Leuke vakantie anekdotes!

Gebruikersavatar
HansHobby
Berichten: 1490
Lid geworden op: wo 23 jul 2008 08:26
Locatie: 't Kielegat
Contacteer:

Leuke vakantie anekdotes!

Bericht door HansHobby » za 8 aug 2015 10:41

Je kent dat wel. Je maakt iets leuks mee op de camping en wil dat graag delen. Maar vaak zijn zulke anekdotes te klein om een nieuw topic te openen. Hier kun je alles kwijt ! blij.gif

Topicstarter trapt af...

Wij stonden op een veldje samen met drie caravans, twee vouwwagens en twee tentkampeerders. Het is woensdagmiddag en iedereen is die middag op de camping behalve onze buurtjes. Deze mensen hadden hun eerste kampeervakantie met een geleende tent. Ze hadden het ontzettend naar hun zin en lieten zich alle tips en trucs van iedereen welgevallen.

Maar even terug naar de woensdagmiddag. Onze buurtjes zijn dus een dagje buiten de camping en de rest zit wat te genieten van de warme zon voor de caravan, tent of vouwwagen. Mijn vrouw zit op internet het weer te bekijken en komt er achter dat het zaterdags noodweer zou gaan worden. We overleggen even en besluiten dan om vrijdags al te vertrekken. als ik later in gesprek ga met de overbuurman blijken die dezelfde beslissing te hebben genomen en al snel nemen ook twee andere gezinnen de beslissing om niet nat in te pakken.

De rust keert terug. En 's avonds sluiten ook onze buurtjes weer aan bij het bonte gezelschap kampeerders.

De Donderdag breekt aan. Ik ga zwemmen met mijn zoon en mijn vrouw breekt alvast de aanbouw van de voortent af. Bij terugkomst eten we wat en ik besluit de luifel ook maar alvast af te breken. Ook andere buren beginnen her en der luifels en bijzet tentjes af te breken.

Mijn "tent" buurtjes bekijken al deze activiteiten met volle verbazing. Ze snappen werkelijk niks van wat er nu gebeurt. Al snel raken ze samen in een discussie en ik hoor de buurvrouw "ga het nou gewoon vragen!" zeggen.

Na een tijdje komt de buurman schoorvoetend aan en vraagt aan mijn vrouw of er toevallig een storm op komst is en hij zich zorgen moeten maken ? Mijn vrouw antwoord natuurlijk ontkennend en de buurman vraagt nog verbaasder waarom iedereen dan vanalles aan het afbreken is ! scratch.gif awhoea.gif

Na de uitleg over het droog inpakken trekken we samen een fles Warsteiner open en genieten nog lang van een warme zomeravond op de berg.

De volgende dag verteld mijn buurman dat ze nog vier dagen bij hebben kunnen boeken en waarschijnlijk volgend jaar een caravan gaan kopen. En bedank iedere vertrekker uitgebreid voor alle tips. En tegen mijn vrouw dat hij het weerbericht goed in de gaten zal houden.. thumbup.gif
Afbeelding
Subaru Forester 2.0 X Comfort(2007)Hobby 460T Prestige (1993)

dennis janine
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 30 okt 2013 22:29

Re: Leuke vakantie anekdotes 2015 !

Bericht door dennis janine » ma 17 aug 2015 19:34

Wij hadden dit jaar een eigen veld, aangezien wij in het noorden vallen en dus als eerst vakantie hadden en gelijk de eerste zaterdag vertrokken.
Maar goed het lege veld tot je beschikking dan rij je met de auto een rondje en zet je je caravan "makkelijk" neer.

Volgens mij vrouw stond hij goed dus stap uit en mijn oudste vraagt: papa waar komt de voortent
Zeg nog gewoon aan de voorkant van de caravan. Nou dan komt deze in de bosjes zegt ze
Kijk nog eens goed en zie dat de deur aan de "verkeerde" kant staat en dus richting de bosjes....

Twee weken later krijgen we buren op het veldje naast ons - auto met caravan wordt recht gezet en volgend de toekomstige buurvrouw staat deze goed.
Tot dat dochter vraagt WAAR KOMT DE VOORTENT ?
scratch.gif

Gebruikersavatar
Williamr
Berichten: 961
Lid geworden op: za 17 jan 2015 21:08
Locatie: Midden vh land

Re: Leuke vakantie anekdotes 2015 !

Bericht door Williamr » di 18 aug 2015 18:12

Op de camping waar wij geweest zijn kon er een koelkast op de camping gehuurd worden, ideaal voor de mensen met vouwwagen en tent. Toen zag ik een Fransoos staan en deze had ook een koelkast in de voortent staan.
Was een behoorlijke en er zat nog een vriesvak op welke bijna net zo groot was als onze koelkast in de caravan. :lol:
Op een bepaald moment werd het hele spulletje afgebroken en wij vroegen ons af waar de koelkast was gebleven...............tot de deur van de caravan openstond. HIJ STOND ERIN!!!!! awhoea.gif awhoea.gif

Ze gingen de volgende dag weg maar ik heb een vermoeden dat de buik wel even ingehouden moest worden om naar bed te gaan . whistle.gif

Eigenlijk mezelf ook twee weken lang verbaasd wat Franzosen allemaal in zo'n klein caravannetje kunnen krijgen en hoeveel er zonder extra spiegels rijden.

Kogeldruk en belading wat is dat???????? :oops:
Vriendschap bezit je niet, het is een geschenk.

Guus 1972
Berichten: 378
Lid geworden op: za 27 nov 2010 16:02
Locatie: Wijchen

Re: Leuke vakantie anekdotes 2015 !

Bericht door Guus 1972 » wo 19 aug 2015 09:22

Dit is er stiekem nog eentje van vorig jaar:

"Boven een dampende mok koffie gluur ik door de vitrage naar buiten. “Misschien moet je even gaan helpen”, zegt Ingrid. Ik ben de beroerdste niet en besluit de buurman te helpen. Hij beschikt over een grote camper waarvoor je een vrachtwagenrijbewijs nodig hebt. Met zes man staan we de camper aan te duwen, maar hij krijgt geen grip in de modder van Nouan le Fuzillier. Nog meer manschappen worden opgetrommeld, maar er is niet meer voldoende ruimte aan de achterzijde van de camper om alle helpende handen te herbergen. Uiteindelijk wordt de campingbaas er bij gehaald, die met zijn kleine trekkertje probeert de camper uit de modder te trekken. Hoe het trekkertje ook zijn best doet: de camper geeft zich niet gewonnen. Het trekkertje zelf komt tot zijn assen in de modder te zitten. Uiteindelijk druipt ook de campingbaas af. Hoe het verhaaltje af loopt weten we niet, want voor die tijd zijn we zelf al weg."

Aangevuld met een nieuwe:

" “Is dat alles wat er van uw caravan over is?” vraagt de eigenaar van de campingartikelenwinkel als ik het kapotte neuswiel met een klap op de toonbank leg. Gelukkig kan ik ontkennend antwoorden. Ieder jaar zorgen we voor een leuke verrassing om tijdens de vakantie de spanning wat te verhogen. Twee jaar geleden koppelde ik de caravan niet goed aan waardoor de caravan van de trekhaak schoot. Dit jaar besloot het neuswiel al direct bij vertrek kapot te gaan. Zo kunnen we niet manoeuvreren dus ik moet in Duitsland een nieuwe halen. Als de eigenaar van de winkel vraagt of ik het bonnetje nog wil zeg ik dat ik dat wel wil, maar dat ik er volledig begrip voor heb dat hij niet staat te trappelen om te ruilen, nadat hij gezien heeft in welke conditie ik het oude neuswiel heb afgeleverd. "
Peugeot 307 2.0 HDI (2005)/Kip Shuttle 44 TK (2002)

Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Re: Aankoppelhulpje

Bericht door Jan Br » di 7 jun 2016 17:10

Over dat helpen gesproken op een camping heb ik nog wel een mooi verhaal, 's even kijken of ik het ongecensureerd op de site krijg.

Het is wel zeker 20 jaar terug dat we op een camping in Zuid-Italie belanden, maar een caravan toen nog zonder mover. Op de plek waar we konden gaan staan zat een richeltje waar mijn vrouw en ik de caravan maar niet overheen kregen, nou ja tenminste niet zo makkelijk, want na lang proberen lukte dit uiteindelijk. Alles onder het goedkeurende toezicht van onze buren die heerlijk met een glas wijn in de hand ons "modderen" hadden zitten aankijken.

Uiteindelijk stonden we op onze plek, maar onze "buren" hadden bij ons wel alle kruit verschoten. Toen we tot de conclusie waren gekomen (aan de hand van autokentekens) dat wij absoluut de enige Nederlanders waren op deze camping werden we wat expliciteer in de uitingen over onze "buren".

Die lieten enige malen per dag, twee van die hele kleine hondjes uit, die door mij, sorry, maar niet zo netjes Ku....likkertjes werden genoemd. Niet zachtjes, maar gewoon duidelijk, daar heb je haar weer met haar ku....likkertjes.

Rare humor misschien, maar wij vonden dat leuk. blij.gif

Tot na een week onze buurvrouw in onvervalst Amsterdams aan mij kwam vragen of ik even een klauwhamer voor haar had, omdat ze de haringen van haar tent niet uit de grond kreeg. Achter mij hoorde ik alleen nog de deur van de caravan dichtslaan en die ging pas na een uur of twee heel voorzichtig nog eens open om mijn vrouw uit te zien stappen met rode ogen van het zich in tranen lachen van deze situatie, die ze aan mij overliet om hem op te lossen.

Eerlijkheid gebied te zeggen, dat we nog best even aardig gepraat hebben met onze "buurvrouw", maar vergeten doen we dit moment nooit meer.
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

caravanblog
Berichten: 192
Lid geworden op: di 24 jan 2017 23:13
Locatie: Omgeving Schagen
Contacteer:

Re: Leuke vakantie anekdotes!

Bericht door caravanblog » vr 27 jan 2017 19:24

Ik wil toch even een voorvalletje melden die ons is overkomen. De eerste caravan die we kochten (Fendt Platin 510 TF 2001), zoals vermeld op mijn blog, had een airco op het dak. Met deze caravan zijn we destijds naar Zuid-West Frankrijk geweest. Op de heenweg uiteraard een tussencamping aangedaan. Een van deze campings was een municipal(gemeente) camping. Helemaal geen beheerder aanwezig. Ook geen receptie o.i.d.
Andere kampeerders zeiden dat de volgende ochtend iemand zou komen om af te rekenen. Prima.

Wij alles installeren en vervolgens wegens de hitte de airco uitproberen. Plof!!! Airco uit. Nou, dat was niet alleen de airco, dat was de hele camping zonder stroom. Dat was schrikken. En het ergste was dat de stoppenkast op slot zat en geen beheerder aanwezig. Het werd ons niet erg in dank afgenomen deze actie. Het heeft een uurtje of 3 geduurd voordat er iemand uit het nabij gelegen dorpje was opgetrommeld. Die zei dat er maar weinig amperes beschikbaar waren voor deze camping.
Achteraf kan je erom lachenl
Ford Kuga 2020 St-Line-X 1.5 Ecoboost en per eind april 23 nw Knaus Sudwind 60Y 500EU 2022 met cassetteluifel, Mover Enduro EM303A+, Unico Verona Champagne/Zwart XL (8-2023) met voorwand de luxe + dakluifel + gaaswand + blinderingen.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Leuke vakantie anekdotes!

Bericht door Chris » vr 27 jan 2017 23:24

Ik ging nog met pa en ma mee op vakantie, met de tent.
Een jaar of 12 was ik, en we stonden in Zeeland... ergens.. ik weet niet meer waar.
Erg open camping weinig privacy, dat scheelde, kom je goed "gluren".
Komt er een dikke Merc. en een flinke caravan er achter het veld oprijden...
Na flinke ploegwerkzaamheden met die Merc stond de caravan dan toch zoals "muti" het wilde.
We hadden het stel al direct in Vati und Muti omgedoopt.
Mijn vader deed over dat soort dingen totaal niet moeilijk.
Affin.. het veld naar de knoppen, maar daar moest toch hun voortent komen.
Zak stokken uitgezaaid op de grond, lappen stof erbij, en nog wat zweet van Vati er op..
Eindelijk zit de tent door de pees en wordt er binnen met stokken gerammeld.
Heel veel gerammeld...
En ja hoor.. de voortent "verrees"...
Vati en Muti stonden weer buiten want de haringen moesten er in toen er een snotneus van een joch opmerkte dat bij hun de gordijntjes binnen zaten........

whistle.gif whistle.gif
Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Jan Krukas
Berichten: 514
Lid geworden op: wo 18 mar 2015 17:58
Locatie: Haarlem

Re: Leuke vakantie anekdotes!

Bericht door Jan Krukas » za 28 jan 2017 12:51

Bij ons op de camping in Orta is de toegang een beetje stijl naar beneden met
Aan het einde een U bocht naar links en een beetje krap,kwam een Engelsman
Met een nieuwe R,Rover met een groote ook nieuwe karavan naar beneden rijden
En hij kwam vast te zitten in de bocht kon geen kant meer op hij was helemaal
In paniek daar ik al jaren met vracht wagens en aanhangers rijd vroeg ik de man
Of ik het van hem over moest nemen en de combi op zijn plaats te zetten,hij was
Blij dat ik het wilde doen en wees zijn plek aan de water kant aan. Nou ik met de
Kombinatie achter uit de de op rit omhoog en toen de bocht wat ruimer genomen,
Bij de plek aan gekomen met een paar keer steken de combi om gedraaid en op zijn
Plek gezet nou dat had even goed gedaan dacht ik niet dus want het was een Engelse
Caravan en daar zit de deur aan de andere kant toen we uit gelachen waren het spul
Weer om gedraaid zo dat hij tenminste van het uitzicht kon genieten. thumbup.gif

(de volgende keer kijk ik eerst even waar de deur zit) stom.gif

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Leuke vakantie anekdotes!

Bericht door Chris » za 28 jan 2017 23:10

Ruim 50 jaar geleden....
Paps en mams mochten een kleine bungalowtent lenen van familie.
Daarmee gingen we naar camping Castricum.... nog steeds bij ons bekend als Cemping Cestricum.... spraakverwarring..

We kampeerden dus voor het eerst, alles was nieuw en vooral spannend.
Slapen onder een katoenen dak.. en als het dan regent??
Alles ging super, mams vermaakte zich prima met het organiseren van badminton wedstrijdjes en paps bleek kampeerbloed in de aderen te hebben.
Maar... mams d'r zus ( die helaas vlak bij woonde) zou dit allemaal wel eens willen zien een dagje, zo midden in de vakantie kregen we dus visite...
Tante Frida.... alleen de naam al.... Frida....met ome en 2 zoons.
Nou ja... we deden allemaal ons best om er iets moois en indrukwekkends van te maken.
Mijn broer en ik gingen met de 2 neven naar de waterwinning in de duinen.
Plat op je buik liggend spelen met het water... leuk.
Jammer was het nou weer dat een neefje zo nodig in het water moest donderen, maar... nou ja jammer..
Terug op de camping, het middagmaal moest op tafel komen.
Stoelen en tafels was een beetje probleem, dus bord in de handen, en de kids op de grond gewoon.
Mams kookte.... aardappels, daarbovenop stonden de worteltjes met doppertjes te balanceren op het campinggaz stelletje met 2 pitten boven op de blauwe fles.
En op de tweede pit de gehaktballen in de juspan... ( die waren thuis voorbereid, maar dat wist ik toen nog niet.)
Mams was niet zo blij met 7 pottenkijkers.... en begon de doppertjes met wortels af te gieten.
Die aluminium campingpannetjes van toen... ken je ze nog?? wat een ondingen..
Mams giet dus af bij de boom en het deksel floept een beetje scheef.... ja hoor.... stelletje doppers en worteltjes bij de boom... oeps..
De zaak wat gered en afgespoeld, en onder het mom van "Zand schuurt de maag" toch op tafel.
De piepers werden afgegoten, en mams brandde haar handen aan de hete rotpan, en ja hoor.... de piepers allemaal bij de boom....
Zegt mijn pa eenvoudig... nou ... gooi de gehaktballen er ook maar bij, gaan we gezellig rond de boom zitten....
Tante Frida vertrok.... met een blik in dr ogen die op onweer stond..
Gelukkig is tante Frida nooit meer op visite gekomen op de camping...
Die 2 zoontjes ware trouwens ook drabbers.....

En sinds die tijd kampeer ik al....
en heb met m'n pa hele mooie dingen meegemaakt... het was me d'r eentje hoor..
Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Leuke vakantie anekdotes!

Bericht door Chris » zo 29 jan 2017 22:45

Ik was 18... en had mijn eerste auto.
Een Datsun 100A
En we ondernamen met een vriend een "grote" vakantie, helemaal naar Luxemburg.
Vianden was ons reisdoel.
Tent mee, potten en pannen want ik was voor de tent en de reis, maar mijn vriend die voor slager leerde was voor het eten.
Al ras hadden we "kennisen" op de camping, nog een stel reislustige knullen.
Met z'n 6en was het gezellig, we deden niets wat het daglicht niet kon verdragen.
Kampvuren stoken aan de oever van de rivier was een tijdverdrijf wat we lang volhielden, elke avond weer.
Hout haalden we in Duitsland, aan de overkant van het riviertje waar je zo doorheen liep en op de heuvel zat voor handen had.
Toen...
Toen had mijn vriend de aankomend slager een idee.... een lekker idee....
We hebben de koppen en de centen bij elkaar gestoken en met 6 man sterkt een compleet speenvarken gekocht bij een locale boer.
Vriend slager heeft het voorwerk gedaan en zou braden.
Wat betonijzer was ook snel gevonden en de BBQ kon worden gebouwd aan de oever van de rivier.
Aan het einde van de middag begonnen we met het stoken, en weldra zat er goed de fik in.
Dat was fout, het moest heet zijn en niet fikken zei de slager...
Affin... een paar uur later, het speenvarken had al uuuuuuuren rond gedraait, konden de eerste plakjes afgesneden worden.
De hele camping had al meegedraait, alles op handkracht he..we hadden zeker bekijks... en een huilend grietje..
Maar de beloofde plakjes vlees waren dan ook super... het water loopt me weer in de mond.
Ik geloof dat we om 3 uur s'nachts opgebroken hebben... toen was het varken verdwenen...
Moraal van dit verhaal..
Als je gaat BBQen, met een varken aan het spit... begin dan s'morgens na het ontbijt.... dan is tijdens de lunch het vuur goed en kan je s'avonds lekker eten.
Maar leuk was het zeker en vergeten doe ik het nooit meer.
Geleerd van m'n pa he.

Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Leuke vakantie anekdotes!

Bericht door Ab » do 16 feb 2017 23:06

Aantal berichten verwijderd.
Niets te maken met het onderwerp.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7068
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: Leuke vakantie anekdotes!

Bericht door karelV » ma 31 jul 2023 17:40

Chris schreef:
za 28 jan 2017 23:10
Ruim 50 jaar geleden....
Paps en mams mochten een kleine bungalowtent lenen van familie.
Daarmee gingen we naar camping Castricum.... nog steeds bij ons bekend als Cemping Cestricum.... spraakverwarring..

We kampeerden dus voor het eerst, alles was nieuw en vooral spannend.
Slapen onder een katoenen dak.. en als het dan regent??
Alles ging super, mams vermaakte zich prima met het organiseren van badminton wedstrijdjes en paps bleek kampeerbloed in de aderen te hebben.
Maar... mams d'r zus ( die helaas vlak bij woonde) zou dit allemaal wel eens willen zien een dagje, zo midden in de vakantie kregen we dus visite...
Tante Frida.... alleen de naam al.... Frida....met ome en 2 zoons.
Nou ja... we deden allemaal ons best om er iets moois en indrukwekkends van te maken.
Mijn broer en ik gingen met de 2 neven naar de waterwinning in de duinen.
Plat op je buik liggend spelen met het water... leuk.
Jammer was het nou weer dat een neefje zo nodig in het water moest donderen, maar... nou ja jammer..
Terug op de camping, het middagmaal moest op tafel komen.
Stoelen en tafels was een beetje probleem, dus bord in de handen, en de kids op de grond gewoon.
Mams kookte.... aardappels, daarbovenop stonden de worteltjes met doppertjes te balanceren op het campinggaz stelletje met 2 pitten boven op de blauwe fles.
En op de tweede pit de gehaktballen in de juspan... ( die waren thuis voorbereid, maar dat wist ik toen nog niet.)
Mams was niet zo blij met 7 pottenkijkers.... en begon de doppertjes met wortels af te gieten.
Die aluminium campingpannetjes van toen... ken je ze nog?? wat een ondingen..
Mams giet dus af bij de boom en het deksel floept een beetje scheef.... ja hoor.... stelletje doppers en worteltjes bij de boom... oeps..
De zaak wat gered en afgespoeld, en onder het mom van "Zand schuurt de maag" toch op tafel.
De piepers werden afgegoten, en mams brandde haar handen aan de hete rotpan, en ja hoor.... de piepers allemaal bij de boom....
Zegt mijn pa eenvoudig... nou ... gooi de gehaktballen er ook maar bij, gaan we gezellig rond de boom zitten....
Tante Frida vertrok.... met een blik in dr ogen die op onweer stond..
Gelukkig is tante Frida nooit meer op visite gekomen op de camping...
Die 2 zoontjes ware trouwens ook drabbers.....

En sinds die tijd kampeer ik al....
en heb met m'n pa hele mooie dingen meegemaakt... het was me d'r eentje hoor..
Chris

Leuk verhaal Chris.......net zoiets als de kok aan boord van een schip/boot.....wie heeft er al gebid voor het eten waarop iedereen z'n hand opstak, nou dank dan maar want de aardappels liggen overboord awhoea.gif awhoea.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

petronella
Berichten: 1681
Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13

Re: Leuke vakantie anekdotes!

Bericht door petronella » ma 31 jul 2023 18:18

Jaren geleden in zuid Frankrijk … op de terrassencamping stond een gezin met een vouwwagen ,van het type alpenkreuzer.
Toen nog uit moeten spannen met zowat honderd haringen,! Dit gezin had er geen enkele haring inzitten en ook over de koepeltentjes van de kids zat de buitentent niet , het was tenslotte Altijd goed weer in zuid Frankrijk
Vrouw des vouwwagen had net de was van hun 5 kinderen opgehangen.
Tot ik op de wereldradio hoorde dat de mistral opkomst was. Als een goede camping buurvrouw ging ik ze toch even waarschuwen . Met grote spoed werden er 100 haringen geslagen ,stormlijnen aangebracht, was binnengehaald enz.
Wachten op de mistral die zou komen ……. Niet dus!!! knipoog.gif
Achteraf ontzettend gelachen en…… we hebben er een leuke schoonzoon aan overgehouden al 23 jaar.

Gebruikersavatar
dehoekies
Berichten: 559
Lid geworden op: za 20 aug 2022 19:29

Re: Leuke vakantie anekdotes!

Bericht door dehoekies » wo 20 mar 2024 15:47

Het was 2003 onze eerste grote trip met een VW T4 camperbus een hoogdak .
Op de bonnefooi aangereden richting Italië met alleen een landkaart.
Het werd een rit van ± 5200 Km door landen als België, Luxemburg ,Frankrijk, Italië, Monaco, Vaticaanstad, San –Marino ,Duitsland en Zwitserland
De eerste anekdote was in Monaco daar werden we door agenten met witte handschoentjes aan gedirigeerd naar een camperparkeergarage a € 25,- per uur maar boven werden we gesommeerd naar een parkeerplaats voor een hotel om daar te parkeren .
Toen wij daar eenmaal stonden kreeg ik in de gaten dat ik daar niet thuis hoorde met Ferrari`s en Lamborghini en Rolls Royse en meer van dat spul .
We hebben het vanuit de camper aanschouwd onder het genot van een kop koffie en zijn toch maar naar beneden gereden richting die camper-parkeergarage maar die was qua prijs niet ons ding .
Andere anekdote in onze eerste grote reis was dat het vrouwtje de landkaart ( geen navigatie in die tijd ) in haar handen had en het was dik 30 gr dus ramen open beide zijde en ja hoor daar ging de landkaart door de raam naar buiten , gelukkig een reserve bij van de ANWB
Op weg richting Pompei via de SS1 waar veel campertjes en oude caravans lang de weg stonden , ik dacht in het begin dat het meisje wat er bij stond panne had maar na enkele campertjes en caravans bleken dat veel meisjes daar geen panne hadden maren een oud beroep aan het uitvoeren waren.
De reis voortgezet en onderweg wat gesnoept en wat fruit gegeten en het vuil allemaal mooi in een builtje wat we onderweg konden weggooien in een vuilnisbak bij een pomp ef parkeerplaats.
Zo gezegd zo gedaan en kwamen we aan in Pompei op camping Zeus boven bij de ingang van de oude verdwenen stad Pompei.
Zakje gepakt met het Capitol-boek van Italië om te kijken wat er nog meer in de omgeving was , nou het zakje met de boeken was weg en het zakje met afval lag nog voor het vrouwtje haar stoel .
Had mij wederhelft het verkeerde zakje weg gegooid .
Het was een leerzame reis uiteindelijk
Gepensioneerden hebben nooit vakantie, ik ook niet ik ga ontdekken awhoea.gif
Groetjes Peter & Marijke Hoekstra
Best

Mazda CX 5 luxery 2.0 ltr 213 Nm/165 PK/121 kW uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent ( avatar volgt)

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Leuke vakantie anekdotes!

Bericht door Chris » wo 20 mar 2024 20:10

Ufo.

Het was ergens 1970 ofzo.
Pa en ma hadden een Walker bungalow tent met luifel, zo'n oranje met witte franjes langs de luifelrand.
Mijn broer en ik hadden beide een eigen tentje van Campingstar, hij een blauwe en ik ook oranje.

Nu was mijn pa een vervente vliergeraar, en wij dus ook... en wij bouwden ook zelf onze vliegers... meestal mega groot natuurlijk, dat was leuk.
Thuis was het strand dan ook vaak ons domein.
Maar op camping het Hunzedal, op het voetbalveld werd er ook heel veel gevliegerd.

Nu had pa een wel heel onwijs grote vlieger, dat ding "trok" als een malle en wij "stuurden" dan ook veel briefjes en vlaggetjes omhoog langs het vliegertouw.
Dat bracht bij pa een idee.....
Die heeft op een onbewaakt ogenblik aan het einde van de dag zijn mega vlieger met een klein brandend olielampje heel hoog opgelaten, en het touw aan een boom wat verderop vastgemaakt, en daarna ruistig in de tent gaan eten.

s'Avonds toen het al donker was geworden gingen we ineens "wandelen"... mn broer en ik wisten van niks.. en we wandelden toevallig naar het voetbalveld natuurlijk.
Zomaar per ongeluk zag mijn vader ineens een Ufo in de lucht.... en wij zagen dat toen ook .... eng... wat is dat nou.... buitenaardse wezens.... wel heel stil, en ze bleven maar op dat zelfde plekje vliegen.
Meerdere mannen stonden er ondertussen ook naar te kijken en allemaal idiote gedachten te spuien, de luchtmacht bellen of het leger, de politie, de minister van weet ik veel...
Wij maakten al gissend onze wandeling af, en in de tent aangekomen heeft pa aans ons verklapt wat hij nu weer geflikt had... en idd... zijn vlieger was er niet.
Hardop lachen mochten we niet meer.... dat was te laat.
In het holst van de nacht heeft mn pa toch nog die vlieger binnen gehaald.
Dat was mijn pa... vol met verrassingen.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
cortrans
Berichten: 1266
Lid geworden op: ma 24 mei 2021 11:27
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Leuke vakantie anekdotes!

Bericht door cortrans » do 21 mar 2024 09:00

haphop.gif [re.gif] thumbup.gif
LMC Musica 470e (2010), Thule Omnistor 1200 zakluifel met Obelink voor- en zijwanden, Sinclair dak airco, Reich volautm. mover, Heki dakluik, Thule fietsendrager achter, Milenco spiegels, Nissan Qashqai 1.3 MHEV automaat N-Connecta uit 2022

Christ
Berichten: 19
Lid geworden op: za 21 sep 2013 19:03

Re: Leuke vakantie anekdotes!

Bericht door Christ » do 21 mar 2024 09:37

Hellingproef

Als wij naar het zuiden rijden, volgen we in Frankrijk niet de Route Soleil maar de Route National. Zo ook op de 2e pinksterdag in 2012. We hadden die middag al enkele keren moeten omrijden omdat in verschillende dorpjes jaarmarkten werden gehouden en de dorpskern daarvoor was afgesloten. Voor een overnachtingscamping was ons oog was gevallen op camping Municipal Le Pont d’Allagnon in Lempdes sur Allagnon.
Toen we van de doorgaande weg het dorp inreden, zagen we dat ook hier een jaarmarkt was geweest die middag. Maar het leek afgelopen want er waren vrij veel voetgangers die hun auto opzochten. Ook de afzethekken waren aan de kant geschoven en er was druk verkeer. Op een bepaald moment gaf het navigatiesysteem dat we voor de camping rechtsaf moesten. Ook hier was het afzethek opzij gezet en voor ons reden verschillende auto’s die weg in, die overigens direct na de bocht naar beneden het dal in ging. Na ongeveer 150 meter waren de auto’s, die voor ons het weggetje waren ingereden, in parkeervakken gegaan. Wij kwamen tegenover een lange rij tegemoet komend verkeer stil te staan. De weg was te smal om te passeren en er was geen parkeervak meer over om onze combinatie van auto met caravan in te zetten.
Wij stapten uit en met ons beste Frans probeerden we duidelijk te maken dat wij aan het einde van die weg op de camping moesten zijn en of men maar achteruit wilde om voor ons de weg vrij te maken. Immers achteruit de helling op met een caravan achter de auto ging niet. Er werd in rap Frans gepraat en wat men precies zei, was niet duidelijk. Maar achteruit gingen ze niet.
Er was maar een oplossing en dat was de caravan afkoppelen en op de mover terug de helling op. Verschrikt keken de fransen toe toen we de caravan afkoppelden. Men dacht vast dat die Hollander gek was geworden en ze zagen de caravan al in het dal liggen, want een mover hadden ze nog nooit gezien. Van alle kanten schoten ze toe om de caravan tegen te houden. Toen de caravan in beweging kwam, ging men verbaasd op de knieën om onder de caravan te kijken. Niets dan verbaasde blikken toen de caravan langzaam achteruit omhoog ging. Intussen werd het verkeer boven tegengehouden want er reed nog steeds verkeer de weg in. Toen de caravan weer boven stond, kon ook de auto terug en was de weg weer vrij. Al met al heeft het hele gebeuren zo’n 45 minuten geduurd maar er viel geen onvertogen woord. Men was in een opperbeste stemming (waarschijnlijk van de wijn) en men had alle geduld. Wij hebben een dorp verder op de camping municipal een plekje gevonden en onder het genot van een glaasje wijn terug gekeken op een bewogen middag.
Opel Zafira 1.4 Turbo Innovation (2017) met een Hobby 495 DeLuxe 2024

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Leuke vakantie anekdotes!

Bericht door dieseltijger » do 21 mar 2024 09:52

Ik beperk mij tot twee kleine binnenpretjes:

Zo stonden wij ietwat tegen onze zin in opgesteld op een naturistencamping , omdat deze camping simpelweg de enige was die nog vrije plaatsen beschikbaar had aan een See in Mecklenburg- Vorpommern. We hebben er niets mee, kamperen is improviseren.
1: Het was voortreffelijk weer, een fikse zonneschijn en smoorheet en er was een alleraardigst zandstrandje. Mensen die zaten te zonnebaden, kinderen met emmertje en schepje - dat soort werk. Zo ook een meneer die lekker in een opblaasbare boot zat te dobberen, en wat zat te lezen. Ietwat later leek meneer in slaap gevallen te zijn. Heel veel later sliep meneer nog steeds, en een niet nader te benoemen orgaan werd roder en roder (Gniffel);

2: We voelden ons inmiddels thuis, en hoewel je gekleed mocht zijn ga je toch in het gezelschap op nietwaar? Het was een weidse camping en ik moest even naar het centrale gebouw, en er breekt een ongelooflijke hoosbui los. "Alle nadeel hep se voordeel" realiseerde ik me: je hebt geen kleding aan, dus ook geen last van natte kleding - en ging relaxed weer terug. Even wennen, kwam als een verzopen kat aan, afdrogen - klaar. Slimme jongens die naturisten.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Desmo
Berichten: 40
Lid geworden op: ma 10 jul 2023 09:45

Re: Leuke vakantie anekdotes!

Bericht door Desmo » do 21 mar 2024 11:13

Onze eerste keer kamperen met een geleende caravan. Vrouw, dochtertje en twee honden mee.

Ik dacht wat kan er mis gaan, onze grote hond ( witte herder ) was keurig opgevoed, kende alle commando's en luisterde als een malle.
Heel erg baas gericht. En dat bleek.. Na het eten even naar het toilet gebouw om dochterlief te douchen en de vrouw ging wat afwassen. Hondjes netjes op hun kussen in de voortent, echter we waren het veldje nog niet af of ik voelde ineens een natte neus tegen mijn hand. De grote witte zag mij weglopen en dat was niet de bedoeling. U kunt begrijpen dat ze de rits niet heeft open gedaan op de manier die moest.

Gelukkig na de vakantie de rits laten herstellen en maar een reisbench meegenomen.
Kip Star-line 47TDB 2000 Dethleffs C'Joy 480 QLK '19, Volvo V70NN 2.5T

Gebruikersavatar
Xecto
Berichten: 652
Lid geworden op: do 13 mei 2021 15:30
Locatie: tussen Vallei en Heuvelrug

Leuke vakantie anekdotes!

Bericht door Xecto » do 21 mar 2024 11:30

Movers en Fransen… tsja… In mei 2023 stonden wij op een volledig verwaterde camping aan de Bretonse kust, campers werden door de eigenaar met een tractor weggesleept, wij stonden tot de assen in het gras.

Op de middag van vertrek wilde ik de combi vast klaar zetten zodat we na het avondeten konden gaan rijden. Vanwege het zachte gras heb ik de caravan bij de koppeling zoveel mogelijk opgetild om de druk om het neuswiel te verlagen, terwijl ik met de andere hand de mover bediende. Nu gaat dat met de afstandsbediening van de Truma wat lastig met 1 hand dus die hield ik tegen me aan en zo liep ik wat gebogen voor de caravan uit. Na 15m door de drek en 2m van de auto komt er een Fransman aangerend: of t allemaal lukte en of hij me even helpen moest.

Toen ik hem wees op de mover, vielen de ogen uit zijn hoofd en begonnen de oren te klapperen: dat was toch de uitvinding van de eeuw en had ie nog nooit gezien! Dat een persoon van 85kg in z’n eentje een caravan van 2,8t door 15cm drek trekt was blijkbaar de normaalste zaak van de wereld


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mercedes-Benz V300d 4Matic + Dethleffs 740 RFK ; geht nicht, gibt's nicht!

Gebruikersavatar
cortrans
Berichten: 1266
Lid geworden op: ma 24 mei 2021 11:27
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Leuke vakantie anekdotes!

Bericht door cortrans » do 21 mar 2024 14:56

dieseltijger schreef:
do 21 mar 2024 09:52
Ik beperk mij tot twee kleine binnenpretjes:

Zo stonden wij ietwat tegen onze zin in opgesteld op een naturistencamping , omdat deze camping simpelweg de enige was die nog vrije plaatsen beschikbaar had aan een See in Mecklenburg- Vorpommern. We hebben er niets mee, kamperen is improviseren.
1: Het was voortreffelijk weer, een fikse zonneschijn en smoorheet en er was een alleraardigst zandstrandje. Mensen die zaten te zonnebaden, kinderen met emmertje en schepje - dat soort werk. Zo ook een meneer die lekker in een opblaasbare boot zat te dobberen, en wat zat te lezen. Ietwat later leek meneer in slaap gevallen te zijn. Heel veel later sliep meneer nog steeds, en een niet nader te benoemen orgaan werd roder en roder (Gniffel);

2: We voelden ons inmiddels thuis, en hoewel je gekleed mocht zijn ga je toch in het gezelschap op nietwaar? Het was een weidse camping en ik moest even naar het centrale gebouw, en er breekt een ongelooflijke hoosbui los. "Alle nadeel hep se voordeel" realiseerde ik me: je hebt geen kleding aan, dus ook geen last van natte kleding - en ging relaxed weer terug. Even wennen, kwam als een verzopen kat aan, afdrogen - klaar. Slimme jongens die naturisten.
haphop.gif
LMC Musica 470e (2010), Thule Omnistor 1200 zakluifel met Obelink voor- en zijwanden, Sinclair dak airco, Reich volautm. mover, Heki dakluik, Thule fietsendrager achter, Milenco spiegels, Nissan Qashqai 1.3 MHEV automaat N-Connecta uit 2022

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5738
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Leuke vakantie anekdotes!

Bericht door Morgoth » do 21 mar 2024 16:02

Ergens eind jaren 80 had ik een Ruska Buggy gekocht. "potent" motortje erin van een VW bus en een paar enorme banden en we hadden een leuk speleding voor in het terrein. Er werd een treffen aangekondigd in Baarlo, met een offroad terrein erbij. Daar moest ik, samen met een vriend dus ècht heen. Enkele reis 250km.

Nou is zo'n buggy niet bepaald comfortabel, heeft geen verwarming en het voorruitje bied niet veel bescherming. Het was koud en druilerig maar we zouden uiteraard zonder het canvas dakje gaan rijden, want met dak rijden deden alleen mietjes. We trokken ons motorpak aan voor de warmte en op naar Baarlo. Onderweg scholden we alle cabriorijders die met het dak dicht reden jolig uit voor mietje. We kwamen nat en volkomen verkleumd aan op de tijdelijke camping.

De volgende dag was het schitterend weer. Lekker warm en een stralende zon. Dus het terrein in met de buggy. Dat ging geweldig, totdat ik een zandbult iets te enthousiast nam, de auto loskwam van de grond en bij het neerkomen landde op het motorblok. Hierdoor brak de voorkant van de versnellingsbak af. Einde verhaal :oops:
De terugweg was in de cabine van een bergingswagen. De zon scheen uitbundig en het was heerlijk warm. Alle mietjes die ons inhaalden hadden hun dak open.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
Techman
Berichten: 254
Lid geworden op: zo 12 jan 2014 15:55

Re: Leuke vakantie anekdotes!

Bericht door Techman » do 21 mar 2024 19:45

Het is 1994, mijn vrouw (toen nog vriendin) en ik gingen voor het eerst met z'n tweetjes met de tent op vakantie naar Italië.
De Opel D-kadett 1.2S (sport of super ) uit 1984 moest eraan geloven. "Nieuwe" achterbanden erop, surfplank op het dak en rijden.
Mijn vader zei nog: " hoe dichter bij huis hoe groter de kans dat ik je kom ophalen".
We hebben een geweldige vakantie gehad en de Kadett gaf geen kik. Totdat....

De terugweg.
We rijden ergens onderin duitsland en de auto begint enorm te trillen. (Of is het nogmeer te trillen).
Ik verwijt mijn vrouw dat ze links moet gaan rijden omdat de weg zo slecht is.
Jullie begrijpen het al dit hielp niets.
Wij stoppen op de eerste P-plaats en wat blijkt, het achterwiel lijkt wel een ei.
Kofferbak leeg reserve wiel erop en gaan.

Halverwege duitsland begint de auto weer licht te trillen. Dit keer was de linker achterband de oorzaak maar we konden er nog rustig mee rijden en ik had natuurlijk onthouden wat mijn vader had gezegd.
Ter hoogte van Krefeld werd het gevaarlijk en zijn we de snelweg afgegaan.
Onderaan de afslag aan een man, die in de tuin aan het werk was, gevraagd waar we konden bellen. Hij verwees ons naar een benzinepomp verder op. Daar naartoe gehobbeld en geprobeerd mijn ouders te bellen. Niemand!

Ondertussen was het zaterdagavond 19:00 uur en er was geen garage meer open.
We zaten met z'n tweetjes op de stoeprand te bedenken wat we gingen doen. Hotel of....

Na enkele minuten komt de beste man uit de tuin kijken hoe het met ons ging.
Hij zag ons zitten, zei nog "bitte warten" en reed weer weg.
Na een kwartier komt hij terug, doet de achterklep open en haalt er twee complete wielen uit.
"Meine schwester hatte daszelbe auto" en warempel ze pasten.

Wij natuurlijk hartstikke blij en ik vroeg wat hij moest hebben voor de wielen.
"Ach, nim mall mit und komme die zuruckbringen wann du zeit hast"

Met grote verbazing namen wij afscheid en al met al heeft de terugreis 2 uur langer geduurd dan de heenreis.
Ik heb later samen met een vriend de wielen teruggebracht bij zijn werk. (Motorzaak net over de grens bij Venlo).
Had een grote taart bij me en de beste man moest eerst diep nadenken wie ik was.

Het was een leuke dag

Geen kwaad woord meer over Duitsers hier

Behalve de taal dan, daar ben ik niet zo goed in.

Knaus Azur 500 EU bj 2007
Saab 9-3 Cabrio 1.8t bj 2008

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5738
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Leuke vakantie anekdotes!

Bericht door Morgoth » vr 22 mar 2024 09:05

Wij kamperen altijd naturistisch. We waren op weg naar huis en hadden een doorreiscamping gevonden in Noord Frankrijk waar we voor één nacht zouden gaan staan. Uiteraard was dit een 'normale' textiel camping maar voor één nacht is dat natuurlijk geen enkel probleem.

We zetten de Paradiso op een plekje, heffen het dak, nemen nog een wijntje en gaan slapen. Dat wijntje viel echter niet helemaal lekker dus ik wordt 's morgens wakker met knallende koppijn. Ik MOEST even frisse lucht hebben. Ik stap dus uit bed, doe de deur open en stap naar buiten. Terwijl ik voor de vouwwagen flinke teugen frisse lucht sta in te ademen kijk ik om me heen en zie de mensen die hun rommeltjes aan het inpakken waren me aanstaren. Ineens realiseerde ik me dat ik niets aan had... :oops: :oops: :oops:

Later bij de afwas komt er een oudere dame van een jaar of 80 naar me toe en zei: "ik heb je wel gezien!"
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
cortrans
Berichten: 1266
Lid geworden op: ma 24 mei 2021 11:27
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Leuke vakantie anekdotes!

Bericht door cortrans » vr 22 mar 2024 09:15

[re.gif] blij.gif
LMC Musica 470e (2010), Thule Omnistor 1200 zakluifel met Obelink voor- en zijwanden, Sinclair dak airco, Reich volautm. mover, Heki dakluik, Thule fietsendrager achter, Milenco spiegels, Nissan Qashqai 1.3 MHEV automaat N-Connecta uit 2022

Plaats reactie

Terug naar “Kampeerverhalen”