mooie en goede route naar Maupertus sur mer

Over routes naar verschillende vakantiebestemmingen en wat je daar allemaal kunt tegenkomen.
Plaats reactie
ChrisH
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 27 mei 2016 20:42

mooie en goede route naar Maupertus sur mer

Bericht door ChrisH » di 14 jun 2016 02:08

Hallo iedereen,

Wij gaan vanaf 30 juli t/m 13 augustus naar frankrijk (normandie)
Nou is mijn vraag of er iemand is die een mooie en goede route weet daar naar toe.

Ik hoor het graag.

Groetjes van Annette

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1890
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: mooie en goede route naar Maupertus sur mer

Bericht door RichTrip » di 14 jun 2016 10:30

L'Anse du Brick? Zijn wij in 2010 geweest.

Wij hebben de route Amiens-Le Havre gereden, via de Pont de Normandie (zie foto).

Hebben overnacht in Poix-de-Picardie bij camping Les Bois des Pecheurs, net voorbij Amiens.

Laatste stuk valt nog best tegen, je denkt al snel dat je er bijna bent, maar dat stuk omhoog duurt nog best wel lang.

Wij hadden een prachtige plaats, mensen kwamen regelmatig vanaf onze plek een foto nemen. Hoogteverschil is wel aanzienlijk, maar verder een mooie camping thumbup.gif
DSC_2581.JPG
Bijlagen
DSC_2609.JPG
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

eurotrotter
Berichten: 6225
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: mooie en goede route naar Maupertus sur mer

Bericht door eurotrotter » di 14 jun 2016 10:36

Ja deze route:

https://www.google.nl/maps/dir/Breda/50 ... 657062!5i1

Vanaf Breda,via antwerpen -Gent-lille en dan bij peronne de A1 verlaten richting Amiens.
Vanaf Amiens kunt u op de A 29 blijven of ( gedeeltelijk)de daarnaast liggende route nationale nemen door het Normandische landschap.
Vóór u bij Le havre komt neemt u weer de A 29 waarna u over de Pont de Normandie weer verder gaat naar uw bestemming.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

ChrisH
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 27 mei 2016 20:42

Re: mooie en goede route naar Maupertus sur mer

Bericht door ChrisH » di 14 jun 2016 22:22

Ja L'Anse du Brick daar gaan we heen.
Die A 29 is zeker de tolweg die beter geschikt is om met de caravan te rijden dan de weg ernaast.

Gr Chris.

Mariandel
Berichten: 440
Lid geworden op: wo 30 dec 2015 11:04
Locatie: Midden-Limburg

Re: mooie en goede route naar Maupertus sur mer

Bericht door Mariandel » di 14 jun 2016 22:51

Daar hebben we jaren geleden ook eens gestaan. Stikte er van de mollen.
Dochter zat in een klein tentje naast de caravan en de mol kwam net onder het grondzeil van het tentje naar boven....eens maar nooit weer...
Hyundai Tucson 2.0 | Burstner Belcanto 455TS 2007 | Hypercamp Prestige Mover 2015

arnovariante

Re: mooie en goede route naar Maupertus sur mer

Bericht door arnovariante » wo 15 jun 2016 07:28

Wij zijn ook op die camping geweest.
Ik denk dat het sanitairgebouw beneden nu wel vernieuwd zal zijn, dat was toen heel oud en slecht.
Wij liepen meestal naar boven.
Tip1: de zonsondergang op het strand!
Stoeltjes mee, heerlijk!
Als je naar het strand wilt moet je wel altijd rekening houden met het tij, bij hoog water is er zeer weinig strand.
Tip2: neem voor 's avonds zeker een trui mee, het koelt 9 van de 10 avonden heftig af!
Tip3: op de stranden tussen de camping en Cherbourg zijn veel schelpen te vinden, van die grote "SHELL" schelpen.

Veel plezier!

Oh ja, je moet een beetje geluk hebben met de Engelsen, daar barst het van daar en over het algemeen zijn het lastpakken....., zuipen als een mallen en vloeken als een ketter.
En de plekjes zijn vrij klein.

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1890
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: mooie en goede route naar Maupertus sur mer

Bericht door RichTrip » wo 15 jun 2016 08:05

arnovariante schreef:Wij zijn ook op die camping geweest.
Ik denk dat het sanitairgebouw beneden nu wel vernieuwd zal zijn, dat was toen heel oud en slecht.
Wij liepen meestal naar boven.
Oh ja, je moet een beetje geluk hebben met de Engelsen, daar barst het van daar en over het algemeen zijn het lastpakken....., zuipen als een mallen en vloeken als een ketter.
En de plekjes zijn vrij klein.
Toiletgebouw boven is inderdaad prima, beneden geen ervaring mee! Vanaf het terras van het toiletgebouw ook een mooi uitzicht over zee, ook had je daar de beste dekking met je GSM.....
Wij hebben gelukkig geen last gehad van Engelsen. Er zijn er gemiddeld genomen wel meer dan in andere gedeelten van Frankrijk.
Onze plek was zoals gezegd prachtig, mooi afgebakend en ruim thumbup.gif

Maar je moet ook gewoon geluk hebben. Van mollen ook nooit iets gemerkt.
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

arnovariante

Re: mooie en goede route naar Maupertus sur mer

Bericht door arnovariante » wo 15 jun 2016 08:08

Boven zijn de plaatsen sowieso wat groter.
Ook aan het strand is het mobiel bereik goed.
Beneden op de camping totaal niets.
Maar dat is 5 à 6 jaar geleden, misschien is dat nu wel beter.
Groot nadeel vonden wij dat de dichtstbijzijnde fatsoenlijke supermarkt in Cherbourg is.

ChrisH
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 27 mei 2016 20:42

Re: mooie en goede route naar Maupertus sur mer

Bericht door ChrisH » do 16 jun 2016 23:06

Ik ben alvast de route naar Maupertus sur Mer aan het zoeken.
Nu heb ik gezien dat je van Antwerpen naar Brussel kan rijden, maar je kan ook via Kortrijk, Rijssel rijden.
Ik wil graag weten of dit veel uitmaakt?
We moeten uiteindelijk naar de kust. Hebben jullie nog tips?
En weet iemand of er een supermarkt in de buurt is ( carrefour, marche)
En heeft iemand leuke tips voor uitstapjes? Ik wil zelf heel graag naar Honfleur, maar dat is wel 200 km rijden.
Ik hoor het graag van jullie.

Groetjes van Annette

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3244
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: mooie en goede route naar Maupertus sur mer

Bericht door Leentje » do 16 jun 2016 23:20

Dan ga je toch op de heen- of terugweg een nachtje naar Honfleur. Is zeer de moeite waard.
Route door Lille is prettig en over het algemeen weinig oponthoud.
Barfleur is een aardig plaatsje. Saint Malo en Dinan zijn beiden ook aanraders.
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

ChrisH
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 27 mei 2016 20:42

Re: mooie en goede route naar Maupertus sur mer

Bericht door ChrisH » vr 17 jun 2016 01:07

Hai Leentje,

Ik ben zelf nog nooit met de auto naar Frankrijk geweest. Wel vroeger met mijn ouders, maar toen was ik nog heel jong, en dan let je niet zo op de wegen he?
Ik dacht zelf aan Utrecht, Breda, Antwerpen, maar je kan ook via Gent/Kortrijk/Rijssel rijden, maar weet dus niet of dat veel uitmaakt.
Daarna naar Aras, en Amiens.
Maar misschien is er iemand die een andere snellere route weet?

Groetjes van Annette

arnovariante

Re: mooie en goede route naar Maupertus sur mer

Bericht door arnovariante » vr 17 jun 2016 08:09

@ Chrish,
Je kunt daar natuurlijk niet heen zonder de landinsstranden te bekijken.
St Eglise sûr Mer moet je ook gezien hebben.
In de buurt van de camping kun je mooi wandelen langs de oude bunkers.
Er is ook een vuurtoren in de buurt (binnen een uurtje rijden) die de moeite waard is.
Ik weet alleen niet meer precies waar dat was.

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1890
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: mooie en goede route naar Maupertus sur mer

Bericht door RichTrip » vr 17 jun 2016 09:11

arnovariante schreef: Er is ook een vuurtoren in de buurt (binnen een uurtje rijden) die de moeite waard is.
Ik weet alleen niet meer precies waar dat was.
Dat is Cap de la Hague thumbup.gif
Bijlagen
DSC_2779.JPG
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

arnovariante

Re: mooie en goede route naar Maupertus sur mer

Bericht door arnovariante » vr 17 jun 2016 09:13

thumbup.gif

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3244
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: mooie en goede route naar Maupertus sur mer

Bericht door Leentje » vr 17 jun 2016 10:36

Antwerpen, Gent, Lille,.
Via Arras is goed te doen. Je kunt ook Arras-Abbeville rijden. Weet niet of je onderweg nog een overnachting plant? In Neufchatel en Bray ligt een fijne overnachtingscamping, st claire. Onlangs nog gestaan. Dan kun je evt aansluitend een paar uur naar Honfleur. Je kunt gratis parkeren als je camping Le Phare aanhoudt, eerst dwars door dorpje, bij haventje rechtsaf voor bebouwing door en langs park af. Als je Honfleur daar bijna verlaat, ligt er rechts een gratis parkeerplaats, bij vlindertuin oid. Pal tegenover vuurtorentje (le phare).
In Tourgéville, nabij Deauville ligt ook een fijne camping om Honfleur en Deauville te bezoeken, cp l'oree de Deauville
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Kasper

Re: mooie en goede route naar Maupertus sur mer

Bericht door Kasper » vr 17 jun 2016 11:33

Honfleur is een prachtig stadje, vooral als je van schilderen houdt. In 2008 hebben we op camping Du Phare gestaan, is een eenvoudige camping, maar voor een paar dagen is het geen probleem.
Bijlagen
vakantie Normandie Parijs 060 001.jpg

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3244
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: mooie en goede route naar Maupertus sur mer

Bericht door Leentje » vr 17 jun 2016 18:11

Wij hebben twee keer een week op du phare gestaan en nog eens een losse dag. In drukke tijden is het sanitair nu echt onder de maat. Camping ligt wel supergunstig! Als je redelijk zelfvoorzienend bent, is de camping nog wel een optie.
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Gebruikersavatar
mamajolijn
Berichten: 41
Lid geworden op: vr 31 mar 2023 18:30

Re: mooie en goede route naar Maupertus sur mer

Bericht door mamajolijn » zo 20 aug 2023 17:53

Wij komen net bij l'Anse du Brick vandaan. Wilde al in 2020 gaan, maar corona gooide alles in de war. Per dit jaar vallen ze onder de organisatie Sandaya en is bijna de volledige camping volgeplempt met lodges. Kampeerplekken zijn er nog wel, maar in de minderheid en onderaan de camping. Geen mol gezien, maar wij stonden op een grindplek, geen grasspiet gezien. Privesanitair met fantastische douche was een leuke bonus!

De route: tip: niet de D901 door Maupertus sur Mer volgen, maar de N13 Cherbourg in en pas bij de kustlijn afslaan naar Bretteville via de D116. Dat rijdt met de caravan veel fijner dan de 13% afdalingen verderop....weten we nu uit ervaring whistle.gif
Groetjes Jolijn
Neem je dromen eens mee de dag in.
Toyota Rav4 AWD 2013 met Beijerland Sprinter 390FB 2005

Plaats reactie

Terug naar “Routes”