Al-ko ATC Trailer control

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2759
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Al-ko ATC Trailer control

Bericht door Hans1954 » do 12 okt 2017 08:29

evr66 schreef:@Hans: meer kun je niet doen, prima dus. Krijg alleen niet het gevoel dat er op redelijke termijn een handschoen opgepakt gaat worden :(
Ben ik met jou eens. De cultuur bij Alko is er geen een die de eindgebruiker als klant ziet. Maar er zijn natuurlijk wel wat zaken veranderd. Vroeger maakten ze alleen chassis voor de caravanbranche en die verkochten ze aan de caravanfabrieken. Alko Nederland had dus niet zoveel met caravans. Dat werd nog minder toen de Nederlandse caravanfabrieken van de markt gingen of sterk in verkoop achteruit gingen. Alko Nederland houdt zich voornamelijk bezig met grasmaaiers en dergelijke zaken. Dat veranderde natuurlijk toen ze zich bezig gingen houden met after-market artikelen. Dan wordt je klant ineens wel de eindgebruiker. Als je product dan problemen geeft wordt je daar op aangesproken. Een arragante houding kan je dan enige tijd volhouden maar internet en mond op mond reclame gaan dan hun werk doen. In het verlengde komt dan ook de verkoop van hun grasmaaiers in gevaar. De naam Alko gaat dan staan voor slechte kwaliteit met een mogelijk nog slechtere service. Dat heb ik ze wel duidelijk gemaakt. Alko zal dus even de cultuur aan moeten passen. En dat neemt tijd. Lollig is dan dat Trio-Rep op de beurs hun buren zijn. Met vergelijkbare producten en wel met een goed werkende service organisatie. Nu nog aan de dure kant maar misschien snel een concurrent bij meer verkoop.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

Gebruikersavatar
evr66
Berichten: 1263
Lid geworden op: do 8 jan 2009 10:12

Re: Al-ko ATC Trailer control

Bericht door evr66 » do 12 okt 2017 08:51

Leuk dat ze naast Trio staan. Kunnen ze bij Al-Ko nog veel van leren op gebied van productontwikkeling, maar misschien nog wel meer qua service en klantcontact! Laatste opmerking van ze bij aflevering (iTBS): Mocht er eens wat mee zijn, avond, weekend, wanneer dan ook, gewoon direct bellen! We willen hoe dan ook een 300% goed produkt in de markt hebben.

Zo kan het dus ook. Dat het dan duurder is, heb ik geen moeite mee.
Polar 590LB (2012) - Simpark - Alde - iTBS - MB E320 S211

Abve

Re: Al-ko ATC Trailer control

Bericht door Abve » do 12 okt 2017 09:36

evr66 schreef:Leuk dat ze naast Trio staan. Kunnen ze bij Al-Ko nog veel van leren op gebied van productontwikkeling, maar misschien nog wel meer qua service en klantcontact! Laatste opmerking van ze bij aflevering (iTBS): Mocht er eens wat mee zijn, avond, weekend, wanneer dan ook, gewoon direct bellen! We willen hoe dan ook een 300% goed produkt in de markt hebben.

Zo kan het dus ook. Dat het dan duurder is, heb ik geen moeite mee.
Ik heb hiermee ervaring.
Toen ik het ITBS nog maar kort had, bleek er een defect te zijn.
Er werd onvoldoende druk opgebouwd.
Onderweg Triorep gemaild
Een dag na thuiskomst stond werd het euvel bij mij thuis verholpen met excuses voor de overlast.

Wat een service! thumbup.gif

Gebruikersavatar
evr66
Berichten: 1263
Lid geworden op: do 8 jan 2009 10:12

Re: Al-ko ATC Trailer control

Bericht door evr66 » do 12 okt 2017 09:38

Begint langzamerhand meer een Trio-rep promo topic te worden hier mrgreen.gif mrgreen.gif . Niet onterecht trouwens.
Polar 590LB (2012) - Simpark - Alde - iTBS - MB E320 S211

Abve

Re: Al-ko ATC Trailer control

Bericht door Abve » do 12 okt 2017 11:44

RE.gif

Zo kun je het beoordelen, maar dat is in ieder geval niet mijn bedoeling.
Ik geef alleen aan wat mijn ervaring is en dat men het niet alleen bij woorden laat...
Verder maakt het mij niets uit wat je wel of niet koopt! mrgreen.gif

Gebruikersavatar
evr66
Berichten: 1263
Lid geworden op: do 8 jan 2009 10:12

Re: Al-ko ATC Trailer control

Bericht door evr66 » do 12 okt 2017 11:47

RE.gif Heb mijn keuze al eerder gemaakt. Mogelijkheden, kosten en de leverancier/fabrikant afgewogen, iTBS laten plaatsen een paar weken terug mrgreen.gif
Polar 590LB (2012) - Simpark - Alde - iTBS - MB E320 S211

Abve

Re: Al-ko ATC Trailer control

Bericht door Abve » do 12 okt 2017 11:52

RE.gif

Verstandig.

Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Re: Al-ko ATC Trailer control

Bericht door Jan Br » do 12 okt 2017 12:09

Hoewel ik mijn ATC systeem tot op dit moment zonder enig probleem in gebruik heb, bekruipt mij toch het gevoel dat ik te vroeg gekozen heb. We zijn momenteel op rondreis door Spanje en Portugal en komen regelmatig stevige hellinkjes tegen waarbij ik me steeds afvraag of ook bij mij de remmen niet gloeiend heet lopen. Ik wil wel eens stoppen om dit te controleren, maar ja op dit soort binnenwegen zijn die mogelijkheden er maar zelden (of nooit, tot op heden nog niet gelukt)
Ik probeer wel zo veel als mogelijk de momenten te zoeken om te strekken, maar bij lange afdalingen zijn die er gewoon niet.
Waar moet ik qua prijs aan denken incl inbouw (+-)
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

Gebruikersavatar
evr66
Berichten: 1263
Lid geworden op: do 8 jan 2009 10:12

Re: Al-ko ATC Trailer control

Bericht door evr66 » do 12 okt 2017 12:15

RE.gif @JanBR: Prijs tussen de 2100 en 2600 eur, afhankelijk van wat er evt aan de cvan aangepast moet worden en extra opties (heb zelf bv een winterkit (nodig vanaf buitentemp plm +4 graden, droogt de lucht uit de compressor, zodat er geen vocht in de cylinder komt) en bandenpomp erbij genomen, mijn fietsendrager moest worden aangepast, kwam op 2600 uit.) Had wel het "geluk" dat de e-installatie van mijn caravan helemaal ok was, geen aanpassingen nodig.

Stuur me anders per pm even jouw e-mailadres. Heb nog wel een offerte waar alle opties netjes in staan :)
Polar 590LB (2012) - Simpark - Alde - iTBS - MB E320 S211

Abve

Re: Al-ko ATC Trailer control

Bericht door Abve » do 12 okt 2017 12:30

RE.gif RE.gif

Ik heb geen winterkit gekocht.
Dit is een afweging:
In de winter rijd ik geen afdalingen waar de remmen te heet worden.
Dus zet ik hem uit.
Wordt dit in de toekomst anders, kan de kit alsnog geplaatst worden.

Gebruikersavatar
evr66
Berichten: 1263
Lid geworden op: do 8 jan 2009 10:12

Re: Al-ko ATC Trailer control

Bericht door evr66 » do 12 okt 2017 12:33

Inderdaad een afweging. Wij zitten 's winters veel in de alpen, had het hele spul liever in één keer compleet.
Polar 590LB (2012) - Simpark - Alde - iTBS - MB E320 S211

p_vingerhoets
Berichten: 1260
Lid geworden op: ma 25 jul 2011 20:19
Locatie: Best

Re: Al-ko ATC Trailer control

Bericht door p_vingerhoets » do 12 okt 2017 19:54

Een luchtdroger is er zo tussen gezet lijkt me l weenie.gif
Ford focus 2013 1.6 ecoboost Benzine hobby 440 de luxe exellent 2007

Gebruikersavatar
evr66
Berichten: 1263
Lid geworden op: do 8 jan 2009 10:12

Re: Al-ko ATC Trailer control

Bericht door evr66 » do 12 okt 2017 20:12

klopt, maar met ff heen en weer rijden kost het gewoon minimaal een halve dag. Bovendien wil ik het spul in de winter niet uit zetten. Buiten de afdaalhulp heb je dan natuurlijk ook geen antslingerfunctie meer.
Polar 590LB (2012) - Simpark - Alde - iTBS - MB E320 S211

Abve

Re: Al-ko ATC Trailer control

Bericht door Abve » do 12 okt 2017 21:08

evr66 schreef:klopt, maar met ff heen en weer rijden kost het gewoon minimaal een halve dag. Bovendien wil ik het spul in de winter niet uit zetten. Buiten de afdaalhulp heb je dan natuurlijk ook geen antslingerfunctie meer.
Ik neem aan dat ook je MB een elektronisch hulpsysteem heeft dat het slingeren van een aanhanger in het beginstadium signaleert en ingrijpt (?)
Bij Land Rover heet dit: Trailer Stability Assist (TSA).
Dit systeem zie ik als vangnet maar het overgewicht vd auto is zodanig dat ik niet verwacht dat dit systeem zal moeten ingrijpen.

Gebruikersavatar
evr66
Berichten: 1263
Lid geworden op: do 8 jan 2009 10:12

Re: Al-ko ATC Trailer control

Bericht door evr66 » do 12 okt 2017 21:14

nope, die van ons is van voor die tijd :)
Polar 590LB (2012) - Simpark - Alde - iTBS - MB E320 S211

Abve

Re: Al-ko ATC Trailer control

Bericht door Abve » do 12 okt 2017 21:24

Ok. Duidelijk. thumbup.gif
Ik ben benieuwd naar je ervaringen, komende winter!

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2759
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Al-ko ATC Trailer control

Bericht door Hans1954 » vr 13 okt 2017 18:08

Ik heb zo'n maandje geleden dat inmiddels bekende telefoongesprek gehad met Armand Hoogeboom van Alko Nederland. Die zei dat de ATC ook door de dealer opgestuurd kon worden om hem uit te lezen en van nieuwe software te voorzien. Ik had er ook voor kunnen kiezen om op de wintersportreis langs het Alko Kundencenter in Neuenkirchen-Vörden te rijden. Ik dacht het is toch het seizoen waarmee ik niet meer met de caravan weg ga, dus maar opsturen. Vrijwel meteen gebeurd. Nu na 3 weken aan de dealer gevraagd hoe het er met de ATC voor stond. Nog niet terug. Gevraagd of hij Alko kon vragen waar hij bleef. Armand zou gisteren direct naar het magazijn gaan, de werkzaamheden uitvoeren, voor verzending gereedmaken en een telefonische terugkoppeling geven. Hij gaf nog wel even aan dat de aanmelding niet juist uitgevoerd was. (hoe ambtelijk). Je voelt hem al aankomen: geen terugkoppeling en vandaag bij navraag totaal niets gedaan. Dit onderschrijft nogmaals hoe rottig Alko met zijn klanten omgaat. En dan maakt het echt niet uit of je een dealer bent of een caravangebruiker. Service is echt heel erg slecht.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

Gebruikersavatar
Sander_knaus550tkm
Berichten: 327
Lid geworden op: wo 23 aug 2017 08:40
Locatie: Overijssel

Re: Al-ko ATC Trailer control

Bericht door Sander_knaus550tkm » vr 13 okt 2017 18:24

In mijn geval heb ik in 2012 de unit teruggebracht, Alko zit redelijk dichtbij, en uiteindelijk een nieuwe gekregen omdat ze hem kwijt waren. Sindsdien geen problemen meer gehad. Ging wel 7 maand overheen :)
Knaus 550 TKM met ATC, Winterhoff 3000, PriAlde vloeistofverwarming, UniQuick, buitenaansluiting gas/12v, USB WCD en inbouw Split-airco

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2759
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Al-ko ATC Trailer control

Bericht door Hans1954 » vr 13 okt 2017 18:57

RE.gif Zoiets vrees ik dus ook nu. Mijn laatste post ook maar even doorgestuurd naar Alko Duitsland.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

Jan Krukas
Berichten: 514
Lid geworden op: wo 18 mar 2015 17:58
Locatie: Haarlem

Re: Al-ko ATC Trailer control

Bericht door Jan Krukas » zo 15 okt 2017 13:18

Top Hans hartelijk bedankt voor het wakker schudden van de firma Alko ik hoop dat zij er wat
Aan gaan doen thumbup.gif

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2759
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Al-ko ATC Trailer control

Bericht door Hans1954 » di 31 okt 2017 19:52

Even een update. Na de beurs bleef het steeds hetzelfde: veel beloven en niets doen. Uiteindelijk afgelopen vrijdag de redacteur gebeld die ik al op de beurs tegenkwam en hem het hele verhaal verteld. Toen kwam het probleem in een stroomversnelling. Op vrijdag is er al contact geweest met ALKO Duitsland en kwamen van hun kant wat vragen naar voren zoals Hoe oud, wie heeft de zaken ingebouwd hoe is de stroomvoorziening van de auto etc. IK heb de vragen zeer uitvoerig beantwoord. Maandag kwam er een mail van ALKO Nederland aan mijn dealer. De ATC was onderzocht en die bleek elektronisch overleden. Onherstelbaar beschadigd. Deze mail kon nog net mee in het vervolggesprek wat de redacteur vandaag zou voeren met ALKO Duitsland. Geloof dat alle partijen het er wel over eens zijn dat het aansluiten van de moveraccu als boordaccu zonder een sperdiode te gebruiken oorzaak is van de schade. Mogelijk heeft de voorgestelde probleemoplossing om de caravan langdurig onder stroom te zetten het probleem verergerd. Gaan nu in overleg hoe we het probleem verder oplossen. Wordt vervolgd.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

Gebruikersavatar
Carnavalswiertz
Berichten: 1733
Lid geworden op: zo 22 nov 2015 12:19

Re: Al-ko ATC Trailer control

Bericht door Carnavalswiertz » di 31 okt 2017 19:59

Ik volg dit. Ik heb geen idee hoe dit alles bij mij al dan niet werkt. Ik heb ATC met (truma XT) lion-moveraccu als boordaccu en Alko2Link. Tot nog toe geen klachten.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Volvo V60 PHEV diesel met 283 pk/640 Nm / LMC 522K met ATC / Thule 6200 Omnistar / Truma XT mover

Gebruikersavatar
Carnavalswiertz
Berichten: 1733
Lid geworden op: zo 22 nov 2015 12:19

Re: Al-ko ATC Trailer control

Bericht door Carnavalswiertz » di 31 okt 2017 20:02

Ok het een heeft waarschijnlijk niets met het andere te maken. Ik ben geen electro technicus maar slechts (register)accountant.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Volvo V60 PHEV diesel met 283 pk/640 Nm / LMC 522K met ATC / Thule 6200 Omnistar / Truma XT mover

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2759
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Al-ko ATC Trailer control

Bericht door Hans1954 » di 31 okt 2017 20:11

RE.gif Begrijp je opmerking niet.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

Gebruikersavatar
Carnavalswiertz
Berichten: 1733
Lid geworden op: zo 22 nov 2015 12:19

Re: Al-ko ATC Trailer control

Bericht door Carnavalswiertz » di 31 okt 2017 20:20

@hans1954: ATC en moveraccu voor boordgebruik. Ik kan ook zeggen dat ik niet begrijp ATC en boordaccu. Volgens mij wordt ATC primair gevoed door de auto en niet de caravan.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Volvo V60 PHEV diesel met 283 pk/640 Nm / LMC 522K met ATC / Thule 6200 Omnistar / Truma XT mover

Plaats reactie

Terug naar “Kogeldruk, Trekhaak, Belading, Koppeling, Oplooprem, Stabilisator”