Meneer de camping inspecteur !

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Meneer de camping inspecteur !

Bericht door Kingpin1966 » do 4 aug 2016 20:47

RE.gif
Ik mis 1 kwalificatie.......................is bestand tegen grote hoeveelheden alcohol. awhoea.gif
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Gebruikersavatar
AadB
Berichten: 2820
Lid geworden op: za 19 sep 2015 11:16
Locatie: Westland

Re: Meneer de camping inspecteur !

Bericht door AadB » do 4 aug 2016 20:54

Inderdaad leuk verhaal Hans.
VW Tiguan E-hybrid 2023
Knaus Sudwind 450 FU Silver Selection 2016

Gebruikersavatar
Wim Corduwener
Berichten: 656
Lid geworden op: wo 31 jul 2013 18:51
Locatie: Enschede (NL)

Re: Meneer de camping inspecteur !

Bericht door Wim Corduwener » do 4 aug 2016 21:08

Kingpin1966 schreef: Ik mis 1 kwalificatie.......................is bestand tegen grote hoeveelheden alcohol. awhoea.gif
“Is een enthousiaste en kritische kampeerder.”
Van alcohol word je toch enthousiast?
Van een KIP-caravan 44 TTZ overgestapt naar een Dethleffs Fortero H 6945 2.4 TDCi Ford 2402 cm³-140 pk

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Meneer de camping inspecteur !

Bericht door Kingpin1966 » do 4 aug 2016 21:10

RE.gif
Iets zegt mij dat ze dat er niet mee bedoelen. mrgreen.gif
Ik denk meer in de trend van enthousiast zonder alcohol. awhoea.gif
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Gebruikersavatar
HansHobby
Berichten: 1490
Lid geworden op: wo 23 jul 2008 08:26
Locatie: 't Kielegat
Contacteer:

Re: Meneer de camping inspecteur !

Bericht door HansHobby » do 4 aug 2016 21:56

Onze "camping inspecteur" hoefde zich niet te legitimeren. Hij had een niet te missen magneetbord op de hoedenplank van zijn auto liggen van de anwb.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Afbeelding
Subaru Forester 2.0 X Comfort(2007)Hobby 460T Prestige (1993)

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Meneer de camping inspecteur !

Bericht door Nimma » do 4 aug 2016 22:46

Maar niet de moed het ding op de auto te plakken zoals de bedoeling is mrgreen.gif
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Gebruikersavatar
Willem_uit_Goes
Berichten: 336
Lid geworden op: di 21 aug 2012 21:58
Locatie: Goes, Zeeland

Re: Meneer de camping inspecteur !

Bericht door Willem_uit_Goes » do 4 aug 2016 22:47

Ach...

De campings die geen ANWB beoordeling hebben blijken vaak de best stek te zijn.

Weinig tot geen landgenoten, geen lawaai en/of animatie, en doorgaans nog een prima tarief ook. En het sanitair meestal gewoon in orde....
Eriba Nova 540FB, bouwjaar 1995
[album]http://tinyurl.com/8snqv4y[/album]

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Meneer de camping inspecteur !

Bericht door Nimma » do 4 aug 2016 22:53

Ik vroeg deze zomer een campingeigenaar in Zuid Frankrijk waarom ie niet in de gids staat. Hij wil dat mensen hem vinden via zijn website. De kans dat je tevreden gasten krijgt die juist voor jouw camping kiezen is groter als ze je camping kiezen om wat je op je website zet, zei hij. Hij ziet het scherp .
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Gebruikersavatar
meeder
Berichten: 3033
Lid geworden op: ma 4 apr 2016 20:42

Re: Meneer de camping inspecteur !

Bericht door meeder » do 4 aug 2016 22:56

Aan de andere kant zijn wij dit jaar nog bijna gillend weggerend bij een camping die een hele mooie website had waardoor je zou denken dat het een idyllisch plekje was in plaats van de verschrikkelijke ramp die het daadwerkelijk is.

Abve

Re: Meneer de camping inspecteur !

Bericht door Abve » vr 5 aug 2016 07:15

Een mooi verhaal van HansHobby en de reacties ook.
Koddig om te lezen.
Maar enige nuance is, denk ik, ook op z'n plaats.
Ik ken campinginspecteurs die wél netjes en serieus hun taak voor hun organisatie uitvoeren en zich professioneel opstellen.
Hun drive is een objectief beeld te schetsen van een camping, op basis van een aantal voorgeschreven indicatoren, ten behoeve van de leden van de organisatie.
Maar natuurlijk ontkom je niet aan een aantal subjectieve elementen op grond van hun persoonlijkheid, referentiekader, ervaring etc.
En ook de relatie met de campinghouder zal hierin misschien wel (eens) een rol spelen.

Ik gebruik met name de 3 ACSI-apps ( vind ik veel beter als die vd ANWB) om een camping te zoeken.
Ik gebruik hierbij de beoordeling van de campinginspecteur slechts als indicatie; het geeft mij een globaal beeld waarbij ik met name kijk naar de grootte vd kampeerplek en de voorzieningen die voor mij belangrijk zijn. Daarna 'duik' ik in de beoordelingen van bezoekers.
Het is altijd hilarisch te lezen waar sommige mensen zich druk om kunnen maken maar 'all over de duim' krijg je wel een globaal beeld.

Al met al ben ik zeer tevreden met deze Apps, dankzij de beoordelingen van én de campinginspecteurs én de mede-kampeerders!

Gebruikersavatar
HansHobby
Berichten: 1490
Lid geworden op: wo 23 jul 2008 08:26
Locatie: 't Kielegat
Contacteer:

Re: Meneer de camping inspecteur !

Bericht door HansHobby » vr 5 aug 2016 09:04

Wij kijken eigenlijk nooit naar beoordelingen. Vaak gaan wij af op de omgeving en de voorzieningen van de Camping. Pas bij thuiskomst ga ik eens op Zoover kijken wat andere mensen vonden van zo'n camping. Vaak zie ik dan klachten voorbij komen die ik totaal niet herken. Dus of wij zijn snel tevreden of...

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Afbeelding
Subaru Forester 2.0 X Comfort(2007)Hobby 460T Prestige (1993)

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18814
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Meneer de camping inspecteur !

Bericht door Hobby Linka » vr 5 aug 2016 09:12

Fout!

Die link gaat over de ACSI inspecteur. 'Meneer de camping inspecteur" is van de ANWB. Dat zijn toch echt twee verschillende organisaties.

Ik heb zo'n vermoede dat de ANWB inspecteur zichzelf boven de ACSI inspecteur heeft verheven.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Meneer de camping inspecteur !

Bericht door PD » vr 5 aug 2016 09:20

Voor ons mogen dergelijke inspecteurs fijn vakantie gaan vieren, wij lezen hun beoordelingen nooit.

Bij de keuze van een camping laten we ons leiden door de info op de website en dan met name het fotomateriaal. Wanneer dat gedateerd is, geeft dat al een alarrmbelletje :(

Daarnaast lezen we wel de zoover recensies van medekampeerders waarvan we de meest extreme reacties negeren. Tot nu toe zijn we eigenlijk nooit teleurgesteld al kan het soms beter...

Dat gedoe met het aantal sterren voor een camping gaat geheel aan ons voorbij :lol:
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Meneer de camping inspecteur !

Bericht door Kingpin1966 » vr 5 aug 2016 09:47

PremiumDiscovery schreef: Bij de keuze van een camping laten we ons leiden door de info op de website en dan met name het fotomateriaal. Wanneer dat gedateerd is, geeft dat al een alarmbelletje :(
Vroeger, toen men nog niet eens wist hoe men het woord internet schreef, gebeurde dat met foldermateriaal met grote regelmaat.
Dan vroeg je folders van een camping waar je 10 jaar geleden ook al eens was geweest en kreeg je dezelfde folder als toen met ook dezelfde foto's. mrgreen.gif
Maar hoe kun je controleren of het fotomateriaal op een website gedateerd is? Met alle fotobewerkingssoftware van tegenwoordig kun je een oude foto behoorlijk recent laten lijken en omgekeerd.
Een stokoud model caravan is zo weggeretoucheerd met fotoshop.
En er zijn ook campings die hun fotomateriaal nooit aanpassen omdat er niks veranderd is.
Een voorbeeldje daarvan is camping Oranienstein in Diez, die gebruikt om bovengenoemde reden al 3 jaar dezelfde foto's op zijn site.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Vliedje

Re: Meneer de camping inspecteur !

Bericht door Vliedje » vr 5 aug 2016 10:10

PremiumDiscovery schreef:Voor ons mogen dergelijke inspecteurs fijn vakantie gaan vieren, wij lezen hun beoordelingen nooit.

Bij de keuze van een camping laten we ons leiden door de info op de website en dan met name het fotomateriaal. Wanneer dat gedateerd is, geeft dat al een alarrmbelletje :(

Daarnaast lezen we wel de zoover recensies van medekampeerders waarvan we de meest extreme reacties negeren. Tot nu toe zijn we eigenlijk nooit teleurgesteld al kan het soms beter...

Dat gedoe met het aantal sterren voor een camping gaat geheel aan ons voorbij :lol:
Zo ongeveer ook onze mening/manier van campings uitzoeken. Daarnaast zoek ik ook altijd naar filmmateriaal (o.a. Streetview en youtube) over de campings en de omgeving op het internet. Dat geeft vaak een goede indruk van een camping. Al kom je soms toch nog voor verrassingen te staan.

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Meneer de camping inspecteur !

Bericht door Nimma » vr 5 aug 2016 10:19

PremiumDiscovery schreef:Voor ons mogen dergelijke inspecteurs fijn vakantie gaan vieren, wij lezen hun beoordelingen nooit.

Bij de keuze van een camping laten we ons leiden door de info op de website en dan met name het fotomateriaal. Wanneer dat gedateerd is, geeft dat al een alarrmbelletje :(

Daarnaast lezen we wel de zoover recensies van medekampeerders waarvan we de meest extreme reacties negeren. Tot nu toe zijn we eigenlijk nooit teleurgesteld al kan het soms beter...

Dat gedoe met het aantal sterren voor een camping gaat geheel aan ons voorbij :lol:
Ik was campinginspecteur voor de ANWB en je kon mijn beoordeling van de campings niet lezen omdat dat nergens opgeschreven werd mrgreen.gif
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Gebruikersavatar
Wim Corduwener
Berichten: 656
Lid geworden op: wo 31 jul 2013 18:51
Locatie: Enschede (NL)

Re: Meneer de camping inspecteur !

Bericht door Wim Corduwener » vr 5 aug 2016 10:20

Hobby Linka schreef:
Fout!
Die link gaat over de ACSI inspecteur. 'Meneer de camping inspecteur" is van de ANWB. Dat zijn toch echt twee verschillende organisaties.
Joh! Maar ik was op zoek naar een link om campinginspecteur te worden; niet per se bij de ANWB.
Ik heb Niks tegen Hollanders, maar als ik op vakantie in het buitenland ben dan ben ik niet op zoek naar campings waar het wemelt van de Nederlanders. Bij ANWB-gecertificeerde campings is de kans dat er een groot aantal Nederlanders verblijft een stuk groter. Bovendien vind ik het aanbod van ACSI-campings een stuk royaler.
De beoordeling van een campinginspecteur zegt me trouwens ook niet zo heel veel. Als ze bijvoorbeeld aanvinken dat WiFi voor 80% aanwezig is, dan zegt dat écht helemaal niks over de snelheid van het draadloze netwerk. Beoordelingen van gasten zijn voor mij ook niet maatgevend omdat het vaak momentopnamen zijn. Maar als verschillende gasten op verschillende data klagen over de smeerboel op de toiletten, dan wordt het voor mij toch tijd om even verder te kijken.
Van een KIP-caravan 44 TTZ overgestapt naar een Dethleffs Fortero H 6945 2.4 TDCi Ford 2402 cm³-140 pk

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Meneer de camping inspecteur !

Bericht door Kingpin1966 » vr 5 aug 2016 10:23

@Vliedje
Dat probeer ik ook altijd, maar dat blijkt voor Duitsland nog niet zo gemakkelijk.
Door privacyperikelen is Streetview in Duitsland niet zo ingeburgerd als hier waar de dekking toch wel tegen de 100% aanloopt, zo niet al is.
Daardoor kun je bij veel campings de omgeving niet verkennen omdat de auto van Google daar (nog) niet is geweest of niet mag komen.
En bij Youtube moet je ook net mazzel hebben dat iemand op de camping van je keuze beelden heeft gemaakt en deze geupload heeft.
En dat is ook niet altijd het geval.
Of het gaat over heel andere zaken dan de camping zelf zoals een treffen o.i.d.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Meneer de camping inspecteur !

Bericht door PD » vr 5 aug 2016 10:50

Kingpin1966 schreef:Maar hoe kun je controleren of het fotomateriaal op een website gedateerd is? Met alle fotobewerkingssoftware van tegenwoordig kun je een oude foto behoorlijk recent laten lijken en omgekeerd.
Een stokoud model caravan is zo weggeretoucheerd met fotoshop.
En er zijn ook campings die hun fotomateriaal nooit aanpassen omdat er niks veranderd is.
Een voorbeeldje daarvan is camping Oranienstein in Diez, die gebruikt om bovengenoemde reden al 3 jaar dezelfde foto's op zijn site.
Ik schat in dat je de strekking van mijn post wel begrijpt en 3 jaar is voor mij nog niet gedateerd hoor :lol: Voorts denk ik dat het "freubelvermogen" in photoshop gemiddeld ook wel meevalt bij de betreffende webmasters.

Zoals ik al schreef: Echt teleurgesteld zijn we eigenlijk nog niet knipoog.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Meneer de camping inspecteur !

Bericht door Kingpin1966 » vr 5 aug 2016 11:03

RE.gif
Ik begrijp de strekking van je post wel, alleen vind ik het een kiele-kiele argument om de keuze van een camping op te baseren.
De kans dat het beter of slechter is dan op de foto's is ook 50%, vraag is of je bereid bent dat risico te nemen.
Dan hecht ik toch wat meer waarde aan de reviews van Zoover en Co. Al moet je daar ook wel door de "ellende" heen lezen.
En hoe meer reviews er van een camping zijn des te beter.

Het blijft toch een beetje een gok een camping kiezen, een goede camping of een kat in de zak blijft 50%/50%.
Voordeel is dat je weer kunt vertrekken als het je niet bevalt.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18814
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Meneer de camping inspecteur !

Bericht door Hobby Linka » vr 5 aug 2016 11:05

We gaan weer helemaal off topic.

Graag on topic.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Plaats reactie

Terug naar “Kampeerverhalen”