Akkoord Duitsland tolheffing Autobahn

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23462
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Akkoord Duitsland tolheffing Autobahn

Bericht door PD » vr 8 mei 2015 22:01

RE.gif
Uitzonderingen zullen elke regel blijven bevestigen; zo zullen veel chauffeurs toch in Luxemburg tanken zonder afstandsnoodzaak knipoog.gif

Ik blijf voorstander van de betalende effectieve gebruiker, dus middels een brandstoftoeslag thumbup.gif Tot die tijd zo mogelijk een digitaal vignet als pleister op de wonde...

Morgen vertrekken we met zo'n plakker op de ruit voor Oostenrijk knipoog.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Diny
Berichten: 3883
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Akkoord Duitsland tolheffing Autobahn

Bericht door Diny » vr 8 mei 2015 22:24

Inmiddels hebben heel wat EU-landen een zekere vorm van tol voor bepaalde trajecten. In ons land o.a. de Westerscheldetunnel*. Je hoeft er niet door als je niet naar België wilt vanuit ons land, dan ga je maar over België. Wie in Frankrijk geen tol wil betalen kan ook alternatieven zoeken. In Zwitserland is het als ik me goed herinner iets lastiger en ga zo maar door.
Voor zover ik het begrepen heb ontkom je straks niet aan tol betalen in Duitsland. Ik vind dat een slechte zaak en ik heb het idee dat ik niet de enige ben.

Zowat wel de enige ben ik, als ik beweer dat het goed zou zijn als er in ons land ook tol geheven zou gaan worden. Welke belastingen wij betalen weet ik, van houderschapsbelasting tot brandstofbelasting toe.
Echter, als wij ook voor het onderhoud van de wegen via tol moeten betalen over de grens, dan zou ik het rechtvaardig vinden als mensen die in ons land geen houderschapsbelasting moeten betalen en er wel rijden, op een of andere manier bij gaan dragen.
Dit geldt voor zowel mensen die hier voor hun werk rijden als toeristen.
Voor mensen die hier wel wegenbelasting betalen zou er een compensatieregeling moeten komen, net zoals men dat in Duitsland van plan is.

* Overigens vind ik het ook geen goede zaak als er tol betaald moet worden voor dit soort tunnels door Nederlanders. De bekostiging wordt via de belastingen betaald en als het bedrijfsleven ook een vinger in de pap heeft dan berekent het bedrijfsleven de kosten door aan de klant.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23462
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Akkoord Duitsland tolheffing Autobahn

Bericht door PD » vr 8 mei 2015 22:36

RE.gif
Vreemd dat je in NL een systeem in wilt voeren waar je in het buitenland (Duitsland) op tegen bent scratch.gif Wanneer dit uitsluitend een rechtvaardigheidsgevoel van "als jij mij pakt, pak ik jou" geeft, ben je mijns inziens ook niet goed bezig.

Wij eenvoudige stervelingen zullen het hier niet oplossen, "de gebruiker betaalt" is het uiteindelijke rechtvaardige systeem en zolang we verkiezingsgevoelige politici hebben die het systeem bepalen, zal het helaas een janboel blijven :(

Wat kunnen we wel doen.... Ik vrees dat het antwoord weinig bevrediging geeft :( Betalen vrees ik...
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38642
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Akkoord Duitsland tolheffing Autobahn

Bericht door Micky » vr 8 mei 2015 22:37

RE.gif RE.gif

Een soort "voor wat hoort wat"? gaat me veel te ver, en dan nog, waar hebben we het over, een paar 10tjes de man per jaar, als het bijdraagt tot betere snelwegen in Duitsland, ben ik de eerste die betaalt whistle.gif helaas zijn het altijd de "ollanders" die hier een extreme mening over hebben, zonder nog in te kunnen zien wat de daadwerkelijke gevolgen zijn. We moeten allemaal veranderen in Europa, dit soort veranderingen hoort daar gewoon bij knipoog.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23462
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Akkoord Duitsland tolheffing Autobahn

Bericht door PD » vr 8 mei 2015 22:42

Ik ga nu lekker slapen en vanaf morgenvroeg tegen mijn Oostenrijkse vignetsticker aankijken, ofwel... Wij knijpen er een dag of 10 tussenuit blij.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Diny
Berichten: 3883
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Akkoord Duitsland tolheffing Autobahn

Bericht door Diny » vr 8 mei 2015 22:54

RE.gif Micky
"De gekke Henkies van Europa" en dat zou zo moeten blijven?
Liever niet!
De plaatsen, waar in ons land tol geheven wordt, zijn op de vingers van een hand te tellen als ik me niet vergis.
Alle ons omringende landen hebben inmiddels een tol-systeem of werken er hard aan om het doorgevoerd te krijgen. Maar de Nederlandse regering protesteert wel steeds en zegt in actie te komen als het nodig is, maar zit liever op de handen, want de inwoners betalen wel.
Eén Europa is voorlopig een utopie. Als ik in de kranten lees hoe de afzonderlijke landen allerlei regels stellen aan vrachtvervoerders die over de grens moeten en de kapitalen die gemoeid zijn om straks in Duitsland te kunnen rijden, dan mag er ook wel iets teruggevorderd worden.
En het gros van de vakantievierende meute moet hard werken voor hun centen, dus koopt liever een pilsje dan een vignet.

Inderdaad, voor wat hoort wat, als denkt onze regering daar anders over.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38642
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Akkoord Duitsland tolheffing Autobahn

Bericht door Micky » vr 8 mei 2015 22:58

RE.gif RE.gif

heb je hem wel van een vriend gekregen die hem met vaseline tegen de ruit had geplakt zodat hij 2 keer te gebruiken is? anders, prijzige grap hoor schrik.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
JanP
Berichten: 1458
Lid geworden op: wo 20 mei 2009 16:50
Locatie: Uithoorn a/d Amstel
Contacteer:

Re: Akkoord Duitsland tolheffing Autobahn

Bericht door JanP » vr 8 mei 2015 23:17

PremiumDiscovery schreef:Ik ga nu lekker slapen en vanaf morgenvroeg tegen mijn Oostenrijkse vignetsticker aankijken, ofwel... Wij knijpen er een dag of 10 tussenuit blij.gif
Fijne vakantie. thumbup.gif
Kia-Sportage + HOBBY 460 UFE De Luxe

Gebruikersavatar
JanP
Berichten: 1458
Lid geworden op: wo 20 mei 2009 16:50
Locatie: Uithoorn a/d Amstel
Contacteer:

Re: Akkoord Duitsland tolheffing Autobahn

Bericht door JanP » vr 8 mei 2015 23:19

micky schreef:RE.gif RE.gif

heb je hem wel van een vriend gekregen die hem met vaseline tegen de ruit had geplakt zodat hij 2 keer te gebruiken is? anders, prijzige grap hoor schrik.gif
Gaan we de boel frauderen, kijk maar uit bij die ALPENTURKEN als ze er achterkomen. scratch.gif
Kia-Sportage + HOBBY 460 UFE De Luxe

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38642
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Akkoord Duitsland tolheffing Autobahn

Bericht door Micky » vr 8 mei 2015 23:34

RE.gif

Was sarcastisch bedoelt Jan mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

eurotrotter
Berichten: 6225
Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
Locatie: Roosendaal

Re: Akkoord Duitsland tolheffing Autobahn

Bericht door eurotrotter » za 9 mei 2015 00:15

micky schreef:RE.gif RE.gif

heb je hem wel van een vriend gekregen die hem met vaseline tegen de ruit had geplakt zodat hij 2 keer te gebruiken is? anders, prijzige grap hoor schrik.gif
Ja,8,70 euri voor 10 dagen. mrgreen.gif mrgreen.gif
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.

Gebruikersavatar
Ad
Berichten: 1917
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 20:26
Locatie: 't Gooi

Re: Akkoord Duitsland tolheffing Autobahn

Bericht door Ad » do 21 mei 2015 19:25

Brussel steekt er een stokje voor!!!!!!!
http://www.nu.nl/economie/4053495/eu-za ... ffing.html thumbup.gif
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk

Plaats reactie

Terug naar “Duitsland”