Elektrische vloerverwarming stelt teleur

Gebruikersavatar
Pino
Berichten: 1775
Lid geworden op: do 20 feb 2014 16:50
Locatie: Midden Nederland

Re: Elektrische vloerverwarming stelt teleur

Bericht door Pino » wo 25 mar 2015 23:06

Lijkt me ook geen probleem. Dit soort comfort dingen doe je niet voor het voordeel maar lekker warme voeten. Betaal daar graag een euro per dag extra voor als ze die in rekening willen brengen.
Met 1,5 Ampère heb je de vloer wel warm. Dus 6A paal is geen probleem. Heb immers ook nog den gaskachel
Hobby Premium 650 UFf getrokken door een Alpina D5 Biturbo

Olst
Berichten: 33
Lid geworden op: di 8 jan 2019 19:16
Locatie: Heerde

Re: Elektrische vloerverwarming stelt teleur

Bericht door Olst » do 4 apr 2019 19:45

Ik heb ook een lmc 44o passion 2017 hier werkte de vloerverwarming ook niet.
Na controle bleek dat de schakelaars boven de deur zitten verwisseld waren met die van de boiler
Verwarming werkt nu erg goed
Boiler niet stuk gegaan.

mt1966
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 24 apr 2019 15:30

Re: Elektrische vloerverwarming stelt teleur

Bericht door mt1966 » vr 26 apr 2019 14:07

Mijn passion 443 heeft vloerverwarming maar hier bij een paar met 6 ampère slaat deze uit. Weet iemand het vermogen van de verwarming.
Ford Mondeo 2.0 d(2008) met LMC Passion 443(2018) blij.gif

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Elektrische vloerverwarming stelt teleur

Bericht door PD » vr 26 apr 2019 14:10

RE.gif
Veelal niet meer dan ca. 300 Watt, dus nog geen 1,5 A. Geen idee wat je verder allemaal aan hebt staan, maar bij ons werkt alles (vloerverwarming, boiler, koelkast, verlichting, TV, Nespresso) gewoon gelijktijdig op een 6 A aansluiting.


Wanneer je niet veel gebruikers ingeschakeld hebt, zit er mogelijk sluiting in je vloerverwarming(omvormer).
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Elektrische vloerverwarming stelt teleur

Bericht door Chris » vr 26 apr 2019 16:30

Morgen ga ik het precies meten..
Ik zal posten hoeveel Ampere ( of watt) de vv in mijn Knaus trekt...
Makkelijk, want ik heb een walstroom meter ingebouwd en toevallig komen we morgen op een camping waar het verbruik ( Kilowatt) betaald moet worden.
Dus... even het metertje op 0 als we inschakelen.
Dan kan ik na een week mooi gewapend met de kennis van mijn meting gaan afrekenen. thumbup.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1886
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: Elektrische vloerverwarming stelt teleur

Bericht door RichTrip » vr 26 apr 2019 16:53

Vloerverwarming is eigenlijk niet echt een verwarming. Afhankelijk van de omstandigheden (buitentemperatuur) voelt het lauw aan of haalt het de kou van/uit de vloer. Niets vindt ik vervelender dan 's nachts op een koude vloer te stappen.
Leg eens een handdoek dubelgevouwen op de vloer en probeer na een uur eens of het onder de handdoek warmer is dan ernaast.
Als je het probeert bij 20 graden, dan zul je wss niet echt merken dat de vloer warm is.
Twee jaar geleden in Denemarken (rond de 8 graden buiten) was de vv in staat om de caravan afdoende warm te houden. Stond dan wel dag en nacht aan. Geen kachel nodig gehad.
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3237
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: Elektrische vloerverwarming stelt teleur

Bericht door Leentje » vr 26 apr 2019 17:18

De vloerverwarming in onze Kip was erg comfortabel, in korte tijd echt aangenaam warm. In de Eriba duurt het inderdaad minstens een dag voor de grootste kilte eruit. Is. Lekker aangenaam wordt hij niet.
De tips hier lees ik met interesse.
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Elektrische vloerverwarming stelt teleur

Bericht door dieseltijger » vr 26 apr 2019 18:36

Ik denk dat je van de vloerverwarming kan verwachten dat "de kou" uit de vloer weg is. Bij het winterkamperen zal je het merken.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
nitro68
Berichten: 442
Lid geworden op: do 31 mei 2018 11:02

Re: Elektrische vloerverwarming stelt teleur

Bericht door nitro68 » vr 26 apr 2019 19:24

Als ik de vv aanzet merk je dat binnen enkele minuten.
Echt lekker warm aan de voetjes.
En bij een frisse nacht is het voldoende om de kou er uit te houden en heb ik de kachel niet nodig.
Als het een dag duurt klopt er iets niet.....
RAV4 Hybride 4WD + Knaus 500FU "Exclusive"

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Elektrische vloerverwarming stelt teleur

Bericht door Chris » vr 26 apr 2019 19:31

En in mijn Knausje ligt daar nog een tapijtsetje op..
Dan is het gewoon helemaal genieten...
Morgen weer even proberen...
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Elektrische vloerverwarming stelt teleur

Bericht door eurotrotter » vr 26 apr 2019 19:40

Chris schreef:
vr 26 apr 2019 16:30

Makkelijk, want ik heb een walstroom meter ingebouwd en toevallig komen we morgen op een camping waar het verbruik ( Kilowatt) betaald moet worden.
Dus... even het metertje op 0 als we inschakelen.
Dan kan ik na een week mooi gewapend met de kennis van mijn meting gaan afrekenen. thumbup.gif
Stel hé,,,stel dat er een verschil zit tussen jouw meter en die van de campingbaas,
Welke zou dan maatgevend zijn voor de berekening ??? mrgreen.gif mrgreen.gif mrgreen.gif
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Elektrische vloerverwarming stelt teleur

Bericht door Nimma » vr 26 apr 2019 19:44

Gisteren voor de deur voor het eerst de vv aangezet: de vloer wordt echt warmer dan het laminaat in mijn woonkamer. Dat zal op vakantie lekker aanvoelen als ik er 's nachts een keer uit moet, en dat moet ik bijna altijd thumbup.gif
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Elektrische vloerverwarming stelt teleur

Bericht door Chris » vr 26 apr 2019 20:05

eurotrotter schreef:
vr 26 apr 2019 19:40
Chris schreef:
vr 26 apr 2019 16:30

Makkelijk, want ik heb een walstroom meter ingebouwd en toevallig komen we morgen op een camping waar het verbruik ( Kilowatt) betaald moet worden.
Dus... even het metertje op 0 als we inschakelen.
Dan kan ik na een week mooi gewapend met de kennis van mijn meting gaan afrekenen. thumbup.gif
Stel hé,,,stel dat er een verschil zit tussen jouw meter en die van de campingbaas,
Welke zou dan maatgevend zijn voor de berekening ??? mrgreen.gif mrgreen.gif mrgreen.gif
Ok... weet je... effe een verhaaltje, t'is hier al eens geschreven... maar nog maar eens...

Wij stonden in 2012 in het voorseizoen 5 dagen op een camping in Drente... een groene camping en stroomverbruik was 50 cent/ Kw..
We waren de eerste gebruikers van dat stekkie in dat jaar.
Na 5 dagen ga ik afrekenen en op het kantoortje zat zo'n aardig deerntje van 16 jaar ofzo..
t'Lieve kind maakt de nota op en zegt vrolijk, da's incl. 492 Kw en dat is dan €246,-
Ze had geen idee wat ze zei veronderstelde ik, in 5 dagen kan je nooit en te nimmer 492 Kw verstoken, dan moet er al een 10 cm dikke kabel naar je hut liggen, en een volledig operationele wiet plantage ofzo inzitten.
Ik vertelde haar dat ik thuis ong. 3x dat gebruikte in een heel jaar.....
O... O ja??
Wat en waar de fout gemaakt is zal ik nooit weten, t'deerntje al helemaal niet denk ik... maar de rekening werd opnieuw gemaakt en toen moest ik € 6,- afrekenen voor 5 dagen, 12 Kw dus berekend.
Klopt ook niet natuurlijk, maar meer in de juiste richting van de werkelijkheid..
Daar ben ik mee akkoord gegaan en heb toen besloten om zo'n "Walstroom" meter in de hut te bouwen.
Ondertussen in de huidige hut ook weer gemaakt... V2 dus.
Nu weet ik best dat deze meting niet zuiver is, maar je hebt toch een aardig idee van je verbruik.
En je kan ook nog eens zien of je niet aan het max. beschikbaar vermogen zit....
De dames aan boord zetten rustig van alles tegelijk aan... nu een beeld van..
En... t'was een leuke knutsel.
En.. toevallig vertrekken wij morgen naar een camping die ook per Kw berekend.
Foto van mijn "Centrale".
( ik meet ook het waterniveau en de DC spanning van de moveraccu. )
.
centrale met verlichting.jpg
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Leo45
Berichten: 219
Lid geworden op: vr 17 jun 2016 13:05

Re: Elektrische vloerverwarming stelt teleur

Bericht door Leo45 » zo 28 apr 2019 12:22

Ik heb zelf vloerverwarming aangelegd bij elkaar ongeveer 200W.
Het weekeinde voor de pasen vroor het 's nachts ligt. Bij ons in de caravan bleef het ongeveer 12 graden met een heerlijk warme vloer als je er even uit moest.
Naast ons stonden vrienden in een 10 jaar jongere caravan bij hun zakte de temperatuur tot ongeveer 6 graden.

In de morgen bij ons even kort de kachel aan en het was heerlijk warm, bij hun moest de kachel langer aan staan.
Het is en blijft natuurlijk maar 200W maar ik vond het de moeite waard.

Leo
Wij hebben een Eiffelland Holiday special 415 TFM (2003) die word getrokken door een Ford Transit 2.2 cdi 300

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Elektrische vloerverwarming stelt teleur

Bericht door Ab » zo 28 apr 2019 13:00

Dat komt overeen met mijn ervaring.
5 tot 6 graden temperatuurstijging met de elektrische vloerverwarming bij een verbruik van ca 280 Watt.

Inmiddels hebben we nu vloerverwarming middels een buizensysteem in de vloer met warm "water" ( Alde)
Ik heb het idee dat de vloer ietsje warmer wordt dan met de elektrische vloerverwarming die we eerst hadden.
Ik kan er niets meer van meten, het is meer een gevoel.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Olst
Berichten: 33
Lid geworden op: di 8 jan 2019 19:16
Locatie: Heerde

Re: Elektrische vloerverwarming stelt teleur

Bericht door Olst » ma 29 apr 2019 10:10

Ik heb de stroom gemeten in een lmc 440 d is dezelfde grote als 443 .
De gemeten waarde was 0,94 amp
Dus iets meer dan 225 watt
Bij ingeschakelde vloer verwarming wordt de temperatuur na een uur 8 graden boven de buiten temperatuur.
Als de zekering er uitgaat kan alleen komen door sluiting.
Maakt de trafo die onder het bed zit bij het hoofd eind ook lawaai of wordt hij warm
Zitten de stekkers goed in het relais die voor de trafo zitten.
Als ik alle verbruikers in schakel behalve de boiler komt de stroom op name op 1,88 amp
Kan ook nog slecht contact zijn in je voedings kabel

Gebruikersavatar
Hans 555
Berichten: 1994
Lid geworden op: di 13 sep 2016 09:42

Re: Elektrische vloerverwarming stelt teleur

Bericht door Hans 555 » ma 29 apr 2019 10:35

Ik heb hier al eerder over geschreven. De van fabriek af geleverde vloerverwarming in onze Bürstner (2017) voldoet ook niet. Alleen wanneer er een vloerkleedje (geen rubber of foam rug) op de vloer gelegd wordt dan genereert dit op de één of ander manier warmte. Die warmte is ook direct voelbaar. Prettig als je uit je bed stapt. Wanneer er geen kleed op de vloer ligt dan is de warmte pas voelbaar als je enige tijd op één plaats blijft staan. Ik heb de temperatuur ook gemeten bij uitgeschakelde en ingeschakelde vloerverwarming. Daar kwam toen een temperatuurverschil uit van enkele graden, bij een buitentemperatuur van een graad of 10, precies weet ik het niet meer. Wat ik wel weet is dat deze optie geldverspilling is geweest. Bij een volgende nieuwe caravan zal ik zeker kijken naar andere opties.

Wij hebben nu twee wintersportvakanties achter de rug. Met het kleedje op de vloer was het heerlijk warm/aangenaam aan de voetjes. Hierbij werden buitentemperaturen gemeten van min. -8 tot max. +5. Tezamen met de gaskachel in beiden wintervakantie's hebben wij het heerlijk warm gehad.
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Elektrische vloerverwarming stelt teleur

Bericht door dieseltijger » ma 29 apr 2019 10:44

Ik denk dat je "voor de lol" eens een keer met vorst zonder vloerverwarming eens ergens moet gaan staan. Je merkt dan onmiddellijk de kou in de vloer denk ik. Dus in die zin is het geen geldverspilling geweest, maar wellicht een hoge verwachting.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Hans 555
Berichten: 1994
Lid geworden op: di 13 sep 2016 09:42

Re: Elektrische vloerverwarming stelt teleur

Bericht door Hans 555 » ma 29 apr 2019 10:51

RE.gif
Zonder vloerverwarming hebben we ook gedaan in de vorige caravan en ja dat was koud aan de voetjes. Ook toen een tapijtje op de vloer gelegd waardoor het al minder koud aanvoelde. Maar als ik dan een caravan koop met vloerverwarming mag ik toch op z'n minst verwachten enige behaaglijkheid te voelen aan de voetjes. Is dat een te hoge verwachting? In ieder geval wel anders. Maar goed een kleedje op de vloer en het voelt anders aan. Maar hetzelfde gevoel had ik wel verwacht zonder kleedje en dat was dus niet zo.
Fendt Bianco 515 SG getrokken door een Hyundai Tucson HEV.

Gebruikersavatar
nitro68
Berichten: 442
Lid geworden op: do 31 mei 2018 11:02

Re: Elektrische vloerverwarming stelt teleur

Bericht door nitro68 » ma 29 apr 2019 17:51

Nee hoor, het moet gewoon lekker warm aan de voeten voelen, zonder kleedjes, heb ik ook niet.
En dat hoort snel zo te zijn na het inschakelen, geen uren.
Waar heb je anders "vloerverwarming" voor?
RAV4 Hybride 4WD + Knaus 500FU "Exclusive"

Gebruikersavatar
Roland54
Berichten: 437
Lid geworden op: za 24 mar 2018 15:20
Locatie: Noord Holland

Re: Elektrische vloerverwarming stelt teleur

Bericht door Roland54 » ma 29 apr 2019 19:07

RE.gif
+1
Onze vv werkt uitstekend. Bij koude nachten vv aan en geen (gas)verwarming aan.
Zie dan op CERS display buiten: 5 graden, binnen: 13 graden.
Kip Grey Line 44 TDB Special 2006
Kia Niro Dynamic Line (Hybride trekpaardje)
Moeizame wegen leiden vaak naar de mooiste bestemmingen

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Elektrische vloerverwarming stelt teleur

Bericht door Chris » ma 29 apr 2019 19:18

Even proef op de som bij ons..
Met VV: verbruik 458 watt, zonder: 74 momenteel.
Dat is dus ongeveer 380 watt...
Lekker hoor. De kolompoot van de tafel staat er ook op en die wordt heerlijk van temperatuur om met je kousevoetjes op te zitten.
.
20190429_191950_resized.jpg
20190429_191931_resized.jpg
De meter staat nooit helemaal stil, altijd iets variatie.
We hebben momenteel ong. 9,2 kw "verstookt"
Laatst gewijzigd door Chris op ma 29 apr 2019 19:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Elektrische vloerverwarming stelt teleur

Bericht door Micky » ma 29 apr 2019 19:22

eurotrotter schreef:
vr 26 apr 2019 19:40
Chris schreef:
vr 26 apr 2019 16:30

Makkelijk, want ik heb een walstroom meter ingebouwd en toevallig komen we morgen op een camping waar het verbruik ( Kilowatt) betaald moet worden.
Dus... even het metertje op 0 als we inschakelen.
Dan kan ik na een week mooi gewapend met de kennis van mijn meting gaan afrekenen. thumbup.gif
Stel hé,,,stel dat er een verschil zit tussen jouw meter en die van de campingbaas,
Welke zou dan maatgevend zijn voor de berekening ??? mrgreen.gif mrgreen.gif mrgreen.gif
ik heb een keer gehad dat ze de meter waren vergeten terug te zetten, dus wel handig voor jezelf om te weten, heb toen aangegeven dat het verbruik niet kon kloppen en dat hebben ze geaccepteerd.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

blazoen
Berichten: 385
Lid geworden op: vr 6 mar 2015 14:40

Re: Elektrische vloerverwarming stelt teleur

Bericht door blazoen » ma 29 apr 2019 19:28

Het gaat niet alleen om het vermogen dat de vloerverwarming levert.
De grootte van de caravan en de isolatiewaarde van de caravan spelen net zo'n belangrijke rol.
Onze Kip Kompakt (2013) heeft bijvoorbeeld een goed geïsoleerde vloer en met de vloerverwarming aan is het aangenaam.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Elektrische vloerverwarming stelt teleur

Bericht door Chris » ma 29 apr 2019 19:35

Ik ook Micky.
Camping ook in Drenthe, 5 dagen en 496 Kw verstookt volgens hun..
Da's lachen..reken dan ong. 100 Kw op een dag.
Knap.. mrgreen.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Plaats reactie

Terug naar “LMC”