uitvoeringen Calista

Plaats reactie
janr

uitvoeringen Calista

Bericht door janr » di 23 jun 2015 12:20

Hallo forum deelnemers,
Mijn naam is Jan, we hebben al meer dan 30 jaar caravanervaring. Onze eerste caravan was een Adria 300 van 1974, onze 2de was een Chateau Cantara 400 Hu van 1998 en nu hebben we een Chateau Calista 450 FHU Charme van 2005 gekocht.
Daarmee kreeg ik ook een vraag. Bij de Calista zijn veel uitvoeringen in extra's op de markt gekomen met ieder zijn eigen naam. Bv Charme, Chalet, Mon Reve, CT, Espace en Nice, misschien nog wel meer.
Misschien dat iemand op dit forum weet wat de verschillen zijn? Ik weet het niet!! Ben wel heel benieuwd naar de uitleg of is het verschil alleen het stickertje?
met vriendelijke groet ,Jan

Volvodriver

Re: uitvoeringen Calista

Bericht door Volvodriver » di 23 jun 2015 13:00

Geen uitvoeringsextra's

Je had bijvoorbeeld de Mon Reve en de Chalet. Dat waren caravans met een frans bed. De ene aan de voorkant en de ander aan de achterkant. Waarbij de Chalet het bed aan de achterkant heeft en de rondzit voorin. De Mon Reve exact andersom.
Die andere namen duiden ook op een indelingsverschil. Niet op uitrusting.

BertJan
Berichten: 2685
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Re: uitvoeringen Calista

Bericht door BertJan » di 23 jun 2015 16:03

de charm is een chalet alleen dan met gladde alufber beplating hierdoor is deze ook wat zwaarder en zit er een zwaardere as onder

janr

Re: uitvoeringen Calista

Bericht door janr » wo 24 jun 2015 19:10

Bedankt voor jullie reacties.
Ik ben er inmiddels achter dat de extra naam toevoegingen actienamen waren. dat hield in dat er bv lm velgen opzaten of dakreling.
Maar verschillen in uitrusting per actienaam weet ik niet , die zullen ook wel klein zijn vermoed ik.
Volgens mij hebben ze ook allemaal een boiler , combi-rolhorren en een hordeur? verzwaarde steunen enz.
Nogmaals bedankt, vr gr
Jan

Plaats reactie

Terug naar “Chateau”