Camping Bled ?

TOCODI
Berichten: 167
Lid geworden op: wo 30 sep 2009 15:17
Locatie: B 3530 Houthalen-Helchteren

Camping Bled ?

Bericht door TOCODI » wo 1 mei 2013 11:44

Iemand ervaring met camping Bled in Bled Slovenie ?
Alle info welkom, waarvoor alvast dank.
"Ver" moet niet, als het maar "weg" is !!!!!!!!!!!!

HanK
Berichten: 793
Lid geworden op: vr 27 jan 2012 19:19
Locatie: Einde A9

Re: Camping Bled ?

Bericht door HanK » wo 1 mei 2013 12:16

Prima camping. Mooi meer. Kan je leuk omheen fietsen.
Renault Kangoo II 1.2 TCe en Trigano Silver 310 TDL

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Camping Bled ?

Bericht door Ab » wo 1 mei 2013 22:08

Wel druk..
Als je een plek reserveert, ga dan vanaf de ingang gezien, aan de rechterkant staan.
Dat scheelt je 'smorgens een heleboel extra zon, de andere kant van de camping blijft veel langer in de schaduw.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

jgk

Re: Camping Bled ?

Bericht door jgk » wo 22 mei 2013 17:06

Mooie camping, inderdaad soms druk.
Sanitair erg schoon.
Plekken achteraan de camping zijn groter en mooier!

hidde

Re: Camping Bled ?

Bericht door hidde » wo 29 mei 2013 20:55

Camping Bled ken ik niet. Wij waren twee jaar geleden op camping Sobec, was toen niet heel druk in het hoogseizoen en is goed bevallen. Deze ligt daar in de buurt.
Als uitstapje kan ik de Vintgar Kloof aanbevelen. Prachtig!

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Camping Bled ?

Bericht door Ab » wo 29 mei 2013 23:13

Sobec is inderdaad ook mooi.
Wel behoorlijk verder vanaf het meer.
Als je fietsen mee hebt, is het echter goed te fietsen.
Wij hebben het zelfs wel eens te voet gedaan,
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Hobby 575 VIP

Re: Camping Bled ?

Bericht door Hobby 575 VIP » vr 7 jun 2013 20:58

Helaas kan ik hier nog niet op antwoorden, maar wij hebben deze zomer wel geboekt op camping Bled.
Wij hebben rechtstreeks geboekt en dus niet via een reisorganisatie.
Via een reisorganisatie kwamen op kleinere plekken uit en nu krijgen we een van de grotere plekken.
Maar we hebben dit al enkele maanden geleden geboekt en toen was het al moeilijk om een grote plek te reserveren
Een kleinere plek kost misschien minder moeite.
Via via hebben we wel vernomen dat we in een schitterende omgeving terecht komen. haphop.gif

elsegbert

Re: Camping Bled ?

Bericht door elsegbert » do 1 aug 2013 17:15

We waren er voor 't eerst in juni 1993 toe de plak nog camping Zaka heette. Blijkbaar zat de schrik er bij de toeristen toen nog goed in want op twee of drie caravans na was de camping leeg knipoog.gif
We vonden het toen een idyllische camping in een wondermooie omgeving. Nadien zijn we er verschillende malen teruggekeerd op weg naar Kroatië. Helaas werd het er steeds drukker en commerciëler. Maar het blijft een leuke camping waar de ruimste plekken zich inderdaad achterin bevinden.

Hobby 575 VIP

Re: Camping Bled ?

Bericht door Hobby 575 VIP » zo 4 aug 2013 22:46

Wij zijn vorige maand 2 weken op camping Bled geweest en hebben een mooie vakantie gehad. haphop.gif
Ons was een grote plek toegezegd en deze hebben we ook ontvangen.
De weg ernaartoe is wat minder. Navi stuurt je over een smalle weg en met onze caravan van 2.5 meter breed was dat toch best wel wat eng. Als je dan op de camping aankomt is er niet een plek waar je de auto met caravan even kan parkeren om in te checken, waardoor het verkeer toch stil komt te staan. Een stukje van het grasveld wegnemen en de weg breder maken zou een oplossing wezen.
Sanitair zag er goed uit, personeel was vriendelijk, schitterend meer, super mooie omgeving
Helaas was dat de stroomvoorziening ver weg is en had je bij je eigen plek geen wateraansluiting en geen afvoerput.
Deze 2 laatste waren ook wel een stukje lopen. De verlichting op het terrein zou ook wat meer mogen zijn.
Iedere ochtend was er om 10 uur animatie voor de kleintjes. Verder weinig info over wat er zoal te doen is, dat moet je zelf uitzoeken. ( bv het treintje wat om het meer rijdt). Dat laatste is jammer.
Mocht je langer dan 6 dagen verblijven dan krijg je korting en als je lid bent van de ANWB krijg je ook nog eens korting knipoog.gif
Eten op de camping was goed te doen. Tussen de €15 -€20 euro kun je eten.
Winkeltje is vrij klein, maar op 10 minuten afstand heb je de Lild liggen bbq.gif.
Wij zijn o.a. naar de Grotten van Postonja en naar het National Park in Gorje geweest waar ook een mooie waterval is. Beide zijn een echte aanrader.
Onze zoon van 15 had direct vrienden gemaakt en heeft sinds jaren niet meer zo'n leuke vakantie gehad met zoveel ( Nederlandse) leeftijdsgenoten om zich heen.
Wij hebben een relaxte vakantie gehad en genoten van een schitterend land en zullen zeker nog een keer naar Slovenie gaan en misschien ook nog wel naar Bled. knipoog.gif

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Camping Bled ?

Bericht door Ab » ma 5 aug 2013 06:59

Wij waren er ook.. als tussenstop op de heenweg.
Alleen niet op de camping in Bled zelf, maar iets verder in Selce, camping Sobec.
Reserveren doen we nooit, we zijn er gewoon heengereden.
Afgebakende plekken zijn daar niet, het is een groot bos, met geasfalteerde weggetjes erdoor.
We hadden een giga plek..we konden zelfs aangekoppeld blijven staan als we dat gewild hadden.
Fietsafstand naar het meer is ca 20 min.
In de buurt: de Vintgar kloof. Schitterend.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Hobby 575 VIP

Re: Camping Bled ?

Bericht door Hobby 575 VIP » di 6 aug 2013 11:57

Dat is inderdaad wat ik ook bedoelde....Vintgar Kloof......in 1 woord : GEWELDIG
Als ik de foto's op de pc heb staan zal ik kijken of er wat fotootjes toegevoegd kunnen worden.

Gebruikersavatar
Xenon
Berichten: 46
Lid geworden op: di 9 apr 2013 14:31

Re: Camping Bled ?

Bericht door Xenon » di 6 aug 2013 12:09

Hobby 575 VIP schreef:...De weg ernaartoe is wat minder. Navi stuurt je over een smalle weg en met onze caravan van 2.5 meter breed was dat toch best wel wat eng...
Als aanvulling daarop wil ik roepen dat, gezien vanaf de snelweg aldaar, de camping Bled met een mega caravan achter je auto het best bereikbaar is via de zuidelijke kustweg. Dus op de kaart 'onder' het meer door ipv bovenlangs.
Wij volgden door onbekendheid inderdaad de navi die ons netjes bovenlangs stuurde. Op sommige plekken blijft dan maar 1,5m breedte over voor een eventuele tegenligger die je natuurlijk precies op die plekken tegenkomt... whistle.gif
Hobby 575VIP (2010) voortgesleurd door naar keuze een
- Mitsubishi Galant 2.5V6 òf -> R.I.P.
- Lexus IS250, òf
- Lexus GS300

Vliedje

Re: Camping Bled ?

Bericht door Vliedje » zo 18 aug 2013 12:35

caravan.gif Wij hebben geen ervaring met camping Bled. Wel zijn wij naar camping Danica bij het meer van Bohinj geweest. Prima camping tegen het plaatsje Bohinsjka Bistrica gelegen. Het meer van Bohinj is een prachtig, groot meer en een wandeling rondom is weliswaar enigszins enerverend, maar alleszins de moeite waard. Boodschappen kun je doen in het dorp en in het plaatselijke restaurant kun je de overheerlijke Prsjut (vergelijkbaar met proscutto ham) eten.
In voor- en naseizoen wordt de ACSI kaart geaccepteerd. Sanitair is gescheiden voor mannen en vrouwen en wordt goed schoongehouden.

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Camping Bled ?

Bericht door Ab » zo 18 aug 2013 13:59

Dat is eigenlijk ook in dezelfde buurt/streek.
Inderdaad ook een hele mooie camping.
Heb je echter tieners bij je, dan is Bled leuker voor hen denk ik.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Vliedje

Re: Camping Bled ?

Bericht door Vliedje » zo 18 aug 2013 14:17

RE.gif Klopt Ab, voor kinderen en tieners is er op deze camping - behalve wildwatervaren- niet veel te doen. Mijn ervaring dateert ook uit het voorseizoen (juni). Kan best zijn, dat het in het hoogseizoen heel anders is.

Rockfire
Berichten: 92
Lid geworden op: ma 18 aug 2008 17:15
Locatie: Harelbeke (Belgie)

Re: Camping Bled ?

Bericht door Rockfire » wo 21 aug 2013 16:37

Hallo,

Wij waren een week op camping Danica, deze zomer (eerste week augustus). Je hebt er altijd wel plaats. Er zijn geen afgebakende plaatsen en je neemt dus maar wat. In die 9 nachten dat wij er stonden hebben we veel variatie gezien. Soms komt met wel eens dicht bij een ander staan.

Je kan er in de rivier, maar echt georganiseerde activiteiten zijn er niet. Sanitair is prima, en proberen ze goed schoon te houden. Maar op de topdagen, zat de camping eigenlijk wel wat te vol.

De streek is prima :
- meren van Bled & Bohinj
- Mostnica kloof en waterval (maar er is was nog weinig waterval, door de lange droogte)
- Vintgar kloof
- Slap Slavica

Koop je een wandelkaart en je kan zo voor een tijdje van alles gaan bewandelen. Enige tegenvaller, in die omgeving van Slovenie proberen ze uit alles geld te slaan. Parking bij een wandelgebiedje (op een weide) betalen, parking bij het meer - betalen, ... .

Groeten
Burstner 435 TS (BJ 2000) met Volkswagen Passat 1.6 Bluemotion

TOCODI
Berichten: 167
Lid geworden op: wo 30 sep 2009 15:17
Locatie: B 3530 Houthalen-Helchteren

Re: Camping Bled ?

Bericht door TOCODI » ma 2 sep 2013 11:12

Als topicstarter nu eventjes mijn ervaring met camping Bled ! Gewoon fantastisch, verbleef er drie weken (begin augustus) en kan je zeggen de omgeving en de camping zelf zijn prachtig.
Bestelde rechtstreeks via Sava hotels (de groep waartoe de camping behoort) en kreeg een grote plek toebedeeld ter hoogte van sanitair blok 3. Als ik zeg groot dan bedoel ik ook groot, immens grote plek (in Italie zouden ze er gemakkelijk drie of vier plaatsen van maken)Als primeur voor dit jaar boden ze ook verblijf van half-board (half pension, ontbijt en diner) aan ,dit enkel wel via de site van Sava-hotels (vandaar mijn vermelding eerder, is dus geen verkapte reclame). Daar de prijs hiervoor mij ook nog gunstig leek bestelde ik ook deze formule en weet je wat ,het was geweldig: ontbijt kon je gwoon kiezen van het menu van het restaurant ( eitjes met of zonder ham of kaas, croissants,brood met honing ,jam etc etc glaasje fruitsap en thee of koffie. Wat het diner beftreft kan ik alleen maar zeggen supper, supper. Voorgerecht (bv soep,kaaskrokketjes) dan op zijn Duits een slaatje (reuzegroot) dan een hoofdgerecht (nog nooit meegemaakt ,verbleven er 19 nachten en kregen geen enkele keer hetzelfde gerecht voorgeschotelt) Een echt lekkere schotel iedere keer 'ruim voldoende (soms te veel) varierend van mixed gril tot pastagerechten of rijstbereiding.(we zijn nu wel gemakkelijke eters en lusten vrijwel alles).Daarna nog genieten van een lekker dessert. Resultaat van dit alles ,weegschaal weeral enkele streepjes verder maar ja genieten wordt altijd achteraf afgestraft.Had in het begin wel mijn bedenkingen met deze formule maar achteraf gezien is het supper.
De omgeving is ook gewoon fantastisch, vooral voor de romantische zielen onder ons. Bij de aanblik van het meer met zijn typische kerkje en omgeven door de bergen zullen er wel enkelen zijn die een nostalgisch traantje wegpinken.Wandelwegen, fietsroutes (rond het meer, voor de familiale tochtjes) . Je kan je dagen goed vullen en telkens wat nieuws ontdekken. Een beetje verder heb je dan nog het meer van Bohinj en zijn natuurpark met mooie wandel en fietsroutes( wel mountenbike). Voor de dames die graag eventjes winkelen,kan ik Lublijana aanbevelen met aan de rand van de stad modern winkelcentrum (zoals Shopping center Wijnegem(voor de kenners) .
We beleefden er een fantastische vakantietijd,natuurlijk ook mede door het uitzonderlijke goede weer en zal deze camping zeker aan anderen aanbevelen.
ps : sanitair wordt dagelijks zes maal gereinigd, altijd voldoende warm water en wc papier en papieren handdoekjes en niet onbelangrijk produkt om wc bril mee te ontsmetten in elk toilet.
"Ver" moet niet, als het maar "weg" is !!!!!!!!!!!!

Gebruikersavatar
R1chard
Berichten: 90
Lid geworden op: do 25 aug 2011 12:54

Re: Camping Bled ?

Bericht door R1chard » di 11 feb 2014 16:25

Vanmiddag na alle positieve reacties hier deze camping geboekt voor de zomervakantie.....
Is het al bijna zover!!!!!!

Nu nog op zoek naar een overnacht camping op de route zo ergens in de buurt van München.
Iemand nog tips? Zowel voor een camping voor de nacht of in het algemeen, voor ons de eerste keer Slovenië
Volvo XC60 D4 2017, Fendt Saphir 495 SKM 2021

Ik ben echt niet gek, ik ben gewoon een limited edition

Wim Verso
Berichten: 6505
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Camping Bled ?

Bericht door Wim Verso » di 11 feb 2014 18:15

Wij zijn al vaker op doorreis naar Oostenrijk en Italie op deze camping gaan staan als overnachting in Ingoldstad.

http://www.azur-camping.de
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Gebruikersavatar
R1chard
Berichten: 90
Lid geworden op: do 25 aug 2011 12:54

Re: Camping Bled ?

Bericht door R1chard » di 11 feb 2014 21:30

Dankjewel, boek je dan van te voren of op de bonnefooi?
Volvo XC60 D4 2017, Fendt Saphir 495 SKM 2021

Ik ben echt niet gek, ik ben gewoon een limited edition

Wim Verso
Berichten: 6505
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Camping Bled ?

Bericht door Wim Verso » wo 12 feb 2014 08:31

RE.gif

Hoef je niet te boeken, er zijn altijd wel plaatsen voor passanten.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Gebruikersavatar
R1chard
Berichten: 90
Lid geworden op: do 25 aug 2011 12:54

Re: Camping Bled ?

Bericht door R1chard » do 13 feb 2014 20:14

Helemaal goed, dankjewel thumbup.gif
Volvo XC60 D4 2017, Fendt Saphir 495 SKM 2021

Ik ben echt niet gek, ik ben gewoon een limited edition

Gebruikersavatar
R1chard
Berichten: 90
Lid geworden op: do 25 aug 2011 12:54

Re: Camping Bled ?

Bericht door R1chard » ma 21 jul 2014 13:26

Inmiddels aangekomen in Bled, de route wel iets anders genomen als in eerste instantie gepland. Zijn 's avonds vertrokken en in één keer doorgestoomd naar Radstatt in Oostenrijk, wel even een lange ruk (1100 km) maar de volgende morgen om 11 uur op deze camping aangekomen en lekker relaxte dag gehad. volgende morgen rond 9 uur weer vertrokken en gistermorgen om 12 uur waren we hier, uitgerust en wel.
Volvo XC60 D4 2017, Fendt Saphir 495 SKM 2021

Ik ben echt niet gek, ik ben gewoon een limited edition

Stef
Berichten: 1139
Lid geworden op: di 17 feb 2015 22:13
Contacteer:

Re: Camping Bled ?

Bericht door Stef » vr 9 jun 2017 20:57

Wij staan nu op camping : Sobec net buiten Bled.!
Wij kwamen daar aan en de camping vonden wij heel rommelig en heel erg drassig ( heeft wel geregend , de afgelopen dagen )
Wij zijn teruggereden naar camping Sobec. En staan hier honder keer beter.
Een hele grote camping midden in het bos , waar iedereen zijn eigen plekje mag kiezen, hierdoor hebben wij ook best wel een ruime plek.
Camping geeft niet het gevoel dat je op een enorm grote camping staat . Voorin is het wel rustiger , dan aan de achterzijde van de camping , waar heel veel mensen met kanoos enzo staan.
Voorin tussen de poort en restaurant staan doortrekkende caravans en campers en mensen die wat rustiger willen staan.
Sanitair is goed !en er is een kunstmatig aangeled meertje met eilandje waar je in of op het water kan rommelen.

Mvg
Stef kus.gif
Eens een " Scandinavier" , altijd een " Scandinavier"

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Camping Bled ?

Bericht door Ab » vr 9 jun 2017 22:49

Sobec behoort ook tot een van de campings waar wij graag komen.
Altijd plaats ook in het hoogseizoen.
Het helpt dan wel als je een fiks aantal meters stroomkabel hebt.
Op sommige plaatsen in het bos staan de stroomkasten best ver uit elkaar.
Eromheen staat het dan vaak vol..terwijl 50-80 meter verder mooie plaatsen vrij zijn.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Plaats reactie

Terug naar “Slovenië”