StripKip

Een oudje van binnen en van buiten opknappen.
Gebruikersavatar
Avdp
Berichten: 541
Lid geworden op: ma 1 aug 2016 17:03
Locatie: Friesland

Re: StripKip

Bericht door Avdp » di 23 aug 2016 20:27

Als ik allgrund google krijg ik verschillende merken all grund
Bmw e91 318d 2007
Beyerland 350/2 vitesse 1991
@Friesland Nederland

blefke
Berichten: 4592
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 13:15

Re: StripKip

Bericht door blefke » di 23 aug 2016 20:38

RE.gif
Van sudwest

Gebruikersavatar
Avdp
Berichten: 541
Lid geworden op: ma 1 aug 2016 17:03
Locatie: Friesland

Re: StripKip

Bericht door Avdp » di 23 aug 2016 21:07

thumbup.gif
Bmw e91 318d 2007
Beyerland 350/2 vitesse 1991
@Friesland Nederland

Mees

Re: StripKip

Bericht door Mees » di 23 aug 2016 21:43

@Stripkip,
complimenten voor je werk
en de keuze van materialen, kleuren etc thumbup.gif
Jullie Kip is hip C forum6.gif

Kasper

Re: StripKip

Bericht door Kasper » di 23 aug 2016 22:18

Petje af, knap stukje werk en het blijft toch een Kip. knipoog.gif

Gebruikersavatar
Zappa
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 30 mei 2016 21:10
Locatie: Lutten

Re: StripKip

Bericht door Zappa » di 30 aug 2016 16:50

We zijn weer terug met een hoop ervaring rijker. We hebben een rondje Normandië, Bretagne, Vendee, Bordeaux, Loire gereden. In totaal 6 campings bezocht.
De Kip is erg goed bevallen. Het vaste bed en de forse bagageruimte onder het bed werkten erg goed. Inpakken en wegrijden op een camping nam iets meer dan een half uurtje in beslag. Het rondreizen is dan ook erg leuk. 's morgens inpakken, een paar uurtjes rijden en net na de lunch de volgende camping oprijden. Dan is er vrijwel altijd plek en hoef je niets te reserveren. Het rijden viel ook erg mee. Zelfs de Boulevard Périphérique was goed te doen. Eehhh, ja, dat was een navigatiefoutje :-)
De loopruimte in de caravan was beperkt door het langere bed en dat was wel even wennen.
Het losse keukentje was een schot in de roos. Bij aankomst op een camping werd deze als eerste buiten gezet en kon prima blijven staan onder de luifel. Hij was wel wat zwaar maar met z'n tweetjes was dat best te doen. De gasfles kwam dan uit de disselbak en je had buiten alles bij de hand.
We hadden 2 luifels mee. De originele met het stalen frame en we hadden op het laatste moment een klein schuifluifeltje gekocht met 3 pootjes en scheerlijnen. Uiteindelijk hebben we die laatste het meest gebruikt vanwege het mooie weer. Bij regen was de originele luifel beter omdat deze groter is en steviger staat. De voortent is thuis gebleven en die hebben we niet gemist.

Afbeelding

Hier stonden we op camping Chez Gendron (http://www.chezgendron.com/) en ik maak zelden reclame voor een camping maar deze was erg leuk!

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: StripKip

Bericht door Micky » di 30 aug 2016 16:58

RE.gif

thumbup.gif goed dat het bevallen is!

Die Périphérique was bij ons de eerste keer ook een "foutje" (of eigenlijk niet, volgens de navi was het de snelste route), ik zou eromheen rijden vanwege de waarschuwingen, sindsdien rij ik er standaard overheen als de navi zegt dat dat de snelste weg is en ik neem dergelijke waarschuwingen met en nog grotere korrel zout mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Zappa
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 30 mei 2016 21:10
Locatie: Lutten

Re: StripKip

Bericht door Zappa » zo 9 apr 2017 15:28

De Kip is uit de winterslaap. Mooie tijd om het keukentje nog even na te lopen. Ik was niet echt tevreden over de caravan-afvoer die ik in het spoelbakje had gemaakt. Dus het bakje er uit, gat groter gezaagd en een normale plug uit een spoelbak er in gezet. Meteen de afvoer naar de vuilwater-jerrycan vervangen en het blad afgeplakt met een restje Duropal. Versie 1.1 dus.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En ook nog een nieuw fluitketeltje.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: StripKip

Bericht door Micky » zo 9 apr 2017 17:14

echt een leuke oplossing thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Willem12
Berichten: 14
Lid geworden op: za 5 aug 2017 19:16

Re: StripKip

Bericht door Willem12 » ma 14 aug 2017 15:52

Beste Zappa,

Ik ben ook een oude Kip aan het opknappen.
Wat heb je voor een verf gebruikt op de wanden en het hefdak?
Bij ons zit er een soort behang op wat erg vergeeld is.
Het witte interieur vind ik erg mooi geworden, dat willen wij ook graag.
Mvg
Willem

Fiona B
Berichten: 6
Lid geworden op: za 11 jun 2016 14:37

Re: StripKip

Bericht door Fiona B » di 15 aug 2017 10:02

Hallo Willem,
Wij staan nu met de stripkip op de camping in Italië. Ik weet niet de kleurnummers en merken meer. Ik heb alle lelijke stukjes behang weggehaald, los behang weer vast geplakt. Er is speciaal behangplakband. Dat was heel handig. Toen alles heel goed afgenomen met st marc. Toen met een goede kunststof primer op waterbasis (vw de luch) een keer geverfd. Afgelakt met een goede watergedragen zijdeglans. De kleur is cremewit. 9010 of 901, dat haal ik steeds door elkaar. Haal vooral het behang niet weg. Juist het geribbelde maakt dat je beschadigingen niet ziet. Door de behangstructuur ziet het er juist goed uit. Met zonnige groetjes, Zappa en Fiona

Volvodriver

Re: StripKip

Bericht door Volvodriver » di 15 aug 2017 10:51

Zappa schreef:@Avdp
Vragen mag natuurlijk altijd.
Alles is geschilderd met universele grondverf van Flexa voor hout en kunststof op waterbasis. Daarna in 1 laag afgelakt met Flexa zijdeglans op waterbasis. Fijne verf om mee te werken en snel droog zonder plakkerig te worden.
Wel alles schoon gemaakt met stMarc verfreiniger en geschuurd.
Over de duurzaamheid kan ik nog niets zeggen. Het lijkt wel snel te beschadigen maar de verf moet nog verder uitharden.
Zie hier de aanvulling whistle.gif

Willem12
Berichten: 14
Lid geworden op: za 5 aug 2017 19:16

Re: StripKip

Bericht door Willem12 » di 15 aug 2017 16:15

Stripkip,

Bedankt voor de reactie. Dan laat ik het behang mooi zitten en ga dit na het reinigen mooi schilderen.
Inmiddels is de caravan bijna van binnen gestript. Ik krijg alleen de koelkast er niet uit. Er moet nog 1 schroef aan de blinde kant zitten die ook nog door de bank gedraaid is, het schroefpuntje komt net door het hout heen. En de schroefkop zit ergens achter de zijkant van de koelkast? Of redeneer ik verkeerd?

Veel plezier in Italie.
M.v.g
Willem

Fiona B
Berichten: 6
Lid geworden op: za 11 jun 2016 14:37

Re: StripKip

Bericht door Fiona B » di 15 aug 2017 17:08

Ha, we weten de details niet meer. Er zijn schroeven die we hebben doorgezaagd. Wij hebben uiteindelijk alleen het kleine bankje aan de achterkant laten zitten. Hoe ga jij t doen?

Willem12
Berichten: 14
Lid geworden op: za 5 aug 2017 19:16

Re: StripKip

Bericht door Willem12 » di 15 aug 2017 18:44

Fiona,

Ik ben van plan om de smalle en de brede hoge kast te vervangen door 1 hoge kast. Deze kast wordt ongeveer 10 cm smaller dan de oude kast zodat ik het bed aan die kant iets langer kan maken. In de kast komen allemaal legplanken.
De staande gaskachel staat inmiddels op marktplaats. Voor evt. Verwarming maken wij gebruik van een heel klein electrisch kacheltje. Die gebruikte wij ook in de vouwwagen.
Het keukenblok wil ik in zijn geheel vervangen door een nieuwe kast die ook wat hoger is. De twee pits wil ik graag vervangen door eendriepits gasstel. Wij gebruiken nooit een kraan in de vouwwagen of caravan dus dat komt niet mee terug evenals de wasbak. Afvoer dichtmaken. Wel willen wij buiten koken dus het bovenblad van de keuken wordt demontabel met een pootje.
E.e.a. Wordt in het werk bedacht en gemaakt.
Aan de voorkant maak ik een lade tussen de banken. Daar zit nu een losse plank maar op deze wijze creeer ik wat extra bergruimte.
Verlichting wil ik zoveel mogelijk vervangen door dimbare ledverlichting in een warme kleur.
Al onze wensen zijn wel afhankelijk van het budget en onverwachte kosten die ongetwijfeld nog zullen komen.

Verder willen wij nieuwe kussens en nieuwe bekleding, kleur nog niet besloten. Over de hardheid en materiaal van de kussens hebben wij nog niet nagedacht.

Groet
Willem

Willem12
Berichten: 14
Lid geworden op: za 5 aug 2017 19:16

Re: StripKip

Bericht door Willem12 » di 15 aug 2017 18:45

RE.gif
O ja ik denk dat ik de schroef maar probeer door te zagen met een Dremeltje. Er is vrij weinig ruimte om erbij te komen.

Gebruikersavatar
Zappa
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 30 mei 2016 21:10
Locatie: Lutten

Re: StripKip

Bericht door Zappa » zo 7 apr 2019 16:56

Dit weekend de Stripkip weer zomerklaar gemaakt. Mogelijk gaan we met Pasen weer op pad.

Het tweepits gaskookplaatje was ons erg tegen gevallen. Weinig vermogen en 1 pit teveel. We hebben aan 1 pit genoeg.
Dus de gasfles is er uit, het keukentje ook. We hebben nu een 1 pits keramisch kookplaatje op een los tafeltje. Potten en pannen in twee losse kratten. Daarom een buitencontactdoos gemaakt. Kookplaatje is 1200W dus dat mag geen probleem zijn.
Voor vuil water een los emmertje met deksel. Voor schoon water een fles op tafel en een kleine jerrycan op de dissel of het bijzettafeltje.
Wordt vervolgd na de eerstvolgende trip.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18183
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: StripKip

Bericht door deusjevo » zo 7 apr 2019 18:24

Foto dan maar mrgreen.gif
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Zappa
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 30 mei 2016 21:10
Locatie: Lutten

Re: StripKip

Bericht door Zappa » zo 28 apr 2019 19:48

2 kratjes, tafeltje, kookplaatje, afwasteiltje en het emmertje voor vuil water. Het is ons goed bevallen.

Afbeelding

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: StripKip

Bericht door dieseltijger » zo 28 apr 2019 22:57

Leuk! Uniek idee, unieke opzet!
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Zappa
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 30 mei 2016 21:10
Locatie: Lutten

Re: StripKip

Bericht door Zappa » ma 1 mar 2021 19:08

Helaas zijn de foto's niet meer zichtbaar en ik kan de oude berichten niet meer openen om de foto's alsnog zichtbaar te maken.

Dus hierbij een linkje naar een fotoalbum:

https://photos.app.goo.gl/58LKSGpvqDU7zxkc9

iemand
Berichten: 5225
Lid geworden op: za 2 mei 2015 12:23
Contacteer:

Re: StripKip

Bericht door iemand » di 2 mar 2021 17:44

TOP om het zo weer ter beschikking te stellen thumbup.gif
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )

blefke
Berichten: 4592
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 13:15

Re: StripKip

Bericht door blefke » di 2 mar 2021 20:32

[re.gif] [re.gif]
thumbup.gif en meteen alles bij elkaar knipoog.gif

Blefke

dominique
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 1 mar 2021 15:25

Re: StripKip

Bericht door dominique » do 18 mar 2021 21:10

Zappa schreef:Helaas zijn de foto's niet meer zichtbaar en ik kan de oude berichten niet meer openen om de foto's alsnog zichtbaar te maken.

Dus hierbij een linkje naar een fotoalbum:

https://photos.app.goo.gl/58LKSGpvqDU7zxkc9
Dank je wel Zappa!

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk


Plaats reactie

Terug naar “Kluscaravan”