Tip voor TomTom gebruikers: Kaarten momenteel met 40% kortin

Systemen en aanverwante zaken.
creative explorer
Berichten: 360
Lid geworden op: do 31 mar 2011 23:35
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Tip voor TomTom gebruikers: Kaarten momenteel met 40% kortin

Bericht door creative explorer » zo 24 jul 2016 09:07

Ik zat er al een tijdje tegenaan te hikken, maar heb gisteren mijn Carminat navigatie geupdated met kaarten van TomTom. Ik vond het altijd een vrij prijzige kaart, zeker gezien ik een Garmin Nüvi heb met lifetime maps.

Maar toen ik gisteren de knoop had doorgehakt, kwam ik erachter dat momenteel (voor de maand juli?) de kaarten met 40% zijn verlaagd. Ik heb dan ook de kaart van Europa met 6 updates gekocht voor 47 euro.

http://www.tomtom.com/nl_nl/drive/maps-services/
Groeten, Erik

Renault Mégane 1.5 DCi GT-Line Estate (2012)
Renault 5 GTTurbo (1988)
Eifelland 520 TKM (2002)

Gebruikersavatar
Vigo
Berichten: 201
Lid geworden op: zo 19 jun 2016 16:01

Re: Tip voor TomTom gebruikers: Kaarten momenteel met 40% ko

Bericht door Vigo » zo 24 jul 2016 09:14

Ik begin TomTom ietwat zat te worden, zo'n twee maanden geleden kaartupdate gedaan, vorige week moest ik op de Tweede Maasvlakte zijn en daar kent hij niet alle nieuwe afslagen etc.
Nu heb ik nog èèn update te goed maar het is maar afwachten wanneer het TT behaagt mij die te gaan geven, daar klopt allemaal niks van bij TT.

Gebruikersavatar
Vigo
Berichten: 201
Lid geworden op: zo 19 jun 2016 16:01

Re: Tip voor TomTom gebruikers: Kaarten momenteel met 40% ko

Bericht door Vigo » zo 24 jul 2016 10:28

Ik vraag mij af of wanneer ik nu een nieuwe west Europa kaart koop en installeer voor € 32,97 ik wel de allernieuwste versie krijg, volgens mij zitten er steeds 90 dagen tussen de updates, doe ik er nu verstandig aan te wachten tot ik mijn laatste update krijg of gooi ik er nu € 32,97 tegenaan?


scratch.gif

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16221
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Tip voor TomTom gebruikers: Kaarten momenteel met 40% ko

Bericht door Jan van Vijven » zo 24 jul 2016 10:30

Wanneer was je laatste update?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
Vigo
Berichten: 201
Lid geworden op: zo 19 jun 2016 16:01

Tip voor TomTom gebruikers: Kaarten momenteel met 40% kortin

Bericht door Vigo » zo 24 jul 2016 10:40

Volgens de man waarvan ik deze go live 825 heb overgenomen nog geen drie maanden geleden, ik heb ook nog een service West Europa kaart update die verloopt op 2017-09-30.

Maar als ik op de Tweede Maasvlakte rijd herkent hij niet eens alle afslagen, rijd ik vanaf Brielle richting Rotterdam stuurt hij mij over de brug inplaats van door de tunnel.

creative explorer
Berichten: 360
Lid geworden op: do 31 mar 2011 23:35
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: Tip voor TomTom gebruikers: Kaarten momenteel met 40% ko

Bericht door creative explorer » zo 24 jul 2016 11:20

Vigo schreef:Ik vraag mij af of wanneer ik nu een nieuwe west Europa kaart koop en installeer voor € 32,97 ik wel de allernieuwste versie krijg, volgens mij zitten er steeds 90 dagen tussen de updates, doe ik er nu verstandig aan te wachten tot ik mijn laatste update krijg of gooi ik er nu € 32,97 tegenaan?


scratch.gif
Even jouw 'abo' daargelaten, dat was een vraag die ik mijzelf voorheen ook stelde. Maar nu er een 40% korting geldt, is het handiger om het nu te doen.
De kaarten in mijn Carminat waren van 2012, dus ik zal nu al door een stuk minder weilanden rijden. awhoea.gif

Daarnaast kost het verwerken van alle wijzigingen veel tijd, denk niet dat een nieuwe update ook direct al het asfalt van datmoment ook direct al aanwezig zal zijn.
Ik woon zelf vlakbij de centrale as, een nieuw stuk weg tussen Dokkum en Drachten, welke gedeeltelijk klaar is, maar verwacht niet dat aanwezig zal zijn.

Vandaar ook dat ik met 1,5 jaar updates heb gekocht
Groeten, Erik

Renault Mégane 1.5 DCi GT-Line Estate (2012)
Renault 5 GTTurbo (1988)
Eifelland 520 TKM (2002)

Gebruikersavatar
Vigo
Berichten: 201
Lid geworden op: zo 19 jun 2016 16:01

Re: Tip voor TomTom gebruikers: Kaarten momenteel met 40% ko

Bericht door Vigo » zo 24 jul 2016 11:30

Maar mijn ervaringen met kaart udates van TT zijn niet zo om over naar huis te schrijven, ik heb jaren een TT Live IQ routes gebruikt in de vrachtwagen, die toen ik hem nieuw kocht heb voorzien van een update service, maar ook die presteerde het om mij dwars door Keulen richting huis te sturen wanneer ik uit het zuiden kwam, nu ben ik wel zo wijs om dit niet te doen maar hij stuurt mij wel zo.

En staan al mijn zelftoegevoegde POI er nog wel op na een update, is ook een vraag die ik mijzelf stel, ik ben weken bezig geweest hen erop te krijgen met dat irritante MyDrive.

Ik sta gewoon in tweestrijd om het wel of niet te doen gezien mijn ervaringen met TT.

scratch.gif

Gebruikersavatar
meeder
Berichten: 3033
Lid geworden op: ma 4 apr 2016 20:42

Re: Tip voor TomTom gebruikers: Kaarten momenteel met 40% ko

Bericht door meeder » zo 24 jul 2016 11:40

Toen ik mij Megane nog had met de eerste generatie Carminat TomTom hoorde je mij niet klagen over TomTom.
Maar nu ik een nieuwe Go6100 heb val ik van de ene irritatie in de andere. Ze hebben veel te veel functionaliteit uit het systeem gesloopt.
De routerings engine is veel slechter geworden dan dat hij was, de ingebouwde POI's zijn van belabberde kwaliteit en ik kan nog wel even door gaan.
Toegegeven, doordeweeks voor het gebruik voor mijn werk is hij prima maar ik denk dat volgend jaar de Garmin weer mee gaat op vakantie.

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16221
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Tip voor TomTom gebruikers: Kaarten momenteel met 40% kortin

Bericht door Jan van Vijven » zo 24 jul 2016 12:37

@vigo,

Perfect wordt het nooit, ik zou zo lang mogelijk wachten met je gratis update.
De jouwe is nu drie maanden oud dat is nagenoeg nieuw, dat hij je over de brug stuurt ipv de tunnel ligt niet aan de update. Gewoon even blijven opletten dus.

Edit:
Lees even de regeltjes over quoten, graag voorgaande berichten niet quoten.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
Vigo
Berichten: 201
Lid geworden op: zo 19 jun 2016 16:01

Re: Tip voor TomTom gebruikers: Kaarten momenteel met 40% ko

Bericht door Vigo » zo 24 jul 2016 12:41

Ja ik denk dat ik maar gewoon wacht totdat ik een seintje krijg van TT, en idd opletten moet je altijd met een TT, dat deed ik jaren met de vrachtwagen, anders rijd je zo je bovenkant eraf of iets dergelijks.

Gebruikersavatar
Vigo
Berichten: 201
Lid geworden op: zo 19 jun 2016 16:01

Re: Tip voor TomTom gebruikers: Kaarten momenteel met 40% ko

Bericht door Vigo » zo 24 jul 2016 12:44

Edit:
Lees even de regeltjes over quoten, graag voorgaande berichten niet quoten.

Waar deed ik dat?

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16221
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Tip voor TomTom gebruikers: Kaarten momenteel met 40% ko

Bericht door Jan van Vijven » zo 24 jul 2016 12:49

Enkele berichten terug, is al aangepast.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
Vigo
Berichten: 201
Lid geworden op: zo 19 jun 2016 16:01

Re: Tip voor TomTom gebruikers: Kaarten momenteel met 40% ko

Bericht door Vigo » zo 24 jul 2016 12:51

Oh ok, dat is dan geheel per ongeluk gegaan, en ik zag het uiteraard niet na de correctie, vandaar, ik zal erop letten.

Gebruikersavatar
Wim Corduwener
Berichten: 656
Lid geworden op: wo 31 jul 2013 18:51
Locatie: Enschede (NL)

Re: Tip voor TomTom gebruikers: Kaarten momenteel met 40% ko

Bericht door Wim Corduwener » zo 24 jul 2016 15:20

Deze quote mag wèl he?
Vigo schreef: En staan al mijn zelftoegevoegde POI er nog wel op na een update, is ook een vraag die ik mijzelf stel, ik ben weken bezig geweest hen erop te krijgen met dat irritante MyDrive.
Volgens mij staan de kaarten op een ander bestand dan je POI’s. Zo’n POI is volgens mij ook niet veel meer dan een verwijzing naar een locatie op de kaart, zoals een favoriet in je browser verwijst naar een internetadres. Maar (en ik doe ook maar een gooi) als je al je POI’s hebt ingevoerd via dat (inderdaad irritante) MyDrive, dan zouden je POI’s daar gewoon op moeten blijven staan... ook al ben je achterlangs je kaarten aan het updaten. Stel dat een kaartupdate tóch de POI’s op je TomTom heeft verwijderd, dan zou je die via MyDrive weer gewoon moeten kunnen uploaden.
Mijn ervaring is dat mijn POI’s na een kaartupdate gewoon zijn blijven staan. Maar, ik geef geen garantie.
Van een KIP-caravan 44 TTZ overgestapt naar een Dethleffs Fortero H 6945 2.4 TDCi Ford 2402 cm³-140 pk

eurotrotter
Berichten: 6186
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Tip voor TomTom gebruikers: Kaarten momenteel met 40% ko

Bericht door eurotrotter » zo 24 jul 2016 16:32

Vigo schreef:
Maar als ik op de Tweede Maasvlakte rijd herkent hij niet eens alle afslagen, rijd ik vanaf Brielle richting Rotterdam stuurt hij mij over de brug inplaats van door de tunnel.
Vóór ik mijn TT XL live ge-updated had reed ik ,als ik over de Maasvlakte weg reed,door de noordzee( een blauwe vlek op de kaart dus.
Na de update kent hij alle wegen daar,niet zo moeilijk,er zijn daar maar 4 of 5 straatnamen.

Wat ik wel kwijt ben is dat,als ik een postcode ingeef,alleen de 4 cijfers in kan geven op de twee letters reageert ie niet meer.
Voor de update deed ie dat nog wel,bij een volledige postcode kreeg je gelijk de straatnaam al te zien,die moet ik nu handmatig ingeven.
Laatst gewijzigd door eurotrotter op zo 24 jul 2016 16:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
Vigo
Berichten: 201
Lid geworden op: zo 19 jun 2016 16:01

Re: Tip voor TomTom gebruikers: Kaarten momenteel met 40% ko

Bericht door Vigo » zo 24 jul 2016 16:35

Dit bedoel ik dus, de laatste update op de TT die ik nu heb is zo'n drie maanden geleden, dus zou die de Maasvlakte dienen te kennen, en die bocht naar de Thomassen tunnel ligt er ook al een paar dagen, maar ik wacht wel af tot ik een uitnodiging krijg om te updaten.

eurotrotter
Berichten: 6186
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Tip voor TomTom gebruikers: Kaarten momenteel met 40% ko

Bericht door eurotrotter » zo 24 jul 2016 16:50

Jan van Vijven schreef:Wanneer was je laatste update?
Vigo schreef:Volgens de man waarvan ik deze go live 825 heb overgenomen nog geen drie maanden geleden, ik heb ook nog een service West Europa kaart update die verloopt op 2017-09-30..
Vigo schreef:Ja ik denk dat ik maar gewoon wacht totdat ik een seintje krijg van TT,
IK ben bang dat jij geen seintje gaat krijgen van TT,wél de man van wie je m gekocht hebt.
Voor een update moet je een account aanmaken bij TT,waarbij je je Email adres op moet geven,ook maak je een wchtwoord aan.
Als er nu een update is krijg je een mailtje van TT met een link waar je heen gaat en na de TT op de computer te hebben aangesloten worden oude bestanden gewist en nieuwe ge-installeerd.
Maar dat gaat wel via dat account dat je via dat mailtje aangemaakt hebt.

Als de vorige eigenaar dat account gemaakt heeft krijgt hij dat mailtje,je zult dus bij hem moeten zijn( denk ik,vreesch ick)
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
Vigo
Berichten: 201
Lid geworden op: zo 19 jun 2016 16:01

Re: Tip voor TomTom gebruikers: Kaarten momenteel met 40% ko

Bericht door Vigo » zo 24 jul 2016 16:56

Dat denk ik niet, ik heb MyDrive moeten installeren omdat TT Home de GoLive 825 die ik nu heb niet ondersteund, dus ik heb inlog gegevens op MyDrive, daar ben ik mee ingelogd en die geeft ook aan wat voor een device ik heb, een GO LIVE 825, en hij geeft aan welke update en tot wanneer ik nog heb.
Ik heb dus gewoon aangegeven dat ik een ander apparaat heb en geregistreerd.

Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Re: Tip voor TomTom gebruikers: Kaarten momenteel met 40% ko

Bericht door Jan Br » zo 24 jul 2016 16:59

volgens mij is het zo dat wanneer je een update van kaarten koopt bij TomTom, je een heel jaar recht hebt op updates
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

Gebruikersavatar
meeder
Berichten: 3033
Lid geworden op: ma 4 apr 2016 20:42

Re: Tip voor TomTom gebruikers: Kaarten momenteel met 40% ko

Bericht door meeder » zo 24 jul 2016 17:04

Je koopt inderdaad een jaarabonnement volgens mij.

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18814
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Tip voor TomTom gebruikers: Kaarten momenteel met 40% ko

Bericht door Hobby Linka » zo 24 jul 2016 17:34

RE.gif

Klopt. En dan 1 x in de drie maanden een update.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
Vigo
Berichten: 201
Lid geworden op: zo 19 jun 2016 16:01

Re: Tip voor TomTom gebruikers: Kaarten momenteel met 40% ko

Bericht door Vigo » zo 24 jul 2016 17:37

Je kan ook een enkele kaart kopen, het hoeft niet altijd met update...

http://www.tomtom.com/nl_nl/drive/maps- ... ravel-map/

vikingpirate
Berichten: 1074
Lid geworden op: ma 24 okt 2011 15:54
Locatie: Ergens waar mijn huis staat

Re: Tip voor TomTom gebruikers: Kaarten momenteel met 40% ko

Bericht door vikingpirate » zo 24 jul 2016 18:43

Wat nu erg jammer is, ik heb een duur onboard tomtom systeem in mijn mazda cx5 en daar moet je normaal gesproken kaarten voor kopen. Maar het vreemde is koop je een stand alone systeem voor nog geen 89 euro krijg je lifetime maps erbij.
Waar zie ik de kronkel verkeerd bij tomtom??
Trekker met sleurhut

vikingpirate
Berichten: 1074
Lid geworden op: ma 24 okt 2011 15:54
Locatie: Ergens waar mijn huis staat

Re: Tip voor TomTom gebruikers: Kaarten momenteel met 40% ko

Bericht door vikingpirate » zo 24 jul 2016 18:46

Piet P schreef:volgens mij is het zo dat wanneer je een update van kaarten koopt bij TomTom, je een heel jaar recht hebt op updates
Klopt niet helaas.

https://www.tomtom.com/nl_nl/drive/maps ... ap/europe/
Trekker met sleurhut

Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Re: Tip voor TomTom gebruikers: Kaarten momenteel met 40% ko

Bericht door Jan Br » zo 24 jul 2016 18:53

RE.gif

zie bericht van de topicstarter, die had gekocht incl. 6 updates (1,5jr) , je kunt ook kiezen voor 4 updates, of alleen voor een nieuwe kaart, zie je eigen afbeelding.

Prijsverschillen minimaal
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

Plaats reactie

Terug naar “Navigatie”