LMC 490E Toilet

Fanik
Berichten: 43
Lid geworden op: do 27 okt 2011 11:12

LMC 490E Toilet

Bericht door Fanik » ma 10 sep 2012 15:15

Is het mogelijk om het Dometic toilet, te vervangen door het toilet van de 470d bijvoorbeeld?, het huidige Dometic toilet bevalt ons niet door de excentrische afvoergat waardoor de grootte behoefte bijna niet weg te krijgen is. Ik weet dat veel caravanners geen grotebehoefte doen in hun paleis, maar wij wensen alle gemakken ook te gebruiken. De druppeltjes water die er door de pomp in gespoelt worden spoelen echt niets weg. Wij doen de behoefte noodzakelijkerwijs in een plastic pedaalemmerzak die goed passent overderand van de ceramische toiletpot gedrappeerd wordt. Onze tethford in de vorige chateau cantara was een droom vergeleken met dit gedoe.
De dealer wist geen oplossing.
Advies ombouwen, verbeteren of andere ideen zijn welkom.
Mitsubishi Outlander 2.4 , LMC Musica 490E met Simparkmover Easymatic en Optima 5.5 Accu met LBC 512 lader.

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: LMC 490E Toilet

Bericht door Kingpin1966 » ma 10 sep 2012 15:20

Als de dealer al geen oplossing weet dan wordt, om maar even in toilettermen te blijven, de spoeling wel erg dun.
Daar zou je ook uit kunnen filteren dat ombouw niet mogelijk is.
Heb je dit ook aan je dealer voorgesteld?
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Fanik
Berichten: 43
Lid geworden op: do 27 okt 2011 11:12

Re: LMC 490E Toilet

Bericht door Fanik » ma 10 sep 2012 15:28

Ik dacht eigenlijk dat hij er een beetje tegenop zag omdat een nieuwe caravan betrefd en hij bang is dit voor garantie te moeten doen. Ik heb de kaarten nog tegen de borst gehouden om geen vrijbrief voor de kosten tegeven. Dank voor de prompte reactie.
Mitsubishi Outlander 2.4 , LMC Musica 490E met Simparkmover Easymatic en Optima 5.5 Accu met LBC 512 lader.

pd0bao40

Re: LMC 490E Toilet

Bericht door pd0bao40 » ma 10 sep 2012 15:32

Plaats een sanibroyeur ! Als het ding niet in 12 V= geleverd wordt: die inverters 12V= naar 230V~kosten ook niet zoveel meer. Die vermaler schijnt
geen moeite te hebben met de diverse geleverde formaten.

Fanik
Berichten: 43
Lid geworden op: do 27 okt 2011 11:12

Re: LMC 490E Toilet

Bericht door Fanik » ma 10 sep 2012 15:45

RE.gif Dit kan toch niet serieus bedoelt zijn? De sanibrouyeur zit na het toilet om de fecalien verpompbaar temaken en hebben niets van doen met de boodschap in de toiletpot en welk mooi remspoor deze al dan niet achterlaat. Wel graag een beetje serieus blijven svp.
Mitsubishi Outlander 2.4 , LMC Musica 490E met Simparkmover Easymatic en Optima 5.5 Accu met LBC 512 lader.

pd0bao40

Re: LMC 490E Toilet

Bericht door pd0bao40 » ma 10 sep 2012 15:57

Ben altijd serieus, werd op het verkeerde been gezet door de plastic zak etc. Maar denk dus dat je geholpen zou zijn met een grotere wateropbrengst ? Dan zou een grotere pomp helpen, misschien een Whale al blijft altijd een feit dat kunststof materialen sneller vuil "vasthouden"
dan een echte porseleinen toilet uit de scheepvaart. Ook die zijn erg klein verkrijgbaar bv model MR 37 vaak toegepast in de recreatiesector.

Fanik
Berichten: 43
Lid geworden op: do 27 okt 2011 11:12

Re: LMC 490E Toilet

Bericht door Fanik » ma 10 sep 2012 16:10

De Dometic heeft een veel geroemde ceramische pot die niet vuil zou worden.
De plastic zak wordt dicht geknoopt en nog weer in een extra zak gedaan en ook dicht geknoopt en bij het overigevuil in de containers gedumpt. De oplossing heeft als voordeel ( elknadeel heeft zijn voordeel aldus Cruif) dat de cassette niet vervuild en niet zo snel vol is. Maar liever toiletteren als normaal thuis.
Mitsubishi Outlander 2.4 , LMC Musica 490E met Simparkmover Easymatic en Optima 5.5 Accu met LBC 512 lader.

Zandkasteel

Re: LMC 490E Toilet

Bericht door Zandkasteel » ma 10 sep 2012 17:25

RE.gif
Huh, die normale toilletten zijn toch ook gewoon op de camping, daar kan je toch zitten als thuis?

Fanik
Berichten: 43
Lid geworden op: do 27 okt 2011 11:12

Re: LMC 490E Toilet

Bericht door Fanik » ma 10 sep 2012 17:52

RE.gif Ik behoef toch niet uit te wijden over de reden dat wij wat minder gebruik maken van de toiletten op de campings. Dit gaat een beetje aan de vraag voorbij welke heel serieus gemeend is. Maar als er op dit forum alleen maar lolbroekerij van gemaakt wordt hoeft het voor mij niet meer. aflower.gif
Mitsubishi Outlander 2.4 , LMC Musica 490E met Simparkmover Easymatic en Optima 5.5 Accu met LBC 512 lader.

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: LMC 490E Toilet

Bericht door Kingpin1966 » ma 10 sep 2012 17:59

Zullen we het wel een beetje leuk houden en ontopic blijven?
Iedereen heeft zo zijn eigen redenen om geen gebruik te maken van het op de camping aanwezige sanitair.
Dat doet hier echter niet ter zake en gaat voorbij aan de gestelde vraag.

Dus on topic blijven svp.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

BertJan
Berichten: 2685
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Re: LMC 490E Toilet

Bericht door BertJan » ma 10 sep 2012 18:24

het is vast mogelijk een thetford c200 toilet te monteren, maar voordat dit netjes gemonteerd is ben je vast veel uur, een nieuw toilet en diverse afwerkmaterialen verder, dit lijkt me een dure grap.

sprite1

Re: LMC 490E Toilet

Bericht door sprite1 » ma 10 sep 2012 22:00

toen ik onze sprite kocht, in 2010 nieuw, zat er een hand bediend, spoelpomp, toilet in, wij wilden een elektrische spoelpomp. dit was geen probleem vond mijn dealer en voor 75 euries plaatste hij deze compleet nieuw +de benodigde bedrading, dus alles kan als je dealer maar wil mee denken. heb er dit jaar ook nog een SOG ontluchting op/aan laten plaatsen, geen luchtjes mrgreen.gif meer binnen van onze boodschap(pen) whistle.gif

Gebruikersavatar
moyzo
Berichten: 1951
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 11:40

Re: LMC 490E Toilet

Bericht door moyzo » di 11 sep 2012 13:31

Ik erger me ook dood aan ons toilet in onze LMC, inderdaad spoelen is een ramp, slecht enkele druppeltjes.
Normaal gezien gebruiken wij het toilet ook alleen voor de plasjes maar mocht het nodig zijn dan komt het ook wel eens anders uit en wegspoelen doe je inderdaad niet. Ik heb nu wel de oplossing gevonden om met de uittrekbare douchekop van het fonteintje alles weg te spoelen, maar dat zou toch niet moeten mogen.
Dit voorjaar hadden we ook last van lekkage, met alle stankgevolgen van dien. Deze vakantie hebben we daar geen last van gehad heel raar eigenlijk maar het valt me wel op dat dit toilet al bij normaal gebruik ( alleen plasjes)veel meer stinkt dan die in de Burstner of het moet aan het andere merk van dat die blauwe zooi liggen. scratch.gif
Wij hebben in ieder geval een ombouwset mogen aanvragen ivm met de vorige problemen en die zal ons onderhoudbedrijf er in plaatsen tegelijk met de beurt deze winter.
Tabbert Puccini 550E & BMW X3 xDrive20i High Executive M-Sport

Zandkasteel

Re: LMC 490E Toilet

Bericht door Zandkasteel » di 11 sep 2012 13:33

RE.gif
Geur kan idd aan merk vloeistof liggen, daar is vorig jaar een test van geweest in KCK.
Op een ander forum stonden ook al klachten over LMC en toilletten, even googelen.

Gebruikersavatar
berta
Berichten: 166
Lid geworden op: zo 17 jul 2011 18:21
Locatie: Roosendaal

Re: LMC 490E Toilet

Bericht door berta » di 11 sep 2012 14:17

Binnenzijde van de toiletpot behandelen 'n autowax schijnt ook het wegglijden van de behoefte te bevorderen.

Grt Hennie
Eriba swing 465 achter Saab 9-5 Estate

Fanik
Berichten: 43
Lid geworden op: do 27 okt 2011 11:12

Re: LMC 490E Toilet

Bericht door Fanik » di 11 sep 2012 18:27

moyzo schreef:Ik erger me ook dood aan ons toilet in onze LMC, inderdaad spoelen is een ramp, slecht enkele druppeltjes.
Normaal gezien gebruiken wij het toilet ook alleen voor de plasjes maar mocht het nodig zijn dan komt het ook wel eens anders uit en wegspoelen doe je inderdaad niet. Ik heb nu wel de oplossing gevonden om met de uittrekbare douchekop van het fonteintje alles weg te spoelen, maar dat zou toch niet moeten mogen.
Dit voorjaar hadden we ook last van lekkage, met alle stankgevolgen van dien. Deze vakantie hebben we daar geen last van gehad heel raar eigenlijk maar het valt me wel op dat dit toilet al bij normaal gebruik ( alleen plasjes)veel meer stinkt dan die in de Burstner of het moet aan het andere merk van dat die blauwe zooi liggen. scratch.gif
Wij hebben in ieder geval een ombouwset mogen aanvragen ivm met de vorige problemen en die zal ons onderhoudbedrijf er in plaatsen tegelijk met de beurt deze winter.
Helaas zit er in onze 490E niet zo n douche kop. Ik heb al wel waterpistool en van die groter plantensproei spuiten geprobeerd. Maar dan spuit in de bolus alleen maar kuiltjes. Een grote plens water met een literkan gaat ook een beetje. Maar eindelijk is er een forum lid met het zelfde euvel.
Maar een goede oplossing is er nog niet. Het afvoergat/schuif zit namelijk zo ver buiten de vallijn van de bolus dat deze volledig naast dit gat in de porseleine kom blijf liggen. Ook vooraf watertoevoegen help niet.
Het gat zit gewoon verkeerd. De bril kan gedraaidt worden maar de porseleinepot/bowl niet.
Mitsubishi Outlander 2.4 , LMC Musica 490E met Simparkmover Easymatic en Optima 5.5 Accu met LBC 512 lader.

sprite1

Re: LMC 490E Toilet

Bericht door sprite1 » di 11 sep 2012 18:39

of.....je zit verkeerd op de pot whistle.gif sorry kon het niet laten

Fanik
Berichten: 43
Lid geworden op: do 27 okt 2011 11:12

Re: LMC 490E Toilet

Bericht door Fanik » di 11 sep 2012 19:03

De benen passen niet aan de andere goede zijde. Vandaar als de hele bowl gedraaidt zou kunnen worden kon je ook weer door het gat/schuif je behoefte iets gunstiger mikken. knipoog.gif mijn vrouw kreeg het bij de Thetford voor elkaar zonder remsporen. aflower.gif
Mitsubishi Outlander 2.4 , LMC Musica 490E met Simparkmover Easymatic en Optima 5.5 Accu met LBC 512 lader.

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: LMC 490E Toilet

Bericht door Kingpin1966 » di 11 sep 2012 19:20

Je zou toch mogen verwachten dat je bij een dergelijk draaibaar toilet in alle standen een probleemloze doorvoer van fecaliën naar de afvaltank moet hebben.
De praktijk is dus duidelijk anders..... blijkt maar weer.
Hier zit overduidelijk een luchtje aan ..... letterlijk.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Fanik
Berichten: 43
Lid geworden op: do 27 okt 2011 11:12

Re: LMC 490E Toilet

Bericht door Fanik » di 11 sep 2012 19:41

Dat is nu juist de misleiding van de kreet draaibaar toilet. Alleen is de zitting dus draaibaar. De kom is assymetrisch dus is er maar een stand goed en dat is echt recht voor de ophanging en dat gaat dus niet in de 490E. Ik krijg het nog steeds niet voorelkaar om foto te plaatsen anders was dat iets duidelijker. Je zit haaks op de pot t.o.v. De ophanging met inderdaad de deksel wel netjes 90 graden gedraaidt. :oops:

O ja voor ik het vergeet er zit al een tandempomp in van 19l/m bij 1,4 Bar. Tegen bij betaling.
Mitsubishi Outlander 2.4 , LMC Musica 490E met Simparkmover Easymatic en Optima 5.5 Accu met LBC 512 lader.

Gebruikersavatar
Kingpin1966
Erelid
Berichten: 5657
Lid geworden op: di 1 jan 2008 12:43
Locatie: Heerhugowaard

Re: LMC 490E Toilet

Bericht door Kingpin1966 » di 11 sep 2012 20:00

Dan loop ik me toch af te vragen wat de mensen van LMC bezield heeft om een dergelijk toilet in te bouwen? scratch.gif
Door de plaatsing van de pot kan het toilet niet op de "normale" manier gebuikt worden en op de alternatieve manier werkt het niet goed.
Nil Nobis Absurdum
Homo Sapiens non urinat in ventum
__________________________________________________________________________
Mazda 5 2.0 Executive 2007 + Hobby De Luxe Easy 460 Ufe 2004 + Truma SE-R Mover

Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: LMC 490E Toilet

Bericht door Ab » di 11 sep 2012 21:22

Ze hebben het vast niet getest in de fabriek. :lol: :lol:
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Fanik
Berichten: 43
Lid geworden op: do 27 okt 2011 11:12

Re: LMC 490E Toilet

Bericht door Fanik » di 11 sep 2012 22:04

Ze waren wel zo slim om bij de modellen met frans bed een geheel ander toilet in tebouwen welke deze priblemen niet heeft.
Mitsubishi Outlander 2.4 , LMC Musica 490E met Simparkmover Easymatic en Optima 5.5 Accu met LBC 512 lader.

Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: LMC 490E Toilet

Bericht door Ab » wo 12 sep 2012 00:01

Misschien is er iemand bij LMC zo slim geweest om te gaan proefpoepen.. awhoea.gif
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: LMC 490E Toilet

Bericht door Jan van Vijven » wo 12 sep 2012 07:19

RE.gif
Beste zuiderburen,
Ik zie bij menigeen enkele verbaasde blikken ontstaan naar aanleiding van bovenstaande bericht.
Alvorens te reageren stel ik voor om eerst het Nederlands woorden boek erop na te slaan.

Voor de Vlaamse betekenis, van het door Ab gesuggereerde, is helaas te weinig plaats in dit vertrek awhoea.gif
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Plaats reactie

Terug naar “LMC”