tips rijbewijs BE

Wanneer E achter B?
Peter 1969
Berichten: 700
Lid geworden op: do 10 aug 2017 18:22

Re: tips rijbewijs BE

Bericht door Peter 1969 » za 12 aug 2017 13:34

Dit wordt mijn oplossing, met dank aan de ideeen van forum leden :

Ik koop een grote huif/gesloten tandemasser op marktplaats, ongeveer 1500 euro. Als die aanhanger zelf minder weegt dan 750 kg ( ja ~ 500 kg ) mag bij terugkeuren het eigen kentekenbewijs zelfs komen te vervallen. Maar zover terugkeuren hoeft niet, de kar mag in mijn geval 940 kg MTM hebben. Dan mag mijn vrouw onbeperkt en legaal oefenen met een grote aanhanger met haar B rijbewijs. Als zij geslaagd is laat ik de kar terugkeuren tot fabrieks gespecificeerd MTM. En verkoop hem voor ongeveer hetzelfde bedrag. ( waarde zal wel niet snel dalen tenzij schade )

Alleen de RDW keuringen kosten dan uiteindelijk wat geld zoals ik het zie.

Deze manier kan mij aanzienlijk geld besparen, ik denk dat mijn vrouw alleen door heel veel oefenen het rijbewijs zal kunnen halen. De RDW keuringen en wat benzine met oefenen zullen goedkoper zijn dan talloze rijlessen a 50 euro per uur minimaal. Ik ben in een ver verleden zelf rij instructeur geweest. En CE chauffeur..ik denk dat ik het haar uiteindelijk wel kan leren.

Sorry voor de branche, maar de hebben al 450 euro van mij zonder een schijn van slagingskans voor mijn vrouw. Tijd voor eigen controle over zaken. Ik ben blij dat dat mogelijk blijkt :-))
Laatst gewijzigd door Peter 1969 op za 12 aug 2017 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.

rverlaek
Berichten: 69
Lid geworden op: vr 1 apr 2016 18:57

Re: tips rijbewijs BE

Bericht door rverlaek » za 12 aug 2017 16:48

Natuurlijk is het ook nodig om rijles te volgen en examen te doen. Het probleem in dit geval is dat ze de feeling voor het rijden met een aanhangwagen niet onder de knie heeft gekregen in een x aantal lessen. Hij denkt dat het haar niet snel gaat lukken om die feeling te krijgen en wil daardoor besparen op de kosten van die rijlessen. Het is namelijk heel goed mogelijk om die feeling te ontwikkelen met een eigen (legale) combi. Wanneer ze die feeling heeft kunnen ze weer een rijschool inschakelen en de kleine extra's leren en het examen halen. In dit geval gaat het om het achteruit rijden, maar dit zou bijvoorbeeld ook het nemen van bochten kunnen zijn, het recht moeten staan bij kruisingen of het inschatten van de afstand tot iets achter de aanhangwagen (allemaal zelf te leren).
Succes in ieder geval met het oefenen! thumbup.gif

arnovariante

Re: tips rijbewijs BE

Bericht door arnovariante » za 12 aug 2017 16:50

Maar als mevrouw 1969 nu uiteindelijk het E rijbewijs zou halen......, moeten we dan blij zijn dat ze met een zware aanhanger mag gaan deelnemen aan het verkeer?
Als het allemaal zo moeizaam gaat en moeilijk is, waarom zou je dat jezelf aan willen doen?
Laatst gewijzigd door arnovariante op za 12 aug 2017 16:58, 1 keer totaal gewijzigd.

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: tips rijbewijs BE

Bericht door eurotrotter » za 12 aug 2017 16:56

Peter 1969 schreef: Sorry voor de branche, maar de hebben al 450 euro van mij zonder een schijn van slagingskans voor mijn vrouw. Tijd voor eigen controle over zaken. Ik ben blij dat dat mogelijk blijkt :-))
Die € 450 is geen weggegooid geld hé,daar heeft ze al lessen voor gehad,die ervaring neem je haar niet af.
Je had misschien gehoopt dat t bij die 6 lessen zou blijven,en dat valt even tegen.
Gewoon nog n paar lessen er tegenaan en goed overleggen met de instructeur wanneer je wél t examen af kunt leggen.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Peter 1969
Berichten: 700
Lid geworden op: do 10 aug 2017 18:22

Re: tips rijbewijs BE

Bericht door Peter 1969 » za 12 aug 2017 22:51

arnovariante schreef:Maar als mevrouw 1969 nu uiteindelijk het E rijbewijs zou halen......, moeten we dan blij zijn dat ze met een zware aanhanger mag gaan deelnemen aan het verkeer?
Als het allemaal zo moeizaam gaat en moeilijk is, waarom zou je dat jezelf aan willen doen?
Mevrouw 1969 reed allang met dezelfde caravan. En nog wel toen deze nog kwispelde, opzij gezogen en weg geblazen werd en er gewerkt en gestuurd moest worden met een lichtere trekauto.

Ik zeg dat ze dat gewoon goed deed, en onder veel moelijkere omstandigheden dan nu met de veel zwaardere trekauto. Jij mag vinden wat jij vind, ik heb er vertrouwen dat ze veilig met de caravan kan rijden. Daar is niets beledigends aan.

Achteruit rangeren met het ding is een heel ander pak mouwen. Dat kan ze dus niet. En hoeft ze ook niet te kunnen ware het niet dat de zwaardere trekauto nu ervoor zorgt dat ze BE moet halen. Ik ben er immers ook nog. En heb CE en de daadwerkelijke vaardigheden behouden, voor mij is een caravan een klein aanhangertje en een middenasser kinderspel. Bovendien heb ik een mover onder de caravan gezet....er is in praktijk niet zoveel meer achteruit te rangeren.....

Waarom dan toch ? Dat heb ik al gezegd 1) Het is comfortabeler te worden afgelost op lange ritten op de snelweg. Nogmaals, dat deed ze jaren geleden ook. 2) Het kan fors geld danwel veel geregel besparen als zij door medische of andere vervelende onverwachte omstandigheden zelf de caravan naar Nederland mag trekken.

Gebruikersavatar
fortissimo
Berichten: 1200
Lid geworden op: vr 3 aug 2012 22:21

Re: tips rijbewijs BE

Bericht door fortissimo » ma 14 aug 2017 00:02

Dit was meer een rijschool die graag geld wilde verdienen en dat via vakantieveilingen probeert.
Ze begonnen al voor de intake met dat er meer uur nodig was dan waar zij mee adverteerden.
Tijdens de lessen vonden ze dat het echter wel goed genoeg was voor een examen.

Ik heb zelf geen E, heb 4x voor mijn B opgemogen.
De eerste 3x was de hoofdreden van mijn zakken het feit dat ik met 1 oog blind ben, al vanaf mijn geboorte.
Die 3 examens waren ook nog eens binnen 1 maand in de zomervakantie, zoveel vertrouwen had mijn instructeur in mijn kunnen.
De laatste keer was bij BNOR en die man vroeg zich af waarom ik uberhaupt nog geen rijbewijs had.

Ik merkte in de eerste drie examens dat elke examinator anders was en iets anders wilde.
Ik had bijv. geleerd dat ik bij verkeerslichten gas moest loslaten, af moest remmen op de motor en bij de streep stoppen.
Examinator 1: Je moet niet van het gas gaan, je moet naar de streep rijden en dan stoppen.
Examinator 2: Je moet niet naar de streep rijden en dan stoppen, maar afremmen op je motor.
Dus bij examen 3 deed ik het, afhankelijk van de weg afwisselend. bibeko rijden en stoppen, bubeko afremmen en stoppen. Wat denk je? Ik stopte geen enkele keer op de juiste manier scratch.gif
Eigenlijk moeten ze het examen afschaffen. Verplicht les van verschillende instructeurs en als ze allemaal aangeven dat je kan rijden, dan krijg je je rijbewijs.

Mijn vrouw en ik hebben het dit jaar niet gedaan, maar elk jaar gaan we even naar een groot parkeerterrein om te oefenen.
Rondjes rijden, scherp om de stoeprand sturen, inparkeren haaks en file (lastig op een leeg parkeerterrein trouwens ;)), achteruitrijden, achteruit de bocht om, remtest.
Eigenlijk leuk om te doen en je leert toch je combinatie kennen.
Zelf vind ik het het ergste om met de caravan thuis te komen. Smalle straat in woonwijk (30 km zone) met links bomen direct naast de stoeprand en rechts geparkeerde auto's. Een twee-richtingsweg waar maar 1 auto kan rijden. Ik kan de afstand tussen mijn spiegels en de bomen en de auto's naast mij niet 'zien', ik zie niet hoever ik daar vanaf zit. Dat is het nadeel van zien met 1 oog, je ziet geen diepte. En ook dat lukt door ervaring.

Voor TS. Ik denk dat ervaring opdoen wel heel goed is om het examen weer in te gaan, maar probeer lessen te volgen van verschillende instructeurs. Dan leert ze ook verschillende rijstijlen.
Caravelair Ambiance Style 470 (2010) + Honda Accord Tourer (2008)
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Forumteam
Forumteam
Berichten: 876
Lid geworden op: vr 14 nov 2003 19:22

Re: tips rijbewijs BE

Bericht door Forumteam » ma 14 aug 2017 18:51

Na overleg binnen het team is er flink geveegd. Hierdoor kunnen onbedoeld reacties zijn verwijderd.

We gaan het nu alleen nog hebben over tips voor het rijbewijs BE. Bij wederom off topic gaan of op de man spelen door wie dan ook gaat dit onderwerp definitief op slot.

Het team.

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: tips rijbewijs BE

Bericht door Kingpin1966 » ma 14 aug 2017 19:06

Peter 1969 schreef:Dit wordt mijn oplossing, met dank aan de ideeen van forum leden :

Ik koop een grote huif/gesloten tandemasser op marktplaats, ongeveer 1500 euro. Als die aanhanger zelf minder weegt dan 750 kg ( ja ~ 500 kg ) mag bij terugkeuren het eigen kentekenbewijs zelfs komen te vervallen. Maar zover terugkeuren hoeft niet, de kar mag in mijn geval 940 kg MTM hebben. Dan mag mijn vrouw onbeperkt en legaal oefenen met een grote aanhanger met haar B rijbewijs. Als zij geslaagd is laat ik de kar terugkeuren tot fabrieks gespecificeerd MTM. En verkoop hem voor ongeveer hetzelfde bedrag. ( waarde zal wel niet snel dalen tenzij schade )
Ik wens je vrouw succes met het oefenen met deze combi.
En ik hoop binnenkort hier goed nieuws omtrent het E achter B van je vrouw te lezen.
Enne........de aanhouder wint................... altijd. knipoog.gif
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Dirk en Heidi
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 13 jul 2016 15:12

Re: tips rijbewijs BE

Bericht door Dirk en Heidi » wo 7 feb 2018 21:54

Peter 1969 schreef:Mijn vrouw is net gezakt voor BE na 6 lessen van anderhalf uur. 450 euro naar de bliksem en niets ervoor terug. Ik vind eigenlijk dat rijscholen dat geld ook wel erg makkelijk in de zak steken zonder een erg realistische inschatting te maken of je wel zo snel naar examen zou moeten.

Ik zag dat eigenlijk wel aankomen want hoewel ze goed kan autorijden en met de voorheen lichtere auto onze caravan gewoon mocht trekken was dat altijd op de doorgaande weg, ze heeft er nooit mee gemanoeuvreerd. BE is in haar geval dan ook alleen maar daarvoor nodig, omdat we voor de veiligheid en comfort een zwaardere auto hebben gekocht en ze nu niet meer mag rijden.

Ik heb zelfs nog een paar "lessen" ertegenaan gegooid met eigen auto en een gehuurde kleine boedelbak die ze wel mag trekken. Bleek niet zo'n goed idee omdat die boedelbak zo klein was dat ie extreem bewegelijk en zenuwachtig is met achteruit rijden. En slecht te zien omdat ie zo smal is. Een optie is onze caravan daarvoor te gebruiken maar als we gesnapt worden krijg je natuurlijk wel problemen.

Ik heb om lesgeld, huurgeld voor een kar en benzine nu maar een stuurwiel gekocht voor de PC. Daar mag ze trekker-opleggers mee achteruit rijden in ETS2. Niet helemaal hetzelfde omdat het draaipunt van de wielen helemaal achtgeraan de oplegger is, maar haar probleem lijkt te zijn dat ze niet kan zien wat de aanhanger gaat doen en veel te laat corrigeerd. En met te grote stuur bewegingen. Hoewel het virtueel is, zijn de aanhanger bewegingen in de spiegels, en de nodige stuurcorrecties hetzelfde. Er is zelfs verkeer waar je rekening mee moet houden. Ik hoop dat dat werkt.

BE voor haar vind ik een luxe iets, het is eigenlijk niet heel nodig tenzij er wat met mij gebeurd. Maar ik mis het zeker op de snelweg te kunnen worden "afgelost" voor een paar uurtjes. Vinden jullie dat papiertje duizenden euro's ( aantal keer zakken ) waard ?
Ik moet zelf het BE nog gaan halen. Mocht de E vervangen worden door de kostprijs, dan was het rijbewijs te klein.
Het is een geldgewin zoals een ander. Voorlopig rijbewijs: 25€, lessen en examen tot 1200€, opnieuw aanpassen rijbewijs: 25€. Kamperen moest toch gezellig zijn. Pfff.


Verstuurd vanaf mijn Lenovo TB2-X30F met Tapatalk

Gebruikersavatar
yarrah
Berichten: 511
Lid geworden op: za 25 feb 2012 21:39

Re: tips rijbewijs BE

Bericht door yarrah » do 8 feb 2018 08:08

Daarom adviseer ik alle mensen die nu/net het rijdbewijs hebben gehaald. Door te gaan met het BE het is nu goedkoper dan over 10 jaar.
You only live once! Nope,… you only die once….live every day!!

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: tips rijbewijs BE

Bericht door Micky » do 8 feb 2018 09:21

Dirk en Heidi schreef:
Peter 1969 schreef:Mijn vrouw is net gezakt voor BE na 6 lessen van anderhalf uur. 450 euro naar de bliksem en niets ervoor terug. Ik vind eigenlijk dat rijscholen dat geld ook wel erg makkelijk in de zak steken zonder een erg realistische inschatting te maken of je wel zo snel naar examen zou moeten.

Ik zag dat eigenlijk wel aankomen want hoewel ze goed kan autorijden en met de voorheen lichtere auto onze caravan gewoon mocht trekken was dat altijd op de doorgaande weg, ze heeft er nooit mee gemanoeuvreerd. BE is in haar geval dan ook alleen maar daarvoor nodig, omdat we voor de veiligheid en comfort een zwaardere auto hebben gekocht en ze nu niet meer mag rijden.

Ik heb zelfs nog een paar "lessen" ertegenaan gegooid met eigen auto en een gehuurde kleine boedelbak die ze wel mag trekken. Bleek niet zo'n goed idee omdat die boedelbak zo klein was dat ie extreem bewegelijk en zenuwachtig is met achteruit rijden. En slecht te zien omdat ie zo smal is. Een optie is onze caravan daarvoor te gebruiken maar als we gesnapt worden krijg je natuurlijk wel problemen.

Ik heb om lesgeld, huurgeld voor een kar en benzine nu maar een stuurwiel gekocht voor de PC. Daar mag ze trekker-opleggers mee achteruit rijden in ETS2. Niet helemaal hetzelfde omdat het draaipunt van de wielen helemaal achtgeraan de oplegger is, maar haar probleem lijkt te zijn dat ze niet kan zien wat de aanhanger gaat doen en veel te laat corrigeerd. En met te grote stuur bewegingen. Hoewel het virtueel is, zijn de aanhanger bewegingen in de spiegels, en de nodige stuurcorrecties hetzelfde. Er is zelfs verkeer waar je rekening mee moet houden. Ik hoop dat dat werkt.

BE voor haar vind ik een luxe iets, het is eigenlijk niet heel nodig tenzij er wat met mij gebeurd. Maar ik mis het zeker op de snelweg te kunnen worden "afgelost" voor een paar uurtjes. Vinden jullie dat papiertje duizenden euro's ( aantal keer zakken ) waard ?
Ik moet zelf het BE nog gaan halen. Mocht de E vervangen worden door de kostprijs, dan was het rijbewijs te klein.
Het is een geldgewin zoals een ander. Voorlopig rijbewijs: 25€, lessen en examen tot 1200€, opnieuw aanpassen rijbewijs: 25€. Kamperen moest toch gezellig zijn. Pfff.


Verstuurd vanaf mijn Lenovo TB2-X30F met Tapatalk
Ik snap niet van wat je hier geschreven hebt, maar zie wel de prijzen, ik was 350 euro kwijt voor E.......
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
Aviva
Berichten: 2036
Lid geworden op: do 24 aug 2017 12:00

Re: tips rijbewijs BE

Bericht door Aviva » do 8 feb 2018 11:49

Ben onlangs ook opzoek geweest naar rijscholen die het BE rijbewijs aanbieden.
Wij hebben voor onze caravan met de trekauto's die wij op het oog hebben geen BE-rijbewijs nodig.

Wel vonden wij het een prettige gedachte een te oefenen in het rijden met zo'n combi.
Wel regelmatig met een open kar gereden maar nog nooit met een dichte aanhangwagen.
Al is het alleen maar om een stukje vertrouwen te krijgen in het rijden met de caravan.
T.z.t. misschien wel voor BE als ik wat meer ervaring heb het rijden met een combi.

Wat mij opviel is dat veel rijscholen BE aanbieden met of een busje zoals een VW Transporter. Wat ik ook veel tegen kwam was een Dodge Ram.
We hebben nu een rijschool gevonden die het aanbied met een VW Golf.

De tip die ik wil meegeven kijken hier even naar, wat anders moet je zowel aan het rijden met de BE aanhangwagen wennen als de andere zitpositie in een busje tegenover je eigen personenauto.
Voor de één misschien helemaal geen issue maar sommige mensen vinden dit toch een behoorlijke overgang.
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7068
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: tips rijbewijs BE

Bericht door karelV » do 8 feb 2018 12:04

TIP;

Rijbewijs E achter B halen, kijk op vakantieveiling.nl. Als je geluk hebt met de bieding ben je niet duur uit. 's morgens 4 uur lessen (in geval van mijn vrouw met bus en dichte aanhanger) en gelijk erachteraan examen en E achter B is binnen. knipoog.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: tips rijbewijs BE

Bericht door eurotrotter » do 8 feb 2018 12:10

Dirk en Heidi schreef:Het is een geldgewin zoals een ander. Voorlopig rijbewijs: 25€, lessen en examen tot 1200€, opnieuw aanpassen rijbewijs: 25€. Kamperen moest toch gezellig zijn. Pfff.


Verstuurd vanaf mijn Lenovo TB2-X30F met Tapatalk
Het B-E rijbewijs en kamperen zijn toch twee heel verschillende dingen?
Je kunt ook een iets lichtere trekker en een iets kleinere caravan kopen,zodat je onder de 3500 kg blijft,dan bespaar je je ook de kosten van een B-E rijbewijs. mrgreen.gif
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

eurotrotter
Berichten: 6188
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: tips rijbewijs BE

Bericht door eurotrotter » do 8 feb 2018 12:13

RE.gif

Dat denk ik ook,de vraag waarom je B-E nodig hebt moet puur belangstelling zijn van de examinator.
Je antwoord daarop mag van geen enkele invloed zijn op zijn be-oordeling tijdens het examen.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Zapp
Berichten: 55
Lid geworden op: za 11 nov 2017 22:49

Re: tips rijbewijs BE

Bericht door Zapp » do 8 feb 2018 12:26

Ik vind de suggestie van dat rijscholen makkelijk hun geld verdienen door 450,00 in hun zak te steken als je zakt wel erg kort door de bocht. Van die 450 gaat 260,00 euro naar het CBR. Voor die overgebleven 190,00 euro levert zo’n rijschool 6,5 uur zijn materiaal en een privé instructeur. Dat valt het allemaal wel mee, toch? Via VakantieVeilingen kan je nog een voordeel halen met last minute afrijden. Ikzelf heb ook een dagcursus gedaan 559,00 euro en geslaagd. Met ervaring is de kans redelijk tot slagen maar dan is het nog steeds een beetje geluk hebben. Als je zakt is dat vervelend maar nooit de schuld van een rijschool.
BMW 520i Touring sportline High Executive bj. 2020 - Tabbert Rossini Booster 490TD 2023 - Enduro mover EM305 volautomaat - Omnistore 9200 cassette luifel

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7068
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: tips rijbewijs BE

Bericht door karelV » do 8 feb 2018 12:38

RE.gif

€260,00 naar CBR, en hoeveel gaat er dan naar CBR als je de veiling bv. wint voor een bedrag van €156,00 oid. weenie.gif Komt eenmalig €40,00 bij die je rechtstreeks aan de rijschoolhouder moet betalen. knipoog.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: tips rijbewijs BE

Bericht door Nimma » do 8 feb 2018 13:02

yarrah schreef:Daarom adviseer ik alle mensen die nu/net het rijdbewijs hebben gehaald. Door te gaan met het BE het is nu goedkoper dan over 10 jaar.
Klopt best wel. Toen ik op mijn 18de na 10 lessen slaagde moest ik nog geen fl.100,00 betalen. De 10 lessen waren fl. 47,50, voor 10 hè mrgreen.gif
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Zapp
Berichten: 55
Lid geworden op: za 11 nov 2017 22:49

Re: tips rijbewijs BE

Bericht door Zapp » do 8 feb 2018 14:05

RE.gif RE.gif
Dan moet er geld bij. Er zijn rijscholen die examentijden van te voren inkopen bij het CBR. En als ze niet verkocht worden gaan ze kort voor aanvang de veiling op.
Wat je wel regelmatig ziet als ze voor een dumpprijsje weggaan is dat je je lessen moet delen met andere cursist.
BMW 520i Touring sportline High Executive bj. 2020 - Tabbert Rossini Booster 490TD 2023 - Enduro mover EM305 volautomaat - Omnistore 9200 cassette luifel

Gebruikersavatar
evr66
Berichten: 1263
Lid geworden op: do 8 jan 2009 10:12

Re: tips rijbewijs BE

Bericht door evr66 » do 8 feb 2018 14:15

Maar eens een bod gedaan op vv. Ben benieuwd. Kan ik het kenteken van mn auto weer wat op laten hogen :)
Polar 590LB (2012) - Simpark - Alde - iTBS - MB E320 S211

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

tips rijbewijs BE

Bericht door Jan van Vijven » do 8 feb 2018 14:19

Ik lees hier ergens 190:6,5 per uur, voor dat geld wil ik wel zwart bij je komen bijbeunen (lichte arbeid) maar zeker NIET met auto!
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7068
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: tips rijbewijs BE

Bericht door karelV » do 8 feb 2018 14:36

@Zapp

Idd met 2 cursisten maar dan dus ook 2x €260,00 naar CBR. E achter B staat 24/7 op vakantieveiling dus moeten de rijschoolhouders er veel geld op toeleggen op deze manier. whistle.gif weenie.gif
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Zapp
Berichten: 55
Lid geworden op: za 11 nov 2017 22:49

Re: tips rijbewijs BE

Bericht door Zapp » do 8 feb 2018 14:42

RE.gif
Het is een keuze lijk mij om dit via VV te doen. Of ze zijn alles kwijt wat ze vooruit betaald hebben of ze krijgen daarvan een beetje terug.
Ik zou niet precies weten hoe dat verrekend wordt als je met zijn 2en bent, het lijkt mij sterk dat ook met zijn 2e examen doet.
Ik weet alleen dat mijn instructeur mij uitlegde dat er 260 euro van de dagcursus die ik heb gedaan naar het CBR ging.
Dit was afgelopen december.
Laatst gewijzigd door Zapp op do 8 feb 2018 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.
BMW 520i Touring sportline High Executive bj. 2020 - Tabbert Rossini Booster 490TD 2023 - Enduro mover EM305 volautomaat - Omnistore 9200 cassette luifel

Gebruikersavatar
Michel1975
Berichten: 2784
Lid geworden op: do 9 jan 2014 22:34
Locatie: Hensbroek

Re: tips rijbewijs BE

Bericht door Michel1975 » do 8 feb 2018 14:45

Zapp schreef:Ik vind de suggestie van dat rijscholen makkelijk hun geld verdienen door 450,00 in hun zak te steken als je zakt wel erg kort door de bocht. Van die 450 gaat 260,00 euro naar het CBR. Voor die overgebleven 190,00 euro levert zo’n rijschool 6,5 uur zijn materiaal en een privé instructeur. Dat valt het allemaal wel mee, toch? Via VakantieVeilingen kan je nog een voordeel halen met last minute afrijden. Ikzelf heb ook een dagcursus gedaan 559,00 euro en geslaagd. Met ervaring is de kans redelijk tot slagen maar dan is het nog steeds een beetje geluk hebben. Als je zakt is dat vervelend maar nooit de schuld van een rijschool.
6,5 uur? In het slechtste geval zelfs 8 uur en is het maar de vraag of de instructeur nog een lesje (lees declarabel uur/anderhalf uur) er achteraan kan plakken. Das niet veel en er zal weinig marge over blijven. Met mazzel ben je net uit de kosten maar ik gok van niet. Dat is maar €23,75 per uur en daar moet het salaris, werkgeverslasten, materiaal en verzekeringen van betaald worden.
Trekker: Skoda Kodiaq Sportline en nog heel even een Mercedes CL500 AMG, met aan de haak Kip 50 Hyline TRX, Primus vloeistofverwarming, zonnepanelen, Mover. Of een SMV 34LSR met wielen.

Gebruikersavatar
karelV
Berichten: 7068
Lid geworden op: ma 31 aug 2015 15:32
Locatie: in Nederland

Re: tips rijbewijs BE

Bericht door karelV » do 8 feb 2018 15:24

Zapp schreef:RE.gif
Het is een keuze lijk mij om dit via VV te doen. Of ze zijn alles kwijt wat ze vooruit betaald hebben of ze krijgen daarvan een beetje terug.
Ik zou niet precies weten hoe dat verrekend wordt als je met zijn 2en bent, het lijkt mij sterk dat ook met zijn 2e examen doet.
's morgens vanaf 08.00 tot 12.00 uur met 2 cursisten lessen en 's middags examen, de 1e vanaf 13.00 tot 14.00 uur en de 2e daaropvolgend.
Caravan die getrokken wordt door een auto mrgreen.gif

Plaats reactie

Terug naar “Rijbewijs”