Al-ko ATC Trailer control

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Al-ko ATC Trailer control

Bericht door Jan van Vijven » wo 1 mei 2019 06:45

RE.gif
Als je koelkast dan ook stroom verbruikt dan kan dat best, check even of die wel juist aangesloten is. Normaal moet die op een geschakelde plus staan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
Xecto
Berichten: 652
Lid geworden op: do 13 mei 2021 15:30
Locatie: tussen Vallei en Heuvelrug

Re: Al-ko ATC Trailer control

Bericht door Xecto » wo 30 nov 2022 11:01

Hallo allen,

ik heb niet het hele draadje doorgelezen dus wellicht vraag ik iets waarvan het antwoord tóch al hier te vinden is: wanneer wij hebben stil gestaan (tanken, pauze) valt me op dat de ATC niet meer opstart: lampje blijft rood branden. Stekker uit en insteken helpt, dan hoor je meteen de ALKO weer een zelftest doen en gaat t ledje groen branden.

Ben ik te ongeduldig en moet ik langer wachten na starten auto? Ik vertrouw er niet op dat ie het vanzelf weer gaat doen als ik eenmaal onderweg ben...

Groet, Geert
Mercedes-Benz V300d 4Matic + Dethleffs 740 RFK ; geht nicht, gibt's nicht!

Gebruikersavatar
Mstuniek
Berichten: 693
Lid geworden op: zo 14 jan 2007 20:42
Locatie: In het westen des lands

Re: Al-ko ATC Trailer control

Bericht door Mstuniek » wo 30 nov 2022 11:14

Bij een rood lampje zou hij nog wel moeten werken naar mijn idee.
Dat het rode lampje brand zou kunnen komen door de bewegingen bij de pomp, bijv een drempel.
Dus check voor de pomp of het groene lampje brand en laat iemend meelopen naar de pomp ter controle.
Ik denk dat het rode lampje na enige tijd vanzelf weer dooft en het groen brandt.
Zou ook nog kunnen zijn dat er sprake is van een onjuiste aansluiting, constante/geschakelde plus.
Zelf heb ik het kastje op het dashboard staan en bij het passeren van een overweg wil het rode lampje ook wel eens kort gaan branden.
Adria Altea 492 PU, mover EGO400 - Titanium, Enduro autosteady, Al-ko ATC Trailer Control + ATC-display
Ford Kuga Titanium X PHEV

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2759
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Al-ko ATC Trailer control

Bericht door Hans1954 » za 3 dec 2022 09:07

[re.gif] Dan toch nog maar even in de gebruiksaanwijzing duiken. Groen knipperend duidt op een onvoltooide zelftest. Je kan wel rijden
Vast groen ATC werkt je kan rijden
Rood storing ATC. Je kan wel rijden
Rood knipperend ATC heeft een storing je kan NIET verder rijden
En info op de display in de auto: Vast geel de verbinding tussen display en ATC is verbroken. (vaak bij druk verkeer, hoogspanningsmasten, etc)
Geel knipperend: ATC grijpt in.
Bij een rode led wordt er een storing in het systeem opgeslagen.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

Gebruikersavatar
Xecto
Berichten: 652
Lid geworden op: do 13 mei 2021 15:30
Locatie: tussen Vallei en Heuvelrug

Re: Al-ko ATC Trailer control

Bericht door Xecto » di 6 dec 2022 00:30

In de handleiding staan wel de kleuren leds en zo, maar niet of je na pauzeren een speciale handeling moet doen. Bij stekker uit en in gaat ie meteen weer naar groen. Ik kan eens binnenkort eens proberen wat ie doet als ik wat langer wacht zonder dat ik de stekker eruit haal, kan er nu met de auto ff niet bijkomen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mercedes-Benz V300d 4Matic + Dethleffs 740 RFK ; geht nicht, gibt's nicht!

homeonwheels
Berichten: 95
Lid geworden op: ma 15 aug 2022 17:07
Locatie: West-Friesland

Re: Al-ko ATC Trailer control

Bericht door homeonwheels » wo 7 dec 2022 14:21

Je kunt de complete handleiding hier vinden (EN)
https://shop.al-ko.com/shop/media/uploa ... book_1.pdf

Op blz 3 staat dat het ligt aan een vol geheugen van de fout-log van het systeem. Dat kan worden verholpen door het systeem 12uur aan 12V te koppelen (merkwaardig).
Letterlijk staat er:
* ATC stores operating errors in a logfile which over time will become full and will result in the solid red light appearing. This needs to be
erased and can be done easily by connecting the caravan to a 12 volt supply for a period of 12 hours. The power required to carry out this
function is minimal. Most occurrences of these errors are due to power supply problems to ATC which could be due to low voltage, or an
intermittent power supply from the towbar.
Tabbert Rossini Booster 450TD 2022 achter BMW i4 edrive 40

Gebruikersavatar
Xecto
Berichten: 652
Lid geworden op: do 13 mei 2021 15:30
Locatie: tussen Vallei en Heuvelrug

Re: Al-ko ATC Trailer control

Bericht door Xecto » wo 7 dec 2022 19:49

Dat had ik ook al gevonden, het is een keer bet proberen waard maar wel wat lastig uit te voeren toch? Hoe ga ik er 12v aanhangen zonder de boel los te halen?

Overigens speelt het probleem dus alleen wanneer ik na een pauze de auto opnieuw start. Wanneer ik de stekker losmaak en weer insteek is t systeem direct weer in werking, een andere situatie dus dan in de handleiding beschreven.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mercedes-Benz V300d 4Matic + Dethleffs 740 RFK ; geht nicht, gibt's nicht!

Plaats reactie

Terug naar “Kogeldruk, Trekhaak, Belading, Koppeling, Oplooprem, Stabilisator”