aanbetaling wat vind jij er van........

vikingpirate
Berichten: 1074
Lid geworden op: ma 24 okt 2011 15:54
Locatie: Ergens waar mijn huis staat

Re: aanbetaling wat vind jij er van........

Bericht door vikingpirate » zo 22 jun 2014 21:52

nee hoor ik vind eerlijkheid duurt het langst. RE.gif
Trekker met sleurhut

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: aanbetaling wat vind jij er van........

Bericht door Kingpin1966 » zo 22 jun 2014 21:56

RE.gif
Maar als de camping echt tegenvalt heiligt het doel soms de middelen. :wink:
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: aanbetaling wat vind jij er van........

Bericht door Ab » zo 22 jun 2014 22:09

Wij betalen nooit aan.
Hoeft ook niet, want reserveren doen we ook nooit.
Waar dan ook, we hebben praktisch altijd een plaats gevonden.
Men wil altijd wel weten, hoelang we denken te blijven.
Dat snap ik. Maar ons antwoord is altijd: dat weten we niet, we laten het morgen of overmorgen wel weten.
Bevalt het, kan het een week of meer worden.
Bevalt het minder, dan zijn we na uiterlijk 2 dagen weer weg.
Ik zou niet anders meer willen.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
fs1986
Berichten: 852
Lid geworden op: vr 4 feb 2011 15:29

Re: aanbetaling wat vind jij er van........

Bericht door fs1986 » zo 22 jun 2014 22:23

Kingpin1966 schreef:RE.gif
Soms lukt het ook nog wel eens door "familieomstandigheden" ten berde te brengen.
Daar zijn campingeigenaren ook nog wel eens gevoelig voor.
Als men de echte reden aangeeft waarom men veel eerder wil vertrekken dan gepland zijn wij vaak reuze coulant maar zodra men over familieomstandigheden begint wordt het ineens een heel ander verhaal, dat is helaas vrijwel altijd gelogen.

Guus 1972
Berichten: 378
Lid geworden op: za 27 nov 2010 16:02
Locatie: Wijchen

Re: aanbetaling wat vind jij er van........

Bericht door Guus 1972 » zo 22 jun 2014 22:31

Kingpin1966 schreef:RE.gif
Maar als de camping echt tegenvalt heiligt het doel soms de middelen. :wink:
De camping zelf viel niet tegen hoor. We hadden genoeg van de omgeving gezien en ikzelf wilde als Kuifjefan graag nog even naar Chéverny. We hebben dus ook geen slappe verhalen opgehangen. In principe vind ik dat een camping daar ook niets mee te maken heeft, maar als het echt om familieomstandigheden zou gaan en ik kon daarmee nog wat geld terug krijgen dan zou ik dat wel melden.
Peugeot 307 2.0 HDI (2005)/Kip Shuttle 44 TK (2002)

Wim Verso
Berichten: 6505
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: aanbetaling wat vind jij er van........

Bericht door Wim Verso » zo 22 jun 2014 23:24

Je kan bij je reservering natuurlijk ook nog een annuleringsverzekering er bij nemen, zodat je niet het risico loopt bij onverhoopt niet naar de camping kunnen komen je niet het risico loopt dat je je geld kwijt bent, zoals wij dat gedaan hebben voor de camping in Weerselo, totaal zijn we voor die maand 270 euro kwijt, zeker bij ziekte als je niet zeker weet dat het al dan niet door kan gaan, dek je je eigen toch in en voor die 10 euro, wilden wij geen risico lopen.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: aanbetaling wat vind jij er van........

Bericht door Diny » ma 23 jun 2014 00:47

Als je niet afhankelijk bent van de zomervakantie hoef je zeker niet te reserveren, omdat er bijna altijd plaats is. Tijdens de zomervakanties deden wij het trouwens ook niet, want zonder een beetje goede weersvooruitzichten gingen we gewoon niet weg.
Ik kan me voorstellen dat camingbazen een aanbetaling willen. Soms zie je veldjes op de camping met het bordje 'gereserveerd'. Die plaats wordt dagen van tevoren vrijgehouden. Het zijn nogal eens heel mooie veldjes waarop mensen graag staan. Komt dan de huurder niet opdagen dan zou de verhuurder dubbel strop hebben: hij kan die plaats vlak voor de gereserveerde dadum niet verhuren en de eerste tijd daarna ook niet, want de huurder kan nog steeds op komen dagen.Een aanbetaling zou ik niet als onbillijk ervaren. Een camping is een commerciële instelling en geen filantropische.

Gebruikersavatar
fs1986
Berichten: 852
Lid geworden op: vr 4 feb 2011 15:29

Re: aanbetaling wat vind jij er van........

Bericht door fs1986 » ma 23 jun 2014 01:01

Wisten jullie dat tijdens regenachtige zomers het sterftecijfer bij schoonmoeders extreem hoog ligt? Schoonvaders kunnen kennelijk prima tegen dat vocht, terwijl schoonmoeders direct het loodje leggen... scratch.gif

Jaren geleden wel een mooie grap uitgehaald; een gezin wilde al na een paar dagen vertrekken, terwijl ze voor drie weken gereserveerd hadden. Ze vertelden dat de (schoon)moeder op sterven lag, nog maar een paar weken te leven had dus zo snel mogelijk terug wilden naar Nederland. Van hun campingburen hadden we echter een paar uur eerder al de vraag gekregen of ze de volgende dag een plaatsje mochten doorschuiven want ja die familie naast ons gaat naar camping ... toe omdat daar een zwembad is, dus die plaats komt vrij.
Na hun vertrek zag ik dat ze de parasolstandaard vergeten waren, ik ben even naar die camping toe gereden om dat ding langs te brengen. Wat een rode kop kregen die man en vrouw! mrgreen.gif

blefke
Berichten: 4592
Lid geworden op: zo 14 aug 2011 13:15

Re: aanbetaling wat vind jij er van........

Bericht door blefke » ma 23 jun 2014 08:58

RE.gif
Hahaha dat is stijl hebben thumbup.gif
Die gezichten had ik wel eens willen zien.

Wat betreft aanbetalen (wel in het hoogseizoen) heb ik absoluut geen moeite mee.
Of dat nu 100 of 200 euro is.
Betalen moet je uiteindelijk toch en dan valt het bij de eindafrekening weer mee, toch :wink:
Zo'n aanbetaling is volgens mij altijd opgebouwd uit reserveringskosten + een bepaald deel v.d. campingkosten.
Campingkosten krijg je altijd terug, mits je je houd aan de annuleringsprocedure.

Vaak wordt hier coulant mee omgegaan, als je van te voren al aangeeft dat je wellicht niet kunt komen, i.v.m. zoals in mijn geval rugproblemen.
Ik heb hier prima ervaringen mee.

Blefke

Guus 1972
Berichten: 378
Lid geworden op: za 27 nov 2010 16:02
Locatie: Wijchen

Re: aanbetaling wat vind jij er van........

Bericht door Guus 1972 » ma 23 jun 2014 09:25

Wim Verso schreef:Je kan bij je reservering natuurlijk ook nog een annuleringsverzekering er bij nemen, zodat je niet het risico loopt bij onverhoopt niet naar de camping kunnen komen je niet het risico loopt dat je je geld kwijt bent, zoals wij dat gedaan hebben voor de camping in Weerselo, totaal zijn we voor die maand 270 euro kwijt, zeker bij ziekte als je niet zeker weet dat het al dan niet door kan gaan, dek je je eigen toch in en voor die 10 euro, wilden wij geen risico lopen.
Dit jaar verkeren wij helaas in de omstandigheid dat we serieus rekening moeten houden met het feit dat we terug geroepen worden. De vakantie hadden we al in december geboekt toen de situatie van mijn schoonvader nog anders was. Daarom hebben we nu ook een annuleringsverzekering afgesloten. Tegelijkertijd vinden we het belangrijk om, als het enigszins mogelijk is, toch gewoon op vakantie te gaan om de zinnen even te verzetten. Als ik nu opnieuw zou boeken zou ik iets kiezen wat iets dichter bij was (op een dag rijden in ieder geval). Aan de andere kant: waar we nu naar toe gaan daar hebben we de vorige keer dat we er waren heerlijk kunnen ontspannen.

En als ik de kans had, dan zou ik het doen zoals Diny. Wij hebben wel eens de eerste of de laatste week van de zomervakantie (hoogseizoen) gestaan en dan kon je al aardig kiezen. Misschien lukt het als de kinderen de deur uit zijn.
Peugeot 307 2.0 HDI (2005)/Kip Shuttle 44 TK (2002)

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: aanbetaling wat vind jij er van........

Bericht door Kingpin1966 » ma 23 jun 2014 09:32

fs1986 schreef:
Kingpin1966 schreef:RE.gif
Soms lukt het ook nog wel eens door "familieomstandigheden" ten berde te brengen.
Daar zijn campingeigenaren ook nog wel eens gevoelig voor.
Als men de echte reden aangeeft waarom men veel eerder wil vertrekken dan gepland zijn wij vaak reuze coulant.
Ook als deze reden is dat er van de camping in hun ogen niks deugd? Er zijn ook camping eigenaren die dan juist helemaal niet meer coulant zijn.
En uit angst daarvoor worden vaak familieomstandigheden aangedragen.
En ik kan me daar ook wel iets bij voorstellen, geen een campingbezitter houd van negatieve reclame.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

arnovariante

Re: aanbetaling wat vind jij er van........

Bericht door arnovariante » ma 23 jun 2014 11:03

Er is al eens eerder over het doen van aanbetalingen gediscussieerd, ook toen al alle voors en tegens langs zien komen.
Het is heel simpel in mijn ogen: als je verlangt dat een campinghouder een mooi plekje voor je bezet houd is het heel normaal als je daarvoor een voorschot betaald.
Een ieder die dat wel verlangt maar daarvoor niet wil betalen moet lekker op de bonnefooi gaan en nadenken bij wie nu het probleem ligt.....

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18183
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: aanbetaling wat vind jij er van........

Bericht door deusjevo » ma 23 jun 2014 11:10

Wij reserveren de laatste jaren steeds als we weg gaan van de camping een plaats voor het volgende jaar.
Hebben nog nooit hoeven aan te betalen, iets later aankomen of wat eerder weggaan is ook geen probleem als je het maar van te voren aangeeft.
Zijn trouwens redelijk vaste bezoekers van deze camping dus dat scheelt misschien.

Denk dat je wel moet aanbetalen als je op die camping een mobile home zou huren.
Dat vinden mensen wellicht wel normaal als je dat bijv. via Vacancesoleil doet? scratch.gif
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Trina
Beheerder
Berichten: 12780
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 11:31
Locatie: Drenthelaand.

Re: aanbetaling wat vind jij er van........

Bericht door Trina » ma 23 jun 2014 11:30

Voor het huren van een huisje/bungalow is het heel normaal om de helft of meer van het totale bedrag van te voren te betalen. De rest of voor een bepaalde datum of bij aankomst.
Dat een campinghouder dit ook vraagt vind ik, vooral in het hoogseizoen, heel normaal.

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: aanbetaling wat vind jij er van........

Bericht door Kingpin1966 » ma 23 jun 2014 11:34

RE.gif
Bij sommige campings moet je vaak in het hoogseizoen wel reserveren anders vind je de hond in de pot.
Wat er gebeurt als dat volgens de campingbaas niet nodig is kun je o.a.hier lezen.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Gebruikersavatar
Oenema
Berichten: 1068
Lid geworden op: zo 19 aug 2012 10:59
Locatie: Meppel (NL)

Re: aanbetaling wat vind jij er van........

Bericht door Oenema » ma 23 jun 2014 12:00

Hier ook aanbetaald! En net als vorig jaar word ook het restant 30dagen voor aankomst betaald.
Ik heb gereserveerd, dus moet ik betalen en heb ik de zekerheid dat er een plek voor mij is!

Bij aankomst wel eerst kijken hoe de toegewezen plek is, is me dat niet zoals ik wil, ga ik vragen of er mogelijkheden zijn om te wisselen!

Wel hebben we een doorlopende reisverzekering met annulering! Mocht er echt iets met ouders/schoonouders zijn, betalen die het geld wel terug.. Wat een onzin om dat aan te dragen als dat niet het geval is.. Een ieder die dat doet, lekker zelf weten, ik vind het behoorlijk hypocriet!

Voor en/of najaar nooit reserveren, als we gaan is er meestal wel plek en/of andere campings in de buurt!
Groet André

"It's an ingenious solution to a problem that should never have existed in the first place"

Afbeelding

[ Hobby 500KMFE - 2007 ]
[ Ford Galaxy 2.0TDCI - 2018 - 209PK ]

PatrickvanW
Berichten: 75
Lid geworden op: vr 10 mei 2013 18:17
Locatie: Hoofddorp

Re: aanbetaling wat vind jij er van........

Bericht door PatrickvanW » ma 23 jun 2014 12:06

In duitsland, italie en dit jaar naar frankrijk altijd aan betaling moeten doen.
Diverse redenen zijn al gegeven en dat lijkt mij ook meer dan logisch!!
Volvo V50 2.4 140 PK met een Beyerland 390D

Wim Verso
Berichten: 6505
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: aanbetaling wat vind jij er van........

Bericht door Wim Verso » ma 23 jun 2014 12:35

Ik heb het ook al eens in een ander Topic geschreven, "Wat zijn je eisen"".

Wij zijn nooit geen trekkers geweest, toen niet (Hoogseizoen) en nu ook niet (voor en naseizoen), blijven altijd twee weken op één plek staan en weten atijd van te voren waar we heen gaan.

Onze eisen zijn altijd een Schaduwplaats, daar staan wij gewoon op, maar er zijn ook mensen die per sé aan het water willen staan van een meer of een rivier die langs de camping loopt.

Als dat je eisen zijn, dan is reserveren een pré.

Twee jaar geleden toen wij in September aan de moezel stonden (Traben Trarbach) en toen stonden wij nog niet eens aan het water, was ik blij dat ik gereserveerd had, menige Nederlander heb ik teleurgesteld de camping zien verlaten, het is dan in die maand Hoogseizoen.

Ook op die camping een aanbetaling (100 Euro) en het restant als je de camping weer verliet.
Niet allle campings vragen om een (hoog) bedrag, vorig jaar in Burgen aan de moezel betaalde ik een voorschot van 50 euro, dus er zit wel verschil in, ik maak daar geen punt van, zoals iemand hier al schreef valt het weer mee met de eindafrekening.

In Weerselo in september hebben wij een arrangement van de camping, de plaats hebben we zelf al uitgezocht tijdens het Forum weekend, en omdat we dus alles moeten betalen voor eind juli en de voor ons onzekere situatie dus een annuleringsverzekering.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

graaf
Berichten: 1634
Lid geworden op: vr 17 apr 2009 22:31

Re: aanbetaling wat vind jij er van........

Bericht door graaf » ma 23 jun 2014 12:44

@ L.S.

Wel grappig dat er gisteren dit draadje startte. Ik wilde jullie namelijk een aanverwante vraag voorleggen. Namelijk met het vooruit betalen van het stageld. Natuurlijk kan je niet alle diensten met elkaar vergelijken, maar het vooruit volledig betalen van de huurtermijn vind ik wat teveel zekerheden aan een zijde van een comparant in een transactie. Bij een bouwopdracht is een aanbetaling geheel aanvaard, omdat men aanloopkosten moet maken. Maar je betaald het volledige bedrag nooit helemaal voordat de bouw (of de dienstverlening) is afgerond. Ik heb zelden vooruit hoeven te betalen op een camping, want ik ga altijd op de bonnefooi. Hooguit bij een doorgangscamping, zodat je de volgende dag vroeg weg kan.

Ook bij de forumbijeenkomst in Beekbergen moest een aanbetaling gedaan worden (dat ik overigens prima vond), Maar de brief waarin stond dat de rest een aantal weken vóór aanvang van het weekend voldaan moest zijn vond ik getuigen van een hoge mate van klantonvriendelijkheid. Op de camping hier had ik bij aankomst voor 3 dagen vastgelegd, maar toen ik dat wilde verlengen met enkele dagen moest ik dat direct vooruit betalen. Stuitend eigenlijk. Want het geeft aan hoe deze waard z'n gasten vertrouwd. Er kwam direct het gevoel bij me op om maar direct te cancelen en op te stappen.(wat ik niet gedaan heb overigens). Toelichting: Er is hier bewaking op het terrein en met je caravan van het terrein af rijden zonder te betalen acht ik nihil

Zijn er bij jullie ideeën over hoeveel procent van een huurtermijn aanvaardbaar is? Bijvoorbeeld 30% of misschien 50% ?
Misschien kunnen we een caravan-partijtje oprichten knipoog.gif en dan zitting nemen een landelijke koepel waar alle recreatie en campings ook in vertegenwoordigd zijn? mrgreen.gif mrgreen.gif mrgreen.gif En dan een algemene regel afdwingen? mrgreen.gif mrgreen.gif mrgreen.gif

Waarschijnlijk draaf ik nu door whistle.gif :lol: whistle.gif :lol:
Eriba Touring Troll 550 FEY met Peugeot 3008 1.6 THP Executive

Plaats reactie

Terug naar “Oostenrijk”