Muggen

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Gebruikersavatar
Pgranddaddy
Berichten: 41
Lid geworden op: za 15 okt 2016 19:39

Re: Muggen

Bericht door Pgranddaddy » di 18 apr 2017 12:42

Wij hadden vroeger altijd last van muggen we stonden dichtbij de Donau vrienden van ons hadden een spiraal ik dacht van Vape die zet je op een ijzeren onderzetter en steekt het aan dan gloeit het en sindsdien hebben wij dat altijd bij ons


Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Onze hobby is een Fendt zwaaien.gif

koning

Re: Muggen

Bericht door koning » di 18 apr 2017 18:24

Lang, lang geleden naar Zweden geweest, aan een meer gestaan. Ook een blauwe lamp onder de luifel gehangen. Dat hadden we beter niet kunnen doen. Muggen en motten kwamen erop af en dat verzamelde zich ook onder de luifel. Hierop de lamp in een boom op ong.10 m gehangen. Dat gaf een duidelijke verbetering, de aantallen onder de luifel namen af. Het is weliswaar geen wetenschappelijk onderzoek, maar wel zoals wij als ervaringsdeskundigen hebben ervaren. natuurlijk hebben we ook Deet gebruikt.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Muggen

Bericht door Daphne » di 18 apr 2017 20:25

Pgranddaddy schreef:Wij hadden vroeger altijd last van muggen we stonden dichtbij de Donau vrienden van ons hadden een spiraal ik dacht van Vape die zet je op een ijzeren onderzetter en steekt het aan dan gloeit het en sindsdien hebben wij dat altijd bij ons
Wij hebben die ook maar dan met een terracotta bak met deksel.

Afbeelding

Werkt erg goed om muggen weg te houden.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Muggen

Bericht door Nimma » di 18 apr 2017 23:36

Muggen zitten echt niet alleen bij stilstaand water; op een camping in Hongarije aan de Donau moest iedereen rond 17:00u maken dat ie binnenkwam omdat het ruim een uur zwart zag van de muggen.
Als je nu net als ik allergisch bent voor mugge-, steekvlieg- en knudjessteken en je vakantie ten einde is als je er niks aan doet kan ik je aanbevelen om op vakantie 1 maal daags één tablet Fexofenadine HCl 180 A [een antihistaminica] te nemen: je wordt nog wel gestoken maar je krijgt geen enorme zwellingen haphop.gif

En ik heb ook goede ervaring met een ventilator in de caravan, daar houden muggen niet van.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Gebruikersavatar
Lotte
Berichten: 86
Lid geworden op: za 11 feb 2012 14:15
Locatie: in de vloanders bi Ieper

Re: Muggen

Bericht door Lotte » wo 19 apr 2017 00:55

Raar dat hier niemand vermeldt dat de muggen niet afkomen op het blauwe licht van een muggenlamp, maar op de warmte ervan.
U wassen met sterkgeurende zepen of schampo's is ook uit den boze, eveneens komen de muggen af op de (drank)lucht die je uitademt.
Een samengetroepte mensenmassa is eveneens een muggenfestijn.
Is reeds aangehaald, maar vermijd zoveel mogelijk stilstaand water om ervan in de buurt te verblijven.
En tenslotte.....zijn het de wijfjesmuggen die steken,"met de wijven niks als last" mrgreen.gif mrgreen.gif
Fendt Saphir 450 QB.

JaapB

Re: Muggen

Bericht door JaapB » wo 19 apr 2017 06:42

Wij wonen, met onze tuin, aan water.
Wij gebruiken zomers ook die spiraal, werkt perfect.
Je zet hem (brandend) op de grond onder je tafel en geen mug komt op je blote benen.
Ooit eens een hele berg meegenomen van een vakantie in Finland.
En als ze ergens muggen hebben is het daar wel met al dat water.
In Zuid Afrika hebben we volop met deet gesmeerd maar voelt niet prettig om die rotzooi op je lichaam te smeren. Maar malaria is erger.

Hans Roolant
Berichten: 61
Lid geworden op: do 8 sep 2016 11:48
Locatie: Brunssum

Re: Muggen

Bericht door Hans Roolant » za 17 jun 2017 12:39

Ad schreef:RE.gif Ik heb vorig jaar zo'n lamp gekocht, met name voor onder de luifel. Ik heb niet het idee dat het veel helpt. Ook hebben we in de caravan een muggenprobleem gehad. De hele nacht de lamp aangehad, maar ze bleven bij ons komen in plaats van in de lamp. De lamp bleek achteraf wel vol met lijkjes te zitten. Ik heb wel reviews gelezen van mensen die goede ervaringen hebben. Dit jaar maar weer eens proberen.
Heb al op "Muggenlamp" mijn ervaring geschreven, aanvulling, het schijnt dat de tl na enige tijd, afhankelijk hoe lang die aan is geweest de aantrekkende functie verliest en vervangen moet worden. Ik heb wel goede ervaring er mee, maar dan wel een goede, die wat duurder is.

Cara-Fan
Berichten: 1320
Lid geworden op: wo 13 jan 2016 13:42
Locatie: Nederland

Re: Muggen

Bericht door Cara-Fan » za 17 jun 2017 13:32

Ik gebruik al jaren wierrook! Gewoon een paar stokjes onder de luifel met een neutrale geur. Werkt perfect, muggen en rook gaan niet samen. thumbup.gif

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3237
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: Muggen

Bericht door Leentje » za 17 jun 2017 19:02

Wij gebruiken Autan-spray, in combinatie met citronella kaars en wierook. En soms lekker mijn huispak aan, dat helpt het beste ;-)
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

campingguy

Re: Muggen

Bericht door campingguy » ma 27 mei 2019 02:34

Muggenlampen en muggenrackets of spuitbussen helpen niet . Wij hebben alles meegemaakt en we gaan nu al drie jaar met een vierkante klamboe op vakantie en hebben totaal geen last van muggen of kleine insecten in de camper. Het is echt aan te raden als je ongestoord wil slapen. We kunnen de klamboe zelfs buiten ophangen en hebben al de ruimte . Daarom heb ik een tweede erbij genomen voor de kleine. Deze slaapt nu ook zonder overlast van insecten en muggen Tip: Verschillende klamboe formaten zijn verkrijgbaar voor kleine en en grote ruimtes.
mrgreen.gif knipoog.gif

Vadervan3
Berichten: 1050
Lid geworden op: za 3 dec 2016 10:39

Re: Muggen

Bericht door Vadervan3 » ma 27 mei 2019 14:15

Chris schreef:
ma 17 apr 2017 12:15
In Venetie eens een ware muggenplaag gehad op de camping.
Alles wat er was geprobeerd met lampen en stekkers, citronella kaarsen ect.ect. hielp niets.
Iedereen op de camping werd lek gestoken, en ik was het lekkerste van allemaal.
Zelfs Deet beten de muggen doorheen...
Uiteindelijk eerder vertrokken hierdoor, het scheen dat jaar wel heel erg te zijn.
Een landbouwtrekker met een soort grote blaas/nevel installatie met een of ander goedje reed elke dag 2x over de camping om alle bomen ergens mee in te spuiten.
Dat hielp heel goed zeiden ze.... ik heb er niets van gemerkt.
Sinds dien let ik ook op of er grote stilstaande waterachtige oppervlakken zijn in de buurt, die moerasachtige plekken schijnen een hogere concentratie muggen te herbergen.
Daar zal je mij niet vinden.....stromend water is wat anders.

Chris
Een nagenoeg zelfde ervaring gehad in caorle vrij dicht bij Venetië in de buurt. Mij zie je er niet weer. Niets leek te helpen.

Gebruikersavatar
Sofie64
Berichten: 957
Lid geworden op: do 8 mar 2018 18:04

Re: Muggen

Bericht door Sofie64 » ma 27 mei 2019 14:47

2019-05-27 14.42.00.jpg
Resultaat 1e dag frankrijk Ardeche.( minimaal 30 steken alleen al per been )
Meer als 50% Deet maar ook dat helpt mij niet.
Jeuk werkelijk niet uit houden en dus werden het ontstekingen.
Wat enigsinds hielp was Ecran wat je bij de apotheek daar kunt kopen.
S avonds en s nachts lange broeken/ pyjama met lange mouwen.
Ford Mondeo 1,6 Ecoboost - Wilk S4 490 UE aflower.gif

Gebruikersavatar
Leo45
Berichten: 219
Lid geworden op: vr 17 jun 2016 13:05

Re: Muggen

Bericht door Leo45 » ma 27 mei 2019 14:49

Even een tip, bij mij helpt na het prikken het nemen van een hooikoorts tabletje omdat hooikoorts een allergische reaktie van het lichaam is heb ik er enorm baat bij tegen de jeuk.
Of het bij deze helpt weet ik niet, maar dit is de overtreffende trap:

https://youtu.be/WzUlj6eTehA

Leo
Wij hebben een Eiffelland Holiday special 415 TFM (2003) die word getrokken door een Ford Transit 2.2 cdi 300

Gebruikersavatar
Sofie64
Berichten: 957
Lid geworden op: do 8 mar 2018 18:04

Re: Muggen

Bericht door Sofie64 » ma 27 mei 2019 14:52

RE.gif ja die ( vrij sterke via de huisarts) neem ik ook altijd in maar werkt nauwelijks helaas. weenie.gif
Ford Mondeo 1,6 Ecoboost - Wilk S4 490 UE aflower.gif

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Muggen

Bericht door Nimma » ma 27 mei 2019 17:56

Muggen,knudjes en ander tuig prikken mij lek, het is niet anders; maar om te voorkomen dat die prikken ontstekingen veroorzaken waardoor de vakantie grondig verpest wordt slik ik indien nodig [geen muggen geen pil, verderop wél muggen een pil per dag] Fenofexadine HCL Mylan 180mg; Via je huisarts te verkrijgen/te koop.
Sterkte met die rotbeesten thumbup.gif
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

DanielW
Berichten: 1049
Lid geworden op: do 14 sep 2017 06:43

Re: Muggen

Bericht door DanielW » ma 27 mei 2019 18:30

@Sofie ook mijn benen hebben er zo een keertje uit gezien, was echt drama, na 3 dagen gevlucht. Was in Vias Plage bij Narbonne in de buurt, blijkt een moerassig gebied te zijn, net als Venetië.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

2002 Knaus 450TU Sudwind met daarvoor 2011 Ford Focus 1.6EcoBoost

"het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat"

Gebruikersavatar
Sofie64
Berichten: 957
Lid geworden op: do 8 mar 2018 18:04

Re: Muggen

Bericht door Sofie64 » ma 27 mei 2019 20:35

RE.gif RE.gif
@Nimma, Die tabletten heb ik ook en daarnaast nog Tavegyl, maar het helpt niets helaas boos.gif
Ga nu ook vragen om ontstekingsremmende creme en speciale lotion tegen de jeuk.
Wij zijn na twee dagen verhuist van plaats ivm de muggen.
Was iets minder maar werd natuurlijk toch nog gestoken.
Ford Mondeo 1,6 Ecoboost - Wilk S4 490 UE aflower.gif

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Muggen

Bericht door Nimma » ma 27 mei 2019 20:49

Ai, supervervelend zeg. Hoop dat je nog iets vindt thumbup.gif
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Gebruikersavatar
Sofie64
Berichten: 957
Lid geworden op: do 8 mar 2018 18:04

Re: Muggen

Bericht door Sofie64 » ma 27 mei 2019 21:17

RE.gif dank je zwaaien.gif
Ford Mondeo 1,6 Ecoboost - Wilk S4 490 UE aflower.gif

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Muggen

Bericht door Chris » ma 27 mei 2019 21:34

Oei Sofie...
Ik herken het... lijkt Venetie wel..
Sinds die vakantie kijken wij werkelijk altijd of er een moerassig gebied in de buurt is.

Hoop dat je iets om te behandelen vind en opknapt...
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Muggen

Bericht door PMT » ma 27 mei 2019 21:48

Ik heb nog steeds lelijke littekens op mijn benen van die steken. Opgelopen in Zuid Frankrijk van Sête tot Argelès heb je veel van die étangs met stilstaand water waar de larven goed gedijen. Feitelijk zijn het knutten, oftewel zandvliegen of op z'n Frans les Moucherons genaamd, familie van de mug. Het enige dat mij hielp tegen de jeuk was lidocoïnezalf. Het voorkomen kon ik zelfs niet met deet. De enige remedie was voortijdig weggaan.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Gebruikersavatar
Sofie64
Berichten: 957
Lid geworden op: do 8 mar 2018 18:04

Re: Muggen

Bericht door Sofie64 » ma 27 mei 2019 22:46

@ Chris is een foto van vorig jaar.
Dit jaar ga ik mij, voor wij weggaan, bewapenen met allerlei zalven en lotions via de huisarts.
Vraag misschien zelfs prednison...krijg ik ook wel eens bij mijn allergieën. whistle.gif

@PMT, ik heb ook nog littekens van vorig jaar inderdaad.
Wij zijn uiteindelijk ook na twee weken vertrokken....Was er helemaal klaar mee. boos.gif
Nog 8 dagen in Duitsland gestaan zonder muggen knipoog.gif
Ford Mondeo 1,6 Ecoboost - Wilk S4 490 UE aflower.gif

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Muggen

Bericht door Niels83 » di 28 mei 2019 02:30

de muggen man van de wereld is een Nederlander. hij heeft een paar leuke online colleges gegeven. alle citroen middeltjes doen niets armbandjes werken alleen waar het bandje zit.

er zijn 2 middeltjes om te smeren die ook alleen daar waar gesmeerd is werken.

Deet, maar onverdunde deed vreet plastic op....

en eucalyptus olie. wij kochten bij de tuinen een kleinflesje met concentraat en daar gaat wat van in mijn vrouw haar huid olie. ruikt ook lekker fris en verkoeld een beetje.

verder hebben wij een ventilator aanstaan. muggen vliegen niet als het waait.

een vliegenlamp zal de muggen wel vangen maar ook uitnodigen. wij kochten er 1 voor weinig bij de blokker (dezelfde is ook bij alle camping winkels te koop) dat was welliswaar tegen vliegen maar die gingen egewoon gezellig op de lamp zitten.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Muggen

Bericht door Chris » di 28 mei 2019 08:58

@Sofie..
Prednison?? Helpt dat...nou bij mij niet hoor..
Gebruik het altijd helaas..
Alleen de muggen weten dat niet of trekken zich er niets van aan... weenie.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Sofie64
Berichten: 957
Lid geworden op: do 8 mar 2018 18:04

Re: Muggen

Bericht door Sofie64 » di 28 mei 2019 10:11

@Chris, prednison niet om het prikken te voorkomen maar om de allergische reactie erop te verminderen. knipoog.gif
Vervelend dat jij dat altijd moet nemen zeg.
Ford Mondeo 1,6 Ecoboost - Wilk S4 490 UE aflower.gif

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”