Alfa Network R36

vikingpirate
Berichten: 1074
Lid geworden op: ma 24 okt 2011 15:54
Locatie: Ergens waar mijn huis staat

Re: Alfa Network R36

Bericht door vikingpirate » za 1 jun 2019 13:12

RE.gif

Nee hoor laat maar staan omdat ik hier ook over de Alfa praat is een oplossing voor de alfa gebruikers.
Tenslotte is het uit problemen met de Alfa R36 ontstaan en zo kan iedereen hier van profiteren die net zoals ik de snelheden van de Alfa R36 vind tegenvallen.
Trekker met sleurhut

vikingpirate
Berichten: 1074
Lid geworden op: ma 24 okt 2011 15:54
Locatie: Ergens waar mijn huis staat

Re: Alfa Network R36

Bericht door vikingpirate » ma 15 jul 2019 20:47

Ervaring tegenover de oude AlfaR36 en nu mijn router router verbinding.
Momenteel een eigen netwerk op de camping, en de snelheid op 5ghz 54Mbit per seconde ben zeer tevreden.
Trekker met sleurhut

Gebruikersavatar
rr69
Berichten: 191
Lid geworden op: do 24 sep 2015 16:06
Locatie: Gouda

Re: Alfa Network R36

Bericht door rr69 » za 20 jul 2019 10:46

Goedemorgen.

Net even mijn R36A in combinatie met de Tube-N getest. Ik krijg er een respectabele 30Mbit uit getrokken..Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

Opel Insignia 2.0 CDTI - Knaus Sudwind 450FU Silver Selection (Model 2018)

Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 3508
Lid geworden op: za 2 aug 2014 21:09

Re: Alfa Network R36

Bericht door Paul » za 20 jul 2019 11:07

Dan is de nieuwe versie (r36a) toch een verbetering qua snelheid t.o.v. de oude.
Dit heb ik nooit gered aan snelheden.
BMW 540i X-Drive M-Sport touring (2018) -> Fendt Diamant 560SF (2022)

Gebruikersavatar
Gerardo
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 9 sep 2018 18:08
Contacteer:

Re: Alfa Network R36

Bericht door Gerardo » za 20 jul 2019 12:01

Ik heb ook de 36a. Ik ben mucho tevreden met de snelheid haphop.gif
Het grootste plezier in het leven is dat te doen waarvan mensen zeggen dat je dat niet kunt doen thumbup.gif

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Alfa Network R36

Bericht door Hobby Linka » za 20 jul 2019 12:35

RE.gif

R36a, is dat een geheel nieuwe of is een update voldoende. Welke versie heeft de R36a?
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
rr69
Berichten: 191
Lid geworden op: do 24 sep 2015 16:06
Locatie: Gouda

Re: Alfa Network R36

Bericht door rr69 » za 20 jul 2019 12:42

De Alfa R36A zit in het Wifi Camp Pro 2 pakket. Er zit een nieuwe chipset in en kan op het interne netwerk dubbele snelheid aan , dus 300Mbit.

Hij is te herkennen aan de zilveren kleur. De normale R36 is wit..

Volgens mij kan je hem ook los kopen. De Bijgeleverde Tube U-N is hetzelfde gebleven op wat uiterlijke kenmerken na..

Voor mij een hele verbetering. Streamen van mijn NAS of Schotel gaat nu altijd zonder stotteren..

Gr. Rr69Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk


Opel Insignia 2.0 CDTI - Knaus Sudwind 450FU Silver Selection (Model 2018)

Gebruikersavatar
rr69
Berichten: 191
Lid geworden op: do 24 sep 2015 16:06
Locatie: Gouda

Re: Alfa Network R36

Bericht door rr69 » za 20 jul 2019 12:52

Deze snelheden zijn wel op mijn eigen netwerk. De Alfa R36A/TubeU-N zijn verbonden met mijn WiFi thuis netwerk. Dus een optimale verbinding met uitzondering van het feit dat hij nu door 2 betonnen vloeren heen moet stralen. Al met al valt het toch mee

Het laat overigens wel zien dat meestal de Camping WiFi Accespoints overbelast zijn of de internetverbinding erachter traag is.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

Opel Insignia 2.0 CDTI - Knaus Sudwind 450FU Silver Selection (Model 2018)

Gebruikersavatar
Gerardo
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 9 sep 2018 18:08
Contacteer:

Re: Alfa Network R36

Bericht door Gerardo » za 20 jul 2019 23:15

Vandaag eens gekeken wat de Alfa WiFiCamp Pro2 hier op camping Jezevac op het eiland Krk presteert. En dat ziet er prima uit. ZiggoGo streamen is geen probleem. thumbup.gif
Studio_20190720_230707.png
Het grootste plezier in het leven is dat te doen waarvan mensen zeggen dat je dat niet kunt doen thumbup.gif

Gebruikersavatar
Gerardo
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 9 sep 2018 18:08
Contacteer:

Sapperdeflap ze hebben me in de peiling!

Bericht door Gerardo » zo 21 jul 2019 22:51

Werd ik me daar vandaag toch gewoon even uit het wifi net van de camping gemieterd!

Het is wasdag halverwege de vakantie en ik zit met mijn tablet bij de wasmachines te wachten. Ik heb de alfa r36a uitgezet want daarin heb ik heb het mac adress van mijn tablet gecloned. In een eerdere post in deze rubriek heb ik uitgelegd waarom en hoe je dat kunt doen. (van de meeste netwerk beheerders mag je de internet verbinding niet her distribueren en de WiFiCamp Pro2 word ook hier blijkbaar zonder moeite herkend, resultaat wel verbinding maar geen internet) Goed ik heb lekker zitten browsen en rommelen en nadat de wasberg klaar was heb ik de tablet uit het camping net verwijderd en heb ik de tablet het camping netwerk laten vergeten. Dit is wel belangrijk want valt het eigen caravan netwerkje weg, dan meld de tablet zich weer vrolijk aan in het camping netwerk en dat gaat niet samen met een WiFiCamp Pro2 die met het zelfde mac adress al op de camping wifi is aangemeld. Maar verdorie nog aan toe! Ik krijg geen internet meer. Hmmmm wat gaat hier fout ( ligt eraan vanuit wiens optiek😆 ) de oorzaak ligt erin dat mijn server adress met de tablet in het camping netwerk een andere is dan het server adress van de WiFiCamp Pro2. En blijkbaar weten die stinkerds dat ook te gebruiken om mij de toegang te blokkeren. Ai! Maarrr gelukkig is ook hier een oplossing voor geboden door Alfa telecom. Je kunt het server adress van de tablet clonen en tadaaa! Contact! We hebben weer internet op alle apparaatjes blij.gif

Het is een beetje een lang verhaal maar misschien kunnen jullie er je voordeel mee doen. Succes!

Gerardo.
Het grootste plezier in het leven is dat te doen waarvan mensen zeggen dat je dat niet kunt doen thumbup.gif

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Alfa Network R36

Bericht door Hobby Linka » zo 21 jul 2019 22:59

En hoe? Ik heb dat probleem ook hier.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
Gerardo
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 9 sep 2018 18:08
Contacteer:

Re: Alfa Network R36

Bericht door Gerardo » zo 21 jul 2019 23:03

Wat heb je al geprobeerd?
Laatst gewijzigd door Gerardo op ma 22 jul 2019 00:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Het grootste plezier in het leven is dat te doen waarvan mensen zeggen dat je dat niet kunt doen thumbup.gif

Gebruikersavatar
Gerardo
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 9 sep 2018 18:08
Contacteer:

Re: Alfa Network R36

Bericht door Gerardo » zo 21 jul 2019 23:51

Ok ik probeer een werkwijze te beschrijven.

1) zorg dat de WiFiCamp voorzien is van de nieuwste firmware versie. (Voor de R36a is dit vanaf versie 1.17 niet noodzakelijk maar het is wel aan te raden ivm
verbetert geheugen management)
2) als je je voor het eerst gaat aanmelden op het camping netwerk, doe dat dan met een laptop, smartphone of tablet.
(reden: meestal moet je op een web pagina akkoord gaan met de voorwaarden middels het zetten van een vinkje of het invullen van een code of ander geneuzel en
dat gaat niet in het instellingen scherm van de WiFiCamp)
3) kopieer van het apparaat waarmee je je op het camping netwerk hebt aangemeld het mac adress.
4) meld je af van het camping netwerk op het apparaat waarvan je het mac adress hebt gekopieerd, en laat dat apparaat de camping hotspot vergeten.
5) open het instellingen scherm van je WiFiCamp (192.168.36.1)
6) zoek naar de beschikbare hotspots en selecteer de hotspot waarmee je wilt verbinden.
7) plak in het "CLONE MAC ADRESS" veld het mac adress van het apparaat waarmee je je in eerste instantie op het camping netwerk had aangemeld en klik/tik op apply.

De R36 (a) start nu opnieuw op met de nieuwe instellingen, en meld zich aan op het camping netwerk met het mac adress van het apparaat waarmee je je in
eerste Instantie had aangemeld, en akkoord was gegaan met de voorwaarden. Het camping netwerk ziet je WiFiCamp nu als het eerste apparaat waarmee je je
had aangemeld.

8) selecteer op alle apparaten waarmee je internet toegang wenst je WiFiCamp hotspot en je kunt genieten van het WWW.

LET OP! LET OP!

verbind het eerste apparaat waarmee je je oorspronkelijk op het camping netwerk had aangemeld niet meer rechtstreeks op de camping WiFi anders loop je
het risico dat je WiFiCamp (wederom) geblokkeerd wordt en je daardoor geen internet toegang meer hebt. ( ook al zegt hij verbonden ) gebeurt het
onverhoopt toch dan kun je het relaas volgen drie posts eerder.

Ik hoop dat mijn hatseflats manier en beschrijving helpt om het weer op rit te krijgen thumbup.gif
Het grootste plezier in het leven is dat te doen waarvan mensen zeggen dat je dat niet kunt doen thumbup.gif

Gebruikersavatar
Gerardo
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 9 sep 2018 18:08
Contacteer:

Re: Sapperdeflap ze hebben me in de peiling!

Bericht door Gerardo » ma 22 jul 2019 00:40

Gerardo schreef:
zo 21 jul 2019 22:51

Even voor de duidelijkheid,

Het server adress is dus het publieke IP adress van je oorspronkelijke camping WiFi aanmeld apparaat. Dit IP adress achterhaal je door, nadat je je aangemeld hebt met laptop, smartphone of tablet even in Google what is my IP adress te typen. Open de eerste hit en noteer het IP adress dat daar getoond word.


Werd ik me daar vandaag toch gewoon even uit het wifi net van de camping gemieterd!

Het is wasdag halverwege de vakantie en ik zit met mijn tablet bij de wasmachines te wachten. Ik heb de alfa r36a uitgezet want daarin heb ik heb het mac adress van mijn tablet gecloned. In een eerdere post in deze rubriek heb ik uitgelegd waarom en hoe je dat kunt doen. (van de meeste netwerk beheerders mag je de internet verbinding niet her distribueren en de WiFiCamp Pro2 word ook hier blijkbaar zonder moeite herkend, resultaat wel verbinding maar geen internet) Goed ik heb lekker zitten browsen en rommelen en nadat de wasberg klaar was heb ik de tablet uit het camping net verwijderd en heb ik de tablet het camping netwerk laten vergeten. Dit is wel belangrijk want valt het eigen caravan netwerkje weg, dan meld de tablet zich weer vrolijk aan in het camping netwerk en dat gaat niet samen met een WiFiCamp Pro2 die met het zelfde mac adress al op de camping wifi is aangemeld. Maar verdorie nog aan toe! Ik krijg geen internet meer. Hmmmm wat gaat hier fout ( ligt eraan vanuit wiens optiek😆 ) de oorzaak ligt erin dat mijn server adress met de tablet in het camping netwerk een andere is dan het server adress van de WiFiCamp Pro2. En blijkbaar weten die stinkerds dat ook te gebruiken om mij de toegang te blokkeren. Ai! Maarrr gelukkig is ook hier een oplossing voor geboden door Alfa telecom. Je kunt het server adress van de tablet clonen en tadaaa! Contact! We hebben weer internet op alle apparaatjes blij.gif

Het is een beetje een lang verhaal maar misschien kunnen jullie er je voordeel mee doen. Succes!

Gerardo.
Het grootste plezier in het leven is dat te doen waarvan mensen zeggen dat je dat niet kunt doen thumbup.gif

Gebruikersavatar
sindaco
Berichten: 1089
Lid geworden op: za 13 aug 2016 18:17
Locatie: overloon

Re: Alfa Network R36

Bericht door sindaco » ma 22 jul 2019 10:20

ik heb dezelfde set ( pro camp 2 ) en merk vaak dat ik via de alfa direct verbinden kan met het netwerk van de camping maar geen internetkrijg . ( gaat niet naar de loginpagina )
ik configureer altijd met mijn laptop.

soms werkt het en als het niet werkt , omdat de verbinding die er is dan niet door gaat naar de landingspagina waar je moet inloggen dan heb ik ontdekt dat het wel gaat als ik via de smartphone van mijn vrouw via de alfa verbindt.

dus de smartphone verbindt dan met de alfa die al verbonden is met het camping netwerk en dan kom ik wel op de login pagina.
dan geven we alle gegevens in via de smartphone en hoppa ook mijn laptop en andere devices die dan naar de alfa gaan hebben gewoon internet.


wij gaan dus in dit geval niet eerst naar het camping netwerk voor een verbinding.
we hebben de afgelopen 1.5 jaar pas 1 camping gehad waar de alfa niet eens wilde verbinden met het camping netwerk en daar ga ik dan eens kijken of het programma van geraldo zou lukken met het mac adress.
op die betreffende camping werkte het wel als je direct met de laptop of de smartphone verbinding zocht.
op een of andere manier was de alfa pro camp 2 geblokkeerd.

verder draait ie als een tierelier thumbup.gif
cayenne 3.0 tdi v6 ( 2012 ) ..in black ..550nm.. met een fendt 540 TG ( 2013 ).

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Alfa Network R36

Bericht door Hobby Linka » ma 22 jul 2019 12:51

Gerardo schreef:
zo 21 jul 2019 23:03
Wat heb je al geprobeerd?
Ik heb vakantie en ben niet altijd (wel vaak) on line.


Ik heb zelf de R36 en niet de R36a. Ik weet ook niet of ik deze een update naar R36a kan krijgen.

Tot vorig jaar kon ik gewoon DNS1 en DNS2 van het WiFi netwerk in de R36 zetten en werkte het gewoon. Nu werkt dat niet meer.

Voor de R36 heb ik ooit eens een handleiding voor hier gemaakt, over DNS staat er op het einde hoe je dat kan kunt doen.

ALFA NETWORK R36 Wi-Fi ROUTER.pdf
(1.82 MiB) 313 keer gedownload
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Alfa Network R36

Bericht door Chris » ma 22 jul 2019 13:39

Het zal wel een botte reactie zijn van mij... maar..
Dat eindeloze geknoei met mijn R36 setje ben ik zat.
Hij gaat op MP...
Ik behelp me wel met een dikke databundel op 4G.... of in Spanje 3G
Er gaat ook alleen nog maar een tablet mee... tijd wordt anders besteed dus..
Zon, zee en z...en..
Raar???
Dat gerommel om een betere snelheid te zoeken... dus eigenlijk de traagheid van de R36... ik ben er gewoon zat van.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Gerardo
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 9 sep 2018 18:08
Contacteer:

Re: Alfa Network R36

Bericht door Gerardo » ma 22 jul 2019 14:06

Nah also also mrgreen.gif
Het grootste plezier in het leven is dat te doen waarvan mensen zeggen dat je dat niet kunt doen thumbup.gif

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18818
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: Alfa Network R36

Bericht door Hobby Linka » ma 22 jul 2019 14:12

Is ook al een beetje achterhaald. En daarnaast een onbeveiligde verbinding. Ik stop er ook niet al te veel energie meer in.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

vikingpirate
Berichten: 1074
Lid geworden op: ma 24 okt 2011 15:54
Locatie: Ergens waar mijn huis staat

Re: Alfa Network R36

Bericht door vikingpirate » ma 22 jul 2019 15:36

RE.gif RE.gif

Daarom heb ik dus hem ook aan de kant geschoven en nu mijn twee router doen het werk voor mij veel sneller beter en makkelijker.
Trekker met sleurhut

Gebruikersavatar
Taan
Berichten: 724
Lid geworden op: do 19 jun 2014 16:36

Re: Alfa Network R36

Bericht door Taan » di 23 jul 2019 08:10

liefhebber schreef:
zo 24 sep 2017 23:11
In Advanced mode kun je in de R36 bij Ethernet poort, in het vierkantje erachter, een vinkje zetten in Mac Clone
Daarna kun je het mac -adres van je laptop of smartphone, waar je wel wifi op krijgt, overtypen.
Het mac-adres veranderen kan dus.
In welke softwareversie is dit? Ik kan het bij mij niet vinden. Ik heb de R36 met (dacht ik) een tube-n.
Moet ik dan versie 2.32 hebben? Of kan ik beter naar een camp-pro versie gaan?
Volvo V60 D3 '13 + Dethleffs 510tk '03.

Gebruikersavatar
Gerardo
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 9 sep 2018 18:08
Contacteer:

Re: Alfa Network R36

Bericht door Gerardo » di 23 jul 2019 08:41

Als je de investering wilt doen dan kan ik je R36a wel aanbevelen. Je kunt hem los kopen zodat je je bestaande Tube U kunt hergebruiken thumbup.gif
Het grootste plezier in het leven is dat te doen waarvan mensen zeggen dat je dat niet kunt doen thumbup.gif

Gebruikersavatar
Gerardo
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 9 sep 2018 18:08
Contacteer:

Re: Alfa Network R36

Bericht door Gerardo » di 23 jul 2019 18:17

Nog even een verbetering mbt tot mijn bewering om je publieke IP adress als server adress te gebruiken. ( hoe dit kon werken snap ik nu eigenlijk zelf ook niet )
Je kuns als alternatieve name server adressen (dns) beter bijvoorbeeld 1.0.0.1 of 1.1.1.1 gebruiken.

Gerardo
Het grootste plezier in het leven is dat te doen waarvan mensen zeggen dat je dat niet kunt doen thumbup.gif

Gebruikersavatar
Gerardo
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 9 sep 2018 18:08
Contacteer:

Re: Alfa Network R36

Bericht door Gerardo » do 25 jul 2019 15:49

Nog een kleine aanvulling.

Sinds ik de alternatieve DNS server adressen 1.0.0.1 en 1.1.1.1 gebruik heb ik geen problemen meer met het soms opnieuw moeten connecten met de camping WiFi.
De combinatie van het clonen van het Mac Adress van het inlog device en het gebruik van een alternatieve DNS server maken de WiFiCamp tot een stabiele WiFi repeater. Ik ben een blij mens blij.gif
Het grootste plezier in het leven is dat te doen waarvan mensen zeggen dat je dat niet kunt doen thumbup.gif

martijn v o

Re: Alfa Network R36

Bericht door martijn v o » do 25 jul 2019 16:28

Geen idee waar jullie het allemaal over hebben, maar hier werkt het met de R36 wederom top.
Pas op met het upgraden van de software, als dat fout gaat kun je het kastje weggooien.
Tevens is het niet mogelijk om van een R36 een R36a te maken.

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”