Van Feeling naar Bürstner, eindelijk!

Alles wat betrekking heeft op campers
Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Van Feeling naar Bürstner, eindelijk!

Bericht door Diny » wo 20 nov 2013 21:17

Vanmiddag voor het eerst een eindje gereden in mijn nieuwe speeltje, de camper.
Het is even wennen, zo'n grote bak, maar het rijdt lekker soepeltjes en op de binnenwegen was het niet druk.
Zo rond maart ben ik van plan mijn privé-instructeur even in te ruilen voor een instructeur die mij een paar kneepjes van het camperrijden kan leren.
Voor degenen die graag het naadje van de kous weten:
lengte 6,60m
breedte 2,20m
hoogte 2,85m, waarmee hij niet onder de carport past.
Gewicht 2855 kg en beladen bijna 3500 kg
bouwjaar 2008, cilinderinhoud 2999 CC, motorvermogen 116KW en dat schijnt hetzelfde te zijn als 160 PK. Automaat
Nou, daar moeten we een eindje mee weg kunnen komen.
Bijlagen
Camper 2013 (7) (Large).jpg
Bürstner 2013 (20).jpg
Bürstner 2013 (20).jpg (19.95 KiB) 8815 keer bekeken
Bürstner 2013 (9).jpg
Bürstner 2013 (9).jpg (15.44 KiB) 8815 keer bekeken

Gebruikersavatar
Stoekie
Erelid
Berichten: 4872
Lid geworden op: za 11 feb 2006 11:17
Locatie: Noord-Limburg

Re: Van Feeling naar Bürstner, eindelijk!

Bericht door Stoekie » wo 20 nov 2013 21:21

Mooi zeg thumbup.gif ........ Geniet d'r van zwaaien.gif
Thuis heb ík de broek aan....... Alleen bepaalt mijn vrouw wélke

Gebruikersavatar
Trina
Beheerder
Berichten: 12780
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 11:31
Locatie: Drenthelaand.

Re: Van Feeling naar Bürstner, eindelijk!

Bericht door Trina » wo 20 nov 2013 21:39

Wauw, prachtig ding.
Veel plezier er mee. aflower.gif

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16221
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Van Feeling naar Bürstner, eindelijk!

Bericht door Jan van Vijven » wo 20 nov 2013 21:49

Prachtig, veel plezier ermee thumbup.gif
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Van Feeling naar Bürstner, eindelijk!

Bericht door Ab » wo 20 nov 2013 22:12

Veel plezier..en hou de gepoetste kant boven. :wink:
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19705
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: Van Feeling naar Bürstner, eindelijk!

Bericht door Daphne » wo 20 nov 2013 22:35

Super! Veel veilige kilometers gewenst thumbup.gif
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18182
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Van Feeling naar Bürstner, eindelijk!

Bericht door deusjevo » wo 20 nov 2013 23:12

Mooi hoor thumbup.gif
Had niet aan zien komen dat jij ook ging camperen trouwens :wink:
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Chatootje
Berichten: 323
Lid geworden op: vr 14 aug 2009 20:03
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Van Feeling naar Bürstner, eindelijk!

Bericht door Chatootje » do 21 nov 2013 01:40

Hoi Diny,

Kon ik je voorheen uit duizenden herkennen met de Saab en de Feeling, nu zal dat niet meer lukken.
Ik wens jullie beiden nog heel veel jaren campergenot toe en trek er lekker op uit.

Groet vanuit Den Bosch
Chatootje en ega
Ford C-Max 1.5 Ecoboost 2017 Automaat, 150PS 240Nm en Chateau Calista 450 Chalet (2008) + Powrmover 1XL (Wifi: AlfaR36 router + Awus036H adapter)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Van Feeling naar Bürstner, eindelijk!

Bericht door Micky » do 21 nov 2013 07:54

WOW, heel mooi en heel verstandig dat je je ook even laat instrueren, deden meer mensen dat maar, ik wens jullie heel veel camperplezier blij.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Stori
Berichten: 180
Lid geworden op: di 9 jul 2013 12:47
Locatie: Geel B

Re: Van Feeling naar Bürstner, eindelijk!

Bericht door Stori » do 21 nov 2013 12:13

Raar, wij hebben in maart een camper gehuurd om eens uit te proberen en dat was een TEC-LMC met dezelfde indeling en hetzelfde interieur (buiten de kleur van de kussens) als de Burstner van jou.
Komt me dus heel bekend voor. Het reed heel vlot, zelfs ik als vrouw en nog nooit eerder met een bestelwagen gereden hebbende, kon er vlot mee overweg. Het is alleen een hele aanpassing terug thuis in een gewone personenwagen, het lijkt dan of je met je kont op de weg zit :lol:
Na die testreis hebben we besloten om terug een caravan te kopen, omdat we de eerste 10 jaren de camper toch niet zouden gebruiken waarvoor hij gemaakt is.
Maar het was een enig ding dat ik niet graag terug bracht naar de verhuurder.

Heel veel reisplezier gewenst.

Gerhard N

Re: Van Feeling naar Bürstner, eindelijk!

Bericht door Gerhard N » do 21 nov 2013 12:44

heel mooi!! veel plezier ermee!

driver
Berichten: 568
Lid geworden op: wo 24 aug 2011 21:37
Locatie: Antwerpen

Re: Van Feeling naar Bürstner, eindelijk!

Bericht door driver » do 21 nov 2013 18:19

Mooi ding Diny!!! Hier ga je veel plezier van hebben, denk ik.

Gebruikersavatar
ine
Berichten: 892
Lid geworden op: ma 26 jan 2009 15:10
Locatie: andijk

Re: Van Feeling naar Bürstner, eindelijk!

Bericht door ine » do 21 nov 2013 18:39

Mooie camper Diny
Heel veel plezier en veilig kilometers.
Gr Ine
Kia sorento X-ecutive Sprite Europa 495

sprite1

Re: Van Feeling naar Bürstner, eindelijk!

Bericht door sprite1 » vr 22 nov 2013 07:09

thumbup.gif thumbup.gif haphop.gif haphop.gif mooi welkom bij de club knipoog.gif

Gebruikersavatar
PMT
Berichten: 2622
Lid geworden op: zo 17 mei 2009 09:37
Locatie: Cothen
Contacteer:

Re: Van Feeling naar Bürstner, eindelijk!

Bericht door PMT » vr 22 nov 2013 13:02

Heel veel plezier Diny met jullie keuze.
Voor ons helaas geen optie omdat we beiden niet kunnen fietsen (knieën) en we ons niet samen op een scooter zien zitten om dezelfde dagtochten te kunnen maken die we nu maken. Zoals we nu vaak kamperen en verkassen doen we niet veel onder voor een camperaar. Daarnaast zouden we er ook altijd voor blijven kiezen om op een camping te staan.
mvrgr. Paul
Swift Challenger SE 480 (9/2013), Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna 160pk DCT automaat (4/2019)

Wim Verso
Berichten: 6505
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Van Feeling naar Bürstner, eindelijk!

Bericht door Wim Verso » vr 22 nov 2013 13:52

Veel plezier ermee Diny, mooie wagen.

Niet iets voor ons, wij zijn geen trekkers en blijven meestal meer dan tien dagen op een camping staan, bovendien is een Camper voor ons Finacieel niet haalbaar.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

EdWo
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 5 okt 2008 11:28
Locatie: Apeldoorn

Re: Van Feeling naar Bürstner, eindelijk!

Bericht door EdWo » vr 22 nov 2013 14:28

Veel plezier en veel schadevrije ritten met jullie nieuwe aanwinst.Ik hoop dat de camper jullie net zo goed bevalt als de Feeling waar je altijd erg content mee was.Ed.
Volkswagen Sportsvan (geen caravan meer)

Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Van Feeling naar Bürstner, eindelijk!

Bericht door Diny » vr 22 nov 2013 20:02

Wat leuk om al die hartelijke reacties te lezen aflower.gif aflower.gif
Wij vinden hem natuurlijk ook mooi op de bekleding van de stoelen na. Ooit heb ik ons bankstel met succes opnieuw bekleed, dus als er weer wat vet op de botten van het spaarvarken zit wordt het blauw in de cabine. Zo nu en dan is er een grote stoffenmarkt, dus dat moet lukken.
Zoiets als bij Ad Sprite, echt mooi!
We zijn wel van plan om campings op te zoeken. Veel gezelliger en meer kans om Chatootje te ontmoeten. We zullen uitkijken naar een Chateau achter een Renault en een hond onderweg en een fikse toeter geven :lol:
Met camperplaatsen hebben we uiteraard geen ervaring. Van wat ik op de App camperplaatsen heb gezien zijn de terreinen nogal eens erg militair ingericht.Vinden we minder gezellig.
Nu nog even mooi, zonnig en rustig winterweer om proef te draaien. Hebben we allemaal wat aan als de zon schijnt knipoog.gif

sprite1

Re: Van Feeling naar Bürstner, eindelijk!

Bericht door sprite1 » za 23 nov 2013 08:03

@Diny waar je wel rekening mee moet houden op campings is dat je wel eens vast kan komen te zitten als het nattig knipoog.gif is, er zijn campings met speciale verharde plaatsen.....bij camperplaatsen zoals hier omschreven http://www.campercontact.nl/ weet je wat er onder je wielen zit knipoog.gif
ook heel belangrijk is op een camperplaats, heb je binnen een halfuur geen goed gevoel bij het plekkie ga dan wat anders zoeken deden wij ook en zullen we ook blijven doen....

Gebruikersavatar
JPGeetje
Berichten: 3686
Lid geworden op: di 23 dec 2003 06:20
Locatie: Heel
Contacteer:

Re: Van Feeling naar Bürstner, eindelijk!

Bericht door JPGeetje » za 23 nov 2013 09:24

Dat ziet er veelbelovend uit Diny.
Mooi speeltje thumbup.gif alleen inderdaad die binnenbekleding, tja, scratch.gif , maar dat gaat ook nog goed komen begrijp ik.
Ik zie dat de bedden bij jullie hoog gesitueerd zijn waardoor ik denk dat er een garage onder zit. Klopt dat?
Is er in die garage dan geen ruimte voor jullie fietsen of willen jullie die ruimte op een andere manier benutten?
Ben overigens reuze benieuwd hoe het camperen jullie gaat bevallen, over een jaar of zo maar eens een evaluatie plaatsen.
Heel veel en lang plezier met jullie nieuwe speeltje zwaaien.gif
Wellicht dat wij over een aantal jaren ook die door jullie gekozen weg in gaan slaan. thumbup.gif


Groetjes,
Jan

Btw
Pk's x 0.736 = Kw.
Kw.x 1.36 = Pk's
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Van Feeling naar Bürstner, eindelijk!

Bericht door Ab » za 23 nov 2013 16:45

Diny, als je eens ergens heen wilt rijden, ga dan eens langs de Moezel. Kort ritje, je bent er zo.
Ik was daar afgelopen zomer, en heb me verbaasd over de prachtige camperplaatsen daar.
Wij stonden op een camping, familie van me waar we vaak mee optrekken, met een camper vlakbij op een camperplaats.
Zij stonden daar veel mooier dan wij.
Sommige camperplaatsen daar doen weinig of niks onder voor mooie campings.
Het enige verschil is het ontbreken van sanitair en douches.
En veel goedkoper..incl 16 A stroom was het iets van 7 euro per nacht.
Misschien een overbodige tip.. maar wellicht heb je er wat aan.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Van Feeling naar Bürstner, eindelijk!

Bericht door Diny » za 23 nov 2013 21:53

RE.gif EN
MANNEN!
Het doet me genoegen jullie reacties te lezen.
Inmiddels hebben we de gratis app van Campercontact geïnstalleerd met enkele duizenden camperplaatsen en campings waar campers welkom zijn.
Het prettige van campings vinden we juist de sanitaire voorzieningen. Op sommige camperplaatsen tref je die ook aan, maar dat is eerder uitzondering dan regel. Douchen in de camper kan, maar het lijkt me nogal een natte boel en veel zeemwerk mrgreen.gif
Het heeft wel voordelen om op een verharde plaats te staan omdat die redelijk waterpas zijn. En, het gevaar van vastzitten in een blubberveld is uitgesloten.
Een camperplaats zal vast en zeker een keer gebeuren en de Moezel is bekend gebied voor camperaars!
Zal uitkijken naar een Dodge Ram!
De camper heeft een best grote 'garage'. Vandaar het hoge bed. IK zag het wel zitten om de fietsen daarin te zetten. Maar zoals te zien is: het werd een fietsendrager :oops: weenie.gif
Nu nog een handig opbergsysteem bedenken. Best lastig, dus tips zijn welkom.
Ik denk dat camperen ons best zal bevallen. Als dat ook echt zo is dan is dat op het forum te lezen. En als het niet zo is, ook.

Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Van Feeling naar Bürstner, eindelijk!

Bericht door Diny » ma 31 mar 2014 22:00

Afgelopen weekend zijn we voor het eerst met de camper op stap gegaan. Richting Zeewolde, camping Erkemeder Strand. Doel was het door de NKC georganiseerde beginnersweekend vanaf vrijdag. Helaas werd het zaterdagmorgen, omdat moeders zo nodig donderdagmorgen onwel moest worden. Na onderzoek door een neuroloog en vervolgonderzoeken vandaag bleek de camper de indirecte oorzaak. Te lang tot diep in de nacht achter de naaimachine gezeten en als je dat maar lang genoeg volhoudt ga je tegen de vlakte. Schuld van de camper, niet van Diny mrgreen.gif
Maar goed, zaterdagmorgen ging het weer en de annulering kon ongedaan gemaakt worden.
Wat kleding in de camper gelegd, eten hoefde amper want die avond was er een lopend buffet en zondagmorgen een ontbijt. We zijn nog nooit zo snel weggereden :lol:
Dat rijden, hoog op de weg, is super! De stoelen prima en de kussens zijn wel klaar gekomen, dus dat gaf wel voldoening. Alleen de gordijnstrookjes moeten nog.
Voor beginners was het programma zeer informatief en leerzaam. Leuk was ook het onderdeel 'gluren bij de buren'. Er waren ook koppels die zulk soort dagen zo leuk vinden dat ze ze al jaren bezoeken en die hebben de handige rekjes en garage-indelingen.
Jammer dat we vergeten zijn foto's te maken, want vanmiddag bleek dat het lastig te omschrijven is wat je moet hebben. Maar goed, O te W biedt wellicht uitkomst.
Zaterdag namiddag was de drinklust nog niet op niveau maar de eetlust al aardig. Maar goed ook, want het buffet was overheerlijk thumbup.gif
Helaas sprong die nacht de klok ineens een uur vooruit, dus de wekker ratelde zeer ongelegen.
Ondanks het feit dat we voor het eerst van ons gehuwde leven gescheiden hebben geslapen had dat geen invloed op de nachtrust gehad. [We hebben intensief 'gegluurd' of anderen van de constructie die de meeste campers met garage hebben, iets met een groot bed hebben gemaakt. Het kan wel, maar iedereen die die mogelijkheid standaard bij het interieur heeft maakt daar geen gebruik van. Te onhandig].
Het ontbijtbuffet verjoeg de slaap razendsnel en na de sluiting met het strijken der clubvlag konden we terug zien op een kort, maar zeer geslaagd weekend.
We konden nog tot een uur of 6 op de camping blijven en de omgeving en niet te vergeten het weer, spoorde daartoe aan.

Op dit moment zijn we heel tevreden over de overstap. Wel realiseer ik me, dat je bij een verzorgd weekend bijna op stap kunt zonder bagage. Door het snelle vertrek zat er ook geen water in de tank en dat is zo gebleven, omdat het drinkwater toch rechtstreeks uit de camping kraan komt. De WC spoelden we met water uit een AH melkpak. Eigenlijk best prettig, want je kan de hele pot bedienen, iets wat lang niet altijd lukt met de spoelinstallatie.
En niet onbelangrijk: de NKC had een vlak terrein afgehuurd, zodat je niet met de bekende blokken aan de gang hoefde.

Gebruikersavatar
Ad
Berichten: 1915
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 20:26
Locatie: 't Gooi

Re: Van Feeling naar Bürstner, eindelijk!

Bericht door Ad » di 1 apr 2014 09:59

.......en koop voor een paar eurootjes ook een paar van die gele Fiamma plaatjes. daar rijd je de aangedreven wielen op als het een beetje drassig is en kom je zodoende weer gemakkelijk weg. Wij hebben ze zelf nog nooit nodig gehad, maar al diverse malen camperaars die vastzaten er mee kunnen helpen. Overigens kijken wij ook regelmatig naar campers, maar zijn iedere vakantie weer blij met onze "losse" auto waarmee wij op plekken kunnen komen die met een camper niet te bereiken zijn. Veel veilige kilometers toegewenst.
Pössl Globecar Campscout 2.2HDI 150pk

Diny
Berichten: 3876
Lid geworden op: di 10 jul 2012 21:14
Locatie: Veenendaal

Re: Van Feeling naar Bürstner, eindelijk!

Bericht door Diny » di 1 apr 2014 23:53

Dank voor de tip. Werd tijdens het weekend ook aangeraden maar had er geen moment meer aan gedacht.
Bij ons kwam de auto alleen van de camping af voor familiebezoek, als de afstand te groot was voor de fiets. Voor de rest stond hij vanaf aankomst tot vertrek stil. Maar ik besef dat we tot de uitzonderingen behoorden op dit gebied.

Plaats reactie

Terug naar “Campers”