aan rijden. Wij dachten, is dit alles? Nope. Daar kwamen ineens drie (bouwvakkers)bussen aan met middelgrote caravans erachter en een halve supermarkt aan bier en frisdrank in de laadbak. Had ik het tuinmeubilair ook al genoemd? Nouja, er werd in ieder geval een aardig campement opgebouwd.
Op zich vriendelijke gezinnen met ongeveer 3 kinderen, dachten we. Een behoorlijk aanwezige groep. We raakten aan de praat en wat bleek, er kwamen nog een aantal kinderen met aanhang met het vliegtuig die kant op. Dat werd dus een drukke boel.
Een van de heren was, zullen we maar zeggen, redelijk gezet. De andere was enorm luidruchtig en had een lach die over de gehele camping heen rolde. Wij waren inmiddels al wat minder blij. Ze praten zo plat dat ik op grond moest liggen om ze te verstaan (terwijl ik geboren en getogen brabander ben).
Paar dagen later kwam het verzoek, "Wij gaan vanavond BBQ-en, doen jullie mee?". Achja, waarom niet dachten wij. De mannen gingen wel "even" boodschappen doen. Dat boodschappen doen kun je vertalen als:"Pak een bestelwagen, laad deze tot het dak vol met vlees en bier en volia". Wij zagen al dat we geen honger gingen krijgen.
Maar zoals gezegd zaten we vlak aan zee en begon het in de loop van de dag best te waaien. Geen probleem voor de heren, zetten we toch onze bussen dwars in het straatje, dan zitten we lekker uit de wind. Zo gezegd, zo gedaan. Inmiddels bleek dat ook de Fries en nog een ander, keurig gezien uit het oosten van het land, aan zouden sluiten bij de BBQ.
Vervolgens iedereen tafels en stoelen meenemen, een paar BBQ's aan, salades maken, bier koud leggen (moet eigenlijk eerder) en stokbrood snijden. Ook de satésaus ontbrak niet. Alles midden in het campingstraatje geparkeerd en het feest kon los. Onze oosterburen stonden inmiddels zeer vreemd te kijken....
Het eerste uur was wat onwennig maar na de derde halve liter (bleek de ochtend erop 660ml in te zitten) was het inmiddels erg gezellig geworden.
De heren kenden nog een leuk kaartspel wat zonder alcohol al een hele uitdaging was. Uiteindelijk was het twee uur s'nachts en kwam de beveiliging dringend doch vriendelijk verzoeken er een einde aan te breien. Zelden zo'n gezellige avond gehad. Veel gelachen. De rest van de week een enorm gezellige tijd gehad. Op de ochtend van ons vertrek heeft een van de heren zelfs om 6 uur s'ochtends een bakje koffie voor ons gezet. Top!

Gebruikersavatar
Fred G
Berichten: 557
Lid geworden op: vr 13 mei 2016 22:26
Locatie: Zoetermeer

Re: Campingburen

Bericht door Fred G » za 22 apr 2017 16:44

@ Conradi:

Dit heb ik echt even met plezier gelezen.
Een oordeel is heel makkelijk, maar er zit meestal toch wat anders achter. thumbup.gif
SUBARU FORESTER (SG) 2.0X AWD met Fendt Saphir 490Q 2006
Soms herken je de juiste weg aan de tegenliggers

Gebruikersavatar
Fred G
Berichten: 557
Lid geworden op: vr 13 mei 2016 22:26
Locatie: Zoetermeer

Re: Campingburen

Bericht door Fred G » za 22 apr 2017 16:45

Trouwens de andere anekdotes ook leuk om te lezen knipoog.gif
SUBARU FORESTER (SG) 2.0X AWD met Fendt Saphir 490Q 2006
Soms herken je de juiste weg aan de tegenliggers

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2759
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Campingburen

Bericht door Hans1954 » wo 26 apr 2017 22:02

Zat net naar het interview met de Koning te kijken. Uiteraard kwam MH17 ter sprake. Wij waren op die 17e juli op weg van Kroatië naar huis. Voor een overnachting stopte wij op de camping in Triefenstein in Duitsland. Na verloop van tijd kwam er een VW transporter met een behoorlijk grote tandemasser de plek voor de camping oprijden die bedoeld was voor een enkele overnachting. Velen zullen weten wat ik bedoel. OP de zijkant van de bus stond een Volendamse naam. Met zijn bezigheden in de bouw. Nu heb ik nogal wat verbintenissen met Volendam en dan is contact zo gelegd. Plotseling hoorde we op het nieuws dat er een vliegtuig neergestort was in de Oekraïne. Het vliegtuig was opgestegen van Schiphol met bestemming Kuala Lumpur. Over slachtoffers werd nog niets gezegd. Eigenlijk direct zei onze Volendamse buurvrouw "Maar Cor en Neeltje zaten op die vlucht". De volgende ochtend werd bij elk nieuwsbericht het aantal slachtoffers naar boven bijgesteld. En waar er aanvankelijk over slechts 2 Nederlandse slachtoffers werd gesproken, bleek later dat de overgrote meerderheid van de doden de Nederlandse Nationaliteit had. Ook bij mij uit stad waren er meerdere slachtoffers. Ik vergeet net als bij Kennedy nooit meer waar ik was toen het nieuws vernam.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1886
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: Campingburen

Bericht door RichTrip » wo 26 apr 2017 22:28

RE.gif
Hier hetzelfde, na een drukke dag voor het werk moest ik nog langs de zaak om wat apparatuur af te leveren. Vlak voor ik bij de zaak was nog even langs de gele M voor een snelle hap. Hier hoorde ik het eerste nieuws. Na het afleveren van de spullen op de zaak zou mijn vakantie beginnen.....

Bizar dat je dit soort details nooit meer vergeet :cry:
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Campingburen

Bericht door Hobby Linka » wo 26 apr 2017 22:36

Natuurlijk is het heel triest wat er met de MH17 is gebeurt. Ook ik weet nog exact waar ik was toen ik dat nieuws hoorde.

Maar dit onderwerp gaat over Campingburen en staat niet in de babbelbox. Sorry voor deze ingreep. Graag weer on-topic.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

ycv
Ban
Berichten: 467
Lid geworden op: di 20 dec 2016 15:10

Re: Campingburen

Bericht door ycv » wo 26 apr 2017 23:12

R
Laatst gewijzigd door ycv op do 27 apr 2017 00:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Campingburen

Bericht door Chris » wo 26 apr 2017 23:47

Maar Hans..
Dat parkeerplekje voor de deur op Triefenstein weet ik ook.
Wij reden altijd wat verder door, na het toiletgebouw was ook zo'n grasveldje voor "overnachters".
De tweede keer dat wij daar weer eens overnachten reed er tegen een uur of 5 een mooie dikke duitse BMW het terrein op.
Tot voor "ons" toiletgebouw, en deuren gingen open..

Het was een boer uit de buurt, en die verkocht kersen uit zij boomgaard.
Die mooie BMW tot aan het dak volgeladen met kersen, en vlekken in die auto...
Maakte die boer niks uit, en hij verkocht heel ruime kilo's.
Heerlijk...
En op ons grasveldje ontstond natuurlijk de wedstrijd "Pitverspugen".
Alle buurtje waren daar ook mee bezig.....
Er zullen nu wel kersenbomen groeien op dat grasveldje...
En dat pitspugen heeft tot ver in italie geduurd.
Sinds dien heet die camping bij ons "De Kersencamping".

Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
witjesm
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma 2 sep 2013 14:50
Locatie: Zwitserland

Re: Campingburen

Bericht door witjesm » do 27 apr 2017 10:07

Wij hebben er eigenlijk nooit moeite mee om er achter te komen wat de Nederlanders op de camping van ons denken en vinden. Zonder enige belemering vertellen ze dat vaak tegen elkaar zonder ook maar enige schaamte.

Het kan natuurlijk komen doordat zowel auto als caravan voorzien zijn van een Zwitsers kenteken mrgreen.gif De grap is altijd om als ze uitgepraat zijn in goed nederlands antwoord te geven awhoea.gif Meestal voelen ze zich dan wel betrapt :lol:
BMW M440xi Cabrio of VW California 4x4 met Eriba Nova S485

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1886
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: Campingburen

Bericht door RichTrip » do 27 apr 2017 10:22

RE.gif
Onbetaalbaar.... awhoea.gif
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

Gebruikersavatar
opwouters
Berichten: 175
Lid geworden op: di 21 mar 2017 10:20
Locatie: Enkhuizen

Re: Campingburen

Bericht door opwouters » do 27 apr 2017 10:23

Haha geweldig, klassieke fout die mensen kunne maken :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Peugeot 308SW GT-line, Home car Rapid 39 1998

Gebruikersavatar
witjesm
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma 2 sep 2013 14:50
Locatie: Zwitserland

Re: Campingburen

Bericht door witjesm » do 27 apr 2017 10:33

RE.gif Meestal moet onze auto het ontgelden, dingen als patserbak, wat doen die nauw op de camping zijn de meeste gehoorde dingen. Het begint vaak al als we door de poort de camping op rijden. Ik vindt het dan altijd leuk om ze gelijk van repliek te bedienen, dat is echt grappig.
BMW M440xi Cabrio of VW California 4x4 met Eriba Nova S485

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: Campingburen

Bericht door Michel1975 » do 27 apr 2017 10:47

Geweldig idd. Assumption is the mother of all fuckups.
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Gebruikersavatar
Patman
Berichten: 1141
Lid geworden op: di 10 aug 2010 22:20

Re: Campingburen

Bericht door Patman » do 27 apr 2017 10:51

En daarom praat ik nooit over anderen, tegen anderen mrgreen.gif

Gebruikersavatar
witjesm
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma 2 sep 2013 14:50
Locatie: Zwitserland

Re: Campingburen

Bericht door witjesm » do 27 apr 2017 10:53

Michel1975 schreef:Geweldig idd. Assumption is the mother of all fuckups.
Inderdaad, Assume makes an Ass of U Me
BMW M440xi Cabrio of VW California 4x4 met Eriba Nova S485

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Campingburen

Bericht door Conradi » do 27 apr 2017 12:01

witjesm schreef:RE.gif Meestal moet onze auto het ontgelden, dingen als patserbak, wat doen die nauw op de camping zijn de meeste gehoorde dingen.
Shake-hands, dat hebben we ook al meegemaakt.... :wink:
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

martijn v o

Re: Campingburen

Bericht door martijn v o » do 27 apr 2017 12:26

Nou ik had het laatst ook, we stonden op de camping in Paaslo.
Naast ons een bescheiden stel, duidelijk ervaren kampeerders, alles netjes voor elkaar en geen overlast. Gewoon leuke hobby met Peugeotje.
Daarnaast een buitenlander (zwitsers) met een patserbak,
Daarnaast nog een buitenlander (geloof een Duitser) met ook een patserbak en patservoortent.
Daarnaast iemand met een bus, tandemasser en dat was nog niet genoeg, een paar grote partij tenten eruit.

We zijn na het weekend maar weer vertrokken, daar passen wij echt niet tussen. mrgreen.gif

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Campingburen

Bericht door deusjevo » do 27 apr 2017 12:30

awhoea.gif awhoea.gif

Vreselijk, daarom mijd ik dat soort dingen als de p... haphop.gif
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: Campingburen

Bericht door Michel1975 » do 27 apr 2017 12:45

martijn v o schreef:Nou ik had het laatst ook, we stonden op de camping in Paaslo.
Naast ons een bescheiden stel, duidelijk ervaren kampeerders, alles netjes voor elkaar en geen overlast. Gewoon leuke hobby met Peugeotje.
Daarnaast een buitenlander (zwitsers) met een patserbak,
Daarnaast nog een buitenlander (geloof een Duitser) met ook een patserbak en patservoortent.
Daarnaast iemand met een bus, tandemasser en dat was nog niet genoeg, een paar grote partij tenten eruit.

We zijn na het weekend maar weer vertrokken, daar passen wij echt niet tussen. mrgreen.gif
Die snap ik dus niet. Formaat auto/caravan zegt niets over de gezelligheid. Hier heeft de buurman een Brandweerrode RS6. De andere kant een nieuwe ML. Tegenover me een Jaguar. Ik kan je zeggen het is prima samen bier drinken en ondanks mijn stokoude S klasse mag ik gewoon aanschuiven mrgreen.gif
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

martijn v o

Re: Campingburen

Bericht door martijn v o » do 27 apr 2017 13:16

Tuurlijk gekkigheid, het was reuze gezellig. aflower.gif

Plaats reactie

Terug naar “Kampeerverhalen”