Blunder

Plaats reactie
Useless
Berichten: 436
Lid geworden op: zo 3 sep 2006 17:54

Blunder

Bericht door Useless » wo 13 jul 2016 15:57

Kort geleden stond er hier een topic over je grootste blunders tijdens de vakantie. Tot voor kort had ik die gelukkig niet maar sinds kort behoor ik ook tot de happy few die wel eens een behoorlijke miskleun te melden hebben.

3 ½ Week geleden vertrokken we richting Noorwegen en Zweden voor een welverdiende vakantie. Alles klaar gemaakt voor vertrek en ’s avonds om 10 uur zouden we gaan rijden.
Toen ik de mover aanzette om de caravan achter de auto te manoeuvreren gebeurde er helemaal niets. Ik keek nog even naar de plek waar de apparatuur ingebouwd zat maar kon niets vreemds ontdekken en besloot om maar gewoon te vertrekken en de volgende dag nog eens goed te kijken.
Op de 1e camping in Denemarken aangekomen het bed omhoog en kijken of er iets vreemds te zien was en of alle kabels en stekkers vastzaten maar er was niets vreemds te ontdekken in het keurig daarvoor bestemde compartiment.
De hele vakantie hebben we zonder mover gedaan en om nu te zeggen dat we ‘m echt hebben gemist valt ook wel weer mee. Okay, soms zette ik de caravan op een andere plek dan ik normaliter zou hebben gekozen omdat ik nu ook weer geen zin had om op hele lastig bereikbare plekken te moeten gaan steken en draaien en koos dan uit luiheid maar voor een iets beter bereikbare plek; het is per slot van rekening vakantie.
Nadat we een 4700 km verder waarbij we een 9-tal campings hadden aangedaan kwamen we weer thuis en bedacht me dat het misschien handig was om toch nog eens naar de mover te kijken voordat we weer (veel?) geld moesten uitgeven voor een reparatie. En puur toevallig gleed ik met mijn hand langs de buitenkant van het compartiment en voelde daar een schakelaar die je vanaf de bovenkant niet kon zien. Je voelt het al aankomen: een aan/uit-schakelaar die overigens niet vermeld stond in het boekje van de mover en die blijkbaar bij het laden van het bagageluik op de één of andere manier moet zijn geraakt waardoor de mover werd uitgeschakeld.

Briljant domme actie dus maar dit gebeurt in ieder geval geen 2e keer mrgreen.gif !
Dacia Duster TCE125 + Delta 3900 TZV met Reichmover, E&P levelsysteem, Karsten voortent en Unico Torino luifel

Henny
Berichten: 1398
Lid geworden op: do 30 okt 2008 11:38

Re: Blunder

Bericht door Henny » wo 13 jul 2016 16:39

blij.gif awhoea.gif

Inderdaad , van zoiets leer je, dat vergeet je nooit meer! Gelukkig dat het niet iets was waarvan je veel hinder had! zwaaien.gif
Avento 420 / XC70....

Plaats reactie

Terug naar “Kampeerverhalen”