sterckeman fjord420d

Plaats reactie
Gebruikersavatar
cooper
Berichten: 173
Lid geworden op: do 30 jan 2014 19:41
Locatie: in het westen

sterckeman fjord420d

Bericht door cooper » ma 3 feb 2014 13:26

Ik lees erg weinig over Sterckeman in dit forum. Wij hebben onlangs onze fjord 420d verkocht, toch wel met enige weemoed. Het was onze eerste caravan en doordat deze zo is bevallen, blijven we caravannen.
De indeling van deze serie is zeker een plus: 230 breed, daardoor ruime treinzit, kunnen we met 4 volwassenen ruim zitten. Voor ons voldoende kastruimte, vast toilet en wastafel in de badkamer en voorin een bank, uit te schuiven tot 2 persoonsbed, bij ons vast als bed.
De Sterckeman is uit 1993, we hebben geen noemenswaardige problemen gehad, hij is droog, de wegligging vinden wij heel goed: we zijn ermee de hoge Jura in geweest, en naar de Ardèche. In Nederland vanuit het westen naar Limburg, de Veluwe en weekenden in west Brabant.
Je kunt zeggen dat er in de 2 jaar dat wij hem hadden, er goed gebruik van gemaakt is.
Op de auto route konden we prima rijden met een snelheid van ongeveer 110 echte kilometers, er was nog ruimte om eventueel gas bij te geven, de wagen bleef de auto goed volgen.
ook het interieur was na 20 jaar nog keurig, ok wat kleine gebruikers spoortjes maar nog heel. De disselklep heeft wel wat kleine reparaties gehad, is van kwetsbaar kunststof en ik denk dat er in het verleden op geduwd is, hierdoor week hij iets, maar met een extra schroefje en even kitten was hij helemaal stevig en waterdicht.
Ik was niet bekend met het merk Sterckeman, maar gezien onze ervaring met deze 20 jarige dame, kan ik het merk zeker aanbevelen.
ik hoop dat dit bericht geïnteresseerden helpt bij het maken van een keuze.
Mazda 6 2.0 citd met Burstner Averso fifty 465ts

Gebruikersavatar
cooper
Berichten: 173
Lid geworden op: do 30 jan 2014 19:41
Locatie: in het westen

sterckeman fjord420d

Bericht door cooper » di 4 feb 2014 23:19

hierbij een foto van de sterckeman onderweg naar de Ardeche
Bijlagen
IMG_2327.JPG
sterckeman fjord 420d met daarvoor een Volvo v50 20d
Mazda 6 2.0 citd met Burstner Averso fifty 465ts

arnovariante

Re: sterckeman fjord420d

Bericht door arnovariante » ma 5 mei 2014 08:33

Niet alleen lees je weinig over Sterckeman, er reageert zelfs niemand!
Verschillende mogelijkheden:
- Deze caravan is zo goed dat er niets op aan te merken is.
- Sterckeman eigenaren zijn geen forum bezoekers.
- Er zijn zo weinig Sterckemans in omloop dat de kans klein wordt er iets over te vinden.

En zo is er nog wel een en ander te bedenken...

pd0bao40

Re: sterckeman fjord420d

Bericht door pd0bao40 » ma 5 mei 2014 08:46

Ja ik kan er ook niets meer over zeggen dan dat het een Franse caravan is met een Duitse naam, maar dat wist TS zelf ook wel vermoed ik zo.

henkvisser

Re: sterckeman fjord420d

Bericht door henkvisser » zo 8 jun 2014 19:02

Om dan toch een reactie te plaatsen, ik heb een fjord 420D uit 1993 en hij mfunctioneert nog steeds prima, lekker licht en als het moet toch 5 slaapplaatsen. prima caravan

Vliedje

Re: sterckeman fjord420d

Bericht door Vliedje » wo 20 aug 2014 20:10

caravan.gif Toch nog maar even reageren op de opmerking, dat er weinig over Sterckeman te lezen valt op het forum. Ik denk, dat de oorzaak moet worden gezocht in de verkoopaantallen van dit sympathieke Franse merk. Sterckeman hoort, net als Caravelair en Trigano bij de Trigano groep. Vroeger hoorde daar ook Gruau nog bij, maar dat merk is door de Trigano groep geliquideerd. De instapmodellen van Sterckeman behoren tot de goedkoopste caravans die je kunt kopen. Ik geloof, dat de goedkoopste al voor € 10.000 is aan te schaffen. De meeste Sprite dealers verkopen ook Sterckeman, omdat de importeur, Caravan Trading Europe, dit merk ook importeert. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar heb ze wel in de showroom bekeken en moet zeggen, het zijn netjes gebouwde caravans, waar je volgens mij ook jaren plezier kunt hebben.

TomC
Berichten: 103
Lid geworden op: do 15 nov 2012 10:59
Locatie: Ruisbroek-Puurs

Re: sterckeman fjord420d

Bericht door TomC » do 28 aug 2014 14:53

Het zijn naar mijn gevoel prijs/kwaliteit zeer degelijke caravans. Wij zijn dan ook zeer tevreden van onze Starlet 420CP Evolution (2005) die we ideaal vinden qua ruimte en gewicht.
Citroën C3 Picasso 1.6 HDI (92pk) - voorlopig zonder caravan ...

Plaats reactie

Terug naar “Sterckeman”