Vaste voortent plaatsen

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Gebruikersavatar
Peerke
Berichten: 246
Lid geworden op: za 28 dec 2013 23:55

Vaste voortent plaatsen

Bericht door Peerke » do 19 mar 2015 14:07

Voor onze seizoenplaats hebben we een nieuwe, vaste voortent ontworpen en laten maken & plaatsen die aan onze criteria voldoet: modern strak ontwerp, grote/hoge ramen = veel licht, duurzaam (o.a. GEHEEL gelast/GEEN stiksels buiten), lange levensduur en betaalbaar*. Na lang zoeken zijn wij uitgekomen bij het bedrijf: A.D.M. Baches in Tinlot/Belgium (http://www.auventadm.com/nl-auvent-cara ... ctable.php) dat aan al deze eisen kon voldoen voor een zéér scherpe prijs, compleet geplaatst (vlonder+vloerbedekking+voortent: in ca. 6 uur tijd); het resultaat voldoet GEHEEL aan onze verwachtingen: zie hieronder!


Afbeelding
3D ontwerp (gemaakt in Google's gratis SketchUp door ADM Baches):

Afbeelding
DE voortent wordt bevestigd

Afbeelding
Het plaatsen van de eerste paal

Afbeelding
Het plaatsen van de laatste paal

Afbeelding
In totaal 17 dwarsliggers....

Afbeelding
De voortent spannen en bevestigen aan de vlonder

Afbeelding
De schuifdeur wordt geplaatst (ja, een beetje luxe mag...toch...?...;-))

Afbeelding
Klaar!

Afbeelding
Hoge/grote ramen (100cm en 40cm hoog)

Afbeelding
Strak dak en regengootjes

Afbeelding
Gordijnen

Afbeelding
Schuifdeur en verandastangen

Afbeelding
Rolluiken dichtgeritst

Afbeelding
De GEHELE voortent is gelast, behalve enkele ritssluitingen achter de rolluiken: m.a.w. geen stiksels meer die gevoelig zijn voor weerinvloeden.


Betaalbaar*:
Toen wij een 'eerlijk' vergelijk maakten van de kosten van een soortgelijke 'confectie' oplossing (met soortgelijke kwaliteit zoals: Isabella, DWT, Herzog, Güsto, etc.), bleek dat dit zéér betaalbaar is:
- Voortent: 7,1m breedte x 3,0m diepte met uitbouw, wintervast, veranda stokken, etc. (extra luxe: schuifdeur)
+
- Vlonder: (balken + betonmultiplex platen + grondankers + schroeven + Tarkett vloerbedekking + afwerkrandjes, ze verder hier: viewtopic.php?f=59&t=24916)



Vragen?: stel ze !
Hobby Prestige 650 UMFe caravan en Volvo V60 auto
Afbeelding

blefke
Berichten: 4603
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 13:15

Re: Vaste voortent plaatsen

Bericht door blefke » do 19 mar 2015 14:29

Petje af.
Mooi ontwerp en ziet er geweldig uit.

Zal wel een werk worden als je alles moet afbreken mrgreen.gif


Blefke

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38569
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Vaste voortent plaatsen

Bericht door Micky » do 19 mar 2015 17:16

Echt top, prachtige strakke tent met mooie grote ramen, heel mooi hoor thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: Vaste voortent plaatsen

Bericht door Michel1975 » do 19 mar 2015 20:30

Absoluut een plaatje maar wat een werk in de zomervakantie mrgreen.gif
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38569
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Vaste voortent plaatsen

Bericht door Micky » do 19 mar 2015 21:08

RE.gif

Ik mag er toch vanuit gaan dat dit echt permanent is, dit wil je niet op- en afbouwen...
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23435
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Vaste voortent plaatsen

Bericht door PD » do 19 mar 2015 22:21

Kwalitatief dik in orde met de functionaliteit van een chalet en het straalt degelijkheid uit thumbup.gif thumbup.gif thumbup.gif
Mooi kan ik het aanzicht echter niet vinden, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Pino
Berichten: 1775
Lid geworden op: do 20 feb 2014 16:50
Locatie: Midden Nederland

Re: Vaste voortent plaatsen

Bericht door Pino » do 19 mar 2015 22:32

Ziet er strak en degelijk uit. Toen wij vorig jaar in Denemarken waren zagen we ook een aantal van die vaste voortenten. Een aantal zelfs zonder caravan. Is die er bij jullie ook 'makkelijk' van weg te rijden?
Hobby Premium 650 UFf getrokken door een Alpina D5 Biturbo

Weinsberg
Berichten: 526
Lid geworden op: di 14 jun 2011 11:01

Re: Vaste voortent plaatsen

Bericht door Weinsberg » vr 20 mar 2015 09:06

Mooi spul !

rbos

Re: Vaste voortent plaatsen

Bericht door rbos » vr 20 mar 2015 09:13

Sodemieter! Dat ziet er goed uit. Zie toch wel een paar plooitjes mrgreen.gif

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38569
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Vaste voortent plaatsen

Bericht door Micky » vr 20 mar 2015 09:17

Pino schreef:Ziet er strak en degelijk uit. Toen wij vorig jaar in Denemarken waren zagen we ook een aantal van die vaste voortenten. Een aantal zelfs zonder caravan. Is die er bij jullie ook 'makkelijk' van weg te rijden?
Zo te zien niet, deze tent zit echt met een pees aan de caravan vast, de tenten die jij bedoelt staan als het ware zelfstandig los voor de caravan, vaak hebben die ook nog "harde" binnenwanden en plafond en zijn dus echt geïsoleerd voor de winter, in de zomer kun je dan met de caravan weg.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

rbos

Re: Vaste voortent plaatsen

Bericht door rbos » vr 20 mar 2015 10:03

Klein beetje kritiek....Het zou helemaal af zijn geweest als er iets slims voor de slikrand bedacht was voor als je het gras moet strimmen.

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Vaste voortent plaatsen

Bericht door PMT » vr 20 mar 2015 10:09

Blijkbaar is dit toch wel "heel gewoon" in België. Toen wij in 2001 noodgedwongen op camping Holsteenbron in het Belgische Zonhoven terechtkwamen, waren de meeste Belgische langkampeerders al voorzien van zulke voortenten. Mn de schuifdeur viel me toen ook al op. In ieder geval heel veel beter en netter dan alle bouwwerken die je in Portugal, Spanje en Italië ziet.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Chatootje
Berichten: 323
Lid geworden op: vr 14 aug 2009 20:03
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Vaste voortent plaatsen

Bericht door Chatootje » vr 20 mar 2015 11:19

RE.gif Vergeet Duitsland niet. Daar staan me toch bouwwerken (bouwvallen)
Daarom ga ik altijd naar een camping waar zo weinig mogelijk vaste/seizoensplaatsen zijn.
Ik heb er een hekel aan om naar dat soort bouwwerken te kijken, zeker als ze niet bewoond zijn en alle ramen zijn verduisterd en waar soms nog houten platen zijn aangebracht. Brrr......., maar dat neemt niet weg dat TS best trots en blij mag zijn met zijn tent.
Groet
Chatootje
Ford C-Max 1.5 Ecoboost 2017 Automaat, 150PS 240Nm en Chateau Calista 450 Chalet (2008) + Powrmover 1XL (Wifi: AlfaR36 router + Awus036H adapter)

Vliedje

Re: Vaste voortent plaatsen

Bericht door Vliedje » vr 20 mar 2015 14:49

caravan.gif Complimenten hoor. Het staat er allemaal mooi strak bij. In Limburg zie ik dergelijke constructies ook wel op de seizoenplaatsen van de campings. Maar dit zijn idd wel tenten die je alleen voor een heel seizoen gebruikt. Beetje lastig om hier mee rond te toeren. Heel veel plezier er mee!

het goede leven
Berichten: 53
Lid geworden op: zo 17 nov 2013 20:31

Re: Vaste voortent plaatsen

Bericht door het goede leven » zo 22 mar 2015 20:20

proficiat met Uw tent, een keuze waar U geen spijt van zal krijgen, A.D.M. levert kwaliteit voor een redelijke prijs zoals men het persoonlijk besteld en het uitgevoerd wil hebben, dit onder deskundig advies van A.D.M. met drie jaar garantie , wij hebben aan onze stacaravan sinds drie jaar een tent met veranda van A.D.M. en hier hebben wij na drie jaar veel gebruik van te hebben gemaakt nog geen seconde spijt van gehad ! . ik weet van exact de zelfde tenten dat deze met gemak 20 jaar staan , dus het is nooit een miskoop , het beste wat er te koop is .


Met vriendelijke groet, Arie
Mercedes Sprinter 211 CDI , Fendt Diamand 650 TF , Stacaravan/Chalet 8.50 x 3.30 Mtr.

Caro

Re: Vaste voortent plaatsen

Bericht door Caro » wo 25 mar 2015 14:58

Mooie tent!
En inderdaad héél wat beter dan de constructies die je op sommige jaarplaatsen ziet... Al is het ergste dat ik tot nu toe zag, wel die camping in Gent aan de Blaarmeersen. Mijn trein passeert er elke dag en elke dag opnieuw denk ik, oh nee, sta hier eens tussen... mrgreen.gif

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36127
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Vaste voortent plaatsen

Bericht door Chris » wo 25 mar 2015 16:02

Hoi Peerke.

De tent is super, de vlonder in je andere topic ook.
Heel mooi en zo te zien ook heel degelijk spul allemaal.
Echter.. je hebt een tour caravan omgebouwd tot een sta-caravan.
Mijn wens is om e.e.a. van Europa te zien, mooie plekken, andere landen, andere cultuur, vreemd eten wat onverwacht erg lekker kan zijn.
Ja zelfs... ook in andere landen heerlijke biertjes gedronken. ( Geef wel direct toe dat Belgie DE bier topper is in Europa.)
Een andere keuze dus.
Maar goed ook, gelukkig zijn wij mensen allemaal anders.... ook in wensen.

Mooi spul allemaal, dat is zeker.

Chris
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

florefelien

Re: Vaste voortent plaatsen

Bericht door florefelien » di 29 sep 2015 23:11

Wij zijn op zoek naar een vaste voortent die nog enigzins betaalbaar is.
Mag ik heel brutaal vragen wat u voor prijs betaald heeft bij deze leverancier in Belgie?
Groet Marieke

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Vaste voortent plaatsen

Bericht door janoniem » di 29 sep 2015 23:30

Ziet er gaaf uit.
Ben zelf meer een rondreizend type, zou nooit zo'n semi permanente plek ambiëren.
Vraag me wel af waarom je in dit geval niet kiest voor een stacaravan met eigen sanitair en behoorlijke keuken.
Wat zijn de voordelen van een caravan/voortent combinatie?

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38569
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Vaste voortent plaatsen

Bericht door Micky » wo 30 sep 2015 01:03

RE.gif

voor ons was dat gewoon het "caravan" gevoel, dat heb je in een stacaravan/chalet niet..
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Peerke
Berichten: 246
Lid geworden op: za 28 dec 2013 23:55

Vaste voortent plaatsen

Bericht door Peerke » zo 27 mar 2022 13:19

(dit is een herplaatsing van mijn artikel uit 2015 i.v.m. het verdwijnen van de foto's bij Tinypic)

Voor onze seizoenplaats hebben we een nieuwe, vaste voortent ontworpen en laten maken & plaatsen die aan onze criteria voldoet: modern strak ontwerp, grote/hoge ramen = veel licht, duurzaam (o.a. GEHEEL gelast/GEEN stiksels buiten), lange levensduur en betaalbaar*. Na lang zoeken zijn wij uitgekomen bij het bedrijf: A.D.M. Baches in Tinlot/Belgium (https://www.voortentadm.com/voortent_antalya/) dat aan al deze eisen kon voldoen voor een zéér scherpe prijs, compleet geplaatst (vlonder+vloerbedekking+voortent: in ca. 6 uur tijd); het resultaat voldoet GEHEEL aan onze verwachtingen: zie hieronder!


Afbeelding
3D ontwerp (gemaakt in Google's gratis SketchUp door ADM Baches):

Afbeelding
De voortent wordt bevestigd

Afbeelding
Het plaatsen van de eerste paal

Afbeelding
Het plaatsen van de laatste paal

Afbeelding
In totaal 17 dwarsliggers....

Afbeelding
De voortent spannen en bevestigen aan de vlonder

Afbeelding
De schuifdeur wordt geplaatst (ja, een beetje luxe mag...toch...?...;-))

Afbeelding
Klaar!

Afbeelding
Hoge/grote ramen (100cm en 40cm hoog)

Afbeelding
Strak dak en regengootjes

Afbeelding
Gordijnen

Afbeelding
Schuifdeur en verandastangen

Afbeelding
Rolluiken dichtgeritst. De GEHELE voortent is gelast, behalve enkele ritssluitingen achter de rolluiken: m.a.w. geen stiksels meer die gevoelig zijn voor weerinvloeden.

Betaalbaar*:
Toen wij een 'eerlijk' vergelijk maakten van de kosten van een soortgelijke 'confectie' oplossing (met soortgelijke kwaliteit zoals: Isabella, DWT, Herzog, Güsto, etc.), bleek dat dit zéér betaalbaar is:
- Voortent: 7,1m breedte x 3,0m diepte met uitbouw, wintervast, veranda stokken, etc. (extra luxe: schuifdeur)
+
- Vlonder: (balken + betonmultiplex platen + grondankers + schroeven + Tarkett vloerbedekking + afwerkrandjes, zie verder hier: viewtopic.php?p=887495#p887495)

Vragen?: stel ze !
Laatst gewijzigd door Peerke op zo 27 mar 2022 13:57, 9 keer totaal gewijzigd.
Hobby Prestige 650 UMFe caravan en Volvo V60 auto
Afbeelding

Ikkeeindhoven
Berichten: 347
Lid geworden op: ma 4 okt 2021 11:32

Re: Vaste voortent plaatsen

Bericht door Ikkeeindhoven » zo 27 mar 2022 13:24

Merendeel van de foto's zijn niet te zien. Ik zie alleen de ëerste 2 foto's...

iemand
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 2 mei 2015 12:23
Contacteer:

Re: Vaste voortent plaatsen

Bericht door iemand » zo 27 mar 2022 13:36

[re.gif]
Kzie ze allemaal whistle.gif

Mbt onderwerp....
Het is een strakke en degelijke oplossing.
Mooi dat je laat zien hoe het is opgebouwd thumbup.gif
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18948
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Vaste voortent plaatsen

Bericht door Hobby Linka » zo 27 mar 2022 13:37

Hier zijn alle foto's te zien. (13)
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Ikkeeindhoven
Berichten: 347
Lid geworden op: ma 4 okt 2021 11:32

Re: Vaste voortent plaatsen

Bericht door Ikkeeindhoven » di 12 apr 2022 09:01

Nu zie ik ze ook allemaal. Zal wel aan mijn internetverbinding gelegen hebben... Strakke tent hoor. Echt mooi thumbup.gif

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”