overnachten op kampeerplaats in Zwitserland

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5790
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: overnachten op kampeerplaats in Zwitserland

Bericht door Morgoth » ma 5 jul 2021 09:18

Toevallig van de week op een camping gestaan aan het meer van Lausanne (Lac Leman), ergens tussen Genève en Montreux, het meer van Deep Purple. Vreselijke camping en onwijs duur. 5 tientjes per nacht. De diesel is duur in Zwitserland en op elke 100m staat een flitspaal.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
witjesm
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma 2 sep 2013 14:50
Locatie: Zwitserland

Re: overnachten op kampeerplaats in Zwitserland

Bericht door witjesm » ma 5 jul 2021 12:07

[re.gif] Was het een vreselijke camping omdat ie zo duur was of was er iets anders aan de hand? Dat de diesel duur is klopt want in CH is geen duurdere wegenbelasting van toepassing op diesel maar die 4 cent verschil met NL vindt ik ook niet het eind van de wereld. Daarnaast is benzine wel 36 cent goedkoper dan in NL. In CH mag je met de caravan inmiddels 100 dus qua verkeers boetes zou het te overzien moeten zijn?
BMW M440xi Cabrio of VW California 4x4 met Eriba Nova S485

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5790
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: overnachten op kampeerplaats in Zwitserland

Bericht door Morgoth » di 13 jul 2021 09:53

[re.gif]
O, mag je inmiddels 100? Dan heb ik voor niets 80 gereden.
Ik vergelijk de dieselprijs met de €1,37 die ik er normaal voor betaal. Geen 4 cent maar ruim 40 cent duurder dus. Niet dat ik daar wakker van lig maar het scheel toch 25 euro op een tank.

De camping was vreselijk omdat ze er voor 90% vaste plaatsen hadden. Iedereen had vuurkorven voor de caravan staan zodat het 's avonds blauw zag van de rook. Veel caravans waren al heel lang niet meer bezocht en hadden half ingestorte voortenten. De ligging was prachtig maar dat was het dan ook wel.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Jaap van Duijn
Berichten: 1319
Lid geworden op: za 12 mei 2012 14:24
Locatie: Katwijk ZH

Re: overnachten op kampeerplaats in Zwitserland

Bericht door Jaap van Duijn » di 13 jul 2021 10:51

Je ziet het aankomen, komt er een om 23.00uur op de camping aangereden, plaats zoeken, moveren luifel uit of weet ik het, kinderen zijn wakker en maken nog een rondje.
En jij, uit je eerste slaap de P in ook jouw kinderen wakker.

Ik griezel hiervan en hoop dat alle campings, camper plaatsen en weet ik het sluiten om 22.00uur dan kunnen we rustig onze avond borrel of koffie drinken.
Wat een genot.

Jaap

Plaats reactie

Terug naar “Zwitserland”