bouwjaar caravan

Alles wat betrekking heeft tot stacaravans
Plaats reactie
caravanmaarn

bouwjaar caravan

Bericht door caravanmaarn » za 28 sep 2013 21:17

Hallo
Wij hebben een stacaravan gekocht
En willen hem verzekeren em daar heb je bouwjaar en type voor nodig
Wie kan ons vertellen waar we dat. Kunnen vinden
Bvd

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2851
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: bouwjaar caravan

Bericht door Hans1954 » za 28 sep 2013 21:29

Volgens mij moet de fabrikant je dat wel kunnen vertellen. Meestal is het zo dat de caravan in afwachting van die gegevens wel al in voorlopige dekking genomen wordt.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

Gebruikersavatar
Hobby Linka
Beheerder
Berichten: 18991
Lid geworden op: do 31 mar 2011 19:39
Locatie: Het kan in ......

Re: bouwjaar caravan

Bericht door Hobby Linka » zo 29 sep 2013 13:56

Zit er niet ergens een type plaatje? Daar op staan o.a. serienummer en bouwjaar. Even rond lopen en kijken waar deze zit.

Andre
Hobby Linka


Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, Truma DuoControl.
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI

Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.

Vliedje

Re: bouwjaar caravan

Bericht door Vliedje » di 12 nov 2013 16:54

RE.gif Dat is helaas bij stacaravans lang niet altijd het geval en sterk afhankelijk van de vraag welke fabrikant hem heeft gemaakt. Er bestaan geen wettelijke eisen voor. Zelfs bij moderne canexel en kunststof chalets, voorziet lang niet elke chaletbouwer zijn creatie van een plaatje met chassisnummer- en bouwjaargegevens. Probleem is, dat de verzekering dat wel van je eist. Enige oplossing is om naar een leverancier te gaan en een alu plaatje te laten slaan met de verlangde gegevens. Chassisnummer moet je dan wel zelf verzinnen.
Ik heb het enkele jaren terug ook zo gedaan met een alu stacaravan.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18387
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: bouwjaar caravan

Bericht door deusjevo » di 12 nov 2013 17:03

Waarom heeft een stacaravan eigenlijk geen kenteken zoals een gewone caravan?
Zo'n ding is toch belastingtechnisch "roerend goed" omdat het verplaatsbaar is maw er zitten toch altijd wielen onder en een trekstang met aanhangerkoppeling bij?
Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey) met een laagvliegende Kip Kompakt 37 EKV

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38647
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: bouwjaar caravan

Bericht door Micky » di 12 nov 2013 17:06

het kunststof chalet van mijn ouders is ook verzekerd en daarvan is ook niet bekend wat het bouwjaar en het type is, dus het kan wel...
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Vliedje

Re: bouwjaar caravan

Bericht door Vliedje » di 12 nov 2013 20:24

RE.gif Ik denk ook niet dat alle verzekeraars dit zullen eisen, maar er zijn er, waaronder Unigarant, die wel een chassisnummer en bouwjaarbewijs eisen. Ik kan mij daar ook wel iets bij voorstellen.
Oms eigen chalet is overigens standaard door de bouwer met chassisnummer en bouwjaar keurig op het typeplaatje vermeld.

Sea Breeze

Re: bouwjaar caravan

Bericht door Sea Breeze » di 12 nov 2013 22:49

Heb hetzelfde aan de hand gehad maar is geen probleem voor de verzekering.
Het is voor hun niet meer dan een indentificatienummer, is het niet meer aanwezig dan kunt u bijvoorbeeld 2 geboortedata aan elkaar zetten als indentificatienummer.
U moet dan wel zorgen dat dit nummer op een plaatje vastgemaakt word aan de onderzijde of chassis van de stacaravan.
Dit heb ik niet zelf verzonnen maar doorgekregen van de verzekeringsadviseur.
Daarnaast zijn er ook verzekeraars die er helemaal niet mee zitten en dit helemaal niet verlangen, even bellen geeft u duidelijkheid.

Plaats reactie

Terug naar “Stacaravans”