Airbag leveller / oprijblokken
Re: Airbag leveller
Inderdaad , heb onder elke wiel een airbag gelegd
Re: Airbag leveller
ik heb er wel belang bij voor €70 hoe kunnen wij dat verder regelen.
Groetjes Henk
Groetjes Henk
Renault Captur 1,2 (145PK) getuned met Chateau Calista 390HU achter de haak
Re: Airbag leveller
Henk ,
Heb op je PB geantwoord
Maar woon dus wel in Belgie
Marc
Heb op je PB geantwoord
Maar woon dus wel in Belgie
Marc
- Thei Luijten
- Berichten: 582
- Lid geworden op: za 28 feb 2009 14:44
- Locatie: Roermond
Re: Airbag leveller
Als je de maximale druk niet overschrijdt hoef je echt niet bang te zijn voor explosies, ik heb er een meer dan 2 maanden (onbelast) op 2,5 bar druk laten staan en kon geen drukverlies constateren. De door mij gebruikte rubber/nitril-slang kan wel 13 bar druk verdragen volgens de leverancier, de gekleurde pvc of andere soort kunststof slangen 2 tot 3 bar, overigens is 2 meestal al voldoende. De polyethyleen of pvc-achtige slangen zijn vrijwel niet te lijmen, maar ze zijn wel een beetje veerkrachtiger en sluiten daardoor met een beetje lijm als "pakking" ook wel als je goed en gelijkmatig schroeft. Vergeet niet dat er duizenden soorten lijmen en kitten bestaan en allen slechts voor enkele materialen echt geschikt zijn. Ik heb het getest met een een dun laagje polymeerkit na goed schuren en de boutjes slechts handvast te draaien, na 2 dagen drogen heb ik ze goed nagetrokken en het sluit hermetisch. Wat ik wel altijd doe is tussen de in de strips geboorde boutgaatjes (aan de slangzijde) 1,5 mm kuiltjes boren die ik ook vul met polymeerkit, zodat die de toch altijd moeilijk te verlijmen slang op z'n plaats houden bij hoge druk. (Zie foto) Op de tegenover liggende strip boor ik ze diagonaal tegenovergesteld. De rubber/nitril-slang is redelijk te verlijmen met polymeerkit, bij een proef waren 2 gelijmde delen met 2 tangen met veel moeite los te scheuren, mét geschroefde strips absoluut onmogelijk. Bij alle te lijmen materialen goed schuren vlak voor het lijmen. Ik zal er enkele meenemen naar het najaarsweekend als er interesse is.
Groet,
Thei
Groet,
Thei
Re: Airbag leveller
Nu na bijna drie jaar na het starten van dit topic gebruik ik nog steeds mijn airbag leveller die ik toen met jullie gedeeld heb op dit forum.
Nog steeds luchtdicht en nog nooit ontploft zoals sommigen bijna zeker waren dat het niet veilig was omdat er geen CE keuring was voor mijn idee.
Heb nooit lijm gebruikt bij mijn eerste model en dit was dus blijkbaar ook niet nodig.
Kan natuurlijk geen kwaad als je er een beter gevoel bij hebt.
Om een camper te liften aan dezelfde as heb je wel steunpoten nodig net als bij een caravan, dat deze zonder die poten gaat wiebelen is zo klaar als een klontje.
Vind het soms wel leuk op de camping om te horen van de mensen die dan verbaasd zijn dat dit 40 jaar geleden nog niet bestond.
Dit bestond wel, maar ik heb dit enkel aangebracht in de campingbranche,en had ik het vooraf geweten was ik naar de juiste personen ermee gestapt.
Ondertussen zijn er al leuke updates toegevoegd door enkele pientere mensen hier op't forum.
Leuk dat mijn gek idee voortleeft onder de caravanners.
Lotte
Nog steeds luchtdicht en nog nooit ontploft zoals sommigen bijna zeker waren dat het niet veilig was omdat er geen CE keuring was voor mijn idee.
Heb nooit lijm gebruikt bij mijn eerste model en dit was dus blijkbaar ook niet nodig.
Kan natuurlijk geen kwaad als je er een beter gevoel bij hebt.
Om een camper te liften aan dezelfde as heb je wel steunpoten nodig net als bij een caravan, dat deze zonder die poten gaat wiebelen is zo klaar als een klontje.
Vind het soms wel leuk op de camping om te horen van de mensen die dan verbaasd zijn dat dit 40 jaar geleden nog niet bestond.
Dit bestond wel, maar ik heb dit enkel aangebracht in de campingbranche,en had ik het vooraf geweten was ik naar de juiste personen ermee gestapt.
Ondertussen zijn er al leuke updates toegevoegd door enkele pientere mensen hier op't forum.
Leuk dat mijn gek idee voortleeft onder de caravanners.
Lotte
Fendt Saphir 450 QB.
Re: Airbag leveller
Mijn ongelijmde airbag heeft 2 weken de caravan waterpas gehouden. Perfect! Dit jaar moest ik de gewone leveler ook nog meenemen van mijn vrouw. Die gaat nu op marktplaats.
Volvo V60 D3 '13 + Dethleffs 510tk '03.
Re: Airbag leveller
RE.gif
Je hebt het lastig lees ik, je moet van alles en mag van alles niet ik zou de sleutels en alles afgeven en zeggen: "doe jij het dan maar"
Je hebt het lastig lees ik, je moet van alles en mag van alles niet ik zou de sleutels en alles afgeven en zeggen: "doe jij het dan maar"
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Airbag leveller
:)
Verzonden vanaf mijn iPhone 7 met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone 7 met Tapatalk
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Airbag leveller
Prachtig systeem, leuk om te lezen hoe creatief diverse mensen zijn.
Zijn er misschien zelfbouwers die dit systeem voor een medekampeerder willen maken voor een schappelijke prijs?
Zijn er misschien zelfbouwers die dit systeem voor een medekampeerder willen maken voor een schappelijke prijs?
Re: Airbag leveller
Kijk eens een paar reacties terug.
Re: Airbag leveller
RE.gif
Doel je op die airbags voor 70euro, in dat geval het bericht is ruim een jaar oud
Doel je op die airbags voor 70euro, in dat geval het bericht is ruim een jaar oud
Laatst gewijzigd door Hobby Linka op zo 23 sep 2018 08:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodig quoten verwijderd. Zie de spelregels m.b.t. quoten.
Reden: Onnodig quoten verwijderd. Zie de spelregels m.b.t. quoten.
Re: Airbag leveller
Nee, ik doel op het bericht van Thei.
Re: Airbag leveller
Ik had gezien dat diverse mensen dit zelf kunnen maken, vandaar mijn bericht ook. Ik heb Thei ook een pb gedaan
Re: Airbag leveller
Op MP biedt iemand regelmatig iets dergelijks aan voor €40,-
Dacia Duster TCE125 + Delta 3900 TZV met Reichmover, E&P levelsysteem, Karsten voortent en Unico Torino luifel
Re: Airbag leveller
Klopt, kwam hem gisteravond tegen. Vroeg mij af of het toevallig iemand van hier was. Ik heb in elk geval drie stuks gehaald. Nu nog een leuke kleine compressor ergens scoren.
Re: Airbag leveller
RE.gif
heb je geen compressor bij je auto?
zoiets dus?
https://www.marktplaats.nl/a/auto-diver ... usPage=VIP
heb je geen compressor bij je auto?
zoiets dus?
https://www.marktplaats.nl/a/auto-diver ... usPage=VIP
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Airbag leveller
Ik heb gezocht kan niks vinden iemand een link? Of onder welke naam dit product word aangeboden?
Skoda Octavia Combi 3 1.6 TDI CR 150 PK (2016) Dethelfs Camper 460 T (2000)
Re: Airbag leveller
Luchtkussen leveler
Dacia Duster TCE125 + Delta 3900 TZV met Reichmover, E&P levelsysteem, Karsten voortent en Unico Torino luifel
Re: Airbag leveller
De slang ziet hetzelfde uit als de slang die ik van Thei heb, alleen in een andere kleur..
Zou mij dan ook niet verbazen dat de verkoper, die de leveller op MP aanbiedt dit hier gezien heeft.
1 ding weet ik zeker, van Thei zijn ze niet..
Diegene die THei kennen snappen waarom en niet omdat hij niet in Halen woont
Blefke
Re: Airbag leveller
Nee geen compressor aanwezig in de auto. Ik zat te denken aan iets op 220v met een redelijke capaciteit zodat de airbag ook vrij vlot vol zit.Micky schreef: ↑ma 24 sep 2018 20:24RE.gif
heb je geen compressor bij je auto?
zoiets dus?
https://www.marktplaats.nl/a/auto-diver ... usPage=VIP
Re: Airbag leveller
De capaciteit is al snel voldoende. Het is weinig volume en ook geen hoge druk. Ik zou er wel één nemen met 12v en 230V. Mijne heeft alleen 12 en ik mis de 230v wel om bijvoorbeeld in de garage de fietsbanden op te pompen.Icecubes schreef: ↑ma 24 sep 2018 23:34Nee geen compressor aanwezig in de auto. Ik zat te denken aan iets op 220v met een redelijke capaciteit zodat de airbag ook vrij vlot vol zit.Micky schreef: ↑ma 24 sep 2018 20:24RE.gif
heb je geen compressor bij je auto?
zoiets dus?
https://www.marktplaats.nl/a/auto-diver ... usPage=VIP
Voor de leveler is 230v ook wel handig dan hoeft je auto niet in de buurt te staan, maar sluit je eerst de caravan aan op de campingpaal.
Om autobanden op te pompen is de 12v juist weer handig.
Ik gebruik nu een omvormertje maar die capaciteit is aan de krappe kant.
Volvo V60 D3 '13 + Dethleffs 510tk '03.
Re: Airbag leveller
RE.gif
thuis heb ik een grote compressor, 12 volt heb je toch altijd bij de hand met de caravan als je de caravan op de plek zet met een mover heb je dus een accu, anders staat de auto erbij, bij de compressor in mijn link zit een enorm lang snoer, lang genoeg om ook de caravan banden op te pompen en zeker als je 12v in je kofferbak hebt, wat volgens mij toch wel elke auto heeft tegenwoordig?
om er 1 op 230v te kopen lijkt me echt overdone, wordt wel een groot ding die ook weer onnodig zwaar is.
thuis heb ik een grote compressor, 12 volt heb je toch altijd bij de hand met de caravan als je de caravan op de plek zet met een mover heb je dus een accu, anders staat de auto erbij, bij de compressor in mijn link zit een enorm lang snoer, lang genoeg om ook de caravan banden op te pompen en zeker als je 12v in je kofferbak hebt, wat volgens mij toch wel elke auto heeft tegenwoordig?
om er 1 op 230v te kopen lijkt me echt overdone, wordt wel een groot ding die ook weer onnodig zwaar is.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Airbag leveller
Ik twijfel zelf nog een beetje tussen 12 of 230 volt. De auto kan niet altijd bij de caravan staan i.v.m. het formaat plek op de camping, echter ik ben wel van plan een mover met accu te monteren. Aan de andere kant heb je natuurlijk wel altijd stroom op de camping dus 230 zou geen probleem moeten zijn. Ook kan ik hem rond het huis gebruiken als ik een keer geen zin heb om de grote compressor te pakken. Dilemma's
Het belangrijkste voor mij is wel dat ik iets wil hebben wat fatsoenlijk werkt, wellicht dat iemand tips heeft voor goede draagbare compressors? Ik neig toch naar 230 volt omdat ik hem dan ook makkelijk op andere momenten kan inzetten.
Het belangrijkste voor mij is wel dat ik iets wil hebben wat fatsoenlijk werkt, wellicht dat iemand tips heeft voor goede draagbare compressors? Ik neig toch naar 230 volt omdat ik hem dan ook makkelijk op andere momenten kan inzetten.