Toilet borstel

Over klussen, reparatie en onderhoud van alles wat bij water hoort.
Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Toilet borstel

Bericht door Micky » wo 2 sep 2015 17:04

Ben wel benieuwd waarom mensen hem niet gebruiken voor de grote boodschap, is dat alleen om dat je hem moet legen? Wij vinden het heerlijk om een eigen toilet te hebben en hij wordt dan ook gewoon overdag gebruikt, ik leeg hem en maak alles schoon, heb daar ook geen moeite mee :) begrijp het wel hoor als mensen zeggen, nee dank je schrik.gif


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

karinjanette

Re: Toilet borstel

Bericht door karinjanette » wo 2 sep 2015 17:05

Kleine boodschap snachts en sinds de intrede van de plastabletten toch ook maar overdag.anders blijf je aan het lopen. maar toch een toiletborstel om de boel zo nu en dan even flink schoon te maken. Toiletborstel is in ons geval ook een afwasborstel. Als bakje fungeert het onderste deel van een petfles. Het geheel zit vast aan de wand,ik dacht met tape,maar caravan is niet thuis,dus kan niet kijken. In de 25 jaar dat we een caravan met toilet hebben was er twee keer een accuut noodgeval. Heerlijk dat je dan niet de camping over hoeft te rennen. Ook een keer onderweg en een hele ranzige wc op klein parkeerplaatsje.wij legen de tank, mijn man doet dat, twee a drie keer in een vakantie van drie weken.

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: Toilet borstel

Bericht door Kingpin1966 » wo 2 sep 2015 17:09

RE.gif
Dat laatste ken ik maar al te goed, het feit dat een parkeerplaats een toilet heeft is lang geen garantie dat het ook een schoon toilet is.
Menig varkenskot is soms schoner.
Dan is het hebben van eigen voorzieningen een uitkomst.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

cedicol
Berichten: 179
Lid geworden op: di 9 jun 2015 13:17
Locatie: Bellingen (Pepingen) Belgié

Re: Toilet borstel

Bericht door cedicol » wo 2 sep 2015 17:15

Wij vinden het vooral makkelijk voor onderweg. Op de camping enkel indien wij ver van sanitair staan of bij hoogdringend. 'S nachts normaal ook niet.
Nissan Navara D40 2.5 Diesel 126Kw 171Pk 403Nm Koppel.
Sterckeman Starlett 470 PE Kids.

Gebruikersavatar
Meenhoes
Berichten: 1583
Lid geworden op: za 30 mar 2013 21:21
Locatie: Enschede

Re: Toilet borstel

Bericht door Meenhoes » wo 2 sep 2015 17:25

micky schreef:Ben wel benieuwd waarom mensen hem niet gebruiken voor de grote boodschap, is dat alleen om dat je hem moet legen? Wij vinden het heerlijk om een eigen toilet te hebben en hij wordt dan ook gewoon overdag gebruikt, ik leeg hem en maak alles schoon, heb daar ook geen moeite mee :) begrijp het wel hoor als mensen zeggen, nee dank je schrik.gif


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Met het legen wanneer er een keer wat anders bij in zit dan alleen plas heb ik totaal geen moeite mrgreen.gif Het is meer dat ik er niet zo graag zit in dat kleine hokkie en vooral niet wanneer het buiten rond de 30/35 graden is, mij te warm dan awhoea.gif Dan loop ik liever met een rolletje 4-laags toiletpapier naar het wc-gebouw mrgreen.gif


Sent from my iPhone using Tapatalk
VW Tiguan 2.0TSI 4-Motion R-Line 220PK/350NM + Sprite Europa 495, Truma-mover, Alden aut. schotel en Unico Verona

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3237
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: Toilet borstel

Bericht door Leentje » wo 2 sep 2015 17:35

Ons "kleinste huisje" gebruiken we voor de kleine boodschap. Mocht de noodzaak ooit aanwezig zijn, dan denk ik dat ik eerst een velletje papier deponeer daar waar ik denk iets te gaan neerleggen. Hier geen borstel in de caravan.
Zijn jullie niet bang voor krassen in de pot??
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Toilet borstel

Bericht door Diny » wo 2 sep 2015 17:37

@ Micky, in ons boudoir ontbreekt een afzuigkap mrgreen.gif

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Toilet borstel

Bericht door Micky » wo 2 sep 2015 17:43

Nu wil ik niet teveel op de details ingaan, maar papiersoort erin is niet nodig, zonder acrobatische toeren uit te halen valt hij altijd gewoon direct onder in de tank, uiteraard wel de schuif open hè, anders zou ik er ook geen voorstander van zijn.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

MarcelSS

Re: Toilet borstel

Bericht door MarcelSS » wo 2 sep 2015 18:18

wij hebben iig een raampje , verder nog geen ervaring , maar een borstel zou wel een idee kunnen zijn mrgreen.gif
DSC_03655.jpg
DSC_03655.jpg (69.2 KiB) 2027 keer bekeken

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Toilet borstel

Bericht door PD » wo 2 sep 2015 18:27

RE.gif
Volgende keer eerst je broek laten zakken, zo heb je geen borstel nodig awhoea.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

pd0bao40

Re: Toilet borstel

Bericht door pd0bao40 » wo 2 sep 2015 18:48

@ Diny een afzuigkap is niet nodig wel een dakluik en een 3 cm bekorte deur aan de onderzijde. Zo ontstaat een natuurlijke
luchtstroom. Een raam in de toiletruimte nergens voor nodig, soms minder ondoorzichtig als je denkt en t' blijft toch
een Privat ?

Caramba

Re: Toilet borstel

Bericht door Caramba » wo 2 sep 2015 18:55

Leuk draadje geworden... awhoea.gif awhoea.gif

Waar een vraag over een pleeborstel toe kan leiden. mrgreen.gif

Ik vind het eerlijk gezegd ook geen hit als er op een openbare wc iemand in het hokje naast je zit te kreunen en steunen, 15 cm van je af, alleen gescheiden door een plaatje trespa. Je krijgt alles mee, geluiden, geuren.... schrik.gif Waaaaay to much information, zelfs van een bekende, laat staan van wildvreemden. néh néh.gif

Het eigen 'privaat' zit toch veel relaxter. En je weet zeker dat het schoon is. thumbup.gif

De uitzondering is zoals hierboven ook werd opgemerkt, direct voor het douchen even langs de wc, op een tijdstip dat het rustig is.

Het sanitair is wel schoon hier (meestal), maar één smeerlap is genoeg om het werk van de schoonmaakploeg ongedaan te maken. Dus nee, geen fan van openbare poepdozen. mrgreen.gif

rbos

Re: Toilet borstel

Bericht door rbos » wo 2 sep 2015 18:57

Tsja, ik vind het gewoon smerig. En zeker om met andermans behoefte te lopen. Vraagt het vriendinnetje van mijn zoon of ze mag plassen in de caravan. Als ik ja gezegd zou hebben ben ik constant loopjongen terwijl het sanitairgebouw op 25 meter staat. Je brengt het maar lekker zelf weg. De flarden papier vind ik al smerig. Dat doen we dus ook niet in de pot.

Gebruikersavatar
Dutchdrummer
Berichten: 1255
Lid geworden op: do 27 okt 2005 14:03
Locatie: NBr NL

Re: Toilet borstel

Bericht door Dutchdrummer » wo 2 sep 2015 19:03

karinjanette schreef:...... Toiletborstel is in ons geval ook een afwasborstel.......
Wij hebben een aparte afwasborstel voor de afwas..... awhoea.gif
Don't count the days.
Make the days count.

Afbeelding

dreamfox
Berichten: 118
Lid geworden op: vr 13 feb 2015 13:23

Re: Toilet borstel

Bericht door dreamfox » wo 2 sep 2015 19:20

Haha leuk onderwerp...had ook al dat probleem van die borstel. Eentje nieuw bij de Ikea gekocht nog voor we de nieuwe caravan hadden, Eigenlijk nooit gebruikt tijdens de zomer vakantie en nu doe ik het gewoon met toilet papier als ie net vers gelegd is. C forum8.gif néh néh.gif en met de douche voor het weg te spoelen. Terug thuis een ietsje grondigere schoonmaak.

Straks als de kinderen iets groter zijn word dat hun job :lol: , Nu zijn ze nog net te jong...


goh, wist niet dat je ook andere smileys kon gebruiken...
Laatst gewijzigd door dreamfox op wo 2 sep 2015 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Caramba

Re: Toilet borstel

Bericht door Caramba » wo 2 sep 2015 19:23

RE.gif RE.gif

awhoea.gif awhoea.gif awhoea.gif

Vandaar dat het wel handig is om de wc borstel voor de wc te gebruiken en de afwasborstel voor de afwas. Géén verwarring.... mrgreen.gif

Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Toilet borstel

Bericht door Diny » wo 2 sep 2015 21:03

pd0bao40 schreef:@ Diny een afzuigkap is niet nodig wel een dakluik en een 3 cm bekorte deur aan de onderzijde. Zo ontstaat een natuurlijke
luchtstroom. Een raam in de toiletruimte nergens voor nodig, soms minder ondoorzichtig als je denkt en t' blijft toch
een Privat ?
Micky vraagt zich af waarom mensen hun grote boodschap niet in de caravan willen droppen mrgreen.gif
Lijkt me duidelijk!
Bij sommige uitlatingen riekt een giertank nog vriendelijk. Daar is geen dakluik tegen opgewassen awhoea.gif

Wim Verso
Berichten: 6505
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Toilet borstel

Bericht door Wim Verso » wo 2 sep 2015 21:15

Een Toilet borstel in je caravan............. awhoea.gif

Maar een toiletborstel hebben we echt niet nodig, de grote boodschap doen we in het Toilet gebouw, de enigste enkele keer in de 32 jaar, is het ooit gebeurt dat of ik of mijn vrouw Diarree had, en dan kan je het toilet gebouw niet halen en moet je dus op het caravan toilet, maar dat zijn uitzonderingen.

Op het toilet gebouw is het goed toeven hoor, zeker hier op De Molenhof, in het geheel verwarmde gebouw, en de buurman naast je ruik je??

Ach wij komen van het platteland en als de boeren met de Gierwagen rondrijden, dan is de reuk van de buurman naast je op het toilet een Lachertje................ knipoog.gif
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Toilet borstel

Bericht door Hobby Linka » wo 2 sep 2015 21:19

RE.gif

Wim,

Hoeveel korting krijg je als je de naam van je camping hier noemt?
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Toilet borstel

Bericht door Micky » wo 2 sep 2015 21:19

RE.gif

vroeg me al af waar jullie stonden, de naam was nog niet gevallen awhoea.gif begint een beetje op reclame te lijken wim mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Toilet borstel

Bericht door Micky » wo 2 sep 2015 21:22

RE.gif RE.gif

Great minds think alike mrgreen.gif thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19708
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Toilet borstel

Bericht door Daphne » wo 2 sep 2015 21:22

Hobby Linka schreef:RE.gif

Wim,

Hoeveel korting krijg je als je de naam van je camping hier noemt?
Die korting mag dan in het forumpotje worden gestopt voor de webmaster en moderators barbecue bbq.gif mrgreen.gif
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Toilet borstel

Bericht door Hobby Linka » wo 2 sep 2015 21:33

Helemaal mee eens thumbup.gif
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Toilet borstel

Bericht door Micky » wo 2 sep 2015 21:38

RE.gif

Op zo'n dag prijs kunnen jullie er geen hamburger van bakken ben ik bang, ik ben nog altijd voor een betaald forum mrgreen.gif bij Audi en Skoda forum doneren we ook thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Toilet borstel

Bericht door Hobby Linka » wo 2 sep 2015 21:44

Beneluxspoor ook. Gelukkig hier nog niet. Hoop dat iedereen dit kan waarderen.
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Plaats reactie

Terug naar “Water”