Emuk spiegels

Over alle soorten spiegels én
achteruitrijcamera's
Gebruikersavatar
Ventje390
Berichten: 97
Lid geworden op: di 24 nov 2015 19:30

Emuk spiegels

Bericht door Ventje390 » do 25 feb 2016 22:04

Wij gebruiken op de VW Tiguan, Emuk spiegels en deze bevallen ons zéér goed, dus als je spiegels zoekt voor een VW Tiguan, kijk dan eens naar de Emuk spiegels.
VW Tiguan 2.0 TSI 4 Motion met Fendt 390 Bianco Sportivo -Truma Ser mover - Thule Superb - Unico Verona XL luifel

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7895
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Emuk spiegels

Bericht door VIP » do 25 feb 2016 22:06

Ook voor ons altijd alleen maar EMUK's.
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
Meenhoes
Berichten: 1583
Lid geworden op: za 30 mar 2013 21:21
Locatie: Enschede

Re: Emuk spiegels

Bericht door Meenhoes » do 25 feb 2016 22:11

Ook hier een zeer tevreden gebruiker van Emuk's thumbup.gif
VW Tiguan 2.0TSI 4-Motion R-Line 220PK/350NM + Sprite Europa 495, Truma-mover, Alden aut. schotel en Unico Verona

Gebruikersavatar
Pino
Berichten: 1775
Lid geworden op: do 20 feb 2014 16:50
Locatie: Midden Nederland

Re: Emuk spiegels

Bericht door Pino » do 25 feb 2016 22:35

Idem hier. BMW 3 F30 en BMW 5 F11 gehad met EMUK en bevalt prima.
Heb vanwege caravan van 250 ook die extra verlengbuisjes geprobeerd maar dat was geen succes. Dan zijn de armen zo lang dat ze gaan trillen.
Maar zonder die dingen prima spiegels!
Hobby Premium 650 UFf getrokken door een Alpina D5 Biturbo

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7895
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Emuk spiegels

Bericht door VIP » do 25 feb 2016 22:46

RE.gif

Arno,

Voor wat betreft die verlengstukjes van EMUK, daar heb ik een andere oplossing voor.

Complete nieuwe armen van aluminium (heb ik zelf ook) , die krijg je van mij gratis voor jullie nieuwe Premium.

Zitten met een paar minuten op je originele houders, zonder ook maar een enkele beschadiging.
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
willem
Berichten: 524
Lid geworden op: ma 4 apr 2011 14:39
Locatie: Veluwe

Re: Emuk spiegels

Bericht door willem » vr 26 feb 2016 09:02

Ik heb op mijn vorige Volvo V70 acht jaar lang spiegels van EMUK gebruikt. Nu een Volvo XC60 en direct weer de spiegels van EMUK besteld. De V70 spiegels via marktplaats verkocht blij.gif
Volvo XC60 T5 Inscription MY2018, Fendt Bianco 515 SG selection (bj.2017)+Mover Enduro EM305+Reich PeakPowerPack.
You can't always get, what you want!

Afbeelding

Gebruikersavatar
JPGeetje
Berichten: 3686
Lid geworden op: di 23 dec 2003 06:20
Locatie: Heel
Contacteer:

Re: Emuk spiegels

Bericht door JPGeetje » vr 26 feb 2016 10:43

Jaren lang Emuk's gebruikt op de Mondeo.
Prima spiegels en ik vond het dan ook jammer dat ze voor mijn huidige Volvo niet verkrijgbaar waren.
Daarover geen discussie.
Wel vind ik het vreemd dat TS een nieuw draadje aanmaakt om speciaal de loftrompet te blazen over de kwaliteit van deze spiegels terwijl dat overal op dit forum is terug te vinden.
Hoewel het ongetwijfeld goed bedoeld zal zijn, krijgt het zo toch een beetje het smaakje van "wij van wc-eend adviseren..."
Ventje390 schreef:Wij gebruiken op de VW Tiguan, Emuk spiegels en deze bevallen ons zéér goed, dus als je spiegels zoekt voor een VW Tiguan, kijk dan eens naar de Emuk spiegels.
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Emuk spiegels

Bericht door Nimma » vr 26 feb 2016 10:49

Heb nog houders zonder spiegel voor een ASTRA G, Gratis.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Gebruikersavatar
Pino
Berichten: 1775
Lid geworden op: do 20 feb 2014 16:50
Locatie: Midden Nederland

Re: Emuk spiegels

Bericht door Pino » vr 26 feb 2016 11:06

VIP Premium schreef:RE.gif

Arno,

Voor wat betreft die verlengstukjes van EMUK, daar heb ik een andere oplossing voor.

Complete nieuwe armen van aluminium (heb ik zelf ook) , die krijg je van mij gratis voor jullie nieuwe Premium.

Zitten met een paar minuten op je originele houders, zonder ook maar een enkele beschadiging.
Haha, das aardig van je! Maar op zich gaat het met de 5 wel beter. Die zit van zichzelf al boven de 2 meter breedte.
Hobby Premium 650 UFf getrokken door een Alpina D5 Biturbo

gixxeraddict
Berichten: 58
Lid geworden op: do 19 sep 2013 15:23

Re: Emuk spiegels

Bericht door gixxeraddict » vr 26 feb 2016 11:10

wacht nog op een leuke aanbieding of marktplaatsje voor mijn mondeo 2010 blij.gif
Ford mondeo 2.0 ecoboost 203 pk hobby 440sf

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: Emuk spiegels

Bericht door Conradi » vr 26 feb 2016 11:24

Naast Emuk heet ook Oppi een hele serie op maat gemaakte spiegels. Ze zijn ook erg behulpzaam, want op verzoek gaan ze nu ook een spiegel voor mijn auto maken.

Verder zijn de spiegels van Brunsgaard erg goed, maar die passen helaas niet op mijn auto.
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Gebruikersavatar
JPGeetje
Berichten: 3686
Lid geworden op: di 23 dec 2003 06:20
Locatie: Heel
Contacteer:

Re: Emuk spiegels

Bericht door JPGeetje » vr 26 feb 2016 11:25

RE.gif X4
Hier nog zo een.
De Emuk specials spiegels voor een Mondeo van 2006
Van een is het glas kapot maar dat is makkelijk bij te bestellen.
Wie ze hebben wil die mag ze komen halen, voor nop.
Wel zelf afhalen dus, ik ga ze niet versturen.
Let wel op want rond die tijd is er een modelswijziging geweest in de buitenspiegels van de Mondeo III.
De mijne zijn voor het "nieuwe" model dat gebruikt is tot het nieuwe Mondeo model IV van 2007 uitkwam.
Bijlagen
P1040351.JPG
Emuk voor Mondeo III 2006-2007
P1040351.JPG (141.5 KiB) 14480 keer bekeken
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7895
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Emuk spiegels

Bericht door VIP » za 27 feb 2016 10:51

Pino schreef:
VIP Premium schreef:RE.gif

Arno,

Voor wat betreft die verlengstukjes van EMUK, daar heb ik een andere oplossing voor.

Complete nieuwe armen van aluminium (heb ik zelf ook) , die krijg je van mij gratis voor jullie nieuwe Premium.

Zitten met een paar minuten op je originele houders, zonder ook maar een enkele beschadiging.
Haha, das aardig van je! Maar op zich gaat het met de 5 wel beter. Die zit van zichzelf al boven de 2 meter breedte.
Oke, mocht je je bedenken hoor ik het wel thumbup.gif
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
Ad
Berichten: 1915
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 20:26
Locatie: 't Gooi

Re: Emuk spiegels

Bericht door Ad » za 27 feb 2016 12:31

Heb ze op mijn Touran, in 15 sec. erop/eraf. Trillingsvrij. Zou niets anders meer willen.
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk

Gebruikersavatar
Tom72
Berichten: 394
Lid geworden op: di 25 aug 2015 13:59
Locatie: 020

Re: Emuk spiegels

Bericht door Tom72 » za 27 feb 2016 13:20

Die Emuks zijn prachtig... 1 ding: probeer ze niet een beetje te buigen ofzo want de aluminium houder breekt dan vrij snel. Ik heb het leergeld al betaald. :oops:
Volvo XC60 T5 AWD 254pk/350nm (2018) | Knaus Südwind 580EU (2013/1700kg) | Alko Mammut | ATC | Unico Torino | Unico Genua 320 | TravelVision R6

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7895
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Emuk spiegels

Bericht door VIP » za 27 feb 2016 14:16

RE.gif

Dat geldt alleen voor de houder die on de autospiegel zelf gaat.

Deze is fabriek exact op maat voor de autospiegels, echter als deze b.v. Een keer valt en is verbogen en je gaat hem dan bijbuigen heb je idd kans dat de houder breekt.
Porsche + Tabbert

Tjitte01

Re: Emuk spiegels

Bericht door Tjitte01 » za 27 feb 2016 14:24

iemand ervaring met emuk spiegels voor een ford c-max ecoboot uit 2012?

Gebruikersavatar
Ad
Berichten: 1915
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 20:26
Locatie: 't Gooi

Re: Emuk spiegels

Bericht door Ad » za 27 feb 2016 18:35

Tjitte01 schreef:iemand ervaring met emuk spiegels voor een ford c-max ecoboost uit 2012?
Het principe is voor alle spiegels hetzelfde (zie plaatje http://www.kampeerdump.nl/emuk-ford-c-m ... -2008.html) Ik had ze ook op mijn vorige auto Ford Focus, ook perfect. Als je ze via internet koopt kun je, in geval ze niet goed passen oid, altijd terugsturen.
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk

Gebruikersavatar
diz
Berichten: 167
Lid geworden op: di 26 apr 2016 12:06
Locatie: Noord Holland

Re: Emuk spiegels

Bericht door diz » ma 5 sep 2016 14:11

Dan heb ik een vraag:

Vanwege de lovende posts over Emuk o.a. in ditzelfde draadje heb ik voor mijn auto deze spiegels tweedehands aangeschaft. Ze zijn in prima staat. Echter, zo'n eenvoudige montage zoals iedereen beweert lukt bij mij absoluut niet. scratch.gif in tegendeel...

De houders gaan zeer stroef om de spiegelkappen heen. ze moeten er net een paar mm verder opgeschoven worden dan ze zonder geweld kunnen. Dit lukt niet zonder de spiegelkappen te beschadigen stom.gif. Zitten ze uiteindelijk naar ik denk enigszins fatsoenlijk op hun plek, dan is de onderste klauw (aan elke kant) nog maar met een randje om de spiegelkap gevouwen en is hij vrij eenvoudig naar beneden te duwen zodat hij loslaat... stom.gif
Het aandraaien van de buitenste vlindermoer maakt dat het geheel iets kantelt waardoor de onderste klauw alleen maar verder naar beneden komt en de kans op loslaten vergroot.

Beide zijden hebben hetzelfde probleem, ze lopen ook op hetzelfde punt aan. Dus aan vervormde beugels of iets dergelijks denk ik niet.
Dan ga je je dus afvragen of het wel de correcte beugels zijn. Een Audi A6 Avant C7 uit 2012. Daar horen volgens mij EMUK #100707 bij. Dit staat ook op de beugels zelf. (zowel het type auto als het Emuk nummer).

Hier en daar een stukje beschermrubber verwijderen om ruimte te creëren,of je spiegelkap inspuiten met siliconenspray zijn dingen die ik al geprobeerd heb.

Wat zie ik hier over het hoofd??? scratch.gif Wie heeft de gouden tip?
Adria Adora 753UC (2017), Audi A6 4G Avant 3.0V6 TDI Bi-Turbo, 313pk/650NM

Afbeelding

vikingpirate
Berichten: 1074
Lid geworden op: ma 24 okt 2011 15:54
Locatie: Ergens waar mijn huis staat

Re: Emuk spiegels

Bericht door vikingpirate » ma 5 sep 2016 14:27

Maak even een foto van je spiegel wat er fout gaat.???
Trekker met sleurhut

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3237
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: Emuk spiegels

Bericht door Leentje » ma 5 sep 2016 14:43

behalve dat de spiegel goed moet zijn, is het van belang dat je autospiegel zelf al trillingsvrij is. is de basis dus goed, dan is verlengen al heel wat een voudiger.
Voor onze Alhambra hebben wij jarenlang zeer tevreden merkloze spiegels gebruikt.
Emuk werkt prima, een zijde echter schuift er niet lekker op, de foam stroopt op 1 punt wat op. Een prima set, maar niet zaligmakend.
Wekenlang gekeken op marktplaats, paar dagen voor vertrek toch maar besteld. Na thuiskomst stonden er wel drie paar in de juiste maat op marktplaats. Soms zit het mee, soms.....
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Gebruikersavatar
JPGeetje
Berichten: 3686
Lid geworden op: di 23 dec 2003 06:20
Locatie: Heel
Contacteer:

Re: Emuk spiegels

Bericht door JPGeetje » ma 5 sep 2016 14:50

diz schreef:Dan ga je je dus afvragen of het wel de correcte beugels zijn. Een Audi A6 Avant C7 uit 2012. Daar horen volgens mij EMUK #100707 bij. Dit staat ook op de beugels zelf. (zowel het type auto als het Emuk nummer).
Zijn jouw spiegels soms voorzien van camera's scratch.gif
Zo staat 't in de typelijst van Emuk :
"A6 (nicht für Fahrzeuge mit Fahrassistenzkamera) ab 2011 100707"
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7895
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Emuk spiegels

Bericht door VIP » ma 5 sep 2016 14:58

diz schreef:Dan heb ik een vraag:

Vanwege de lovende posts over Emuk o.a. in ditzelfde draadje heb ik voor mijn auto deze spiegels tweedehands aangeschaft. Ze zijn in prima staat. Echter, zo'n eenvoudige montage zoals iedereen beweert lukt bij mij absoluut niet. scratch.gif in tegendeel...

De houders gaan zeer stroef om de spiegelkappen heen. ze moeten er net een paar mm verder opgeschoven worden dan ze zonder geweld kunnen. Dit lukt niet zonder de spiegelkappen te beschadigen stom.gif. Zitten ze uiteindelijk naar ik denk enigszins fatsoenlijk op hun plek, dan is de onderste klauw (aan elke kant) nog maar met een randje om de spiegelkap gevouwen en is hij vrij eenvoudig naar beneden te duwen zodat hij loslaat... stom.gif
Het aandraaien van de buitenste vlindermoer maakt dat het geheel iets kantelt waardoor de onderste klauw alleen maar verder naar beneden komt en de kans op loslaten vergroot.

Beide zijden hebben hetzelfde probleem, ze lopen ook op hetzelfde punt aan. Dus aan vervormde beugels of iets dergelijks denk ik niet.
Dan ga je je dus afvragen of het wel de correcte beugels zijn. Een Audi A6 Avant C7 uit 2012. Daar horen volgens mij EMUK #100707 bij. Dit staat ook op de beugels zelf. (zowel het type auto als het Emuk nummer).

Hier en daar een stukje beschermrubber verwijderen om ruimte te creëren,of je spiegelkap inspuiten met siliconenspray zijn die ik al geprobeerd heb.

Wat zie ik hier over het hoofd??? scratch.gif Wie heeft de gouden tip?
1: zitten er over je Audi spiegelkappen extra chromen S6 / RS6 kappen ?

2: hoe ben je zo zeker dat het aan de Emuk houders ligt, alleen omdat ze het allebei het hetzelfde probleem hebben? Wie weet heeft de vorige eigenaar ze laten vallen of iets dergelijks.

3: heeft je auto een Fahrassistenzkamera? Want daar passen ze niet op.
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
Pino
Berichten: 1775
Lid geworden op: do 20 feb 2014 16:50
Locatie: Midden Nederland

Re: Emuk spiegels

Bericht door Pino » ma 5 sep 2016 15:00

Aan dat laatste denk ik ook.
Ik had voor mijn BMW 5 ook spiegels die net niet pastten. Bleek dat door de radertjes van de dodehoekwaarschuwing er andere spiegels opzitten (die van de BMW 7). Stond overigens ook wel als een note op de Emuk site. Heb ze kunnen ruilen en heb nu perfect passende.
Heb je ze uit Zoetermeer? Ik mocht daar even komen passen.
Hobby Premium 650 UFf getrokken door een Alpina D5 Biturbo

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Emuk spiegels

Bericht door Nimma » ma 5 sep 2016 15:12

Emuks zijn van giet aluminium, dat kan niet buigen, wel breken. Ik denk ook dat het voor dit merk/type/bouwjaar toch niet de juiste spiegels zijn.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Plaats reactie

Terug naar “Spiegels”