Hallo
Ik heb net een andere ( 2de hands ) caravan gekocht uit 2008 waarop een mover gemonteerd is. Voorheen heb ik nooit een mover gehad en daarom heb ik een vraagje over de batterij. Vanaf welke periode inactiviteit moet ik de batterij aan de druppellader hangen. Ik heb in de stalling geen aansluiting op het stroomnet, dus voor de winterperiode haal ik de batterij eruit en hang ze thuis aan de druppellader ... Maar als de caravan nu bv een maandje op non actief gezet wordt, moet de batterij er dan ook uit om aan de druppellader te hangen ?
Opladen batterij mover
-
Gerhard N
Re: Opladen batterij mover
Nee hoor, als die accu vol is, kan hij gerust een paar maanden zonder
-
pd0bao40
Wat voor accu staat er in ? Loodzuur/ open gesloten/ Gel/ calcium / opgerolde cel enz enz Hoe het ook zij zo,n enkele maand zal iedere accu wel overleven in de stalling, maar vergeet niet een van de accuklemmen los te maken : kruipstromen zijn in bijna iedere installatie aanwezig en een enkele maand helemaal ontladen overleeft een loodzuuraccu niet. Gesulfateerd voor je het weet. Jaap
-
SebastiaandeRuiter
Als de accu vol is en je maakt de accupolen los kan hij best wel even zonder lader, de accu's in de winkel staan toch ook niet de hele tijd op een lader...? Het is niet verstandig om de installatie erop te laten zitten maar als je even de accupolen los gooit is er nix aan de hand.
-
de reiziger
Accu's in de winkel hebben nog geen zuur ingegoten. Of bedoel je andere types van accu's ?
Ik dacht dat het best was voor een accu dat er 'leven in gehouden wordt': hoe geregelder eens afgelaten, maar vooral weer bijgevuld, hoe langer de levenduur.
Daarop is het programma van goede druppelaars afgesteld.
Ik dacht dat het best was voor een accu dat er 'leven in gehouden wordt': hoe geregelder eens afgelaten, maar vooral weer bijgevuld, hoe langer de levenduur.
Daarop is het programma van goede druppelaars afgesteld.
-
SebastiaandeRuiter
Nee, retailers mogen niet zomaar accu's afvullen, dus als je bij de autoonderdelenhandelaar (
) een accu gaat halen staan ze vaak al enige tijd in de stelling afgevuld te wachten. Een garage besteld de accu's vaak bij een accuhandelaar en die wil ze inderdaad nog wel eens zelf afvullen. Echter vaak worden ze afgevuld, opgeladen en weggezet en dat kan ook best wel even.
De oorspronkelijke vraag was of dat het kwaad kan een accu zomaar een maandje zonder aan de lader te hangen wegzetten. En dat kan ook wel. Maar niet te lang (3-4 maanden max bij een nieuwe accu).
De oorspronkelijke vraag was of dat het kwaad kan een accu zomaar een maandje zonder aan de lader te hangen wegzetten. En dat kan ook wel. Maar niet te lang (3-4 maanden max bij een nieuwe accu).
Laatst gewijzigd door Daphne op za 21 jul 2012 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd
Reden: Quote verwijderd
Mijn caravan gaat met mover en accu en al in september op stal en komt er na 6 maanden weer uit. Ik zet de rode klem van de accu los en tuf met de mover weer naar mijn auto. Niks laden dus tussendoor. Ik heb wel een gelaccu.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 
Fendt Tendenza 465TG
Fendt Tendenza 465TG
-
Vliedje
Laatst gewijzigd door Vliedje op za 28 jul 2012 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.