Campings in Toscane?

Marco B
Berichten: 52
Lid geworden op: wo 30 mar 2016 03:16

Re: Campings in Toscane?

Bericht door Marco B » vr 17 jun 2016 01:19

Deze zomer gaan wij voor de eerste keer naar Italie. Wel eens een keer naar het Gardameer geweest waar wij een tent hadden gehuurd maar daar vonden wij het te druk, vooral in Torbole en Riva wat bekend staat om het windsurfen. Dan kan ik beter thuis blijven en aan de Brouwersdam gaan zitten welke in mijn achtertuin ligt.

Dan nu, met Eigen caravan voor het eerst naar Italie. Wij gaan uiteindelijk (als we onderweg er naartoe niet ergens anders blijven hangen) naar Camping Blu International toe wat aan het Lago di Bolsena ligt. Maar ik heb reeds prachtige campings voor onderweg gevonden dus of we de eindbestemming gaan halen is de vraag. Zo gaan we ook naar camping La Futa welke boven Florence ligt en die ons erg aanspreekt.

Ik zal onze bevindingen delen nadat wij eind Augustus/September geweest zijn.

ps : het idee om naar Italie te gaan is een paar weken geleden in Spanje geboren. Liefhebbers van eten als dat we zijn, zaten we in een restaurant welke nieuw was, een italiaan. Maar dan ook een echte. Pasta's, sauzen you name it, alles vers bereid. We hebben daar zo ontzettend goed gegeten dat we tegen elkaar zeiden : waarom gaan we niet naar Italie? Het eten (en wijn) brengt ons uiteindelijk daar.

Erik1977
Berichten: 40
Lid geworden op: do 1 mar 2018 19:23
Locatie: Het mooie Twente

Re: Campings in Toscane?

Bericht door Erik1977 » za 3 mar 2018 11:41

Camping Cieloverde bij Marina di Grosetto. Prachtige camping met mooie grote plaatsen.
Veel te doen in de buurt, onder het bekende plekje Saturnia (zwavelbaden) is daar in de buurt.
Ook Castellione della Pescaia is fantastisch.

Het is ons nu net iets te ver rijden met een tweeling van drie maar binnen een jaar of twee a drie
gaan we hier zeker naar toe.

http://www.cieloverde.it/ned/
Love the life we live.

Caravan: Hobby 495 UL 2001, Auto: Skoda Superb 1.4 TSI 150 pk uit 2016

Vino
Berichten: 588
Lid geworden op: zo 12 sep 2010 11:01

Re: Campings in Toscane?

Bericht door Vino » za 3 mar 2018 12:53

Denk dat Vliedje sinds 2013 genoeg tips heeft gekregen dat hij tot 2020 de vakantie kan plannen.

Met vriendelijke groet.

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Campings in Toscane?

Bericht door janoniem » za 3 mar 2018 13:05

Marco B schreef:Deze zomer gaan wij voor de eerste keer naar Italie..[knip]....
Ik zal onze bevindingen delen nadat wij eind Augustus/September geweest zijn....[knip]....
Het eten (en wijn) brengt ons uiteindelijk daar.
Vergeet ook niet de heerlijke koffie, ik vind het nergens beter.
Ik zie nog geen bevindingen, misschien inmiddels Italiaans paspoort?
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Plaats reactie

Terug naar “Italië”