Emuk spiegels

Over alle soorten spiegels én
achteruitrijcamera's
Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7894
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Emuk spiegels

Bericht door VIP » vr 15 apr 2022 07:25

[re.gif]

Tja, je doet er zelf ook aan mee knipoog.gif zoals vermeld in je onderschrift
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Emuk spiegels

Bericht door dieseltijger » vr 15 apr 2022 08:00

O ja hoor, ik twijfel er niet aan. Maar de overbodige troep loopt de spuigaten uit zo lijkt het - je hebt nauwelijks tijd om te kamperen. Neem bijvoorbeeld mijn drone, daar zitten accu's in (zelfde techniek als de accu in mobieltjes. Daar laten mensen zich "lipo bags" aanpraten: kunststoffen zakjes a raison van 9,95 om een batterijtje in te kwakken. Want dat is veilig. (....)

Of slotjes op jouw bandendruksensoren (leuk als je je band op spanning moet brengen).

Werkelijk....slotjes voor de opzetspiegel. een speciaal slangetje voor de smarttank. En daar weer een speciaal hoesje voor. Mijn god....
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5736
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Emuk spiegels

Bericht door Morgoth » vr 15 apr 2022 09:36

En wat nog erger is: Al die overbodige meuk moet worden geproduceerd wat energie kost en omdat het toch niet heel handig bleek te zijn komt het daarna ook nog eens relatief snel in het milieu. Die slotjes van die Emuks zie er trouwens wel erg simpel uit.

En wat het op slot zetten van zo ongeveer alles wat je bij je hebt; als ik mijn kinderjaren meereken kampeer ik al ruim 50 jaar en nog nooit is er iets gejat tijdens kamperen. Ik heb juist louter positieve ervaringen, zoals die iPad die na een lange dagtocht nog steeds op tafel onder de luifel lag of de op het terras vergeten portemonnee die door de campingeigenaar keurig naar de caravan werd gebracht. Misschien dat het ook wel een beetje aan de campings ligt die wij bezoeken. Ben benieuwd of andere mensen andere ervaringen hebben.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

mark m
Berichten: 496
Lid geworden op: wo 24 jun 2020 19:57

Re: Emuk spiegels

Bericht door mark m » vr 15 apr 2022 09:44

dieseltijger schreef:
vr 15 apr 2022 08:00
O ja hoor, ik twijfel er niet aan. Maar de overbodige troep loopt de spuigaten uit zo lijkt het - je hebt nauwelijks tijd om te kamperen. Neem bijvoorbeeld mijn drone, daar zitten accu's in (zelfde techniek als de accu in mobieltjes. Daar laten mensen zich "lipo bags" aanpraten: kunststoffen zakjes a raison van 9,95 om een batterijtje in te kwakken. Want dat is veilig. (....)

Of slotjes op jouw bandendruksensoren (leuk als je je band op spanning moet brengen).

Werkelijk....slotjes voor de opzetspiegel. een speciaal slangetje voor de smarttank. En daar weer een speciaal hoesje voor. Mijn god....
Lekker leven en laten leven man. Dat je je werkelijk zo druk kan maken, om wat een ander allemaal uitspookt...


On-topic: zojuist de Emuks weer gemonteerd. Het zijn erg fijne spiegels!
Uiteraard zonder slotjes, want de auto staat eigenlijk vrijwel nooit ergens onbeheerd (met de Emuks erop), dus de kans op diefstal is klein.
En als dat wel gebeurd, dan neem ik een duik in de bagageruimte en pak ik de oude (reserve)spiegels.
Alfa Romeo Stelvio Super 2.0T Q4, '17

Met daarachter

Knaus Sport Silver Selection 540 FDK, '21
Met Unico Genua + Torino

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Emuk spiegels

Bericht door dieseltijger » vr 15 apr 2022 11:17

Ik maak me niet druk - ik vermaak me kostelijk om die stupiditeiten, echt. Zoekgeraakte sleuteltjes, afneembare trekhaken die....vaste trekhaken worden, geweldig! Nu nog even wachten op spiegels of caravans die in de kleur van de auto worden gespoten (en waarom niet).
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5736
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Emuk spiegels

Bericht door Morgoth » vr 15 apr 2022 12:59

Nou... Juist Emuk kun je bestellen in kleur van de auto

Knipsel.JPG
Knipsel.JPG (22.92 KiB) 2478 keer bekeken
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Emuk spiegels

Bericht door dieseltijger » vr 15 apr 2022 14:44

Kijk....ik zou er geen cent aan uitgeven - maar dat is tenminste een unieke benadering. Maar..maar...zijn er serieus slotjes op te bestellen? (Dan jatten ze de complete auto - inclusief EMUK spiegels)
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5736
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Emuk spiegels

Bericht door Morgoth » vr 15 apr 2022 15:47

Jaja, je kunt er slotjes voor bestellen. Die vervangen dan de vleugelmoer. Erg sterk ziet het er niet uit. Volgens mij ros je met een beetje gepast geweld alsnog zo de Emuk van de autospiegel. Maar nooit geprobeerd uiteraard.
Knipsel.JPG
Knipsel.JPG (23.06 KiB) 2467 keer bekeken
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Emuk spiegels

Bericht door Micky » vr 15 apr 2022 21:46

dieseltijger schreef:
vr 15 apr 2022 08:00
O ja hoor, ik twijfel er niet aan. Maar de overbodige troep loopt de spuigaten uit zo lijkt het - je hebt nauwelijks tijd om te kamperen. Neem bijvoorbeeld mijn drone, daar zitten accu's in (zelfde techniek als de accu in mobieltjes. Daar laten mensen zich "lipo bags" aanpraten: kunststoffen zakjes a raison van 9,95 om een batterijtje in te kwakken. Want dat is veilig. (....)

Of slotjes op jouw bandendruksensoren (leuk als je je band op spanning moet brengen).

Werkelijk....slotjes voor de opzetspiegel. een speciaal slangetje voor de smarttank. En daar weer een speciaal hoesje voor. Mijn god....
Wat mij betreft mag je kappen met die Bullshit steeds, je hebt zelf een drone, "wat voor prut spul is dat, speelgoed en totaal overbodig knipoog.gif"

kortom, ik bedoel, respecteer gewoon een ander zijn interesses, ipv steeds af te branden wat jij niet hoeft knipoog.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Emuk spiegels

Bericht door Micky » vr 15 apr 2022 21:47

mark m schreef:
vr 15 apr 2022 09:44
dieseltijger schreef:
vr 15 apr 2022 08:00
O ja hoor, ik twijfel er niet aan. Maar de overbodige troep loopt de spuigaten uit zo lijkt het - je hebt nauwelijks tijd om te kamperen. Neem bijvoorbeeld mijn drone, daar zitten accu's in (zelfde techniek als de accu in mobieltjes. Daar laten mensen zich "lipo bags" aanpraten: kunststoffen zakjes a raison van 9,95 om een batterijtje in te kwakken. Want dat is veilig. (....)

Of slotjes op jouw bandendruksensoren (leuk als je je band op spanning moet brengen).

Werkelijk....slotjes voor de opzetspiegel. een speciaal slangetje voor de smarttank. En daar weer een speciaal hoesje voor. Mijn god....
Lekker leven en laten leven man. Dat je je werkelijk zo druk kan maken, om wat een ander allemaal uitspookt...


On-topic: zojuist de Emuks weer gemonteerd. Het zijn erg fijne spiegels!
Uiteraard zonder slotjes, want de auto staat eigenlijk vrijwel nooit ergens onbeheerd (met de Emuks erop), dus de kans op diefstal is klein.
En als dat wel gebeurd, dan neem ik een duik in de bagageruimte en pak ik de oude (reserve)spiegels.
DAT dus en bevallen ze nog steeds goed? mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Emuk spiegels

Bericht door Micky » vr 15 apr 2022 21:53

Morgoth schreef:
vr 15 apr 2022 12:59
Nou... Juist Emuk kun je bestellen in kleur van de auto


Knipsel.JPG
Ja, heb ik gedaan in de kleur van mijn Spiegels mrgreen.gif
IMG_8137.JPG
IMG_8136-2.JPG
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Emuk spiegels

Bericht door dieseltijger » vr 15 apr 2022 22:14

Wacht eens even.....als ik naar de spiegels zelf kijk....ik heb die dingen geloof ik twintig jaar geleden gehad, maar dan met een universele bevestiging - zo'n platte plastic strip met gaten erin die je aan je autospiegel kon bevestigen. Kan dat kloppen? Wat een k....dingen waren dat toen. Als er een tegemoetkomende vrachtwagen langsreed, draaide de holle Alu stang door de zuiging - en dan zat je naar de lucht te kijken in die k...spiegels. Nu waren de spiegels van mijn BX ook niet al te stevig, en dan had je als (letterlijke) klapper ook nog eens een keer dat de spiegels tegen je zijruit knalden.

Those were the days.....

Ben toen overgestapt op Milenco's met een massieve, metalen stang - een hele verbetering. Nu denk ik te snappen waarom EMUK nu als unique selling point de spiegelbevestiging op maat heeft. Zo zie je maar weer: maak van je zwakke punt je sterkste punt.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7894
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Emuk spiegels

Bericht door VIP » vr 15 apr 2022 22:20

Emuk maakt al sinds midden 90er jaren spiegels op maat.
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Emuk spiegels

Bericht door dieseltijger » vr 15 apr 2022 22:42

Oh...dan zal ik wel een ander merk gehad hebben.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Emuk spiegels

Bericht door Micky » vr 15 apr 2022 22:54

Fijn dat deze verwarring dankzij VIP uit de weg is geruimd thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Emuk spiegels

Bericht door dieseltijger » vr 15 apr 2022 23:03

Ik had die k&%&$$#@....spiegels zelf uit de weg geruimd. Pokkedingen.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
SBerend
Berichten: 2455
Lid geworden op: di 20 okt 2020 14:05
Locatie: Midden-Drenthe

Re: Emuk spiegels

Bericht door SBerend » za 16 apr 2022 08:50

Met onze vorige auto, een Seat Leon 3, problemen gehad met Repusol spiegels. Die gleden tijdens rijden bijna spontaan van de autospiegels. Die spiegels waren te hoekig. De Milenco is trikkie als een van die siliconen robbertje mist. Vandaar dat ik nu over ga naar de Emuk op onze Volvo.
Lekker broezen met Volvo V40 D3 RDesign en daarachter Dethleffs C’go 415 QL

Gebruikersavatar
SBerend
Berichten: 2455
Lid geworden op: di 20 okt 2020 14:05
Locatie: Midden-Drenthe

Re: Emuk spiegels

Bericht door SBerend » za 16 apr 2022 08:51

Stomme Google boos.gif rubbertjes
Lekker broezen met Volvo V40 D3 RDesign en daarachter Dethleffs C’go 415 QL

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Emuk spiegels

Bericht door dieseltijger » za 16 apr 2022 08:54

Jaaaaa! Het waren Repusel spiegels. Mijn hemel. Wat was dat een ellende. Blij dat ze exit zijn.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Emuk spiegels

Bericht door Hobby Linka » za 16 apr 2022 08:57

SBerend schreef:
za 16 apr 2022 08:51
Stomme Google boos.gif rubbertjes
Je kan tot een uur na plaatsen je bericht nog wijzigen of verwijderen. Alleen nu niet meer omdat er al een reactie op het bericht is geplaatst,
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

mark m
Berichten: 496
Lid geworden op: wo 24 jun 2020 19:57

Re: Emuk spiegels

Bericht door mark m » za 16 apr 2022 09:20

@Micky, bevallen uitstekend! Ik wil niks anders meer.
Makkelijk te monteren, nooit meer afstellen en lekker trillingsvrij tijdens het rijden.
Alfa Romeo Stelvio Super 2.0T Q4, '17

Met daarachter

Knaus Sport Silver Selection 540 FDK, '21
Met Unico Genua + Torino

Henri Berends
Berichten: 1110
Lid geworden op: wo 22 mar 2017 19:22

Re: Emuk spiegels

Bericht door Henri Berends » za 16 apr 2022 09:31

De Emuk voor mijn Volvo XC60 lijken breder dan mijn vorige Milenco's.
Volvo XC60 D4 AWD GT8, Eriba Nova GL 485 (2017) Truma mover, Dometic airco, Thule Omnistore 6200, PowerXtreme 75Ah.

Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 3508
Lid geworden op: za 2 aug 2014 21:09

Re: Emuk spiegels

Bericht door Paul » za 16 apr 2022 10:11

Hier ook al jaren tevreden gebruiker van emuk.
Ik bestel ze ook altijd op kleur ..... Oh nee ik koop mijn auto's op kleur van de standaard emuk kleur

Ik vind de xl spiegels persoonlijk wel heel fijn rijden, lekker veel in zicht waar je wat detail voor inlevert, bevalt mij goed.
Zal eens kijken wat ik nog in de schuur heb liggen, koop die dingen wel maar verkoop ze vaak niet, volgens mij heb ik ze sowieso nog voor de 3 serie liggen.
BMW 540i X-Drive M-Sport touring (2018) -> Fendt Diamant 560SF (2022)

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Emuk spiegels

Bericht door dieseltijger » za 16 apr 2022 10:25

Aha! Niet meer afstellen - gewoon klik, schroef en klaar dus? kijk...ik begin de voordelen te begrijpen. (Het kost wel een paar jaar - maar goed)
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Stigter
Berichten: 1132
Lid geworden op: ma 18 nov 2013 23:45
Locatie: Midden Nederland

Re: Emuk spiegels

Bericht door Stigter » za 16 apr 2022 13:01

Geeft niet. Mrgreen.gif
Groet Arnold

Plaats reactie

Terug naar “Spiegels”