Misschien toch een vouwwagen

Alles wat betrekking heeft op vouwwagens
Retrospect
Berichten: 127
Lid geworden op: di 21 jul 2020 19:51

Re: Misschien toch een vouwwagen

Bericht door Retrospect » ma 30 mei 2022 07:46

EribaTriton410 schreef:
ma 30 mei 2022 06:36
Jeroen81 schreef:
zo 29 mei 2022 23:06
3 uur opzetten, dat moet dan wel een bouwwagen zijn. Met mijn Camp-let stond ik in een uur helemaal compleet. Met mijn Kip en voortent doe ik er net zo lang over.
Dit was ook de meest extreme, niets liep lekker. Waterpas zetten was al een drama. En die drie uur is dan van begin tot echt kunnen zitten.
De voortent/luifel is het meeste werk, plus alle haringen.
Vervelend. Maar ook een caravan zal je waterpas moeten zetten. Met beide kampeermiddelen nog nooit een probleem mee gehad. Met de Camp-let (waar de voortent meeklapt) deed ik er denk ik al met al minder lang over dan de caravan met voortent. Had ook minder haringen nodig. Alles heeft zijn voor en nadelen maar qua opzetten vanaf aankomst en met een drankje zitten zal niet zoveel tijd schelen als je (zoals ik) een voortent aan je caravan vastzet.
Trigano Itinea GL

EribaTriton410
Berichten: 99
Lid geworden op: za 7 mei 2022 17:33

Re: Misschien toch een vouwwagen

Bericht door EribaTriton410 » ma 30 mei 2022 11:19

[re.gif]

Ik denk dat ik het meeste tijd kwijt was aan de haringen, het spannen, de opruim boxen uitpakken en alles installeren. We hebben nu een luifel die in een relatief korte tijd staat. Uiteraard moeten we het nog gaan meemaken knipoog.gif
Laatst gewijzigd door Trina op ma 30 mei 2022 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote op voorgaande bericht verwijderd

Belleman
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 30 jul 2023 18:07

Re: Misschien toch een vouwwagen

Bericht door Belleman » zo 30 jul 2023 18:17

Ik begrijp nooit zo goed waarom mensen complete tentenkampen op moeten bouwen. Gewoon je luifeltje uitdraaien en klaar. Binnen een kwartier zit je aan een koud biertje. Wij hebben ook een vouwwagen gehad maar ben toch wel erg blij met de caravan nu. Wat een gedoe was dat met die vouwwagen. Eerst je hele inventaris eruit, ding opzetten en dan alles er weer in. En met vertrek alles eerst weer naar buiten in de regen als je pech hebt.

Retrospect
Berichten: 127
Lid geworden op: di 21 jul 2020 19:51

Re: Misschien toch een vouwwagen

Bericht door Retrospect » zo 30 jul 2023 20:44

Dat ligt er natuurlijk maar net aan wat voor vouwwagen je hebt. Als ik behoefte zou hebben aan een biertje na 15 minuten dan pak ik dat gewoon. Ongeacht of de boel opgezet is of niet. Met de caravan had ik overigens ook best wat werk aan de voortent. Wat ik dan ook weer niet zo vervelend vond, lekker een beetje bezig zijn en het strak proberen te krijgen.

Een cassetteluifel zou vast handig zijn, familieleden van 70+ hebben dat ook allemaal al dan niet aangevuld met zijwanden en voorwand. Zelf vind ik het vrij sfeerloos.

Dan ben ik liever drukker met opzetten.
IMG_4426.jpeg
Trigano Itinea GL

Plaats reactie

Terug naar “Vouwwagens”